Skocz do zawartości

gdzie kupic brembo max do e39 530d


przemek.ch

Rekomendowane odpowiedzi

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak się zastanawiałem długo jakie wybrać tarcze i jakoś brembo mnie przekonuje najbardziej czytając setki komentarzy o krzywiących się tarczach

 

wezmę chyba te standardowe brembo z tego sklepu który podałeś no i przy wymianie na piastach i na tarczach murze mieć mniej niż 0,1 mm przy pomiarze czujnikiem zegarowym i powinno być dobrze ;)

 

tylko nie wiem jakie klocki do tego dobrać żeby ładnie się kompletowało, może też brembo wezmę

 

jak te tarcze się pokrzywią to zainwestuje w brembo oro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to częściej czytywałem o krzywiących się tarczach Brembo niż np Zimmermann. Co do Brembo o już za czasów mojego poprzedniego auta (Audi 80 B4) w roku 2007 przy wymianie tarcz z przodu jak kupiłem Brembo (chciałem ATE ale były tylko Brembo i zmuszony byłem je kupić) to mechanik zakładający je powiedział, że nie do końca dobrze zrobiłem kupując Brembo gdyż podupadli na jakości i nie ma co porównywać ich do dawnej jakości Brembo. Odpukać - jakoś tam chodziły i do momentu sprzedaży auta w grudniu 2008 nie miałem z nimi jakichś awarii (ale też nie były jakoś ciężko użytkowane na dość lekką jednostkę napędową i nie katowanie auta).

Jak do tej pory instalowałem w swojej Bumie tarcze Textar (na samym początku po kupnie) oraz Zimmermann standardowe wentylowane i nigdy nie miałem z tymi tarczami najmniejszych problemów.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No długo zastanawiałem się pomiędzy Zimmermanami a brembo,

ogólnie to jakościowo są porównywalne i pewnie jakby zrobić ankiete to by wyszło po równo - opinie są bardzo podzielone

 

różnica w brembo a zimmermanem jest taka że brembo do 530d które wybrałem są malowane fabrycznie środkiem antykorozyjnym a zimmerman nie,

nacinanych i nawiercanych nie chce bo szybciej korodują i pękają i jest mniejsza powierzchnia hamowania na tarczach a ja nie używam fury do katowania tylko do normalnej jazdy więc nie muszą mi się schładzać na maksa,

 

co do wyginania się tarcz to polecam artykuł

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_warped_brakedisk.shtml

tłumaczenie googlem jak ktoś potrzebuje http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.stoptech.com%2Ftech_info%2Fwp_warped_brakedisk.shtml%23&hl=pl&langpair=auto|pl&tbb=1&ie=ISO-8859-1

 

Dokładnie koleś opisuje co powoduje wygięcie tarcz - konkluzja jest taka praktycznie wszystkie problemy spowodowane są złym montażem a nie tarczami - no pomijam jakieś tarcze firmy "krzak" za 50zł za sztukę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

różnica w brembo a zimmermanem jest taka że brembo do 530d które wybrałem są malowane fabrycznie środkiem antykorozyjnym a zimmerman nie,

Gdzie Ty te Zimmermanny sprawdzałeś/oglądałeś? Może ktoś zamiast Zimmermannów próbował Ci wcisnąć jakieś chińskie "Zimermany"?

Oryginalne tarcze firmy Zimmermann (zakładałem jakiś rok temu) były pomalowane szarą farbą antykorozyjną. Trzeba po zamontowaniu ich wykonać kilka lżejszych i dłuższych hamowań aby klocki zdarły tą warstwę ochronną.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

A co ma się środek anty-korozyjny do eksploatacji samych tarcz?

Przecież i tak się to zmywa lub zdziera się w czasie hamowania.

Sam mam tarcze Brembo,przód +tył,klocki TRW-przód+tył.szczęki ręcznego=tysiak(po rabacie).Są one ok. auto użytkowane bardzo mało w mieście.Nie polecam klocków TRW nie zużywają się prawie wcale, są twarde jak ch**** :mrgreen: .

PS.Co do krzywienia tarcz.Jak montaż wpływa na krzywienie się tarcz? Jak można źle założyć tarcze? To niemożliwe.

Dla mnie powód krzywienia to E=m c2,czyli "ile masy tyle energii".Wynika z tego że albo materiał tarcz jest słaby,zła konstrukcja,a najbardziej prawdopodobne,że hamulce w naszych BMW są za małe jak na ciężar auta i nie nadążają odprowadzać temperatury.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh no oglądałem jedne zimmermany z allegro i nie były pokryte farbą, chyba że była przeźroczysta ;) zresztą o co ta dyskusja popatrz sobie na testy TUV, itp na stronach brembo i zimmermana i wyniki i osiągi tych tarcz są podobne, więc jak dla mnie te tarcze to to samo. No a docieranie odpowiednie klocków i tarcz to chyba oczywista sprawa...

