Skocz do zawartości

325i stukanie z tyłu, wszystko wymienione


djsuchy

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to e36 318is z motorem m50b25. Od pewnego czasu mam dziwne stukanie z tyłu, a konkretniej jak w jadę lewym tylnym kołem w jakąś nierówność to stuka, tak jakby metal o metal który jest luźny. Dodam że ostatnio wymieniłem z tyłu co tylko się da, sprężyny, amortyzatory, poduszki amortyzatorów, wszystkie tuleje na moście, wszystkie tuleje na sankach, wszystkie tuleje na wahaczach poprzecznych i wzdłużnych, gumy na stabilizatorze, łączniki stabilizatora. I stuka nadal a w dodatku jest takie uczucie pływania tylko samochodu. Rozłożyłem już ręce, bo co mogłem to wymieniłem a nadal problem został. A i wymieniłem jeszcze wieszaki na tłumiku.

 

____

Poprawiłem po Tobie tytuł - po raz pierwszy i ostatni! Przeczytaj regulamin forum i format tytułowania wątków dla działu E36, bo dostaniesz ostrzeżenie! /mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko wymienione to dziwna sprawa.Sam wymieniałeś te części,czy mechanik :?:

Wspólnie z zaprzyjaźnionym mechanikiem, więc o druciarstwie nie ma mowy. Chyba że jakość tych tulei jakoś odstaje od standardów, no ale tak jest od nowości. A tak na marginesie, czy może stukać łożysko albo półoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taką sytuację że stukało mi z tyłu samochodu tak jakby w moście.

Okazało się że wspaniały pan wulkanizator przy wymianie kapci za słabo dokręcił jedno koło i po około miesiącu same się zaczęły odkręcać śruby.

Zobacz może się obluzowały.

Odgłos był podobny do padniętego łożyska i tak też na początku obstawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem taką sytuację że stukało mi z tyłu samochodu tak jakby w moście.

Okazało się że wspaniały pan wulkanizator przy wymianie kapci za słabo dokręcił jedno koło i po około miesiącu same się zaczęły odkręcać śruby.

Zobacz może się obluzowały.

Odgłos był podobny do padniętego łożyska i tak też na początku obstawiałem.

Kolego takie rzeczy ja sam robię jak i pozostałe naprawy, ale dzięki za podpowiedź. U kolegi mechanika robię tylko wtedy jak muszę korzystać z podnośnika, bo w kanale męczyć się to mi nie chce się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez stukalo dluuuugo niemoglem dojsc co to ale okazalo sie w koncu ze u mnie tukla sie ta blaszana oslona tarczy chamulcowej a przeszkadzalo jak cholera moze u ciebie tez to jest moja byla lekko peknieta i tez na nierownosciach sie zaczynala tluc jak dostala drgan m3sie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tez stukalo dluuuugo niemoglem dojsc co to ale okazalo sie w koncu ze u mnie tukla sie ta blaszana oslona tarczy chamulcowej a przeszkadzalo jak cholera moze u ciebie tez to jest moja byla lekko peknieta i tez na nierownosciach sie zaczynala tluc jak dostala drgan m3sie

Też o tym myślałem i sprawdzałem, ale wygląda na sztywne i nie popękane. Normalnie ta sprawa mnie irytuje. Na a te pływanie tyłu, od czego może być jeszcze?

 

Z tym stukaniem to już mnie nerwica bierze. Chyba pojadę na ścieżkę diagnostyczną, i tak po telepię samochodem, to może od zewnątrz będzie się dało zlokalizować to stukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź belkę, mocowania, w wersji z tym silnikiem to się lubi urwać, miałem podobnie, teraz mam to zrobione poprzez wspawanie wzmocnień, może tuleje masz też wytłuczone i stukają na dziurach. Chociaż głównym objawem są stuki przy ruszaniu, puszczaniu gazu, wstecznym.
tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź belkę, mocowania, w wersji z tym silnikiem to się lubi urwać, miałem podobnie, teraz mam to zrobione poprzez wspawanie wzmocnień, może tuleje masz też wytłuczone i stukają na dziurach. Chociaż głównym objawem są stuki przy ruszaniu, puszczaniu gazu, wstecznym.

Jaką belkę? w tych samochodach nie ma belki.... Chyba że masz coś innego na myśli co mi do głowy nie przychodzi. Co do tulei, to tak jak wcześniej napisałem że wszystkie jakie są z tyłu możliwe do wymiany to wymieniłem. Sanki też oglądałem czy nie są popękane, i wyglądały na na ok.

Znajomy powiedział mi że też przyczyną mogą być wybita półoś, czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś śruby mocujące wózek??? te 4 po środku? Czasem się obrywaja przy lataniu bokiem i paleniu kapci. też tak miałem ..niestety pomaga tylko spawanie a to wiąże się z wycinaniem zaraz za kanapą jak jest koło zapasowe .Możliwe że już masz naderwaną a przykręciłeś śrubę bo sie jeszcze trzyma

 

weź jakiegoś ziomka i wsadź go do bagażnika i przewieź się po dziurach łatwiej zlokalizujesz...wyjmij koło zapasowe i nasłuchuj

 

SN208404.JPG

 

SN208408.JPG

 

SN208473.JPG

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś śruby mocujące wózek??? te 4 po środku? Czasem się obrywaja przy lataniu bokiem i paleniu kapci. też tak miałem ..niestety pomaga tylko spawanie a to wiąże się z wycinaniem zaraz za kanapą jak jest koło zapasowe .Możliwe że już masz naderwaną a przykręciłeś śrubę bo sie jeszcze trzyma

