Skocz do zawartości

530d temperatura płynu chłodzącego


opa_pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Podczas jazdy w gorący dzień ustawiłem, aby pokazywało temperaturę płynu chłodzącego (chyba 6 funkcja po odblokowaniu obc). No i zauważyłem, że wisko załącza się gdy temperatura osiągnie ok. 99 stopni, zdaża się nawet, że pokazuje powyżej 100. Czy to normalna temperatura dla tego silnika? Dodam, że wskazówka odpowiedzialna za pokazywanie temperatury zawsze jest idealnie pionowo. Robiłem również test licznika, który pokazał, że wskazówka nie jest w jakiś sposób zablokowana. Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator klimy na 3 bieg, aby wspomóc chłodzenie?

 

 

Przy okazji aby nie zakładać kolejnego tematu. Czy podczas testu licznika zapalają się wszystkie kontrolki, od pasów, abs, cisnienie oleju itd? Czy któraś jest pomijana w teście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chciałem zakładać nowego tematu a jak dojdzie wskazówka do czerwonego pola i zapala się kontrolka to jaka jest wtedy temperatura silnika? I czy przy dojscu do czerwonego pola można uszkodzić silnik. Gdyż ostatnio zaciął mi się termostat i zauważyłem czerwona kontrolkę i zjechałem na pobocze. Silnik chodził max minutkę na tym czerwonym polu. Po ostudzeniu i ponownym odpaleniu silnik pracował bez żadnych problemów tylko korek odpowietrzający wystrzelił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podczas jazdy w gorący dzień ustawiłem, aby pokazywało temperaturę płynu chłodzącego (chyba 6 funkcja po odblokowaniu obc). No i zauważyłem, że wisko załącza się gdy temperatura osiągnie ok. 99 stopni, zdaża się nawet, że pokazuje powyżej 100. Czy to normalna temperatura dla tego silnika? Dodam, że wskazówka odpowiedzialna za pokazywanie temperatury zawsze jest idealnie pionowo. Robiłem również test licznika, który pokazał, że wskazówka nie jest w jakiś sposób zablokowana. Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator klimy na 3 bieg, aby wspomóc chłodzenie?

 

 

Przy okazji aby nie zakładać kolejnego tematu. Czy podczas testu licznika zapalają się wszystkie kontrolki, od pasów, abs, cisnienie oleju itd? Czy któraś jest pomijana w teście?

 

 

Przy duzych upałach (+30st) temperatury przy obciążeniu rzedu 99st to normalka w 3.0d, choć wisko powinno się załączać wcześniej. U mnie sie załącza przy ok 96-97st.

Ogółem masz ok, temp moze oscylowac 90-100st, w chlodne dni nieco ponizej 90.

 

Test zegarów omija kontrolkę ABS i AIRBAG i chyba coś jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chciałem zakładać nowego tematu a jak dojdzie wskazówka do czerwonego pola i zapala się kontrolka to jaka jest wtedy temperatura silnika? I czy przy dojscu do czerwonego pola można uszkodzić silnik. Gdyż ostatnio zaciął mi się termostat i zauważyłem czerwona kontrolkę i zjechałem na pobocze. Silnik chodził max minutkę na tym czerwonym polu. Po ostudzeniu i ponownym odpaleniu silnik pracował bez żadnych problemów tylko korek odpowietrzający wystrzelił.

Jak miałem problemy z chłodzeniem,to wskazówka zaczęła się wychylac poza pion w dość szybkim tępie przy temp.ponad 120 stopni.Parę takich przypadków skutkowało wymianą uszczelek pod głowicami.Trochę było wtym mojej winy,gdyż zbyt pózno zdjagnozowałem awarię.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chciałem zakładać nowego tematu a jak dojdzie wskazówka do czerwonego pola i zapala się kontrolka to jaka jest wtedy temperatura silnika? I czy przy dojscu do czerwonego pola można uszkodzić silnik. Gdyż ostatnio zaciął mi się termostat i zauważyłem czerwona kontrolkę i zjechałem na pobocze. Silnik chodził max minutkę na tym czerwonym polu. Po ostudzeniu i ponownym odpaleniu silnik pracował bez żadnych problemów tylko korek odpowietrzający wystrzelił.

