Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co może być powodem falujących obrotów na postoju oraz w czasie jazdy gdy równo trzymam gaz, przy 1400-1500 obrotów/min?? Temperatura nie ma znaczenia.

EGR?

Przepływka?

Zawór ciśnieniowy egr,turbo?

Opublikowano
Jeżeli moc jest to przepływkę i turbo bym wyeliminował, aczkolwiek najlepiej byłoby podpiąc i sprawdzic parametry. Może coś z klapkami w dolocie sterującymi obiegiem powietrza?
Opublikowano
Jeżeli moc jest to przepływkę i turbo bym wyeliminował, aczkolwiek najlepiej byłoby podpiąc i sprawdzic parametry. Może coś z klapkami w dolocie sterującymi obiegiem powietrza?

 

z wywalonymi klapkami moje aucie trzyma równe obroty na jałowym

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Czy wywalić to nikt CI nie powie, ale mogą mieć luz, bądź jak to zwykle bywa przed urwaniem jest tam dużo syfu i sie wiesza. One odpowiadają za tworzenie się mieszanki w niskich partiach obrotów, czyli po prostu jakoś wzrośnie spalanie przy spokojnej jeździe, na wysokich obrotach one nic nie robią a nawet powodują dodatkowe opory przepływu w kanale dolotowym.

 

Najlepiej poproś kogoś doświadczonego o ocenę Auta,posprawdzaj też podstawowe rzeczy jak filtr powietrza i jakieś widoczne przewody, zawsze to coś. :wink:

Opublikowano

Klapki odpowiadają za nic innego, jak zamknięcie dopływu powietrze na jednym z zaworów ssących. Powoduje lepsze wymieszanie mieszanki w komorze cylindra, tak jak kolega wyżej napisał, w niższych zakresach obrotowych przy niskim obciążeniu silnika.

 

Zdemontowałem swój dolot po 200k km. Klapki w idealnym stanie, śladowe ilości nagaru, żadnych luzów. Po co to ruszać?

Opublikowano
byli też tacy co sprawdzali stan klapek, wszystko było w porządku trzymało się mocno a po 4 kkm klapka w silniku.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
byli też tacy co sprawdzali stan klapek, wszystko było w porządku trzymało się mocno a po 4 kkm klapka w silniku.

 

Sprawdzał jak pracuje gruszka podciśnieniowa, oraz całe sterowanie? Najprawdopodobniej zrobił najgorszą rzecz jaką mógł, czyli nasmarował cały mechanizm. Niestety tam platik trze o plastik, tego się nie rusza. Ten mechanizm pracuje najlepiej na sucho. Pył i kurz szybko przylgnie wtedy do tego nasmarowanego mechanizmu i się to po prostu zatrze.

Opublikowano

Niezły OT

Co do nierównej pracy to czy występuje na zimnym jak i na goracym silniku ?

EGR wyczysc to po pierwsze, odmę sprawdź to po drugie.

Jak to nie pomorze to problem widzę w przepływce.

Wtedy to komputer i dobra diagnostyka.

Opublikowano
Sprawdzali ci Auto INPĄ , jakie były wartości Air Mass miedzy tym co zmierzone a tym co oczekuję ECU ?
Opublikowano

Po tym co piszesz, jestem przekonany że problem jest z przepływomierzem. Moż enie do końca ci padł, a działa poza granicami tolerancji. Niestety na odległość nie moge postawić 100% diagnozy. Napisałes ze przepływka ok to chcę wiedzieć jakie wartości odczytuje w przy oczekiwanych.

Napisz mi to samo dzieje sięjak auto jest zimne i gorące, czy są różnice ?

  • 3 lata później...
Opublikowano
mi pomogło czyszczenie egr . Kolega miał ostatnio to samo poczyścił kolektor i egr i falowanie ustało . Przy ewentualnym demontażu kolektora pomyśl o wymianie świec bo koszt nie duży(kolektor musisz ściągać jeśli chcesz wymienić świece) a poranne odpalanie bez porównania .
Opublikowano
U mnie w trakcie jazdy wszystko ok tylko na postoju obroty faluja i buda drży. Kolega podsuwa mi jeszcze że może dpf albo czujnik ciśnienia paliwa przy pompie.
Opublikowano

u mnie było to samo.

 

jeden wtrysk sypał...

 

objawy: czasem na postoju jakby lekko autem szarpnęło i mając 60km/h na 4 biegu obroty jakby lekko spadały i zaraz się podnosiły.

Opublikowano
U mnie nie zawsze tak jest raz falują raz nie ale jak falował to na śilniku strasznie było słychać jestem po czyszczeniu EGRu zobaczymy czy pomoże a powiedzcie mi czy da się sprawdzić wtryski inpą czy musowo je demontować?
Opublikowano

Czasami się da, czasami nie. W moim przypadku na INPIE nie zauważyłem nic niepokojącego, korekty były w normie. Natomiast po wymontowaniu na testerze był istny dramat.

 

Warto zaczynać od tańszej weryfikacji, czyli INPA. Jak to nie rozwieje wątpliwości do dopiero wtedy test przelewowy i w ostateczności demontaż i sprawdzenie na stole probierczym. Ten ostatni powie najwięcej o faktycznym stanie wtryskiwaczy, zarówno pod kątem dawkowania jak również stanu końcówek dysz.

Opublikowano

u mnie obroty falują na rozgrzanym silniku. na zimnym raczej minimalnie zauwazalne. do tego czuś jak bujnie budą co jakieś 3, 4 sekundy. i to również na rozgrzanym silniku. korekta wtysków prawidłowa bo sprawdzałem. jest w granicach :

1. - 0,74

2. 0,84

3. -0.26

4. 0.11

 

Więc wtryski raczej wykluczam.

Odma wymieniana ostatnio wraz z wszystkimi filtrami i olejem.

I problem dalej jest.

DPF sprawdzany i również w porządku.

Co to może być ?

Sprzedam do e90: Nerka prawa przed lift, lekko uszkodzony błotnik przed lift, Zderzak po lift z otworami na spryski

do e46: mała szybka drzwi tylnych, klamka polift,

http://olx.pl/oferta/nerka-grill-bmw-e90-prawa-CID5-ID5ZuhN.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.