Skocz do zawartości

E46 320d Touring Lifestyle Edition


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

Tomku ta tabela to ogólnie jest mało precyzyjna ........, ale puki nie będę miał nowej zabaweczki czyli czujnika zegarowego i statywu :roll: to wolę zdania nie zabierać.

 

PPGG tak xenon dołożony, sugerując się fotkami od poprzedniego właściciela możliwe, że jeszcze w DE ........... chociaż kto to wie ...... .

Z uwag to niestety nie mam w aucie nadal czujników obciążeniowych i głównego przewodu (zakupiony z 1.5 roku temu), który czeka aż wpadnie mi poglądowy manual gdzie i jak go poprowadzić.

 

 

13.11.02

 

a) Odmładzanie :)

 

 

Stary dyfer nie wył, nie pukał ale było szarpnięcie przy zmianie biegów i nastał dzień na zmianę :P .

 

 

"Po drodze" znalazłem na allegro interesującą aukcję użytkownika http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=17381286.

Opis zgodny ze stanem faktycznym i zapewnieniami sprzedawcy/Bartka ............... kupujemy :) .

 

 

Oznaczenia "nowego" mechanizmu różnicowego, oraz widok z lotu ptaka :P :

 

http://i62.tinypic.com/sxy980.jpg

 

http://i57.tinypic.com/o0e1r9.jpg

 

Bardzo dobrze mi znany widok hehe, demontaż tego elementu mógłbym chyba już robić z zamkniętymi oczami .... .

 

http://i58.tinypic.com/33athtc.jpg

 

 

b) Bieżący serwis

 

 

Niespotykana rzecz :mrgreen: , przepaliły się przednie żarówki postojowe, prawie w tym samym czasie ........... różnica jednej doby :) .

Zamówione żaróweczki to takie same jak były wcześniej, ze względu barwę światła bardziej pasującą do xenonów :wink: .

 

 

Oring to mniej lub bardziej znana uszczelka pompy vacum o czym niżej ...... :norty: .

 

http://i59.tinypic.com/20atemt.jpg

 

Pompa już zdemontowana, nieszczelność nie była duża ............, ale jak ktoś pod obudową pompy ma zapocenie/czarno itd. itd. to na 100% oring do wymiany.

 

http://i58.tinypic.com/14awz29.jpg

 

Całość dopieszczona i zamontowana :wink: .

 

http://i60.tinypic.com/i562yp.jpg

 

 

13.11.21 Zimowe obuwię

 

 

Ten rok jest chudy .............. :( i przy wyborze nowych opon na zimę dostosowanych do hamulców z 3.0 duże znaczenie odgrywała cena ........ .

Trochę poczytałem :wink: i zdecydowałem się na nowe opony Nexen Winguard Sport w rozmiarze 205/50R17 ("Soft German" :roll: ).

Warto również wiedzieć, że z tego co zauważyłem na Nokiach i Nexenach nowa opona zimowa ma bieżnik prawie 9mm, .......... .

 

 

Pierwsze spostrzeżenia po założeniu w temperaturze +/- 4C i jeździe próbnej ..... :

 

- wszelkiej maści drgań brak;

 

- miększa zimowa guma zdecydowanie lepiej przykleiła się do nawierzchni niż letnie obuwie :) ;

 

- jak na razie żadnych uwag zobaczymy jak będzie dalej np. na śniegu :) .

 

 

13.12.08 Jazda testowa

 

 

W minioną niedziele zaliczyłem dalszą wycieczkę ..... akurat na Śląsk i trafia się fajna e46 3.0i do oceny :wink: , ale zmierzam do tego iż MIAŁEM DOSKONAŁE WARUNKI DO OCENY nowych hamulców i kół zimowych ............ :

 

- rozmiar ma znaczenie bo hamowanie z większych prędkości daje poczucie pewności, precyzji oraz dużej :norty: efektywności i to nie przy wciśniętym pedale hamulca na max-a :cool2: .......... polecam zmianę tarcz jak są nawet delikatne drgania przy hamowaniu oraz jak chce się trochę więcej ............. :twisted: ;

 

- nexeny przy jeździe spokojnej/dynamicznej/zdecydowanym przyśpieszaniu/ostrym hamowaniu (jedno takie było ;))/przy prędkościach +140 dają poczucie bezpieczeństwa ............. dobry zakup :cool2:

 

 

13.12.12 Kolejna wizyta w zaprzyjaźnionym warsztacie ..... głównie ciężarówek :mrgreen:

 

a) Odmładzanie II

 

 

Jedna osoba już się ze mnie śmieje, że wymieniam dobre części .......... przekonałem się o tym przy wymianie/podmianie półosi hehe.

Nauczka na przyszłość ..... jak chce się ocenić faktyczny stan półosi to najlepiej je zdemontować ......... .

Jak się komuś tylko wydaje, że coś jest nie tak to WSZYSTKO JEST OK ....... no chyba że by się dało wyczuć obrót przegubu w okół własnej osi ;).

 

 

Prawa trochę opornie szła, parę razy trzeba było użyć negocjatora 1kg :norty: , ale z czuciem.

