Skocz do zawartości

320d udrożnienie układu odpowietrzenia skrzyni korbowej


Sylwia_wysz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A wymiana odmy filcowej na plastikowy separator pewnie nic nie da, no nie? Co do takich plukan, watpie w jakikolwiek efekt poza wydana na dany srodek kaska.

 

to koszt 19zł. a sprawdzić warto.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy przez takie "płukanie" jakieś wypłukane syfy nie polecą z olejem na Turbo....

 

nie, bo jakbyś przeczytał instrukcję na stronie www albo na opakowaniu to byś wiedział, że po płukaniu się zlewa cały stary olej i wlewa nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wydaje mi się że przyczyny należy poszukać gdzie indziej. Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej masz drożny bo inaczej skąd pojawiał by się olej w miejscu połączenia układu odpowietrzania z układem zasilania w powietrze. W momencie kiedy zapaliła ci się żółta lampka od oleju sprawdzałaś stan oleju w silniku na bagnecie? Jeżeli tak to jaki on był? Czy poza tym silnik pracuje poprawnie? Nie drażni zapach spalin?

 

Witam. Mógłby ktoś wyjasnić o co chodzi z tymi drażniącymi spalinami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz rozumiem. Czasami mam wrażenie, że jakoś spaliny dziwnie "szczypią" w nos. Ale w moim BMW od wymiany (13tys.) nie dolałem jeszcze ani kropelki, a poziom trzyma.

 

może nie masz katalizatora, wycięcie go powoduje ciężki zapach spalin, jak ze starego jelcza albo autosana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wydaje mi się że przyczyny należy poszukać gdzie indziej. Układ odpowietrzenia skrzyni korbowej masz drożny bo inaczej skąd pojawiał by się olej w miejscu połączenia układu odpowietrzania z układem zasilania w powietrze. W momencie kiedy zapaliła ci się żółta lampka od oleju sprawdzałaś stan oleju w silniku na bagnecie? Jeżeli tak to jaki on był? Czy poza tym silnik pracuje poprawnie? Nie drażni zapach spalin?

 

Witam. Mógłby ktoś wyjasnić o co chodzi z tymi drażniącymi spalinami?

 

Chodzi o to że czasami jest właśnie tak jak mówisz. Spaliny "szczypią cię w nos" a nawet łzawią oczy... Jeżeli tak jest to prawdopodobnie powoli kończą ci się wtryski. Najczęściej to widać jak auto jest np. nagrzane pochodzi dłuższą chwilę na biegu jałowym i następnie przyciśniesz trochę gaz i przytrzymasz zaczyna pojawiać się niebieskawy dymek i jest strasznie drażniący... To jest taki powierzchowny objaw i wymaga dokładnego sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się czy przez takie "płukanie" jakieś wypłukane syfy nie polecą z olejem na Turbo....

nie, bo jakbyś przeczytał instrukcję na stronie www albo na opakowaniu to byś wiedział, że po płukaniu się zlewa cały stary olej i wlewa nowy.

Nie muszę czytać instrukcji bo dla mnie jest logiczne że zlewam ten "syf" ... ale podczas "płukania" przez 10 min olej z wypłukanymi "syfami" krąży w układzie i w tym czasie może się odłożyć w Turbinie ;) ...to chyba logiczne

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie muszę czytać instrukcji bo dla mnie jest logiczne że zlewam ten "syf" ... ale podczas "płukania" przez 10 min olej z wypłukanymi "syfami" krąży w układzie i w tym czasie może się odłożyć w Turbinie ;) ...to chyba logiczne

 

nastepnie kupujesz płukanke do turbo i płuczesz, syf osiada w silniku i rozpoczynasz zabawe od początku...

 

sory nie mogłem się powstrzymać

 

boisz sie - nie płucz!

ja jestem zadowolony po płukaniu i zminie oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, przedmuch z pierścieni musiałby być tak mocny, że samochód straciłby 80% mocy, gdyby tak olej uciekał to bylo by to widoczne na więkoszości uszczelek silnika, bo to jest siła 3x większa niż masa samochodu. Ja się słabo znam na tym jak działa silnik, ale ten gość jest po 6 letnich studiach więc raczej ma pojęcie.
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, przedmuch z pierścieni musiałby być tak mocny, że samochód straciłby 80% mocy, gdyby tak olej uciekał to bylo by to widoczne na więkoszości uszczelek silnika, bo to jest siła 3x większa niż masa samochodu. Ja się słabo znam na tym jak działa silnik, ale ten gość jest po 6 letnich studiach więc raczej ma pojęcie.

