Skocz do zawartości

Falujące obroty 2.0d (163km)


koziolekkamil

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdz EGR mi pomogło u nie na zimnym było wszystko dobrze na ciepłym było tragicznie jak by chodził raz na trzy błąd jaki miałem to coś z mieszanką paliwa po zdięciu podcisnienia z EGR zacza chodzić jak by lepiej dziś przeczyśćiłem EGR nie było tragedij ale mógł się niedomykać zobaczymy dalej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djNaneK, INPĄ nie zdiagnozuje się wszystkich problemów z wtryskiwaczami. Znam to z autopsji.

 

Auto diagnozowałem BOSCHem nie Inpą. Ale myślisz że jednak wtryski też na to wpływają w moim przypadku?

 

Spróbuje najpierw egr wyczyścić i zobacze co dalej :)

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mają, może nie. Moim zdaniem taki test nie wyklucza definitywnie wtryskiwaczy.

 

Wtryskiwacze tej generacji które montowane są w M47 już po 160.000km nie trzymają parametrów fabrycznych. Czasami ich wyeksploatowanie po tym dystansie jest już znaczne i objawia się to falowaniem czy też spadkiem mocy, głośną metaliczną pracą po dodaniu gazu. Jest też dymienie, jednak większość samochodów ma DPF i ciężko się akurat na tym opierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
U mnie wygląda problem tak; odpalając samochód, obroty falują, jadąc również falują (gdy trzymam pedał równo, nie przyspieszam). Co ciekawe,przypuszczałem kiedyś, że może to wina świec/sterownika. Jakże wielkie było moje zdziwienie, gdy okazało się, że samochód zapala lepiej przy -10, niż przy 5-10 stopniach (chodzi tutaj jedynie o zachowanie obrotomierza po odpaleniu, bo sam w sobie samochód zapala idealnie). Teraz, wygląda to tak, że po odpaleniu, gdy jadę na 1-2 biegu, przy obrotach 1200-1500 silnik sobie "faluje" i odczuwam to na całej budzie. Zdecydowanie jest to bardziej odczuwalne, gdy silnik jest zimny, jednak gdy jest już zagrzany, taka sytuacja również występuje (okazjonalnie, np. po redukcji z 5 na 4 i jeździe ok. 60 km/h), jednak jest to mniej odczuwalne i trwa znacznie krócej. Ktoś się pokusi o złoty strzał zanim odstawię w poniedziałek samochód między innymi na wymianę oleju? ;) Podpowiem, że wtryski są w porządku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie falowanie mocy. Trzymam równo pedał, jadąc, a obrotomierz nie stoi równo, mimo że silnik pracuje normalnie. Co do tej wilgotności to również może okazać się celną uwagą.

 

EDIT: odnośnie wilgotności; w niedzielę, jechałem w góry i przyznam, że przebijałem się dość długo po starcie przez tęgie śniegi. Wczoraj, otworzyłem klapę silnika i spostrzegłem, że na dnie komory jest naprawdę sporo wody (stąd wysoka/nienaturalna wilgotność wewnątrz), a sól sięgnęła aż macphersona :|.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszyscilem ostatnio egr i kolektor z klapkami. Wszystko na błysk. falowanie obrotów trochę się zmniejszyło jednak dalej faluja lekko na rozgrzanym silniku. Co dalej? :/

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem co robić. Wyczyściłem kolektro, egr, chłodniszke egr, wymienony dwumas i termostaty. Po awarii turbosprężarki została wymieniona na nową, przy tej opracji zostały wyczyszczone rurki rureczki odmy itd. Zrobiony test przelewowy wtryskiwaczy i wszystko jest ok. Po tych zabiegach lepiej było na chwilę tj. 1 dzień :duh:

 

Zostało mi jeszcze przełożenie od kolegi przepływki i sprawdzenie czy to coś pomoże, jeśli nie to gdzie jeszcze można szukać przyczyny??

 

Poniżej linki do filmów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie ten sam problem i nie wiem co robić. Wyczyściłem kolektro, egr, chłodniszke egr, wymienony dwumas i termostaty. Po awarii turbosprężarki została wymieniona na nową, przy tej opracji zostały wyczyszczone rurki rureczki odmy itd. Zrobiony test przelewowy wtryskiwaczy i wszystko jest ok. Po tych zabiegach lepiej było na chwilę tj. 1 dzień :duh:

 

Zostało mi jeszcze przełożenie od kolegi przepływki i sprawdzenie czy to coś pomoże, jeśli nie to gdzie jeszcze można szukać przyczyny??

 

Poniżej linki do filmów

 

U mnie jest tak samo jak na filmie z zegarami. Dla mnie jest to normalne, że są pewne wahania obrotów na luzie.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahania obrotów na luzie są normalne? To coś mam takim razie mam nie tak, bo u mnie nic się nie waha czy zimny czy ciepły.