 

http://i58.tinypic.com/kafsqh.jpg

 

Dłuższa półoś za 2 min będzie już zdemontowana.

Olej z dyfra cały czas kap, kap, kap :D .

 

http://i60.tinypic.com/315k0ma.jpg

 

Lewa już zdemontowana, wydech utrudnia trochę sprawę :wink: .

 

http://i59.tinypic.com/xwvf4.jpg

 

Gdyby kogoś interesowało to tak wygląda łożysko od strony krótszej pół-osi.

 

http://i61.tinypic.com/xba42h.jpg

 

 

b) Niuansik :wink:

 

 

C_h_r_i_s_u to z tymi dwoma śrubkami się szarpałem raz na kanale :8) ............ i tak 4 miesiące jeździłem tylko z jedną.

 

http://i60.tinypic.com/30mnvh2.jpg

 

Cały tył złożony, i gotowy do drogi :cool2: .

 

http://i57.tinypic.com/2yxgnds.jpg

 

 

c) Poprawka wodzika biegowego

 

 

Niestety była nieszczelność i drobny wyciek olej ze skrzyni ....... musiałem się zmobilizować do poprawy ..... za chiny nie chciałem po raz "n-ty" ściągać skrzyni u siebie.

 

 

Kurde trochę kombinacji było aby wyciągnąć kapselek osłonowy :duh: , ale się udało :cool2: .

 

http://i57.tinypic.com/315gaah.jpg

 

Sprawca całego zamieszania :roll: .

 

http://i61.tinypic.com/3586khz.jpg

 

Wszystko złożone, uzupełniony ubytek oleju około 50-100ml, lewa strony skrzyni oczywiście wymyta :wink: .

 

http://i62.tinypic.com/28a4yg9.jpg

 

 

Jeszcze jeden element chciałem przy aucie poprawić i zakończyć na tym rok 2013, ale niestety czasu w czwartek już zabrakło :roll: , co się odwlecze to ............. .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 471
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Demontaż samego Vacum nie jest trudny, ale jeśli autko spełnia normę Euro4/przed-liftowym 2.0d to trochę trzeba pościągać ....... ale ze spokojem do zrobienia ;) .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damianie tak jak pisze WoDzU07 pewnych rzeczy się nie podlicza, chociaż mam w magicznym kartoniku :norty: dość dużo "makulatury" na szczęście w 80-90% tylko za części :8) ............. kół np. samemu nie wywarze hehe.

 

 

Inna sprawa to podejście do auta, możliwości finansowe i chęci wymiany elementów, które nie są już w stanie totalnie agonalnym ale w zasadzie dużo im nie brakuje.

Przykładu szukać daleko nie musimy, wystarczy przytoczyć koło pasowe w "sobotnim e91" :wink:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W autku trochę się wydarzyło od ostatniego "większego wpisu" ........... zaczynam :roll: .

 

 

13.12.14 Niestety druga szkoda :cry2:

 

 

Wycieczka po e46 3.0d 204 KM pod Toruń zakończyła się powrotem w stronę Poznania na dwa autka, ale niestety wyjeżdżając z posesji sprzedającego zahaczyłem o wystający kawałek betonowego murka .......... podobno nie byłem pierwszy :mad2: .

 

Uszkodzony został między innymi:

- tylny zderzak

- czujnik PDC + przecięty przewód lewego zewnętrznego

- listwa dolna "czujnikowa"

- pas tylny z lewej strony w centralnym miejscu uderzenia przesunął się na około 2cm do środka.

 

http://i61.tinypic.com/8y6ezr.jpg

 

http://i61.tinypic.com/zlzqzo.jpg

 

http://i59.tinypic.com/qq243q.jpg

 

Po wstawieniu Bumki do garażu byłem załamany :mad2: :cry2: , najbardziej bolał mnie wgnieciony pas tylny bo takiej naprawy sam nie ogarnę ....... .

Wieczorem odpalam nasz ulubiony serwis aukcyjny i ogień, zderzaków w kolor BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) brak ........... ceny do 500-600 szt.(za stan teoretycznie nie wymagający malowania itd.).

Liczyłem na to, że zwykłe zderzaki są tańsze bo "wszyscy chcą M-pakiety .......".

W niedzielę analizując już na spokojnie, powiedzmy bez emocji ............. kurcze no stało się obrażenia ogólne nie duże, mała blizna :? .

Wyskrobałem maila do zaprzyjaźnionej osoby w ASO BMW w ZG (pozdrawiam :wink:) jak np. wygląda "fachowość lakierni", jaka jest procedura przy takich naprawach itd..

Uratował mnie fakt posiadania AC i z tego ubezpieczenia postanowiłem szkodę naprawiać, bez-gotówko.

 

 

13.12.17 Planowany koniec prac na mijający 2013 :)

 

 

Od początku posiadana autka byłem wręcz pewny, że za syf w okolicy pompy wspomagania odpowiedzialna była ona + jeszcze coś tam ewentualnie ........ .

Nie mogłem się zmobilizować do demontażu, zbiornika i sprawdzenia co jest nie tak ............. w końcu kupiłem używkę aby mieć awaryjnie :) .

