Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

02.09.2011 wybieram się na tor Nurburgring. (jak ktoś chciałby się dołączyć to PW :) )

Do tej pory uważałem, że 335i raczej na tor się nie nadaje z powodu zawieszenia słabych hamulców itp...

Jednak bardziej niż o zawieszenie i hamulce obawiałem się silnika i jego delikatnej konstrukcji (bi-turbo, hpfp etc...)

 

Ostatnio miałem okazję przejechać prawie 5000 km z czego dobre 2500 po Niemczech gdzie na autostradach nie rzadko dochodziłem do 250 (licznikowe 262..). Ta podróż miała być niby rozgrzewką oraz sprawdzeniem czy autko da radę na Nurburgring zrobić z 10 kółek. (200 km....) Przez 5000 km silnik pobrał litr oleju (co uważam za dobry wynik - chyba że macie inne zdanie...) spalił 9.5 litra benzyny żadnych problemów ani niespodziewanych kontrolek nie było.

 

Jaka jest wasza prywatna opinia odnośnie silnika 35i oraz jego przydatności na torze? Z silnika o podobnej konstrukcji korzysta przecież 1M (tylko tam jest chyba turbina twinscroll a nie biturbo - nie doczytałem ) Oprocz wydajniejszego intercoolera chyba nie ma większych różnic w silniku? Czy ktoś miał okazję jeździć autkiem z tym silnikiem po torze? Jak się zachowywał? Jaką temperaturę osiągał? itp.

 

Ostatnio byłem tam e90 320d i wytrzymał... bez problemu:)

Opublikowano

335i to auto na "autostradę"

M1 to auto na tor...silnik jako blok jest identyczny ale tu podobieństwa się kończą:

 

1) waga,

2) zawieszenie,

3) ceramiczne hamulce,,

4) szpera,

5) dolot,

6) wydech,

7) ...

 

pierdoły:

1) soft,

2) dyfuzor (nie ozdobny),

3) mega koła,

4) ....

 

co nie zmienia faktu, że wyprawa na tor to super sprawa :cool2: nawet fiatem 125p...udanej zabawy :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

zarzuć temat na konkurencyjne forum z "racing" w nazwie.

250 na autobahnie to nie jest chyba jakieś specjalne obciążenie dla 300 konnego samochodu. Na torze dostanie xx razy bardziej w tyłek.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ostatnio byłem tam e90 320d i wytrzymał... bez problemu:)

Hmm...nie jechałes chyba na maxa :?: Standartowe hamulce poległyby :|

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
zarzuć temat na konkurencyjne forum z "racing" w nazwie.

250 na autobahnie to nie jest chyba jakieś specjalne obciążenie dla 300 konnego samochodu. Na torze dostanie xx razy bardziej w tyłek.

 

no nie, 250 to mialem jakos 4500 obrotow dopiero... aczkolwiek jadąc obok z4is czy 911 trzeba było szybko "dochodzić" do tych 250 + szybko hamować bo niemcy nie są dobrymi kierowcami (skąd ta opinia w ogóle??) i nie patrzą w lusterka... aczkolwiek clip masz rację na torze dostanie kilka razy mocniej i dlatego ciekaw jestem czy ktoś z tym silnikiem jeździł po torze... na YT jest kilka filmików gdzie w jednym w połowie toru kolesiowi włączył się tryb safe-mode z powodu (jak się później okazało) "overboost'a"....

 

Ostatnio byłem tam e90 320d i wytrzymał... bez problemu:)

Hmm...nie jechałes chyba na maxa :?: Standartowe hamulce poległyby :|

 

Zadziwię Cię, jechałem dość ostro, co prawda nie jest professional racing driver raczej robię to hobbistycznie i dopiero chciałbym się nauczyć techniki itp... aczkolwiek w 320 d hamulce dały radę, mimo że po każdym kółku trzeba było robić 30 min przerwy aby ochłonęły...

 

3) ceramiczne hamulce,,

1M ma w serii ceramiki? myślałem że to domena aut 400+hp i cenie 300Kpln+...

Opublikowano
02.09.2011 wybieram się na tor Nurburgring. (jak ktoś chciałby się dołączyć to PW :) )

 

Ja tez bede na 98%, moze sie zobaczymy.