 

weź jakiegoś ziomka i wsadź go do bagażnika i przewieź się po dziurach łatwiej zlokalizujesz...wyjmij koło zapasowe i nasłuchuj

 

SN208404.JPG

 

SN208408.JPG

 

SN208473.JPG

 

DJ jaki piękny patent :mrgreen: ja go już przerobiłem dawno ale teraz to silnik z m3 by tego nie wyrwał. U mnie wózek poszedł tak że aż wyrwało amortyzator z kielicha. Jest to niestety częsta przypadłość z silnikami powyżej 2 litrów i zastanawiam się jak inżynierowie z BMW nie wyliczyli słabego punktu tej konstrukcji i nie dali wzmocnień.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, sam to wszystko do kupy skręcałem i wszystko trzyma się fest. A w wozie nie mam tylnej kanapy i same gołe blachy w wozie. A stukanie ewidentnie dochodzi z zewnątrz samochodu, a w środku nic od podłogi nie słychać, bo jak już mówiłem nie mam żadnych kanap i wygłuszeń. Kurcze nie miałem dziś kiedy do diagnosty podjechać, ale sam na kanale jeszcze wszystkie osłony posprawdzałem, mocowanie tłumika, i wsio jest sztywne. A takie delikatne pływanie tyłka może być np spowodowane stanem opon?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj na ścieżce u znajomego. I sprawa już mnie irytuje. Na ścieżce nic nawet nie zająknie, zbieżność ustawiona, wszystkie gumy całe. Klocek nie stuka, bo tam jest taka blaszka która spina jarzmo z zaciskiem, więc aby stukało musiałaby najpierw wypaść, a siedzi sztywno na swoim miejscu. A jak tylko wyjadę na drogę to łomocze. Kielichy całe bo jak wcześniej napisałem to mam wszystko do gołej blachy. Jutro wyjmę tłumik, bo może tam jakieś dziadostwo siedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź poduszke górną amortyzatora z tyłu - o to mi chodziło. Jeżeli jest minimalnie oberwana to trudno to zdiagnozować,jeśli ją sobie wykręcisz to będziesz widział czy nie jest oberwana. Jescze przy montażu amorów mogło ja zakrzywić podczas dokręcania amora i tak właśnie będzie stukać.Na diagnostyce nic nie wyjdzie. Aha i dolne mocowanie amortyzatorów tez zobacz bo czasem ta guma lubi wypłowieć i lata w środku oczka - też to trudno zobaczyć :wink:
"Nieudana Operacja To Połowa Udanej Sekcji"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź poduszke górną amortyzatora z tyłu - o to mi chodziło. Jeżeli jest minimalnie oberwana to trudno to zdiagnozować,jeśli ją sobie wykręcisz to będziesz widział czy nie jest oberwana. Jescze przy montażu amorów mogło ja zakrzywić podczas dokręcania amora i tak właśnie będzie stukać.Na diagnostyce nic nie wyjdzie. Aha i dolne mocowanie amortyzatorów tez zobacz bo czasem ta guma lubi wypłowieć i lata w środku oczka - też to trudno zobaczyć :wink:

 

Kolego nie przeczytałeś mojego pierwszego posta. Tam odsyłam cię do zapoznania się co wymieniałem, jeśli oczywiście masz ochotę. I tak samo że to stuka na zewnątrz a w środku tego nie słychać mimo że mam wszystko do gołej blachy wybebeszone.

A tak po za tym nie miałem kiedy zdemontować tłumika, żeby zobaczyć czy może tam coś się dzieje, bo też chcę wykluczyć tę ewentualność.

 

Co do tematu pływania , to okazało się że to moje takie dziwne odczucie. Bo dałem znajomemu żeby pojeździł i zobaczył, a on stwierdził że jak najbardziej jest jak trzeba. Może ja to tak czuję bo wcześniej jeździłem samochodami na jeszcze twardszej zawieszce. I może spowodowane jest takie moje odczucie że z tyłu mam felgi z małym ET, Bo jak obniżałem tył to musiałem jeszcze ranty błotnika w nadkolach zaklepać na płasko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzałeś śruby mocujące wózek??? te 4 po środku? Czasem się obrywaja przy lataniu bokiem i paleniu kapci. też tak miałem ..niestety pomaga tylko spawanie a to wiąże się z wycinaniem zaraz za kanapą jak jest koło zapasowe .Możliwe że już masz naderwaną a przykręciłeś śrubę bo sie jeszcze trzyma

 

weź jakiegoś ziomka i wsadź go do bagażnika i przewieź się po dziurach łatwiej zlokalizujesz...wyjmij koło zapasowe i nasłuchuj

 

SN208404.JPG

 

SN208408.JPG

 

SN208473.JPG

 

DJ jaki piękny patent :mrgreen: ja go już przerobiłem dawno ale teraz to silnik z m3 by tego nie wyrwał. U mnie wózek poszedł tak że aż wyrwało amortyzator z kielicha. Jest to niestety częsta przypadłość z silnikami powyżej 2 litrów i zastanawiam się jak inżynierowie z BMW nie wyliczyli słabego punktu tej konstrukcji i nie dali wzmocnień.

 

Kolego mógłbyś pokazać mi dokładniej w których punktach należy ciąć otwory. Bo tak myślę żeby zrobić taki patent prewencyjnie tak na przyszłość jakbym miał wsadzać to tej budy coś mocniejszego. Bo punktów mocowania sanek są cztery, a ty mi pokazałeś chyba dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.