Skocz do zawartości

Zmiana opon z run flat na zwykłe


Wujek22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Tabliczka z ciśnieniami odnosi się do opon typu RF czy jest zgodna z zwykłymi oponami i je tez pompuje się tym samym ciśnieniem co opony typu run flat?
Tak - te samo ciśnienie.

Swoją drogą przyszła mi kolejna myśl co mogłoby być wadą używania opon nie zalecanych przez producenta: kłopoty z AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 121
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Kołem, lewarkiem i kluczem. :) Można wozić te bambetle w bagażniku w pokrowcu, a można wykupić pełny assistance... Ta ostatnia opcja finansowo wychodzi najlepiej, ale czasowo najgorzej.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja zmieniłem na zwykłe - wszystko ok. Jeden prosty powód, jazda on line po mieście.

Raz do roku jak jadę nad morze zmieniam na zestaw run flat ze wzgledu na bezpieczeństwo.

pozdrawiam Waldek

To masz trzy komplety opon ? Zimówki,letnie zwykłe i letnie RF ? A ze względu na bezpieczeństwo to znaczy że co ? Zwykłe są do doopy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Runflaty na 19" calowych kołach od BMW to jest po prostu porażka. Miałem okazję jeździć na fabrycznych 19" Styling 225 (MV4) z Bridgestone Potenza na zawieszeniu M-Pakiet i w ciągu roku tylne felgi pękły mi łącznie 5 razy po najechaniu z dużą predkością na dziurę. Próbowałem spawania u różnych speców, kupowania używanych felg do kompletu - prędzej czy później kończyło się to pęknięciem na wewnętrznej stronie felgi. Pół biedy jak felga trzyma mocno powietrze i można jechać, gorzej jak przy większch prędkościach felga albo opona stwierdzi że skończy swój żywot...


Po wymianie na normalne opony (Goodyear Eagle f1 Asymmetric 3) jakość jazdy była zdecydowanie lepsza, ale felgi zostały sprzedane. Obecnie śmigam na 19" CSL z normalnymi 235/35 i 265/30 i samochód bardzo dobrze reaguje na dziury i zmiany kierunków jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja od "zawsze" jezdze na "19/"20 RFT i jeszcze nigdy nie pekły mi zadne felgi- moze dlatego ze jezdze przynajmniej na ori albo lepszych.

Opony Pirelli P Zero i gra gitara :cool2:

robie 30 000km w roku i jezdze 200+

Obecnie śmigam na 19" CSL z normalnymi 235/35 i 265/30 i

jezdzisz na złych/niedopuszczonych do jazdy w Twoim aucie oponach.

W zadnym e90/e92 nie ma dopuszczonych 235 z przodu. Zobacz na naklejke na słupku kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja od "zawsze" jezdze na "19/"20 RFT i jeszcze nigdy nie pekły mi zadne felgi- moze dlatego ze jezdze przynajmniej na ori albo lepszych.

Opony Pirelli P Zero i gra gitara

 

Styling 225 też były oryginalne, tylko akurat ten model i 313 są znane ze swojej "jakości" :8) W obu przypadkach w e92 i e93 tylne felgi na RFT mi pękały i powód jest prosty - mały profil opony + twarda ściana + marny design = przenoszenie siły na wnętrze felgi.


Polecam obejrzeć sobie dokument BBC Watchdog o felgach BMW (niestety link na ich stronie działa ale pewnie można go gdzieś jeszcze znaleźć - tu jest dość obszerny wątek na ten temat http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=190162

W UK każde e92/e93 w M-Pakiecie miało te felgi jako standard - znalezienie tylnych które nigdy nie miały pęknięcia jest dość rzadkie.

 

jezdzisz na złych/niedopuszczonych do jazdy w Twoim aucie oponach.

W zadnym e90/e92 nie ma dopuszczonych 235 z przodu. Zobacz na naklejke na słupku kierowcy.

 

A jakie to ma znaczenie. co jest na słupku? :mrgreen: Wg BMW warto lać Castrola i zmieniać olej co 15,000km, albo skrzynia biegów automatycznych nie potrzebuję wymiany oleju przez cały okres jej życia (dziwne że ZF ma całkiem inne zdanie). Jakbym miał sluchać tego co każe BMW to te samochody po kilku wypadach na tor byłyby już na szrocie. Tak samo BMW twierdziło że w BMW M3 (e9x) tarcie panewek to wina kierowców a nie wady projektowej i setki innych historii :mrgreen:


Ludzie jeżdżą z 245/275 bez problemów (czasem może tylko obcierać przy źle dobranym ET), a na tor 235/265 to całkiem normalny zestaw.