Ale jeszcze nie wiem czy bede jechal czy tylko ogladal. Bo jestem w trakcie se zalatwic Auto, powiem tyle ze C Klassa V8 :modlitwa: albo BMW V10 :mrgreen:

 

Moj sie tylko nadaje na Autostrade, i zreszta mi szkoda :D

Opublikowano
02.09.2011 wybieram się na tor Nurburgring. (jak ktoś chciałby się dołączyć to PW :) )

 

Ja tez bede na 98%, moze sie zobaczymy.

Ale jeszcze nie wiem czy bede jechal czy tylko ogladal. Bo jestem w trakcie se zalatwic Auto, powiem tyle ze C Klassa V8 :modlitwa: albo BMW V10 :mrgreen:

 

Moj sie tylko nadaje na Autostrade, i zreszta mi szkoda :D

 

No jak coś to wypatruj 335i na numerach WK :) w razie gdybyś miał się dam pojawić na 100% daj znać na PW :)

Opublikowano

3) ceramiczne hamulce,,

1M ma w serii ceramiki? myślałem że to domena aut 400+hp i cenie 300Kpln+...

 

też byłem zdziwiony, chyba najtańsze seryjne auto z ceramiką i do tego na zimno nie piszczy tak strasznie...dla mnie M1 nie ma podobieństw do 335i, zupełnie inne charaktery...

 

jeszcze raz udanej :cool2: i nie narób "szkód" :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Musze tylko namowic dziewczyne jeszcze, bo ona chce jechac gdzie indziej ;-)

 

Jak by co to dam znac :-)

 

ja jadę bez, same problemy z babami na torze więc wybrałem sobie termin w którym ona ma szkolenia czy coś tam, a że tor jest otwarty akurat w sobotę od 9.45.... no to lepiej trafić się nie mogło... :) OT: uważaj z hotelami, jeśli nie masz zarezerwowanego to takie "rozsądne" są w Bonn, 50 km od toru.

Opublikowano
OT: uważaj z hotelami, jeśli nie masz zarezerwowanego to takie "rozsądne" są w Bonn, 50 km od toru.

Nie jest tak źle - jak byłem rok temu na f1 mieszkałem jakiś 2km od toru i nocleg spokojnie mieścił się w 30E ze śniadaniem co jest raczej standardową ceną

Opublikowano
OT: uważaj z hotelami, jeśli nie masz zarezerwowanego to takie "rozsądne" są w Bonn, 50 km od toru.

Nie jest tak źle - jak byłem rok temu na f1 mieszkałem jakiś 2km od toru i nocleg spokojnie mieścił się w 30E ze śniadaniem co jest raczej standardową ceną

 

no tak, ale jak teraz patrze na booking.com to tak średnio z tymi miejscami...

tak przy okazji wiecie może jak się nazwa i gdzie można kupić takie urządzenie co potem pokazuje prędkość przeciążenia oraz pozycje na torze mniej więcej jak na tym filmiku:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc każdy kto chciałby pojeździć 335i po torze to wszem i wobec informuje że autko się NADAJE na tor

są tylko dwa ale:

- przednie hamulce

- chłodzenie silnika

 

Generalnie będąc na Nurburgringu zauważyłem że praktycznie każda e92 miała zmienione hamulce z przodu i słusznie, dwa mega mega mocne hamowania z 200 i pojawiały się wibrację podczas hamowania (które potem o dziwo znikały a samochód hamował nie gorzej niż Nissan GTR czy Porsche 911...)

Oprócz tego na torze było 30 stopni więc silnik się nagrzewał, generalnie przy 140 stopniach albo odłącza się mała turbina albo coś podobnego bo dopiero od 4500 czuć wyraźnego kopa. Do 140 stopni autko śmiga jak szalone.

 

Zrobiłem 4 kółka, każde po 20 km. Z tym, że po każdym kółku była godzina czasem więcej przerwy. Zero problemów technicznych, wszystko tip top. Na torze spokojnie mogłem rywalizować z M3 e46, Audi TTS, Porsche caymanem S, Focus RS, Mustang 5.0 v8 nowy. Oczywiście wszystko zależy od kierowcy i od tego jak przyciska autko, dlatego to że wyprzedzałem takie autka jak GT3Rs, GTR, Vette c6 nie liczę bo kierowcy tych aut często nie umieją nimi jeździć. 335i trzyma się drogi jak przyklejony mimo seryjnego zawieszenia można bez problemu brać szybko zakręty. Aha, dodam że obecnie mam przelatane 155kkm w moim 335i :)

 

Tak czy siak autko dostarcza mega emocji na torze. Miałem okazję zobaczyć 1M na torze i chyba będe sobie na takiego zbierał Autko w realu wygląda niesamowiście i śmiga jak szalone.

