Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tu nie chodzi o spaliny czy o to co jest bardziej bezpieczne. Czesto przebywam w Ugandzie i rok temu lobby samochodowe wymusilo na rzadzie zeby podniesli akcyze o 50% na starsze auta. To samo jest w kenii . Od roku duza czesc handlarzy musiala zamykac interes bo tam nielicznych stac na nowe roczniki a stare teraz sa w astronomicznych cenach przez akcyze. To samo bedzie z duza czescia handlarzy w pl .

 

To samo jest w polsce , lobby samochodowe to wymyslilo zeby kupowac auta z salonu i tyle. Od wielu lat plakali ze polacy nie chca nowych aut z salonu. Dla przecietnego kowalskiego wybor bedzie jeden - auto z silnikiem od kosiarki . nowa skoda octavia ma silnik uwaga........... 1.0 litra pojemnosci :D

 

Otóż to. Nie dość że produkują jednorazowe, tandetne gówno to w dodatku zmuszają wszelkimi sposobami do kupowania i używania tego. Być może niektórym się to podoba, w sumie większość społeczeństwa to ignoranci, natomiast miłośnicy prawdziwej motoryzacji - do wybicia, ewentualnie zostanie ona tylko dla elit które mogą sobie na nią, jak i na wszystko pozwolić. Chujowe czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem o co wam chodzi. Przeciez ludzie jezdza starymi autami dlatego ze lubią a nie dlatego ze ich nie stać na nowe.

 

Jak powiedział jakiś baran z salonów "Polacy lubią stare auta"

 

ja tak samo

 

jak mi sie popsuje E53 za 35k to sobie dołożę 360 000 i kupie nowego X5 z salonu. Hehe żeby oszczędzić na akcyzie :norty:

 

 

takie myslenie mają te debile z rządu, oderwani totalnie od rzeczywistości :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam serdecznie Panie i Panowie, mam prośbę do Was użytkowników bo chce na dniach kupić srebrną x5kę e53 może być diesel 3.0 albo może tez być 4,4 z gazem, na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie, jak rozpoznać która wersja ma pneumatyczne zawieszenie, wolałbym chyba bez tej pneumatyki bo ponoć lubi się psuć a koszta napraw potężne..

 

Znalazłem takie 2 egzemplarze co możecie mi o nich powiedzieć?

http://allegro.pl/show_item.php?item=6625305182&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62#thumb/1

 

http://otomoto.pl/oferta/bmw-x5-super-stan-bezwypadek-skory-xenon-serwis-ID6yFlEJ.html

 

 

Z góry serdeczne dzięki za pomoc...

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza to po-lift, cena podejrzanie niska. Pan usilnie zaznacza że nie jest handlarzem, tymczasem po wpisaniu jego numeru telefonu w wyszukiwarkę ukazują się co najmniej 3 ogłoszenia sprzedaży innych samochodów, w tym ostatnie sprzed 6 dni MINI Countryman sprowadzony z Niemiec: http://allegro.pl/mini-countryman-all-4x4-diesel-i6596078923.html#thumb/4

Ciekawe, chyba jednak Pan dorabia sobie sprzedając 1-2 samochody miesięcznie, przecież to jeszcze nie handlarz. Oczywiście nic ten Pan na tym nie zarabia, jest wolontariuszem i sprowadza z Niemiec perełki za które sam zapłacił tyle za ile sprzedaje :roll:

 

Następna to przed lift i to już są w miarę normalne pieniądze, oczywiście handlarz i sprowadzona, pięknie wymuskana, opony i plastiki czernidłem tapnięte, świeci się co przecież jest najważniejsze, także nic tylko brać :mrgreen:

 

A trochę poważniej, kolego, co możemy powiedzieć po zdjęciach, E53 jak E53, tak jak w każdym ogłoszeniu na początku wszystko pięknie, suche fakty które powinny zapalić pewną lampkę ostrzegawczą przedstawiłem, dalej to musisz sam pojechać, obejrzeć, posprawdzać, wydać 100-200zł na sprawdzenie samochodu w serwisie który sam znajdziesz, albo 550 w ASO, i poprostu nie dać się przerobić i wpędzić na minę :wink:

 

Pneumatykę najprościej poznać po dodatkowym przełączniku do regulacji prześwitu między kolumną kierownicy a panelem oświetlenia. W 3.0d zdarza się rzadko, częściej NIVO z tyłu.

Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki serdeczne kolego, powiedz mi jak wygląda sprawa z zawiszeniem pneumatycznym, jak rozpoznac które e53 go ma a które nie ma, czy warto pchac się w pneumatykę czy lepiej szukac tylko i wyłącznie bez niej...Jakoś najbardziej z wszytkiego boje się tego dmuchanego zawieszenia ym bardziej że nie kupuje 3letniego auta a 13 letnie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edytowałem i dopisałem jak poznać pełną pneumatykę. NIVO z tyłu czyli krótko mówiąc pneumatyka tylko z tyłu która podnosi tył samochódu w momencie obciążenia, można poznać właśnie obciążając tył samochodu, pakując komplet na tylną kanapę bądź zaglądając pod podłogę w okolice akumulatora, jak będzie kompresor to jest nivo. Warto wiedzieć jak to poprostu rozpoznać, bo w sumie nie ma żadnych stałych, wszystko można było w salonie wziąć w opcji. Rozwodziliśmy się tu kiedyś, gdzie NIVO było w standardzie gdzie nie, może w 4.4i było w standardzie a w 3.0d nie. Dosłownie co kraj to obyczaj, bo różnie mówią też katalogi z tamtych lat z różnych krajów. Ja w sumie do tej pory nie wiem jak to z tym NIVO przy zamawianiu E53 w salonie było, ale to nie ważne, dlatego najlepiej teoretycznie zakładać, że w standardzie było wszędzie ale jak ktoś nie chciał to tej opcji nie brał, oprócz topowej po-liftowej 4.8is bo tam była pełna pneumatyka w standardzie, i trzeba poprostu wiedzieć jak to poznać a nie jest to skomplikowane.

 

Podejście masz rozsądne. Ja osobiście zawsze odradzam pneumatykę. Obrazując, to obecna generacja F15 to już wnuczka E53, a koszty naprawy pneumatyki będą takie same, jak te ponad 10 lat temu. Czy ktoś, kto kupuje dziś samochód za 10% ceny w momencie zakupu w salonie, ma 100% środków na eksploatację taką jak za nowe takie auto? A i tak dziś eksploatacja E53 pochłania nie mało jak się jedzie na oryginalnych częściach albo dobrych zamiennikach. Bez sensu się w to pchać, bajer który może zrujnować budżet, może nie będzie to tragedia jak z siadaniem Airmatica w W220, ale po co to, tu jest tyle rzeczy które się mogą natychmiastowo spieprzyć, że lepiej przyczatować z kasą na naprawę na coś bardziej sensownego. NIVO już takich wielkich problemów raczej nie sprawia, niby ludzie mają i nie narzekają, coś tam się dzieje czasami, to po tematach w tym dziale trzeba by popatrzeć. Ja u siebie mam fabrycznie wszędzie sprężynki z pakietu sport i też nie narzekam, tylko trochę dupskiem trzęsie co trzeba przyznać, bo jest twardo jak w gokarcie. NIVO bym nie chciał bo mi to nie potrzebne, to po co ryzyko dodatkowych kosztów.

Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a napiszcie prosze jak to jest w wersjach 4,4 v8 jak wygląda zawieszenie i najczęstrze problemy tej wersji, jakie zawieszenie jest w tych wersjach?...No i ostatnie pytanie jak myślicie co bedzie jednak ekonomiczniejsze i lepsze w zakupie 3.0 tdi czy 4.4 v8 w gazie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie jest to samo, kwestia wyboru - sprężyny, sprężyny z pakietu sport (twardsze), pełna pneumatyka, NIVO z tyłu.

 

Przy jeździe nie po emerycku 3.0d po mieście spali 11-12 litrów, benzyna 18-20, może spalić ile się wleje. Na gazie wychodzi taniej. Przyśpieszenie nie wiele gorsze od 4.4i, po chipie tak samo. Dźwięk V8 robi robotę, w dieslu moment obrotowy. V8 kosztowne w utrzymaniu, rozrząd, vanosy itd. 3.0d M57/N praktycznie bezawaryjne, jeden z najtrwalszych silników w historii. Koniecznie bez DPF i klapek w kolektorze.

 

Błagam, nie TDI bo to się kojarzy, a tutaj z tym co się kojarzy za wiele wspólnego nie ma, poza klekotem na postoju i turbo oczywiście, ani BMW tego tak nie nazywa. Poprostu 3.0d :)

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznacza "bez dodatkowych elementów sprawiających kłopot i generujących koszty utrzymania"

