Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jakis czas temu moja E32 nie chciala odpalic na benzynie i palila bezpiecznik od pompki paliwa. Wyjalem pompke, podlaczylem na krotko i faktycznie padla, mialem pusty bak a jezdzilem na gazie. Kupilem druga pompke paliwa, zamontowalem, zmienilem bezpiecznik i wszystko OK. Po tygodniu jezdzenia zajechalem na stacje zalalem ok 15l, przejechalem z 2km, zgasilem i do dzisiaj mi nie chce odpalic na benzynie, znowu pali bezpiecznik. Do teraz odpalalem i jezdzilem na gazie ale jest coraz zimniej i na gazie tez coraz ciezej odpala i przydalaby sie benzynka. Dzisiaj wymontowalem znowu pompke, podlaczylem na krotko i pieknie pompuje, a bezpiecznik dalej pali. Mialem zmienic filtr paliwa od razu po wymianie pompki ale zapomnialem. W czym moze byc problem? Jakies zwarcie? Filtr tak zapchany ( ale dlaczego by palilo bezpiecznik) ? Jakies pomysly?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano
Czasem pompa paliwa zanim całkiem padnie zaczyna pobierać więcej prądu. Ale zmień filtr paliwa i obejrzyj przewody wokół czarnej wtyczki pod tylnim siedzeniem z prawej strony czy nie sa przetarte. Ważne jest jeszcze przyjrzenie sie instalacji od tej czarnej wtyczki juz po stronie zewnętrznej karoserii nad tylnią belką, czy nie jest przetarta.
Opublikowano
Sprawdzilem wtyczke i jest OK. Odlaczylem wtyczke, wlozylem bezpiecznik od pompki, krecilem i sie nie spalil, a po podlaczeniu wtyczki i kreceniu pali bezpiecznik. Wyglada jakby byla walnieta pompka ale gdy wyjmuje pompke z baku i podlaczam bezposrednio do akumulatora to ladnie pompuje. Czy filtr paliwa moze powodowac spalenie bezpiecznika? Gdzie jest filtr paliwa w E32?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

siemka!

apytanie może lamerskie........ale czy bezpiecznik ma oryginalną wartość?.....może problem tkwi w niewłaściwym bezpieczniku?

pzdr

Opublikowano
Bezpiecznik powinien miec 7,5A. Probowalem rozne, wszystkie jakie mialem od 5A do 30A.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Stawiam na to, że druga pompa umiera - wg. mnie przy "zagazowanym" E32 [podobnie w E38] min. stan palwa to 15 litrów [chłodzenie pompy] pompa jak chodzi na sucho to pada błyskawicznie.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Witaj!

Zrób może tak: Pomierz pobór prądu w układzie z wyjętą pompą i podłączoną bezpośrednio do akumulatora...Domniemywam że w ukłądzie oryginalnym jest prąd ponad 30A!.....no to lipa ....no ale ciekaw jestem ile bierze na krótko

pzdr

Opublikowano

Może być sytuacja że filtr paliwa jest przypchany. Nie ukrywam, że jest to filtr i raz na 40 tyś powinien być wymieniony. Spotykam się z wieloma BM-kami świeżo sprowadzonymi 15-sto latkami w których filtry są jeszcze oryginalne, założone przez fabrykę. Po wylaniu z takiego filtra paliwa i dmuchnięciu w niego, niekiedy nie jestem wstanie własną wydajnością płuc wytworzyć takiego ciśnienia, aby przedmuchiwało go, a zaznaczam że powietrze musi przechodzić przez niego bez najmniejszych oporów.

Taki opór może sprawić większy pobór prądu przez pompkę.

Filtr paliwa w E32 i E34 jest z prawej strony za półosią, czyli przed bakiem, Dostęp tylko od spodu auta.

Opublikowano

dobrze piszecie tylko na pobór prądu silnika pompy składają się następujące czynniki

 

1. gęstość cieczy

2. słaby stan izolacji silnika

3. zablokowany (zatarty) zespół pompy

4. temperatura cieczy

 

 

na pewno nie ma wpływu zatkanie układu paliwowego

 

zazwyczaj usterka - przepalenie bezpiecznika spowodowane jest słabym stanem izolacji pomiędzy płytkami komutatora w silniku robi się tzw. zwarcie międzyzwojowe,

 

jedyną rzeczą to pomiary uzwojenia twornika i wzbudzenia, wyczyszczenie komutatora ewe. przetoczenie

 

ale przy tak mołogabarytowych i wysokoobrotowych silnikach jak pompa paliwa jedynym sposobem będzie jej wymiana :jawdrop:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Czyli wg. tego co napisal Tomboss nie moze byc takiej sytuacji o jakiej napisal robertbmw? tzn. ze konkretnie zapchany filtr paliwa (oryginalny) moglby powodowac zwiekszenie poboru pradu a w wyniku przepalanie bezpiecznika? Na tej pompce od kiedy ja kupilem jezdzilem ok. tygodnia i ciagle mialem paliwo w baku. Kiedy "padala" bylo ok. 20 - 30l.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Zgodzę się z Tomboss-em, ale paliwo z pewnością nie jest innej gęstości u marrio niż w pozostałych samochodach. Co do pozostałych argumentów to jest to nowa pompa i jaka by nie była markowa to trochę pochodzić musi.