 

Teraz najlepsze:

Spalanie: 2400 km z czego 80 km to tor: 10.1 litra. A wolno nie jechałem (wskazania komputera mniej więcej zgadzały się z rzeczywistością)

Na 2400 km dolałem pół litra oleju.

Opublikowano

dawaj filmy i zdjęcia ;)

 

dużo bieżnika ubyło? :)

Opublikowano

Nie bieżnika też nie dużo ubyło może z 1MM... :) (a to jakieś zwykłe bridgestone'y potenzaa RSC...)

NA filmik on - board czekam bo zajmuje 2 GB i muszę go skonwertować do jakiegoś nomalnego rozmiaru a nie mam kiedy tego zrobić jednak z filmikami rewelacji nie ma, na torze było 300 lub więcej aut więc dużo było wyprzedzania, ustępowania i takie tam...

kilka fotek ktore znalazłem w necie:

http://strony.aster.pl/capoeira/ring1.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/ring2.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/ring3.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/ring4.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/ring5.JPG

http://strony.aster.pl/capoeira/ring6.jpg

Opublikowano

super :cool2: :cool2:

jakie miałeś czasy :?:

DSC OFF :?:

"trenowałeś" wcześniej na GT5 z Twoim modelem :?:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
super :cool2: :cool2:

jakie miałeś czasy :?:

DSC OFF :?:

"trenowałeś" wcześniej na GT5 z Twoim modelem :?:

 

Czasy nie najlepsze, okolice 9 minut ale to z powodów dużego ruchu na torze, czekam aż na BMW.com będzie dostępny program treningowy bmw m fascination nordschleife. wtedy się zapisze i wyszaleje się na tym torze za wsze czasy :)

DSC ON i ni cholery off.... (po prostu nie mam tyle doświadczenia, ani umiejętności...)

Trenowałem ale na GT4 bo gdzieś tam w szafie się znalazło stare Ps2 :)

Opublikowano

Czasy nie najlepsze, okolice 9 minut ale to z powodów dużego ruchu na torze, czekam aż na BMW.com będzie dostępny program treningowy bmw m fascination nordschleife. wtedy się zapisze i wyszaleje się na tym torze za wsze czasy :)

DSC ON i ni cholery off.... (po prostu nie mam tyle doświadczenia, ani umiejętności...)

Trenowałem ale na GT4 bo gdzieś tam w szafie się znalazło stare Ps2 :)

 

9 min to bardzo dobry wynik...jeżeli dodatkowo tak jak piszesz było dużo aut to wynik jest rewelacyjny :cool2:

 

na długiej prostej (ta przed metą) zamknąłeś licznik czy nie dało rady (tłok/stres/...) :?:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

na długiej prostej jest punkt startowy na pętlę północną czyt: jest tam przeniesiony koniec i początek toru, czyli się tam nie zapieprza:)

czas na jazdach turystycznych mierzy się od "Bilsteina do R8V10" :)

 

Licznik zamykałem na autostradach;p

na torze najszybciej co coś ponad 200 ale nie wiem bo na licznik nie patrzylem.

Opublikowano
nie wiedziałem, że mety/starty są w różnych miejscach, tor znam jedynie z GT5 :mrgreen: :mrgreen: a tam jazda trochę inaczej wygląda :D

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Nie bieżnika też nie dużo ubyło może z 1MM... :) (a to jakieś zwykłe bridgestone'y potenzaa RSC...)

NA filmik on - board czekam bo zajmuje 2 GB i muszę go skonwertować do jakiegoś nomalnego rozmiaru a nie mam kiedy tego zrobić jednak z filmikami rewelacji nie ma, na torze było 300 lub więcej aut więc dużo było wyprzedzania, ustępowania i takie tam...

300 aut? :duh: Sam jade za 2 tygodnie, i mam nadzieje na mniejszy ruch... i brak deszczu.

 

Na jednym zdjeciu widac ze pasazer kreci kamera. Wg regulaminu Ring'u to chyba niedozwolone?

Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.