Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.

 

Wiem ze takich pytań na forum było juz dziesiątki a nawet setki ale przeszukałem forum i nie znalalem odpowiedzi na zastanawiającą mnie rzecz.

Auto to e92 320d 184 KM z 2011 roku. Auto wyjechało z salonu na oponach przod 235x35x18 tył 255x35x18. Powoli zbliża sie zima i chciałbym kupić samemu opony i felgi.

 

Proponowane rozmiary to 225x45x17 i 205x55x16.

 

Szykuje sie kilka wyjazdów na narty z boxem na dachu w alpy, oraz regularne wypady w nasze niezbyt odniezane góry. Chciałbym postawić głównie na komfort - wygląd w zimie ma dla mnie mniejsze znaczenie .

Ponieważ pierwszy raz w zyciu mam napęd na tył jaką wielkość radzilibyście wybrac ? I czy na zimę szerokość tylniej opony tez powinna byc większa ? Wyczytałem ze et przy takich felgach powinno byc w granicach 35 czy to prawda ? oraz jaka powinna byc szerokość felgi.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Jak na zimę to brałbym raczej 16", będzie duża różnica w wyglądzie ale na polskę akurat :wink: Et oryginalnie 16" ma 34m więc takiego możesz szukać, z co do szerokości opon to wiadomo im szersza opona tym większa przyczepność.
Opublikowano
Jak na zimę to brałbym raczej 16", będzie duża różnica w wyglądzie ale na polskę akurat :wink: Et oryginalnie 16" ma 34m więc takiego możesz szukać, z co do szerokości opon to wiadomo im szersza opona tym większa przyczepność.

W zimie jest odwrotnie, im węższa opona tym mniej sie ślizga.

Opublikowano
Dzieki Arku za odpowiedz. Kurcze też skłaniam sie do 16 zwłaszcza przez nasz dziury i oblodzone drogi .Chciałbym jednak alu - dzieki azajec za linka. Na obecnych 18 jeździ sie świetnie ale pokonując dziury i tory tramwajowe bardzo czuć jak się to przekłada na prace zawieszenia. Boje sie tylko, ze przy szerokości opony 205 przy ostrym depnięciu tył bedzie dużo bardziej uciekał.. ehh te odwieczne dylematy :)
Opublikowano
Jak na zimę to brałbym raczej 16", będzie duża różnica w wyglądzie ale na polskę akurat :wink: Et oryginalnie 16" ma 34m więc takiego możesz szukać, z co do szerokości opon to wiadomo im szersza opona tym większa przyczepność.

W zimie jest odwrotnie, im węższa opona tym mniej sie ślizga.

 

Fakt, zamyśliłem się jakoś o zimnym asfalcie zamiast o śniegu :)

Opublikowano

Kup dedykowane do danego modelu oryginalne kola BMW.

Przy 320d wg mnie minimum to szerokosc 225. 380Nm wykonczy Ci opony 205 w jeden sezon a w koncu spali Ci sie kontrolka od DSC :norty:

Jezeli kupiles samochod w salonie to diler, ktory Ci sprzedal auto powinien Ci dac na taki komplet upust i w 7000pln sie zmiescisz.

- VAT, - dochodowy (jak masz firme) masz za 4000 netto gotowy zestaw.

 

http://www.bmw-autobreczko.pl/object.php/act/sho/oid/1c25b395379e68cea271c5d2fe49049d

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Najlepiej z roweru, wtedy będą naaaprawde wąskie :twisted: :mrgreen:

 

Ja w E92 w zimie jeżdźę na 225/45/17 i sobie chwalę, w poprzedniej E92 też jeździłem na tym rozmiarze i jest super :cool2: Da się "wszędzie" w ramach rozsądku wjechać, a przy tym auto fajnie się prowadzi. Przecież w zimie są dni/tygodnie gdzie śnieg nie pada, ale mróz w okolicach -15/-20 trzymie wtedy mamy czarne drogi a auto prowadzi się tak jak powinno. Wygląda już średnio no ale życie.