Po czterech miesiącach posiadania i przejechaniu prawie 15tyśkm mogę potwierdzić, że diesel to dobry wybór. Fakt, zbiornik kosztuje ok 350zł jednakże spalanie w zakresie 8-12 jest akceptowalnym kosztem. Auto fajnie jeździ, pewnie się prowadzi jest bardzo komfortowe. Niestety widać, że przyoszczędzili na niektórych elementach w porównaniu do e39. Bagażnik nie jest zbyt pojemny a z początku wydający mi się jako fajny bajer - dzielona klapa jest hm...słaby mimo wysuwanej podłogi. Zewnętrzne progi tylko wyglądają bajerancko a w użytkowaniu tylko przeszkadzają. Otwierany panoramiczny dach - właściwie dla niego kupiłem X5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, te progi tylko wyglądają. Przydać się mogą jak się ma 1.50 w kapeluszu :) A tak się na nich nie staje, i tylko utrudniają/spodnie brudzą. Edytowane przez Flo_HF
http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 183 cm wzrostu i praktycznie za kazdym razem staje na progach , trudno mi zrozumiec co jest z nimi nie tak i pierwszy raz takie cos slysze .

 

Polecam v8 + lpg - za 10lat v8 praktycznie nie bedzie na rynku i wlasnie to jest ostatni moment zeby zobaczyc jak wyglada ,,prawdziwy'' silnik.

osprzet w tak starych dislach tez swoje kosztuje ,czesto wiecej niz zrobienie rozrzadu w v8 (2-3 tys zl ) turbo , wtryski i inne rzeczy w diselu swoje kosztuje i nie wmawiajmy sobie ze tak stare ,,wraki'' sa bezawaryjne ;) kwestia tego czy jezdzisz na tyle duzo zeby oplacalo ci sie zakladac lpg za 5000zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrego poranka :)

 

Przypominam, że mowa o M57/N z pojedyńczym turbo a nie trzema jak to jest w tych silnikach w dzisiejszych czasach. Że osprzęt z wiekiem generuje koszty to rzecz normalna, ale bez przesady, turbo nie wymienia się raz na pół roku. Jak się umie o turbo dbać, daje jej się nasmarować, to żyje bardzo długo. A sam silnik jest bezawaryjny, i to nie jest wmawianie tylko fakty potwierdzone przez użytkowników tych silników przez wiele lat. Prędzej powiedzieć, nie wmawiajmy sobie, że V8 będzie tańsze i prostsze w naprawie od klekota :wink: Zaznaczam, że nie stoję stronniczo za dieslem, sam bym chętnie zamienił serducho w swojej na V8 ze względu na sam dźwięk, co już kiedyś wspominałem, ale umówmy się w normalnej eksploatacji dla kogoś komu samochód nie jest drugim domem, żoną, diesel będzie lepszy, co weryfikuje rynek, nawet jeżeli chodzi o te spalanie, bo przecież nie jest powiedziane że każdy do V8 chciałby mieć podtlenek LPG - ja bym za nic nie założył, dlatego jeżdzę na ropę :D Na ropę to traktor? A zapalniczka czy kuchenka to na co? Chyba lepiej jeździć traktorem niż zapieprzać z buta ale za to z zapalniczką w kieszeni. Wychodzi że jedyne słusze bez grzechu to etylinka. A najlepiej to mieć dwa samochody - takie 740i E38 gdzie diesel poprostu kompletnie nie pasuje, i E53, gdzie V8 pasuje, ale diesel bardziej, poprostu, najzwyczajniej w świecie.

 

jak wyglada prawdziwy silnik

Prawdziwy silnik to jest Big Block z końca lat '60

 

praktycznie za kazdym razem staje na progach , trudno mi zrozumiec co jest z nimi nie tak i pierwszy raz takie cos slysze

To jest kwestia gustu i przyzwyczajenia a o gustach się nie dyskutuje, każdy ma też prawo do własnej opinii. Też nie słyszałem by ktoś to chwalił poza względami estetycznymi gdzie bardzo robią robotę i dodają charakteru i raczej to z założenia ma być ich podstawowy cel, to nie Star by po schodkach wchodzić, przy wsiadaniu noga ląduje w swoje miejsce, przy wysiadaniu na beton, nie wyobrażam sobie inaczej, może kopyta za długie. Koledzie Lowiec może jeszcze o coś innego chodziło co mu się w nich nie podoba.

http://i.imgur.com/mk2DLM9.jpg http://i.imgur.com/p36AAFC.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, progi brudzą, najczęściej przy wysiadaniu. Mam 1.70 :D i staję na nie tylko gdy myję, czy wycieram dach. W następnym aucie, choć ładnie wyglądają, nie będę płakał gdy ich nie będzie :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz rację, tę rolę pełnią doskonale, szczególnie w X3.

