Skocz do zawartości

Kupno Bmw X5 E53 - Prośba o rady, opinie, porównania


Hondelyk

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się! Tylko twierdzę,że inwestuje się tyle ile auto potrzebuje aby być niezawodne i sprawiać przyjemność kierowcy. Jedne potrzebują więcej a inne mniej! Wszystko zależy od stanu początkowego zakupionego auta. Doprowadzenie do stanu użyteczności (bo przecież nie jest nowe). A potem tylko eksploatacja-tego się nie uniknie. Koszty zależne od tego jak bardzo się staramy :D Naprawdę do tej pory nie zauważyłem większej różnicy w awaryjności(może poza czasami zaskakującą elektroniką) między iXem a np. Mazdą czy Audi :nienie: . Może mam takie szczęście i ....oby jak najdłużej :cool2: . Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dokładnie, zgadzam się z Wami oprócz z Maciejem ;) Rozumiem, że jak są awarie (dwumas, uszczelka, dziura w tłoku itp) to koszta rosną i na Pewno Kuba nie miał trupa, że mu dwumas poszedł itp. Ja autami jeżdżę od 12lat i zawsze wymieniam na czas co potrzeba. Przecież nie będę wymieniał uszczelki pod głowicą jak jest sprawna lub robił co kwartał zawiechy jak nie puka itp. Teraz jak piszę to będę robił zawieszenie ( sworznie, tuleje itp marki Lemforder lub TRW) oraz wymieniał olej (oryg BMW 5w30, filtr mann). Furkę kupiłem bez wad ukrytych i może dlatego na razie nic mi się nie wysrało, od osoby którą było stać na jego utrzymanie. Oby tak dalej to będę mega zadowolony

ps

Dzisiaj miałem przygodę chyba z Imobilaiserem. Otóż tankowałem na stacji ORLEN i jak chciałem odpalić to nie mogłem. Rozrusznik kręcił jak szalony a silnik nie odpalał. Posiedziałem w samochodzie z 50x kluczykiem zamykałem i otwierałem auto, nawet pod maską chciałem poszukać czy jest czujnik zderzeniowy. Po jakiś 6 min spędzonym przy dystrybutorze, X odpalił tak jak zawsze. Po ruszeniu dałem mu w palnik aby sprawdzić czy czasem pompa coś się nie przytkała ale prędkość rozwijał prawidłowo ;) po zaparkowaniu w garażu zgasiłem po czym odpaliłem go bez problemu :cool2: Nie wiem czy to czary czy co tam ale się lekko zgrzałem, bo nigdy tego nie miałem w żadnym aucie. jutro sprawdzę INPą czy są jakieś błędy. Bo na pulpicie nic mi nie wyskoczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh nie kłóćcie się :) Jeśli chodzi o pieniądze po kupnie auta to zawsze mam 5tys odłożone tak samo miałem przy e38 na szczęście wydałem tylko 1tys:) Z tego co czytam to jest jak z każdym autem jak trafisz będzie śmigać a jak nie to będzie się obrażał i będzie nam robił psikusy. Myślę że na dzień dzisiejszy dam sobie spokój z X5 chyba nie będzie mnie stać jak na razie na takie auto, a dzianych rodziców nie mam na wszystko sam pracuje. Nie mam zamiaru mieć super auta a jak się zepsuje to chodzić na busa bo nie będzie mnie stać na naprawy. A więc dziękuje wam za wypowiedzi i mam nadzieję że kiedyś do was dołączę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bardzo racjonalne podejscie. Jak ja slysze, ze koszty posiadania x5 sa podobne do np. e46(ktore posiadam), e60, e90 itp to smiech mnie ogarnia. Byl artykul w auto-swiat, nie tak dawno w sumie, odnosnie e53, zatytuowany KAZDY BY GO CHCIAL MIEC, NIE KAZDEGO NA NIEGO STAC!!.....dalej...i bardzo dobrze bo prestiz tego auta by spadl. Tego sie trzymajmy. Poczekaj, uzbieraj na cos po lifcie i bedziesz zadowolony.

http://www.auto-swiat.pl/1-bmw-x5-jego-eksploatacja-pochlonie-krocie/1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżdzić będę dłuuugo jeszcze, bo silniki w tych autach są bardzo żywotne. Jak zacznie tracić sprężanie lub brać będzie olej i reszta elementów będzie się kończyła to wtedy wyrejestrowanie i szrot. No chyba że za grosze ktoś to kupi. I wtedy pewnie kupię... No właśnie, co wtedy? :?

 

Podoba mi sie Pitong Twoje podejscie do auta. Praktykuje dość podobne, tyle ze robie mniejsze przebiegi więc i koszty mam mniejsze.

A co kupisz po tym e53? Moze kolejne e53, tylko z malutkim przebiegiem :)

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorki z tak z butami w temat ....