To sprawdź dobrze na cyfrowym wyświetlaczu, a nie na wskazówce. Wskazówka na filmie jak i u mnie stoi nieruchomo i to jest ok. Whania obrotów u mnie są od ok 828 do ok 834 i wg mnie to jest ok (rozumiem + - 50 rpm, 100 rpm - to już lipa). Przecieź to jest silnik spalinowy i nie łudźmy się, że będzie działał jak elektryczny... Mimo, że mam 200kkm, to nie mam i nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, wtryskami, itp.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie, nie jest to okej że obroty skaczą miedzy 826 do 838. Jest to zbyt duże wahanie, zmienia się nawet delikatnie dźwięk silnika przy tych wahaniach. Rozumiem 829-830-831 takie zachowanie może być. Jeśli jest inaczej to na pewno coś go boli:) a jak widać M47Tu2 ma z tym problem. Po wymianie turbo, jak chodził na jałowym i nie był jeżdżony to obroty utrzymywały się równo 830, czasami spadły do 829 lub wzrosły do 831, ale było to sporadycznie i nie tak często jak na filmie. Mam jeszcze dwie ścieżki do sprawdzenia, ta łatwa podmianka przepływki od kumpla, i ta gorsza wymiana czujnika ciśnienia na listwie CR, ale to się wiąże z zdejmowaniem kolektora, co mi się nie uśmiecha i chyba poczekam aż będą bardziej falować :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahania obrotów na luzie są normalne? To coś mam takim razie mam nie tak, bo u mnie nic się nie waha czy zimny czy ciepły.

To sprawdź dobrze na cyfrowym wyświetlaczu, a nie na wskazówce. Wskazówka na filmie jak i u mnie stoi nieruchomo i to jest ok. Whania obrotów u mnie są od ok 828 do ok 834 i wg mnie to jest ok (rozumiem + - 50 rpm, 100 rpm - to już lipa). Przecieź to jest silnik spalinowy i nie łudźmy się, że będzie działał jak elektryczny... Mimo, że mam 200kkm, to nie mam i nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, wtryskami, itp.

Panowie, siedzę właśnie w aucie i sprawdzam dokładnie: obroty są pomiędzy 828 a 832, temp silnika 59st C.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie falowanie to nie falowanie moje M47TU2 czodzi czasem jak traktor ruski a wachania obrotów są bardzo duże już prawie ma zgasnąć i skaczą do 1000 rpm i znowu prawie ma zgasnąć takimi wachaniami jak wy macie nawet się nie przejmuje po czyszczeniu układu dolotowego miałem spokuj teraz znowu złapał głupa po przejechaniu trasy 100km z preparatem do czyszczenia układu paliwowego zauważyłem że wachania obrotów sa niezauważalne gołym okiem wcześniej tak jak pisałem chodził jak chciał jak by na trzy jak by nie łapał już prawie zgasł nagle do 1000 ale tak jak piszecie to bolączka M47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nurtowało mnie to falowanie obrotow, choć minimalne. Zalałem dziś dobry ON na pewnej stacji i....na rozgrzanym silniku obroty niemal nie zmienne. 830 rpm, ze zmianą w kilkusekundowych odstępach + - 1. Wychodzi na to, że w poprawnie działającym silniku przyczyną falowania może być nędzne paliwo.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś po przyjechaniu 10km i zaparkowaniu samochodu znowu obroty falowały śilnik jak by raz na trzy raz na cztery błędów brak po za 46D3 nie wiem od czego ten dłąd jest nigdzie nie znalazłem auto przyjechało z tym błędem z niemiec potem wróciło do niemiec i znowu do polski i było wszystko wporządku nic nie falowało poaliwo zawsze leję na jednej stacji (verva) i nie było z tym problemów powoli wkurza mnie to stojąc na światłach czuć jak cała buda drży i to nie zawsze dwa razy robiłem podjazdy do szpeca i u niego na miejscu nić śilnik chodził jak powinien.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takim falowaniu jak moje, 99% wina paliwa, ten silnik nie lubi BIO dodatków. Zatankowałem Lotos Dynamic i obroty przestały falować, obroty się utrzymują między 829-831 czasami wskoczy na 832 spadnie na 827. Zobaczcie sobie poniżej paliwo jak wygląda w Polsce. Zastanawia mnie jeszcze gdzie kupić tego topaza:)

 

http://www.youtube.com/watch?v=QeFF0PfFyi4

Edytowane przez blazej123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To racja Paliwo jest ważne. (topaz) co to za paliwo? Wczoraj wymieniłem odmę razem z olejem najwyższy czas odkąd przyjechało z niemiec nie zmieniałem odmy. dziś wykręciłem kolektor ssący chciałem zobaczyć w jakim stanie są klapki zauważyłem ze się zacinały na zamkniętm całość się moczy już się nie przycina :8)

Stosował ktoś taki preparat http://liquimoly.strefamarek.allegro.pl/liqui-moly-2185-dodatek-diesel-systempflege.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.