Jeździłem na tym setupie e92 330i i e90 335d na Nurburgringu, SPA, Santa Pod jak i wiele innych kierowców 335/M3 bez żadnych problemów więc myślę że wiem co robię i tym bardziej nie potrzebuję do jazdy w mieście albo jak małpa po sznurku na autostradzie tego co jest na słupku :wink:


dmxt1i2.jpg


sfQu8Ut.png

Edytowane przez eksajlee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w DE po prostu nie przeszedłbys przegladu, podczas dokładnej kontroli drogowej miałbys zabrany dowod rejestracyjny...

a podczas wypadku nawet nie ze swojej winy- miałbys wspolodpowiedzialnosc.

Warto?

Napisz prosze dlaczego stosujesz nieprzewidziane w tym aucie opony?- auto lepiej/szybciej jedzie?

To mi pekaja felgi czy Tobie...? :cry2:

Jestem na tym forum juz 13 lat ale to co teraz piszecie (i to czytaja inni ludzie) woła o pomste do nieba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w DE

Czy to jest forum DE? Jesteś przekonany że prawo niemieckie jest słuszne, czy już mózg przeprany i nawet krytycznej opinii o tego typu regulacjach nie jesteś w stanie wyrazić? Ile fuck-upów było i jest w dokumentacji samochodu i jego konstrukcji, które prowadzą do poważnych wypadków/skutków finansowych?

Napisz prosze dlaczego stosujesz nieprzewidziane w tym aucie opony?- auto lepiej/szybciej jedzie?

Owszem, na tor lepsze są szersze opony dla mocniejszych samochodów, a do jazdy drogowej mimo wszystko dla słabszych silników lepiej nie zakładać najszerszych homologowanych opon.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aaben: paradoksem sytuacji jest to, że poglądami reprezentujesz /ale spokojnie nie jesteś sam na forum/ zieloną część koła ze swojego podpisu. :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W DE nie ma problemu ze zmianą wpisu o rozmiarze kół z tego co się orientuje. Kupujesz jakie chcesz i jedziesz na przegląd. Koleś patrzy czy nie wystają za obrys auta, czy nic nie obciera. Jak koleś je zatwierdzi to możesz se na nich jeździć, oczywiście trzeba dodatkowo za to zapłacić. TUV nikt nie podważa. Wymyślili sobie po prostu jak dodatkowo wydymać na kase:) Jaki to by był smutny kraj jakby wszyscy jeździli na rozmiarze 205/55R16:)

Co do szerokich laczków to mi się po prostu podobają mega kapcie z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aaben: paradoksem sytuacji jest to, że poglądami reprezentujesz /ale spokojnie nie jesteś sam na forum/ zieloną część koła ze swojego podpisu. :lol:

Gdybym był w którymś z wąskich wycinków to szansa że to Ty byś był w zielonym by wzrosła. :mrgreen:

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na tym forum juz 13 lat ale to co teraz piszecie (i to czytaja inni ludzie) woła o pomste do nieba.

 

13 lat na forum a czytanie ze zrozumieniem też na poziomie 13 lat :cry2:

 

w DE po prostu nie przeszedłbys przegladu, podczas dokładnej kontroli drogowej miałbys zabrany dowod rejestracyjny...

a podczas wypadku nawet nie ze swojej winy- miałbys wspolodpowiedzialnosc.

Warto?

 

Że co? :D A czy my mieszkamy w Germanistanie że mam się przejmować jakie są tam zasady przeglądów? Tylko Ty tam mieszkasz.


 

Napisz prosze dlaczego stosujesz nieprzewidziane w tym aucie opony?- auto lepiej/szybciej jedzie?

To mi pekaja felgi czy Tobie...? :cry2:

 

Czy ja napisałem że felgi pękają na niestandardowym rozmiarze? Felgi pękają właśnie na standardowych oponach na których e9x wyjechały z fabryki czyli na Bridgestone Potenza. Jest duża różnica między felgami i oponami RFT który wychodziły w czasach serii E a F czy G.


W F22 też mam 19" i runflaty nowszej generacji (P Zero) i jest o niebo lepiej, ale jesteśmy w dziale serii E i fabryczne felgi są całkiem inne.


W Anglii BMW są najlepiej wyposażone w Europie, a e9x sprzedawane były w 2 opcjach M Sport (cały M-Pakiet) albo SE, więc co drugie e92/e93 jeździ na 19 calowych felgach i prawie KAŻDY właściciel prędzej czy później zmienił opony z RFT na zwykłe przez dziury na drogach i niszczące się felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.