Ja też mam progi i je wykorzystuję w trakcie mycia, woskowania dachu.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrego poranka :)

 

Przypominam, że mowa o M57/N z pojedyńczym turbo a nie trzema jak to jest w tych silnikach w dzisiejszych czasach. Że osprzęt z wiekiem generuje koszty to rzecz normalna, ale bez przesady, turbo nie wymienia się raz na pół roku. Jak się umie o turbo dbać, daje jej się nasmarować, to żyje bardzo długo. A sam silnik jest bezawaryjny, i to nie jest wmawianie tylko fakty potwierdzone przez użytkowników tych silników przez wiele lat. Prędzej powiedzieć, nie wmawiajmy sobie, że V8 będzie tańsze i prostsze w naprawie od klekota :wink: Zaznaczam, że nie stoję stronniczo za dieslem, sam bym chętnie zamienił serducho w swojej na V8 ze względu na sam dźwięk, co już kiedyś wspominałem, ale umówmy się w normalnej eksploatacji dla kogoś komu samochód nie jest drugim domem, żoną, diesel będzie lepszy, co weryfikuje rynek, nawet jeżeli chodzi o te spalanie, bo przecież nie jest powiedziane że każdy do V8 chciałby mieć podtlenek LPG - ja bym za nic nie założył, dlatego jeżdzę na ropę :D Na ropę to traktor? A zapalniczka czy kuchenka to na co? Chyba lepiej jeździć traktorem niż zapieprzać z buta ale za to z zapalniczką w kieszeni. Wychodzi że jedyne słusze bez grzechu to etylinka. A najlepiej to mieć dwa samochody - takie 740i E38 gdzie diesel poprostu kompletnie nie pasuje, i E53, gdzie V8 pasuje, ale diesel bardziej, poprostu, najzwyczajniej w świecie.

 

jak wyglada prawdziwy silnik

Prawdziwy silnik to jest Big Block z końca lat '60

 

praktycznie za kazdym razem staje na progach , trudno mi zrozumiec co jest z nimi nie tak i pierwszy raz takie cos slysze

To jest kwestia gustu i przyzwyczajenia a o gustach się nie dyskutuje, każdy ma też prawo do własnej opinii. Też nie słyszałem by ktoś to chwalił poza względami estetycznymi gdzie bardzo robią robotę i dodają charakteru i raczej to z założenia ma być ich podstawowy cel, to nie Star by po schodkach wchodzić, przy wsiadaniu noga ląduje w swoje miejsce, przy wysiadaniu na beton, nie wyobrażam sobie inaczej, może kopyta za długie. Koledzie Lowiec może jeszcze o coś innego chodziło co mu się w nich nie podoba.

 

Rozrzad wymienia sie raz na 200-300 tys km w v8 . Masz diesla wiec moze i tobie pasuje do e53 . Ja jezdzilem kilkoma dieslami(przedliftowym to strach wyprzedzac , poliftowy nieznacznie ale lepszy) e53 bo na handel mialem i wiem po prostu z praktyki ze do e53 min to 4.4 a najlepiej 4,6 albo 4,8 ;) inne zachowania na danych obrotach , kultura pracy itp koszty paliwa to inna bajka.

 

 

progi nie ochronia przed obiciami drzwi . drzwi w plaskaczach spokojnie obijaja drzwi w polowie wysokosci w e53. Ostatnio bylem na wyciaganiu wgniotek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi dokładnie o to, że przy wysiadaniu trzeba daleko stawiać nogi by się nogawki nie pobrudziły:) Dołożę do "minusów" pracę automatu, w porównaniu do manuala w e39, który jedzie natychmiast po puszczeniu sprzęgła ten kloc robi to w stylu "hm, no dobra, jedziemy" co nie znaczy, że nie ma przyśpieszenia od samego dołu, po prostu ruszając normalnie ze świateł musi jakby zdecydować się na jazdę by jechać. Ciekawi mnie czy te skrzynie mają "adaptacyjny" sterownik dostosowujący się do stylu jazdy kierowcy. Wydaje mi się, może tylko wydaje,że jak go kupowałem to dynamika przyśpieszania była lepsza niż teraz, wtedy średnie spalanie miał 12,5 a ja utrzymuje je na poziomie 10-11. Dodatkowo nie steruję gazem zero-jedynkowo co powoduje, że automat chyba czasem ma problem z wybraniem odpowiedniego biegu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba pamietac ze to stare automaty i rzeczywiscie czasami z samego dolo automat jakby musial sie zastanowic ulamek sekundy ale to jest doslownie minimalne opoznienie - mam automat po praktycznej pelnej regeneracji . Jak przyspieszam 1/4 pedalu w podloge to takie cos jest , jak dam 2/4 w podloge to juz jest znacznie, znacznie lepiej. W nowych bmw serii F skrzynia biegi zmienia szybciej niz w manualu ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.