Skocz do zawartości

zmiana oleju.prawda czy falsz.......????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam silnik 3litry dizel kupilem samochod zalany byl olejem 10w/40 jedni mowia ze nie mozna wlac zadszego oleju boble ble........a ktos inny mowi ze jak juz zalales 10w/40 to juz zeby lac taki...jak to jest z tym??
Opublikowano

Jak najszybciej zalać 5W30.

NIe slyszałem, zeby po tej zamianie były jakies problemy, zwazywszy, ze ktos zapewne od niedawna jezdzi na 10W40

Opublikowano
moj znajomy ma wlany 10w40 mobil [taki juz byl zalany jak kupil] do 2.5d m57 od 2 lat i silnik chodzi igla!chodzi idealnie cicho jak benzyna , na zimnym nie klepie pracuje idealnie turbo prawie nie slychac kontorlka oleju gasnie od razu po odpaleniu, silnik chodzi idealnie od 2 lat tak samo wiec nie wiem co to za gadki ze nie mozna jedzic na 10w40.Jego silnik chodzi lepiej niz moj na castrolu 5w40 egde ...taka dygresja na temat lania 10w40 do bmw...
Opublikowano
Lać pełen syntetyk- mity o rozszczelnieniu silnika wsadzić w kąt! Te silniki są stworzone do syntetyków- hydrauliczne popychacze najlepiej pracują na takim właśnie oleju. Pełen syntetyk zachowuje o wiele lepsze właściwości na rozgrzanym silniku niż półsyntetyk :cool2: Przy okazji: nie rozumiem też podejścia ludzi którzy zmieniają pełen syntetyk na pół ze względu na przebieg auta lub ze względu na to że silnik zaczyna spalać trochę oleju :mad2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

Dokładnie tak. To, ze silnik jezdzi 2 lata na półsyntetycznym, nie znaczy, ze nie wpływa na szybsze jego zuzycie.

Poza tym, czas to zaden wyznacznik eksploatacji, bo przez dwa lata to mozna zrobić tylko 20tyś km.

 

Nasze silniki na syntetycznym klepią, bo sa juz zapewne zuzyte i nie ma sie co czarować ani usprawiedliwiac zalewanie innych olejow niż zalecane.

Opublikowano
koledzy a co ile wymieniacie olej, bo sam zmieniam co ok 15000 10w/40, na studiach uczyli mnie ze wymiana co 10 tys to jest tylko chwyt marketingowy producentow oleju(czesciej zmieniaj-wiecej zarobimy), ponoic olej wcale nie traci wlasciwosci smarujacych ani chlodzacych po 10 tys tylko zanieczyszcza sie sadza ze spalin i moj wykladowca twierdzil ze co 10 tys nalezy wymienic filtr i mozna spokojnie drugie 10 tys zrobic, ciekawe czym on jezdzi i na podstawie jakiego auta wysnol te wnioski ale wkoncu to czlowiek uczony i z bogatym doswiadczeniem teoretycznym, nie wiadomo kogo sluchac :roll:
GDYBY PAN BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH
Opublikowano
Ja zmieniam zawsze co 10tyś. Nie patrze jak olej wygląda, czy jest czysty czy nie- mija mi 10tyś to kupuje i wymieniam; wydaje mi się że koszt oleju nie jest aż taki powalający żeby czekać z wymianą nie wiadomo ile. Z życia wzięte: jak jeździłem e36 2,5i to zauważyłem pewną zależność; otóż do puki nie przekroczyłem magicznej cyfry 10000km od ostatniej wymiany ( oczywiście +/- ) to auto w ogóle mi nie paliło oleju. Powyżej tej cyfry zaczynało mi sukcesywnie oleju ubywać więc pomyślałem sobie że może jednak ten olej traci swoje właściwości. Dodam jeszcze że nigdy nie żałowałem tej beemki więc silnik był dosyć mocno exploatowany. ( jest to tylko moja opinia, historia jest prawdziwa, potwierdzona osobiście dlatego teraz trzymam się takich a nie innych terminów wymiany ) :D
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano
u mnie ostnio mialem 1 kwadracik zielony i 16tys zrobione

teraz mam 16 tys zrobione i olej jeszcze nie stracil swojego koloru

to czemu u mnie tak szybko lecą te kwadraciki??

 

Kwadraciki znikają dużo szybciej jak się częściej odpala i gasi motor...

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Opublikowano

Ja zmieniam co ~12tys km.

Nie jest to jakiś przesadny koszt, wolę utrzymywać olej w czystości i tym samym turbinkę w odpowiedniej kondycji.

 

W benzyniakach to moze i faktycznie nie jest to tak ważne.

Opublikowano
Na oleju nie ma co oszczędzać nie jest to duży koszt (MOBIL1 5w30 kosztuje 130 zl do tego filtr 40 zl ) , a z własnego doświadczenia wiem , że silniki BMW średnio lubią półsyntetyk u mnie po wymianie na pełny praktycznie nie słychać krzywek po odpaleniu a na 10W40 niestety chwile chrobotał zanim sie przesmarował. Akurat w dieslu patrzenie po kolorze jest pozbawione sensu bo po 2000 km olej i tak będzie czarny od sadzy .Gdy minie 10k czy jak niektórzy wolą 15k olej trzeba wymienić i koniec :P .
Opublikowano
Na oleju nie ma co oszczędzać nie jest to duży koszt (MOBIL1 5w30 kosztuje 130 zl do tego filtr 40 zl ) , a z własnego doświadczenia wiem , że silniki BMW średnio lubią półsyntetyk u mnie po wymianie na pełny praktycznie nie słychać krzywek po odpaleniu a na 10W40 niestety chwile chrobotał zanim sie przesmarował. Akurat w dieslu patrzenie po kolorze jest pozbawione sensu bo po 2000 km olej i tak będzie czarny od sadzy .Gdy minie 10k czy jak niektórzy wolą 15k olej trzeba wymienić i koniec .

no racja w dezlu nie ma co patrzec

130zł to kosztuje 4L do M52 wchodzi 6,5

jak jeździłem e36 2,5i to zauważyłem pewną zależność; otóż do puki nie przekroczyłem magicznej cyfry 10000km od ostatniej wymiany ( oczywiście +/- ) to auto w ogóle mi nie paliło oleju.

racja jak jest zuzyty olej to sie przepala czy cos

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.