Poza tym pompa ma inne obroty gdy nie tłoczy paliwa a inne gdy paliwo podaje, jeszcze zaś mniejsze gdy filtr może stawiać opór w przepływie paliwa. A spadek obrotów silnika prowadzi do większego poboru prądu przez niego.

Opublikowano
Czyli zaczne od wymiany filtra paliwa a potem od mierzenia Amperkow na wtyczce do pompki i na pompce podlaczonej na krotko.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

witka!

pomyślałem sobie, że możesz zrobić experyment w postaci:

mierzysz amperki jak pisałem wyżej- ale dodatkowo weź zalej pompę wodą i tłocz zwykłą wodę i mierz amperki....chyba to powinno nas nakierować już na trop.

pzdr

Opublikowano

Teraz to żeś dowalił do pieca.

Wszystkie podzespoły wewnętrzne pompy paliwa są paliwem zalane.

Przez silniczek pompy paliwo przepływa, gdyż paliwo przewodnikiem nie jest i zwarcia zrobić nie może tak jak woda..

Opublikowano

a kto powiedział o zwarciu??.....chcę aby ewentualnie sprawdzić wydajność przy tłoczeniu (opory)......i pomiar prądu w trakcie tłoczenia..- nie wiem może to niemożliwe...podsuwam myśl tylko...

pzdr

Opublikowano

Więc ta myśl nie jest na miejscu.

Pompa paliwa nie jest zbudowana tak, że element elektryczny pompy jest oddzielony od samego elementu tłoczącego pomki szczelnie, lecz wszystko jest paliwem zalane. Szczotki, wirnik, stojan - wszystko to jest zatopione w paliwie i próbując zanurzyć pompę w wodzie to będzie tylko jeden ruch i całą pompę szlak trafi.

Opublikowano
A jaka powinna byc opornosc dla pompki paliwa? Dzisiaj wpialem amperomierz w miejsce bezpiecznika to malo sie nie zjaral.
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Woda przewodnikiem nie jest... tylko ten syf, co leci z kranu. Jak weźnie wodę destylowaną, to nie ma problemu - może sobie testować.
Kai
Opublikowano

podłączę się do was jeśli pozwolici gdyż mam taki problem.

gdy chcę odpalić samochód po dłuższym postoju mam wielkie problemy. wygląda to tak jakby nie było paliwa. dopiero po jakimś czasie pompa poda paliwo i odpala.

studiuję tematy na forum gdzie przedstawiane są podobne problemy lecz nie natrafiłem na coś jakiego jak zawór - o ile wogóle jest coś takiego-który utrzymywałby poliwo żeby nie wracało do zbiornika.

jeżeli jest to powiedzci gdzie go szukać i czy podlega wymianie jako osobny element.

z góry dziękuję za odpowiedź

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podłączę się do was jeśli pozwolici gdyż mam taki problem.

gdy chcę odpalić samochód po dłuższym postoju mam wielkie problemy. wygląda to tak jakby nie było paliwa. dopiero po jakimś czasie pompa poda paliwo i odpala.

studiuję tematy na forum gdzie przedstawiane są podobne problemy lecz nie natrafiłem na coś jakiego jak zawór - o ile wogóle jest coś takiego-który utrzymywałby poliwo żeby nie wracało do zbiornika.

jeżeli jest to powiedzci gdzie go szukać i czy podlega wymianie jako osobny element.

z góry dziękuję za odpowiedź

 

Na listwie wtryskowej jest zawór regulacyjny ciśnienia paliwa (2-2,5atm). Listwa również ma taką konstrukcję, że paliwo z niej nie ucieka. Do tego wydajność pompy jest spora i napełnienie listwy trwa moment.

Kai
Opublikowano

nie wiem czy to cos zmieni ale ja czytałem ze w BMW paliwa (przy zalozonym gazie) powinno byc przynajmniej pol baku i w miare mozliwosci trzeba gasic auto pracujace na benzynie. sam nie wiem bo kupilem z gazem i od razu gaz wyleciałz auta a potem poszedl silnik takze w temacie gazu powiem to co czytałem...

 

pozdro

Opublikowano

Witam

 

Mario

Jeżeli nie pali bezpiecznika na wyjetej wtyczce od pompy to instalacja jest ok

dla pewnosci możesz zamiast pompy wstawić żarówke H7 lub podobna i sprawdzic czy ci sie zaswieci w momecie gdzy ma sie właczyc pompa paliwa ale uwazaj zeby nie zaiskrzyć nad bakiem :mrgreen:

 

odkrecasz filtr paliwa i przewody przy silniku przedmuchaj je ustami nie powinno byc problemu jesli jest ok

 

sprawdz ten filtr paliwa

 

Dokładnie ogladnij przewody od pompy do wtyczki czy gdzies cos nie obciera itp po włozeniu całego modułu do baku

 

WŁÓŻ wezyk do baku i zassaj z samego dna ale z samego dołu do przezroczystego pojemnika z 5 l paliwa i zobacz czy przypadkiem nie masz na dnie wody!!

woda jest ciezsza od paliwa i zawsze jest na dnie

 

kurcze to musi chodzić bo jak czytam te posty to sam sie wkurzam ile to moze taka pompa cwiczyc człowieka

 

ale jak tak od razu wali bezpiecznik to mi to wyglada na jakies zwarcie

 

sprawdz z ta żarówka

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.