 

Czerwone pole dla bmw to zabojstwo.To przegrzanie silnika,nie chce wiedziec nawet jaka jest temperatura silnika na czerwonym polu bo juz samo odchylenie wskazowki nie jest dobre dla silnika.Az dziwne ze wszystko pracuje normalnie, lecz moglo Ci np przegrzac uszczelki i uszczelniacze i Ci bedzie olej bral bo znam podobny przypadek, silnik pracuje normalnie lecz bierze olej po przegrzaniu, ale oby tak nie bylo u Ciebie...Nie dopuszczaj nigdy zeby wskazowka sie odchylila a tym bardziej na czerwone pole :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie chciałem zakładać nowego tematu a jak dojdzie wskazówka do czerwonego pola i zapala się kontrolka to jaka jest wtedy temperatura silnika? I czy przy dojscu do czerwonego pola można uszkodzić silnik. Gdyż ostatnio zaciął mi się termostat i zauważyłem czerwona kontrolkę i zjechałem na pobocze. Silnik chodził max minutkę na tym czerwonym polu. Po ostudzeniu i ponownym odpaleniu silnik pracował bez żadnych problemów tylko korek odpowietrzający wystrzelił.

 

Czerwone pole dla bmw to zabojstwo.To przegrzanie silnika,nie chce wiedziec nawet jaka jest temperatura silnika na czerwonym polu bo juz samo odchylenie wskazowki nie jest dobre dla silnika.Az dziwne ze wszystko pracuje normalnie, lecz moglo Ci np przegrzac uszczelki i uszczelniacze i Ci bedzie olej bral bo znam podobny przypadek, silnik pracuje normalnie lecz bierze olej po przegrzaniu, ale oby tak nie bylo u Ciebie...Nie dopuszczaj nigdy zeby wskazowka sie odchylila a tym bardziej na czerwone pole :mad2:

jakbym mógł to bym wyłączył silnik dużo szybciej ale tego nie zauważyłem :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikujmy, czerwone pole zaczyna się jak silnik ma 115 stopni i w zakresie do tej temperatury diesle chodzą normalnie bez problemu. Diesle lubią lekko podwyższoną temperaturę. Tak wiec pewnie nic się nie stało jak się lekko zagrzał. Ale warto sprawdzić żeby ponownie się to nie działo.

Co do Visko i wspomagania chłodzenia to też zależy czy używasz w danym momencie klimy czy nie. Jak używasz to 3 bieg może być włączony już przy 96 - 97 stopniach. Jak nie używasz to dopiero powyżej 105 z tego co pamiętam. Tak więc nie panikował bym za bardzo diesle lubią ciepło byle by ich nie katować tym ciepłem za bardzo, sprawdzać stan płynu chłodzącego i działania termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem dzisiaj w moim M62B35 temperatura 100-106*C przy normalnej jeździe na trasie, jak wjechałem do miasta temp nadal utrzymywała się w tym przedziale. Wisko nie włączyło się ani razu. Latem w upalne dni w mieście czasem się włącza. Słychać wtedy głośny szum wiatraka szczególnie jak przyspieszę mocniej na jakimś biegu i wcisnę sprzęgło by zmienić na następny bieg. Nie wiem przy jakiej temp. włącza się u mnie.

Co ciekawe wskazówka była w pionie już przy 77*C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam niektóre posty i oczom nie wierzę o czym tutaj Się pisze,koledzy ja dzisiaj robiłem trasę z Poznania do Kołobrzegu odblokowałem ukryte menu OBC(posiadam najprostszy zestaw wskaźników) temperatura na trasie w przedziale 87-90'C, ale zblokowane zblokowane Visko słyszałem już przy około 75'C oczywiście przy jeździe po mieście z opuszczoną szybą lub przy przegazówce na światłach. Bo jadąc na trasie słychać tylko szum wiatru, więc zastanawia mnie czy to możliwe aby w silniku M62B35 przy temp. około 100'C nie załączyło Się visco? Zaznaczam że posiadam skromniutkie M52B25 więc jakieś rozbieżności mogą występować, ale czy aż tak :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sam jestem ciekaw. Wiem że załącza się u mnie, ale dopiero przy upałach po mieście. Jak się załączy to trudno tego nie zauważyć, odkurzacz :D

Ale jak kolega pisał

Co do temperatury,to wydaje mi się normalna.W moim co prawda benzyniaku 3.5l temperatura oscyluje w granicach 103-107 stopni i jest to normalna temperatura dla tego silnika.Pozdro.

Temperaturę mam spoko.

