Skocz do zawartości

Wymiana paska alternatora i napinacza M54 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam kolegow

Objawy sa takie ze piszczy na zimnym juz co rano jak odpale dopoki sie troche nie nagrzeje. Kiedys to pisk byl tylko przy niskich temperaturach na zewnatrz. To juz mnie zmobilizowalo do dzialania.:-)

Juz godzine szukam i nie moge znalezc niczego konkretnego. Czy ktos robil to sam? Potrzebuje konkretnych wskazowek bo na moje oko to bez wyjecia chlodnicy bedzie cienko a nie chce niczego spaprac. Mialem to oddac do "specjalisty" ale od kilku tygodni nie moze mi powiedziec ile to bedzie kosztowalo.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

to wskazuje na pompe wspomagania

ale wymiana paska i napinacza to 10minut roboty

sciagasz sobie całą puszke z filtrem powietrza bodajze jest na jednej srubie i opasce

masz calkowity dostep do alternatora obok jest napinacz .

z napinacza srubokretem albo pazurami sciagasz plastikowy dekielek ,pozniej wkladasz klucz nasadowy i luzujesz napinacz sciagasz pasek wykrecasz napinacz tą samą srubą pod dekielkiem zmiana i wszystko

rolka napinacza 60zł

pasek niewiem

 

a własnie zeby sciagnac głowny pasek musisz tez sciagnac pasek od klimy

najlepiej z pod samochodu dekielek jeden napinacz

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
to wskazuje na pompe wspomagania

ale wymiana paska i napinacza to 10minut roboty

sciagasz sobie całą puszke z filtrem powietrza bodajze jest na jednej srubie i opasce

masz calkowity dostep do alternatora obok jest napinacz .

z napinacza srubokretem albo pazurami sciagasz plastikowy dekielek ,pozniej wkladasz klucz nasadowy i luzujesz napinacz sciagasz pasek wykrecasz napinacz tą samą srubą pod dekielkiem zmiana i wszystko

rolka napinacza 60zł

pasek niewiem

 

a własnie zeby sciagnac głowny pasek musisz tez sciagnac pasek od klimy

najlepiej z pod samochodu dekielek jeden napinacz

 

Nie pomyslalbym ze to takie proste! Dzieki wielke.

Pompa wspomagania raczej na pewno nie bo dzwiek jest inny i bardziej wskazujacy na ten wlasnie napinacz /rolke. Juz prawie dwa lata tak sobie poswistuje az wstyd sie przyznac. Z tym ze od jakiegos czasu codziennie i oczywiscie tylko na wolnych obrotach. Wczesniej to tylko przez kilkanascie sekund jak bylo bardzo zimno.

Zaczne od tego i zobacze co bedzie. Pamietasz moze przez przypadek jaki rozmiar nasadki tam bedzie? Pytam bo z nasadowych troche mi poginelo i zostalo chyba tylko 16 , 17, 18.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
16

ja uzywam nasadki do swiec 16 i grzechotki idealnie sie wpasowuje miedzy smigła wiatraka

 

Dzieki :cool2:

W weekend jak pogoda pozwoli przyjrze sie temu. Najwazniejsze ze nie ma koniecznosci demontazu wiskozy.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
wymieniałem obydwa paski i bez zdjecia wisko nie ma co do tego podchodzić ;zdjać można (przeciać :D ) założyć już gorzej więc miłej wymiany
Opublikowano
wymieniałem obydwa paski i bez zdjecia wisko nie ma co do tego podchodzić ;zdjać można (przeciać ) założyć już gorzej więc miłej wymiany

 

fajna metdoa gorzej jak zły pasek kupisz i trzeba jechac do sklepu wymienic :duh:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Nie wiem, jak wygląda jeśli zdejmie się wiskozę i wiatrak (u mnie jest tak zaciśnięta, że nie da się jej bezinwazyjnie odkręcić). Z tego też powodu ja wyjąłem tunel wentylatora (po uprzednim rozłączeniu wężyka układu chłodzenia) i dostałem się do śrub pomiędzy łopatkami. W zasadzie nie licząc konieczności pomocy przy wyjęciu tunelu, to z napinaczami to chwila roboty: "odpuszczenie" napinacza nasadowym kluczem, odkręcenie dwóch śrub mocujących cały napinacz, zdjęcie dekielka i odkręcenie rolki torx-em. Oczywiście najpierw należy zdjąć pasek od kompresora klimy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem, jak wygląda jeśli zdejmie się wiskozę i wiatrak (u mnie jest tak zaciśnięta, że nie da się jej bezinwazyjnie odkręcić). Z tego też powodu ja wyjąłem tunel wentylatora (po uprzednim rozłączeniu wężyka układu chłodzenia) i dostałem się do śrub pomiędzy łopatkami. W zasadzie nie licząc konieczności pomocy przy wyjęciu tunelu, to z napinaczami to chwila roboty: "odpuszczenie" napinacza nasadowym kluczem, odkręcenie dwóch śrub mocujących cały napinacz, zdjęcie dekielka i odkręcenie rolki torx-em. Oczywiście najpierw należy zdjąć pasek od kompresora klimy...

