Skocz do zawartości

przemek.ch

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O przemek.ch

  • Urodziny 03.03.1981

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e39 530d
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia przemek.ch

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Ja miałem pękniętą ramkę do mocowania zamka więc jej wymiana pomogła ;)
  2. Po 2 latach powiem tak. Klocki są dosyć twarde ale spisują sie rewelacyjnie z tarczami brembomax. Tarcze nadal proste a miałem kilka mogą ostrych hamowań. Co do czystości to jest spora różnica ale po roku jakiś tam pył osiada ale jest to 30% tego co dają zwykle klocki.
  3. Hej, zrobiłem kilka tyś km, klocki przez pierwsze 2-3 tys wydawały odgłos turkotania ale to przez nacięcia na tarczach i musiało się to spasować. Hamulce teraz to istna żyleta - o wiele lepiej hamują niżoryginalne które miałem wcześniej. Co do zabrudzenia tarczy to jest przepaść.. lekki białawy osad na tarczach ceramicznch a po 4-5 tyg niemycia fury osad poczarniał ale to chyba od błota. Zwykłe klocki które mam z tyłu zopstawiły w tym samym czasie czrny syf jak zwykle który musiałem płynem do czyszczenia felg zmywac bo woda nie dała rady. Przy okazji zrobię fote i pokażę różnice. Ogólnie rezultat jest zadowalający aczkolwiek cena trochęjednak wysoka wzamian za rezultaty.
  4. Ceramiczne tarcze - http://m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=177624 to mega nowość a cena to kosmos. Oto pytania i odpowiedzi na temat tych klocków - stosuje sie je z normalnymi tarczami http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/10_friction-parts/15_ceramic/hidden/faq_ceramic_en.html Powiem tak na razie przejechałem ponad 1000km i jest git, ale jak przejade z 5tys km to dam znac jak się starły klocki, tarcze i jak to działa po dobrym dotarciu.
  5. Koledzy tylko zwróćcie uwagę na jedną rzecz - zamontowane u mnie klocki to ceramiczne klocki ATE Ceramic a nie zwykłe klocki. Te są miękkie w moim odczuciu a co do ścierania tarcz to nawet na stronie producenta jest to opisane że klocki te zawierają specjalny materiał który rozprowadza się na tarczy i klocek ślizga się po niej nie ścierając jej.http://www.ate.de/generator/www/com/en/ate/ate/themes/10_products/10_friction-parts/15_ceramic/hidden/faq_ceramic_en.html#13 Does the use of ATE Ceramic brake pads have an effect on the service life of brake disks? After ATE Ceramic brake pads have been used for a short time, a blue-gray “transfer film” consisting of very hard, wear-resistant carbides forms on the brake disk. As a consequence this transfer film, rather than the brake disk surface itself, is what does the braking. This substantially reduces wear on the disk. Co do pylenia - normalnie po 300-400km jazdy mieszanej miałem czarne felgi - tak konkretnie czarne. Teraz po 700-800km nie ma na nich dosłownie nic więc mam porównanie a fure myje częściej niż co 5tyś KM. Oczywiście dam znać jak się sprawują po 5tyś km żeby nie było.
  6. Opis jak sprawują się klocki ate ceramic + brembo max w innym dziale więc oto link viewtopic.php?f=40&t=166211
  7. Witam, założyłem klocki ate ceramic i tarcze brembo max do e39 530d. Powiem tak rewelacja - klocki nie pozostawiają żadnego nalotu - felgi po pierwszym teście 700km czyściutkie jak po myciu na myjni :) Razem wszystko bardzo dobrze się spasowało i hamuje lepiej niż oryginał. Żadnego bicia ale to zależy już chyba od techniki montażu i docierania a nie samego produktu. Klocki są średnio twarde i nie ścierają tarczy ale na początku były bardzo gumowe. Czyli producent nie kłamał z tym że klocki nie pozostawiają nalotu. Fakt klocki kosztują 2x więcej ale są też bardzie wytrzymałe więc cenowo wychodzi powiedzmy odrobinę drożej :)
  8. tarcze zakupiłem w czescidobmw.pl jadę do mechanika, wszystko zdemontowane ładnie wyczyszczone i nasmarowane a tu nagle okazuje się ze w moim 530d po lifcie jakimś cudem były zamontowane tarcze 296x22mm a według vin i katalogowo powinny być 324x30mm co za życie.... ale sklep na szczęście wymieni mi tarcze i klocki uff :) polecam za mega profesjonalizm
  9. dzięki wielkie za fachową odpowiedz teraz muszę tylko znaleźć we wrocku jakiś porządny zakład prostowania i wywarzania felg PS a ten czujnik zegarowy nada się czy podarować sobie?
  10. Witam, mam trzy pytanka związane z wymianą tarcz 1. jak zdiagnozować czy piasty i ich łożyska są do wymiany - przed założeniem tarcz sprawdzić czujnikiem zegarowym? jaka powinna być norma w odchyleniu - czy taki czujnik http://allegro.pl/czujnik-zegarowy-0-1mm-dokladnosc-0-001mm-f-vat-i1801035016.html nada się do tego? 2. Jak się mają felgi aluminiowe do tarcz czy trzeba sprawdzić czy nie są wygięte i je wyprostować przed założeniem nowych tarcz? widzę na allegro że komplet nowych felg 16 to jakieś 1200zł czy opłaca się prostować remontować czy może lepiej wymienić? :) czy to nie za tanio i może to jakieś badziewia chinskie - jakie firmy felg polecacie? 3. z jakim momentem i w jakiej kolejności (o śruby mi chodzi) dokręcać tarcze a następnie felgi?
  11. Heh no oglądałem jedne zimmermany z allegro i nie były pokryte farbą, chyba że była przeźroczysta ;) zresztą o co ta dyskusja popatrz sobie na testy TUV, itp na stronach brembo i zimmermana i wyniki i osiągi tych tarcz są podobne, więc jak dla mnie te tarcze to to samo. No a docieranie odpowiednie klocków i tarcz to chyba oczywista sprawa... A co do E=mc2 to kolego masz rację jak zahamujesz z 200 do 0 i wjedziesz do wody to nawet tarcze za 10k zł sie pokrzywią Aczkolwiek rozmawiałem na ten temat z kilkoma mechanikami i chyba wszystkie wątki przeczytałem na tym i innych forach w tym temacie i jak założysz sobie tarcze źle czyli byle jak wyczyścisz piasty, śruby dokręcisz w złej kolejności złym momentem i nie sprawdzisz bicia na piascie przed montażem miernikiem zegarowym, nie przygotujesz tarczy odpowiednio czyszcząc i smarując, itp to finalnie wyjdzie ci że masz jakieś 3 mm bicia na tarczy co będzie skutkowało przeciążeniami tarczy w wybranych jej słabych punktach i przy silniejszym hamowaniu pokrzywią się prędzej czy później nawet słyszałem opinie że powinno się przetaczać tarcze po założeniu na samochodzie specjalnym sprzętem - mało kto takie urządzenia posiada no i finalnie przed montażem felg trzeba je wyważyć i ewentualnie wyprostować naprawić pod nowe tarcze Dwie ciekawe instrukcje instalacji tarcz http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Indications/Maintenance_Disc.aspx http://bremboaftermarket.com/En/Car_Disc_Catalogue/Instructions_Installation.aspx
  12. no właśnie tam dałem swoją podkładkę i zamek otwiera sie ale blokuje to otwieranie od wewnątrz...
  13. przemek.ch