 

A co do E=mc2 to kolego masz rację jak zahamujesz z 200 do 0 i wjedziesz do wody to nawet tarcze za 10k zł sie pokrzywią

Aczkolwiek rozmawiałem na ten temat z kilkoma mechanikami i chyba wszystkie wątki przeczytałem na tym i innych forach w tym temacie i jak założysz sobie tarcze źle czyli byle jak wyczyścisz piasty, śruby dokręcisz w złej kolejności złym momentem i nie sprawdzisz bicia na piascie przed montażem miernikiem zegarowym, nie przygotujesz tarczy odpowiednio czyszcząc i smarując, itp to finalnie wyjdzie ci że masz jakieś 3 mm bicia na tarczy co będzie skutkowało przeciążeniami tarczy w wybranych jej słabych punktach i przy silniejszym hamowaniu pokrzywią się prędzej czy później

nawet słyszałem opinie że powinno się przetaczać tarcze po założeniu na samochodzie specjalnym sprzętem - mało kto takie urządzenia posiada

no i finalnie przed montażem felg trzeba je wyważyć i ewentualnie wyprostować naprawić pod nowe tarcze

 

Dwie ciekawe instrukcje instalacji tarcz

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx

http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Instructions_Installation.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakupiłem BREMBO i jestem z nich niezadowolony. Przez pierwsze parę miesięcy było OK, potem zaczęły się dziać jaja. Toczyłem je dwa razy i dalej się krzywią. Po przetoczeniu spokój, po 2k km bicie. Poza tym BREMBO produkują od jakiegoś czasu chyba Częstochowie. Nie mówię, że źle je robią czy coś ale to już nie jest to BREMBO co kiedyś. Zimmermany nie wiem bo nie miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
tarcze zakupiłem w czescidobmw.pl jadę do mechanika, wszystko zdemontowane ładnie wyczyszczone i nasmarowane a tu nagle okazuje się ze w moim 530d po lifcie jakimś cudem były zamontowane tarcze 296x22mm a według vin i katalogowo powinny być 324x30mm co za życie.... ale sklep na szczęście wymieni mi tarcze i klocki uff :) polecam za mega profesjonalizm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarcze zakupiłem w czescidobmw.pl jadę do mechanika, wszystko zdemontowane ładnie wyczyszczone i nasmarowane a tu nagle okazuje się ze w moim 530d po lifcie jakimś cudem były zamontowane tarcze 296x22mm a według vin i katalogowo powinny być 324x30mm co za życie.... ale sklep na szczęście wymieni mi tarcze i klocki uff :) polecam za mega profesjonalizm

Sądzę, że sklep nie robi problemów bo nie pierwszy raz się spotkał już z tym, że wysłał części dobrane wg VIN a okazało się przy montażu, że ktoś wcześniej w danym aucie zamontował coś innego co jest nie zgodne z nr VIN.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Moderatorzy

Ale przejechałeś tylko 700 km.A klocki nie pylą jak są twarde jak skała-niestety jak coś się zużywa to musi zostawić znak po sobie-cudów nie ma.

Przejedź chociaż z 5tk i wtedy napisz.

Twoja wypowiedź nie jest poparta dowodami.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja opiszę swoje doświadczenie w temacie tarcz i klocków na podstawie 4 sztuk BMW...

 

Klocki: pozostałem przy TEXTARach, ponieważ mimo pylenia hamują najlepiej. ATE są twarde, wytrzymałe pod względem przebiegu, ale szybciej niszczą tarcze i dość cienko hamują. JURIDy mimo, że są/były używane na pierwszy montaż - porażka, dwa komplety i dwa wymieniałem przed czasem z powodu bardzo głośnego piszczenia. BOSCH - zaliczyłbym do low-costowej półki, pod względem użytkowania bez problemów, ale pod względem hamowania używam tylko na tylną oś.

 

Tarcze: pozostałem przy BREMBO. Testowałem ATE, były to jedyne, które mi się pokrzywiły (poszły do wymiany bez specjalnego zastanawiania się). TRW - przegrzewały się, po dotarciu, dwa hamowania ze 150km/h i bicie do ostygnięcia.

 

Do wszystkiego można dołożyć ideologię, nawet do montażu tarcz. Z doświadczenia jednak mogę stwierdzić, że najważniejsze jest pierwsze paręset kilometrów. Należy hamować jak najdelikatniej się da. Nie hamować od razu z dużej prędkości do zatrzymania. Po dotarciu tarcz można już deptać :)

 

Jeszcze w kwestii tarcz powlekanych środkiem antykorozyjnym. Po założeniu takich tarcz o wiele dłużej pozostają niezardzewiałe (oczywiście nie ma to znaczenia dla powierzchni roboczej, tylko dla pozostałych powierzchni) - to ma sens.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy tylko zwróćcie uwagę na jedną rzecz - zamontowane u mnie klocki to ceramiczne klocki ATE Ceramic a nie zwykłe klocki. Te są miękkie w moim odczuciu a co do ścierania tarcz to nawet na stronie producenta jest to opisane że klocki te zawierają specjalny materiał który rozprowadza się na tarczy i klocek ślizga się po niej nie ścierając jej.http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/10_friction-parts/15_ceramic/hidden/faq_ceramic_en.html#13

 

Does the use of ATE Ceramic brake pads have an effect on the service life of brake disks?

After ATE Ceramic brake pads have been used for a short time, a blue-gray “transfer film” consisting of very hard, wear-resistant carbides forms on the brake disk. As a consequence this transfer film, rather than the brake disk surface itself, is what does the braking. This substantially reduces wear on the disk.

 

 

Co do pylenia - normalnie po 300-400km jazdy mieszanej miałem czarne felgi - tak konkretnie czarne.

Teraz po 700-800km nie ma na nich dosłownie nic więc mam porównanie a fure myje częściej niż co 5tyś KM.

Oczywiście dam znać jak się sprawują po 5tyś km żeby nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodatm że ATE Power Disc gną się jak szalone , praktycznie non stop po każdym przetoczeniu. Teraz mam zimmerman sport, jest trochę lepiej ale już po 5 tys km też toczyłem (na aucie oczywiście, po takim toczeniu jest inna jazda).

 

pozdr

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.