Zaraz zaraz czytałem trochę o działaniu tego ustrojstwa. Możliwe że przy tych 105*C jest one już załączone, ale nie całkiem na sztywno i dlatego tak nie słychać. Natomiast przy tych upałach chodzi już całkiem na sztywno, tzn z taką samą prędkości obrotową jak silnik. Dlatego odkurzacz :D

Jak źle to rozumuję to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba można połączyć bo temat już był tutaj

Jeśli chodzi o wisko to też było:"thenygoos napisał(a):

Hmm... proponuję poczytać więcej gdzieś na necie, np. wikipedia... W skrócie wiatrak połączony z wałem pompy wody wiskozą (sprzęgło wiskotyczne, sprzęgło lepkościowe) kręci się cały czas tyle, że z prędkością obrotową zależną od temperatury. Im niższa temperatura tym mniejsza prędkość obrotowa wiatraka w stosunku do prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Im wyższa temperatura tym prędkość wiatraka jest bliższa prędkości obrotowej wału pompy wody (czyli silnika). Działa to tak, jakby pomiędzy dwoma stykającymi się na płasko krążkami, z których jeden się obraca była mazista substancja (w sprzęgle wiskotycznym jest olej silikonowy), która gęstnieje wraz ze wzrostem temperatury (czyli odwrotnie niż "normalnie"): na zimno istnieje możliwość ślizgania się tych powierzchni, bo ta substancja jest płynna. Po nagrzaniu ta substancja gęstnieje, powierzchnie zaczynają się coraz bardziej "sklejać", ślizganie ustaje i zrównują się prędkości obrotowe krążków. To tak w skrócie."

Jeśli ktoś ma odkurzacz to radze sprawdzić bo to nie od wisko tylko od wiatraka klimatyzacji który wspomaga chłodzenie gdy temp wzrośnie niebezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś ma odkurzacz to radze sprawdzić bo to nie od wisko tylko od wiatraka klimatyzacji który wspomaga chłodzenie gdy temp wzrośnie niebezpiecznie.

i tutaj Się nie zgodzę z Twoją wypowiedzią, bo jest właśnie tak jak napisał ryba266 bo:

1) mam porównanie bo wcześniej miałem uszkodzone Visko i zrobiłem non stop na sztywno więc efekt odkurzacza był słyszalny i zauważalny, kumpel Się śmiał że odgłosy dochodzą jakby przynajmniej o litr większy silnik siedział

2) teraz mam sprawne visko i pisałem wcześniej, że blokuje Się już około 75'C a przy 85-90 to już bankowo je słychać i nie może być tu mowy o wyjącym wiatraku klimy bo temperatura robocza silnika jest jak najbardziej OK , nie ma mowy o przegrzaniu i dodatkowym chłodzeniu

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracając do diesli (bo jest porównanie) - padły już różne wartości temperatur płynu i momentu włączania się visco. Skąd te rozbieżności ?

 

Różne w sensie benzyna vs. diesel? Czy diesel vs. diesel?

 

Jesli to drugie, to sprawka zuzycia termostatu, czyli to, ze sie nie domyka do konca i/albo ma jakas zwłoke w reakcji stad wieksze wahania temperatur. Wisko to juz kwestia regulacji - tam jest jakiś bimetal, który można odgiąć i decyduje kiedy sie zaczyna "zaklejać". Moje sie zakleja przy 97st.

Komuś tu sie załącza przy 75st - wg mnie jest to błąd bo niepotrzebnie schładza silnik dluzej go rozgrzewając do roboczych temperatur (90st)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodziło właśnie o diesel vs diesel :cool2:

u mnie przy nowym termostacie i visco - w korku w gorący dzień spokojnie potrafi do 102 dobić. Wiatrak zaczyna być mocno słychać od 99 - 100. Co do samej wskazówki temperatury na zegarach - z moich obserwacji ma ona z 15st (albo i lepiej) tolerancji/bezwładności w pionowym położeniu.

 

a co do samego termostatu i temperatury płynu - w jaki sposób w to wszystko miesza się termostat przy egr ? Z tego co wiem, to przy trafionym tym termostacie silnik ma problemy z dogrzaniem się i w trakcie jazdy gubi temperaturę (spokojnej jazdy, nie w korku). Główny termostat jest zamknięty, silnik łapie temperaturę, termostat się otwiera i woda w obiegu. Słyszałem, że mały działa "na odwrót" niż duży ale w takim razie skąd te problemy z nietrzymaniem temperatury... Co w takim razie robi termostat egrowy ? Pomaga dużemu ? Czy w ogóle coś innego ?

Edytowane przez reemo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zrobiłem większą trasę i w Gdańsku w korku dokładnie przy 107*C wisko było już porządnie zblokowane. Ruszyłem ostrzej wisko wskoczyło na obroty i temp spadła do 86*C :shock: ma wydajność.

Czyli wszystko ok.U mnie to samo temperatura powyżej 100 stopni,but(np.wjazd na autostradę) i temperatura momentalnie spada poniżej 90 stopni.

niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.