    uszczelka drzwi

    chciałem wymienić bo miałem 5cm dziurę od wytarcia, zmalałem używkę w idealnym stanie i już po wymianie
  14. mam ciekawy problem z tylim zamkiem ostatnio coś padł kompletnie i zewnętrzna klamka nie otwiera zamka, od środka widać jak linka podnosi się lekko jak ciągnę za tą klamkę jak ręcznie dociągnę linkę to zamek otwiera się wewnętrzna klamka działa bez problemu to wpadłem na pomysł że podciągnę linkę i zrobiłem sobie z grubego drutu taką obejmę na czerwonym zaczepie linki co podciągnęło ją o jakieś 3-4 mm zewnętrzna klamka zaczęła działać... ale... jeżeli linka jest podciągnięta o te 3-4mmm i użyje wewnętrznej klamki zamek blokuje się kompletnie i nie działa ani jedna anie 2ga i nie pomaga ręczne szarpanie linki muszę wtedy zluzować linkę klamki zewnętrznej zdejmując ją z zaczepu i wtedy zaczyna działać wewnętrzna ale wracam do punktu startowego czyni nie działa zewnętrzna klamka :) zdemontowałem klamkę i założyłem ponownie ale nie dało to efektu jakieś pomysły? - wymiana zamka? a poza tym w zimie zamarza mi ten zamek tak że nie mogę czasem zamknąć drzwi po otwarciu przy ostrym mrozie- raz jezdzilem z drzwiami przywiązanymi kablem do fotela bo się na zakrętach otwierały do czasu aż mi się fura nie nagrzała w środku i zamek puścił...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.