Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chcialem sie zapytac jak ustawic zaplon w 320i e-30 91r .Rozebralem kopulke ale tam wszystko na sztywno wiec raczej tam zaplonu nie ustawie. Poznoc jest elektroniczy ale czy to prawda nie mam pojecia . Bardzo prosze o pomoc z gory dziekuje pozdrawiam Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Opublikowano

dzieki robert . Dziwie sie tylko ze z rana odpalam bez najmniejszych problemow lecz po ponowym odpaleniu juz jest gorzej musze krecic dluzej wreszcie rezygnuje a on powoli wchodzi na obroty.I tak jest do nastepnego dnia po nocy jest all Ok pozniej juz dluzsze krecenie. Kuleje na wolnych obrotach lecz jak wrzuce na gaz jest lepiej bardziej stabilnie pracuje. Ostatnio zmienialem przewody lecz tez one nie sa orginalne swiete tez maja przejchane ponad 10 tys wiec moze powymieniam all

i zobacze .

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Opublikowano
czujnik temperatury idacy do ecu lub termometr w przeplywce - zaplon mozna przestawic jedynie poprzez regulowane kolo rozrzadu.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
zaplon mozna przestawic jedynie poprzez regulowane kolo rozrzadu.

Zadne z kół w M20 nie jest regulowane. Są one na klinach i mają stałe położenie. Regulowane koło wałka rozrządu jest np w M40 ale o zapłonie ono nie decyduje lecz o mozliwości dostrojenia faz rozrządu precyzyjnie. Informacje o zapłonie zbiera czujnik położenia wału na stałe przytwierdzony w jednym miejscu przy kole impulsowym, a sterownik silnika przejmuje wszystkie czynności dotyczące zmiany kąta w zalezności od temperatury, obciążenia , ilości zasysanego powietrza w/g stałych danych ustalonych w mapie pamięci. Korygowanie własnie tej mapy jest związane z tuningiem

Opublikowano
chodzilo mi o kolo regulowane na srubach - wykorzystywane w tuningu - do nabycia na ebay.de :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
Jak koledzy piszą , rozrząd ma smoregulacje z ECU , a wszystko inne to pic na wodę i jescze można doprowadzić do konkretnego uszkodzenia silnika . Jedynym spodobem jest tylko komputer .
Opublikowano
dzieki robert . Dziwie sie tylko ze z rana odpalam bez najmniejszych problemow lecz po ponowym odpaleniu juz jest gorzej musze krecic dluzej wreszcie rezygnuje a on powoli wchodzi na obroty.I tak jest do nastepnego dnia po nocy jest all Ok pozniej juz dluzsze krecenie. Kuleje na wolnych obrotach lecz jak wrzuce na gaz jest lepiej bardziej stabilnie pracuje. Ostatnio zmienialem przewody lecz tez one nie sa orginalne swiete tez maja przejchane ponad 10 tys wiec moze powymieniam all

i zobacze .

 

Witam!

Wnioskuję z Twojego postu , iż masz gaz. Pytanie jak stara jest Twoja instalacja? a to dlatego, że mało kto pamięta o wymianie membran i zaworków (koreczków gumowych) w parownikach po dłuższej eksploatacji. Pytam ponieważ właśnie to zaworki w parowniku mają za zadanie zamykać dopływ gazu kiedy silnik jest wyłączony. Odcinając dopływ gazu po zgaszeniu silnika zapobiega zalewaniu się gazem, który zostaje w parowniku i kawałku przewodu do zaworu elektromagnetycznego gazowego.

I teraz zakładam ,że masz instalację II gen. przy której silnik uruchamiasz zawsze na benzynie. Przedostający sie gaz do silnika + dawka paliwa przy rozruchu zalewa silnik i są wówczas problemy z zapaleniem ( trzeba dłużej pokręcić). Co do porannego zapalania również na benzynie sytuacja jest podobna tyle że resztki gazu które się dostały po zgaszeniu auta do silnika zdążyły do rana odparować i nie ma problemu z uruchomieniem.

Spróbuj po jeździe przed zgaszeniem auta przełączyć na benzyną i zobacz co się będzie działo przy ponownym uruchomieniu.

Opublikowano
Witam . Co do wieku mojego gazu to jest mniejwiecej pol roku od zakupu auta .Tak jak mowiles odpalam na benzynie do mometu zagrzania sie silnika po czym moge dopiero przelaczyc na gaz . ale tak czy siak z rana i za kazdym razem odpalam auto z benzyny dopiero pozniej gaz. Dziwie sie tylko ze auto ma rowniejsze obroty ma na gazie niz na benzynie .Najgorsze jest to ze ze siedze zagranica i tu uslugi bardzo duzo kosztuja wiec cialem sie dowiedziec jak bym mogl to naprawic i moze obyc sie bez wieszych kosztow ale to zobaczymy Pozdrawiam czekam na inne wypowiedzi. Ad1

318i e30 bylo

320i e30 bylo

325 tds jest

323i jest

Opublikowano
mam gaz i miałem podobny problem, gdy po wygaszeniu i ponownym wlaczeniu silnika musialem dlugo krecic a po dluzej chwili wchodil na obroty ... wymienilem swiece na ngk (wczesniej bosch :/) i problem zniknął, jezeli nie wymieniales dawno swiec to spróbuj
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam,

 

Grzebałem ostatnio w swojej BMW e30 eta. Mam układ zapłonowy umieszony od czoła głowicy (napęd z wałka glowicy), tak jak w przedstawionym temacie:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=40952&highlight=zap%B3onu+m20

 

robertbmw piszesz:

O kącie zapłonu decyduje sterownik silnika. Ty masz zadbać o świece, stan przewodów, palca i kopułki, aby nie było przebić. Kąta nie ustawisz

 

Moje pytanie jest takie - w jaki sposób komputer zmienia kąt zapłonu?

W tym modelu nie ma oddzielnych cewek na każdy cylinder i wiązek sterujących kątem zapłonu jak to np. w motorze m50. Rownież nie zauwązyłem przedwodów podciśnieniowych prowadzących do aparatu zapłonowego. robertbmw czy mógłbys to wyjaśnić, czy dosponujesz schematami ilustrującymi ten mechanizm.

 

Pozdrawiam Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.