 

Co myslicie o kupnie bmw x5 2005 rok po liscie z silnikiem 3.0d chyba 220km na automacie.... Auto do zniesienia czy jakies wady produkcyjne posiada i moze byc mina ?

Programowanie/Obróbka CNC - Fanuc/Sinumerik/Heidenhain
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegow z innego dzialu:) szukam dla ojca uszkodzonej Xpiatki i znalazlem takie cos http://otomoto.pl/bmw-x5-C32333330.html

Jakies sugestie co do niej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja sugestia jest taka aby nie rzucać się z motyką na słońce. Części blacharsko mechaniczne do Xa są bardzo drogie. Pierw na trzeźwo przeliczyć części blacharskie oraz robociznę fachowców a nie drwali/kowali. Nie róbmy kundli z e53. Nie da się kupić tanio x5 i tanio go użytkować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle mnie zrozumiales nie oszczedzam na serwisie ani troche przez 2 lata jak posiadam swoja e39 serwisuje caly czas regularnie nie oszczedzam na niej wcale a na poczatku lutego wydalem na wiekszy serwis ponad 5 tysiecy wiec twierdze ze jesli mnie nie stac na takie auto to nie kupuje nie chce jezdzic lupem ktory sie zaraz rozleci... a mam dobrego mechanika i blacharza lakiernika tez :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z szacunku, poniewaz jestes juz ponad dwa lata na forum, spytam delikatnie: Czego od nas oczekujesz? Przeciez masz blacharza i mechanika...Zawsze dziwie sie tym co pytaja: Panowie, uderzylem w kraweznik, ile moze kosztowac naprawa? albo: zobaczcie, taki rozbity moge kupic, warto? Trzeba nowy dzial zalozyc: JASNOWIDZENIE.

+1 :cool2: dla wypowiedzi kolegi 1Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lubię w taki sposób ale +2 :cool2: dla chłopaków. Bo nie rozumiem z czym się zwracasz. Co mamy z obrazka Ci powiedzieć? Bierz, nie bierz...Trzeba wziąć majstrów i oglądnąć. Może wystarczy kupić parę części i nie zrobić ulepa! Ale wszystko to WIELKIE MOŻE...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam silnik z ta sama skrzynia wiec wiem jak to powinno dzialac zadzwonie tam dzis i jesli jest aktualne umowie sie na weekend
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze doradzę abyś pojechał z blacharzem po te auto. Jak się go rozbierze na warsztacie to dojdą jeszcze takie rzeczy o których byś nie pomyślał. Różne zaczepy, przewody itp nie będą kosztowały 50zł. Po zakupie w okazjonalnej cenie dojdzie wymiana płynów eksploatacyjnych, filtrów itp i znowu kilka tysięcy. Oczywiście olej w automacie się wymienia ;) Sprawdź czy choinka jakaś jest przy zegarach itp. jak kupowałeś kiedyś rozbitka to pewnie wiesz na co zwracać uwagę i o co chodzi. jeśli nie miałeś to lepiej do zakładanej przez Ciebie kwoty miej odłożone w razie W kilka tyś na niezaplanowane wydatki. Dewiza w X jest jedna: nie da się kupić w bdb stanie w okazjonalnej cenie. A koszta e39 a e53 to też inna historia. Im kupisz tańszego tym więcej w niego włożysz.

ps

uczulony jestem na stwierdzenie "uszkodzony tak jak na zdjeciach" Kiedys pojechalem z kumplem po sprintera. Auto tez cos takiego bylo z wygladu. opis, ze uszkodzony jak na zdjeciach. przez tel ze wszystko cacy oprocz tego co widac. jak zajechalismy do olsztyna to jak dotknalem maske to odpadla razem z blotnikami. na kowadle wypukali elementy aby wygladalo ze po malej stluczce. oprocz tego okazalo sie ze belka ze zderzaka uszkodzila silnik. uwazaj na takich cwaniaczkow. znam duzo takich historii :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To będzie chyba mój ostatni post na forum BMW , chyba ze kiedyś z przyzwyczajenia tu wpadne poczytać z czym się ludzie borykają.A ostatni bo wczoraj po 4 latach użytkowania e53 -ki pozbyłem się w końcu samochodu.W końcu , bo tak mi dawala w du.e swoimi usterkami ze chwilami mnie szlag trafial.Owszem , e53 to wygodne , dostojne , szybkie i bardzo solidne auto jeśli chodzi o nadwozie , ale jeśli chodzi o mechanikę , to niestety nie jest to nowe auto i często dokucza nam dziwnymi usterkami.