 

 

To są studia z mechaniki samochodowej? Siła 3X większa niż masa samochodu? (tu chyba mowa o promie kosmicznym:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, przedmuch z pierścieni musiałby być tak mocny, że samochód straciłby 80% mocy, gdyby tak olej uciekał to bylo by to widoczne na więkoszości uszczelek silnika, bo to jest siła 3x większa niż masa samochodu. Ja się słabo znam na tym jak działa silnik, ale ten gość jest po 6 letnich studiach więc raczej ma pojęcie.

 

 

To są studia z mechaniki samochodowej? Siła 3X większa niż masa samochodu? (tu chyba mowa o promie kosmicznym:))

 

a Ty masz teoretyczny zakres wiedzy z tego co napisałem, czy chcesz się pośmiać?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem ze swoim mechanikiem, przedmuch z pierścieni musiałby być tak mocny, że samochód straciłby 80% mocy, gdyby tak olej uciekał to bylo by to widoczne na więkoszości uszczelek silnika, bo to jest siła 3x większa niż masa samochodu. Ja się słabo znam na tym jak działa silnik, ale ten gość jest po 6 letnich studiach więc raczej ma pojęcie.

 

 

To są studia z mechaniki samochodowej? Siła 3X większa niż masa samochodu? (tu chyba mowa o promie kosmicznym:))

 

a Ty masz teoretyczny zakres wiedzy z tego co napisałem, czy chcesz się pośmiać?

 

 

PRZEPRASZAM KOLEGĘ! Nie chciałem urazić tylko po prostu się dziwię troszkę:) (chyba mogę co?).

Co do mojej wiedzy to nie będę się wypowiadał... Pewnie mogę się dużo od Ciebie nauczyć. Chętnie skorzystam:)

Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wybaczcie, mało czasu ostatnio miałam. Jestem po wymianie turbo, stare niedość, że było rozszczelnione to na dodatek z wszystkich przewodów leciał olej( z pod podkładek dokładnie). Samochód odzyskał moc, przyśpiesza w każdym zakresie obrotów, nie dymi już. Ale olej z odpowietrzenia skrzynii korbowej dalej leci, już nie tyle, są to śladowe ilości oleju, no ale cóż leci.

 

 

Co to wypowiedzi kolegi et_cb199 <- to dokładnie taką samą teorie powiedział mi mój mechanik, pracownik ASO BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Suma sumaru stanęło na moim :lol:

 

Witam

Obawiam się że założycielka tematu jest trochę przewrażliwiona a jej mechanik nie kompetentny i nie wie na jakiej zasadzie działa "odpowietrzenie " skrzyni korbowej.

 

 

 

Jeśli borykasz się z dużym ubytkiem oleju,a po otwarciu układu doładowania na wysokości IC wycieknie znaczna ilość oleju można przyjąć że turbina puszcza olej na swoim uszczelnieniu do strony zimnej. Awaria może się nasilać i doprowadzić w pewnym momencie do zapętlenia silnika olejem. Bardzo niebezpieczne zjawisko CZĘSTO DOPROWADZAJĄCE DO CAŁKOWITEJ DESTRUKCJI SILNIKA.

 

Na miejscu miłej Pani przyjrzał bym się turbinie i odpuścił raczej teorie o zurzytym na max silniku.

Pozdrawiam Krzysiek

 

 

Czy tak czy inaczej gratuluję usunięcia awarii i życzę długiego bezproblemowego użytkowania auta.

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
No niestety problem dalej jest, ubywa mi dalej oleju mniej wiecej 0.5 litra na 6 tys km.... I nie wiem już co robić;/

 

Moim zdaniem ubytek 0,5 litra na 6 tyś km. to wcale nie jest dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.