 

Spokojnie da rade bez demontazu wiska. Juz wszystko dzis mialem rogrzebane kiedy poleglem na tym torzie ktory trzyma rolke. Nie mialem takiego duzego a nie chcialem kobinowac np uzywajac plaskiej nasadki zeby nie zjechac tej sruby. Czy kolega thenygoos wie moze jaki tam rozmiar torxa jest potrzebny?

W moim zestawie najwiekszy to T40 a wygladalo ze potrzebny jest dwa razy taki. Wszystko musialem zlozyc z powrotem i szykuje sie na przyszly weekend jak gdzies zdobede odpowiedniego torxa. :mad2:

Plus jest taki ze mam juz doswiadczenie :mrgreen:

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Jak się wstrzymasz to jutra, to Ci podam, bo mam go w aucie... Inne wyjście to przypasować sobie ze śrub mocujących prowadnice foteli przednich do podłogi - sa takie same i tylko to mnie uratowało przed problemem, który Ty masz teraz :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Jak się wstrzymasz to jutra, to Ci podam, bo mam go w aucie... Inne wyjście to przypasować sobie ze śrub mocujących prowadnice foteli przednich do podłogi - sa takie same i tylko to mnie uratowało przed problemem, który Ty masz teraz :mrgreen:

 

Bylbym wdzieczny gdybys mogl. Spokojnie bez pospiechu bo przed weekendem i tak tego nie rusze.

Sprobuje tez przypasowac jakas koncowke do tej sruby od fotela.Z tym ze na ogol tu w sklepach mam dostepne cale zestawy, zapakowane i troche cienko to widze z wyjmowaniem jednej koncowki z pudelka. Obdzwonilem znajomych i nikt nie dysponuje wiekszym torxem niz moj T40.

Na moje oko to tam bedzie jakies T50 nawet. Ale zobaczymy.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Sprawdzę dzisiaj oznaczenie i dam Ci znać...

 

Dzieki wielke, kolega godzill juz tu wrzucil info:

 

T50

nasadka 16 była w m52

 

Dziekuje koledzy, w przyszly weekend walcze znowu jak upoluje T50.

Praktizieren macht der Maister :mrgreen:

O Tempora! O Mores!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W sobote z kumplem rozpapralismy to jeszcze raz i wszystko juz prawie bylo dobrze kiedy sie okazalo sie ze znowu mam niewlasciwa rolke!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Po serii roznych okrzykow i kiedy napiecie opadlo sprawdzilismy w necie numery wybite na czesciach. I okazalo sie ze jestem wyjatkowym pechowcem bo mam mechaniczny napinacz do ktorego powinna byc rolka ta: F-226239-2300 a sprzedano mi zreszta zgodnie z realoem rolke te: F-220259 do napinacza hydraulicznego.

Tu sprawy sie komplikuja bo jak sie okazuje ta wlasciwa jest nie do upolowania. Kolega Piotres opisal ten problem tu:

viewtopic.php?f=69&t=141645

 

Gdybym to przeczytal wczesniej to moze bym sobie zaoszczedzil roboty.

Tu mam pytanie do Piotresa. Czy usuniecie / odkrecenie tej tulejki to duzy problem? Pytam bo juz nie chce zadnych kolejnych komplikacji z ta rolka. :mad2:

A moze ktos inny tez przez to przechodzil?

O Tempora! O Mores!
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Rolka wymieniona na nowa uzyskana dzieki odkreceniu tulejki z rolki opisanej w poscie powyzej.

Cisza az milo przy porannym odpaleniu auta :mrgreen:

O Tempora! O Mores!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.