 

Ja używam i używałem GoodYear Ultra Grip Run on Flat. Do tego oryginalne alu z BMW i jest :cool2:

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano
Jeśli opona ma sobie radzić na śniegu, to im węższa tym lepsza. Zobacz na czym startują po śniegu rajdówki. Opony są węższe od motocyklowych.
Opublikowano
Jeśli opona ma sobie radzić na śniegu, to im węższa tym lepsza. Zobacz na czym startują po śniegu rajdówki. Opony są węższe od motocyklowych.

 

Tylko zobacz też na bieżnik, albo raczej na kolce :wink: To że w F1 jeżdzą na walcach nie znaczy że na drodze trzeba mieć oponę 305 :wink:

Opublikowano
Jeśli opona ma sobie radzić na śniegu, to im węższa tym lepsza. Zobacz na czym startują po śniegu rajdówki. Opony są węższe od motocyklowych.

 

Tylko zobacz też na bieżnik, albo raczej na kolce :wink: To że w F1 jeżdzą na walcach nie znaczy że na drodze trzeba mieć oponę 305 :wink:

W polskich rajdach nie można stosować kolców, a również na śnieg (przykład: Rajd Magurski) wszyscy zakładają możliwe wąskie opony. Reguła jest jedna: na śnieg wąsko.

 

W F1 jeżdżą na balonowych oponach nie ze względu na to, że tak jest lepiej, ale że tak nakazuje mega precyzyjny regulamin.

 

Wracając do codziennej jazdy. Jeśli ktoś zimą nie rusza się z miasta i jeździ po płaskim, wtedy niech zakłada co chce. Ale jeśli jeździsz zimą w góry na narty, wtedy 225 jest bardzo ryzykowne. Tej zimy byłem w Murzasichlu świadkiem jak na lekkim wzniesieniu (naprawdę lekkim) jakaś "piątka" nie była w stanie podjechać. Nie wiem co gość miał za lacia, ale widać że szeroki. Zrobił się za nim korek.

Opublikowano
wybrałbym kola opony w rozmiarze podstawowym dla tego modelu czytaj E90 z tego rocznika. Opona 205/55/16 śmiało da rade w zimie pytanie tylko czy felga 16" jest podstawową felga dla tego auta.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
My tu gadu gadu a tu widzę nową furkę w podpisie.

 

zetti jak sie sprawuje 2,0 litrowy dieselek w E93?

 

A do E92/93 na zimę 17'' i 225/45R17. 16'' to może być w wózkach na zakupy.

 

Nic sie nie da ukryc :mad2:

Mial byc 330d E93 z ogloszenia - jak ktos szuka to zapraszam do Ozarowa Salon Polska I wlasciciel full wypas...

Ale troche mi sie znudzily 4-5 letnie auta. :evil:

Zadzwonilem do znajomego dilera, ktory mial akurat testowke 320d LCI, golas, ale prawie nowe auto - klocki sa praktycznie nowe, srodek brzytwa.

Po wiosennych przygodach Z4 z policja oraz paru stresujacych manewrach na motocyklach stwierdzilem, ze trzeba odpuscic i kupic cos spokojniejszego.

Mam bezposrednie porownanie do 320d i 325d ktorymi ostatnio jezdzilem.

Do 320d nie ma porownania - elastycznosc - silnik kreci na prawde wczesnie juz od 1500obr, nieco tylko pozniej niz 325d no i cisza.

Oczywiscie na zimno slychac ze to 4-cyl, ale jak sie rozgrzeje auto jest niewiele glosniejsze niz benzyna, co szczegolnie w przypadku cabrio jest wazne.

Osiagow nie brakuje, nie ma 5.7 do setki jak 3.0si ale elastycznosc smiem twierdzic 60-100 i 80-120 jest lepsza.

Predkosc maksymalna 240km/h :cool2: (bez dachu) jest wystarczajaca.

No i to co w sumie tez moze sie wydawac wazne - w trasie przy spkojnej jezdzie pali 5.5 (przy masie 1700kg) a w miescie niewiele ponad 7.

W zasadzie brakuje mi tylko automatu :(

Beste Maschine der Welt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.