Przy okazji dodam się ze szukając kolejnego auta bralem pod uwagę wiele czynnikow , miedzy innymi awaryjność - chciałbym kupic nowsze x5 ,ale szukając do 100 tys zl auto ciężko mi było znaleźć cos dobrze wyposażonego (przynajmniej tak jak moje e53 miało webasto tak w e70 ciężko znalezc ) i z przebiegiem poniżej 200 tys km.Wiec obawiając się ze przesiade się ze jednego trupa na kolejnego (zwlaszacza ze raczej nikt nie zachwala e70 ) zaczolem szukac w innych markach.Nie uwierzycie Panowie ,ale mitsubishi outlander jest wilekosci x5 ,tylko jakies 5 cm nizszy.Za przednimi fotelami więcej miejsca niż w x5 ( uff ,zona z dzieckiem przestanie lamentować) , w bagażniku kolejne 2 foteliki składane w podłodze.Tak mi się spodobalo to auto ze kupiłem z silnikem 3,0 v6 benzyna 231 KM z napedem S-AWC który podobno jest zapożyczony z lancera X.Powiem szczerze ze naped sprawuje się wyśmienicie i patrząc po testach jest o niebo lepszy od napedu outlandera Europejczyka i podobnie sprawuje się jak xdrive.Wygoda foteli troszkę gorsza od x5 i jeśli mam być szczery outlander moglby być troszkę lepiej wyciszony bo powyżej 160 jest glosniejszy od e53.

Tylko nie zloscie się Panowie ze pisze takie banieluki w tym dziale ,ale koszty rocznego utrzymania samochodu w końcu przerosły moją radość posiadania x5 stad ta radyklana zamiana.Zycze wszystkim pomyślnej i bezawaryjnej jazdy bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widocznie wszystko zależy od zakupionego egzemplarza! Odpukać, ja na swojego nie mogę narzekać. A z drugiej strony co nowe to nowe( choć niekoniecznie, bo już takiego auta jak Audi A6 c4 w TDIku R5 nie uświadczysz nawet z nowych aut) Szkoda bo nie będzie z kim prowadzić utarczek :cry2: Odwiedzaj forum, zdając czasami relację z porównań nowego auta do Xa. Pozdrawiam! :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem myslalem of25 ale po ustawieniu fotela kierowcy w x3 do mojego wzrostu ( prawie 2 metry) za mna wogole nie ma miejsca co przy mojej zonie i malym szkrabie w foteliku całkowicie odpada .Myslalem również o mercedesie GLK ,ale on jest jeszcze mniejszy od x3.szukajac długo i namiętnie padlo na outlandera i puki co nie zaluje tego zakupu....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Mam do was prośbę odnośnie zakupu X5 od dłuższego czasu szukam i nic nie mogę ciekawego znaleźć a jeśli już coś wylukam to cena kosmos..Podpowiedzcie mi co lepiej wybrać diesel 3.0 218PS czy benzyne 3,0 lub 4.4i? Ostatnio znalazłem bardzo ładną za sensowne pieniądze 4.4 i zastanawiam się nad istalacją gazową te silniki v8 bezproblemowo współpracują? jeszcze jedno uparcie szukać manuala czy tylko automat tylko wiem ,że jak tam coś padnie to remont takiej skrzyni bedzie wysoki. Za wszystkie odpowiedzi z góry DZięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,4 są tylko w automacie.

Naprawy manuala też nie są tanie (sprzęgło plus dwumas)... a co wolisz wybrac... to już zalezy jaką skrzynie preferujesz.

 

Naprawa automatu to rzeczywiscie duuuze pieniądze, a czeka wiekszosc egzemplarzy...

 

Ogólnie koszty serwisu i eksploatacji mogą Cie zaskoczyc, jesli dotąd jezdziles modelami nizszych klas... a który silnik najlepszy? Ten który bedzie miał najmniejszy przebieg :) i bedzie w najlepszym stanie :) 4,4 ma 2 vanosy, które padają w zasadzie w kazdej sztuce z przebiegiem 200-250 tys km... najmniej usterkowa jest 3 litrowa benzyna.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Maciek za odpowiedz..Jednak zdecyduje się na 3.0 litrowego disla lub benzyne w manualu.Mam kilka sztuk upatrzonych które maja faktury z serwisu na wymienione sprzęgło+dwumas. 3.0ltrowy disel z oryg.przebiegiem 250tyś mam sie czego obawiać?? Bardzo chciałbym znaleźć z oryg. przebiegiem nie przekraczającym 150tyś ale takie auto trzyma bardzo wysoka cene( szkoda mi wydać 60tyś na 9-10letni samochód).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manual w e53 ? To najlepiej załóż jeszcze felgi stalowe 15 aby mniej paliła. Przebieg w dieslu ma znaczenie ale jeszcze większe sposób jego użytkowania. Jak kupisz od wariata to i przy przebiegu 90tyś będzie wymagał remontu. A co z Twoim automatem w e65 ?? no chyba, że 7 jest wyimaginowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.