 

Jak widać na zdjęciach poniżej po trochu ale nieszczelność w układzie dolotowym brudziła komorę silnika .......... .

 

http://i58.tinypic.com/fxa2d4.jpg

 

Nawet załapała się na fotkę kropla oleju z klapy gaszącej :) .

 

http://i58.tinypic.com/vy3zvk.jpg

 

Słabymi ogniwami były:

- wcześniej oryginalny zawór egr

- na samym bypassie ok :)

- klapa gasząca ............ ściągnąłem obudowę/uszczelniłem czarnym silikonem i w końcu jest ok :).

 

Mam zdemontowaną pompę, zbiorniczka nie ruszałem ;) (został oryginalnie wpięty w układ :mrgreen: ) ..... co tu zrobić hehe :

 

http://i59.tinypic.com/2mfhh0n.jpg

 

http://i59.tinypic.com/faohdx.jpg

 

Jest to najprawdopodobniej ostatni podzespół w aucie, który wymieniam niepotrzebnie bo coś mi nie pasowało - a był ok :mrgreen: ........... no może za skrzynię jeszcze się zabiorę bo powinna mimo wszystko lżej pracować ..... ale o tym kiedy indziej.

 

 

13.12.21 Ostatnia szansa na porządne wymycie Bumki i nawoskowanie przed zimą

 

 

W międzyczasie, szkody były oceniane przez Rzeczoznawcę na lakierni ........ czekałem ..... na decyzję/makulaturę itd. itd.

 

Autko wymyte i już prawie gotowe do nakładania wosku.

Swoją drogą podoba mi się wersja zimowego obuwia ..... gdyby felgi http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=36_0687&hg=36&fg=15 były z palety obręczy do e9x i miały ET35 to pewnie zamiast S160 dodawały by uroku latem :) .

 

http://i62.tinypic.com/21n4487.jpg

 

http://i60.tinypic.com/j5b986.jpg

 

Biały kożuszek nałożony i schnie :) .

 

http://i58.tinypic.com/2cf2tew.jpg

 

Obrażenia na czyściocha :cry: .

 

http://i60.tinypic.com/drf2ht.jpg

 

Biała kreska koło tylnej prawej lampy niestety nie jest woskiem, tylko śladem po postoju w McDonaldzie pierwszym za Gliwicami w kierunku Wrocławia.

Najgorsze jest to, że nie ważne jak by się dbało, to zawsze znajdzie się druga osoba-osoby, które "w dupie mają" cudzą własność :mad2: .

 

http://i62.tinypic.com/2nrnfx4.jpg

 

 

13.12.28 W okresie świątecznym miałem nic nie robić :wink:

 

 

Tylna wycieraczka zaczęła się rozpadać hehe, praktycznie z niej nie korzystam bo tył jest zawsze uwalony i szkoda mi szybę mimo wszystko rysować.

Lepsza połówka jak czasami prowadzi to mimo wszystko również dba o czystość tylnej szyby ....... .

Zakupiłem również u Bartka http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=17381286 (chyba jestem jednym z bardziej upierdliwych klientów ;)) manetkę BC, nie chciałem swojej rozbierać na części pierwsze-kaleczyć i wymieniać całych przewodów.

 

http://i62.tinypic.com/et8su8.jpg

 

Wymiana manetki była szybką akcją (niestety mam w tym dużą wprawę), nawet Dziubasek był pod wrażeniem bo nigdy nie sprawdzał się zwrot szybka podmiana i jedziemy :) .

 

 

14.01.10 Odbiór Bumki z lakierni Zielonogórskiego ASO BMW

 

 

Samochód zostawiłem 07.01.14 miał być do odbioru w czwartek-piątek i faktycznie w ostatni dzień tygodnia czekał "zrobiony".

Jak podsumować całą naprawę to w zasadzie nie wiem bo z zewnątrz jak autko było czyste zderzak wyglądał wypas :cool2: , PDC również działało ........... .

Fotek nie mam bo w tych całych emocjach, nie koniecznie pozytywnych zapodziałem aparat :mad2: .............. na wiosnę będą hehe :) .

 

Mimo wszystko uważam, że:

- JAK CHCESZ MIEĆ COŚ ZROBIONE DOBRZE TO RÓB TO SAM ........... niestety nie wszyscy mają czas, chęci, możliwości, narzędzia i wiedzę aby "ogarniać wszystko" i tu jest problem jak do własnych 4-kółek podchodzi się "troszeczkę konkretniej" :wink: .

W innych okolicznościach "Wasz samochód" będzie jednym z wielu do naprawy itd. ........... .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Edytowane przez szymon-o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję incydentu. Im starszy samochód tym mniejszą wagę do pracy przykładają lakiernicy, choć na pocieszenie dodam, że w lakierni ASO BMW w Krakowie wisi moje zdjęcie z dopiskiem: "tego klienta już nie obsługujemy" :mrgreen: A do hipermarketów polecam jeździć po godzinie 22.00, małe prawdopodobieństwo wandalizmu, kosztem niewdzięcznych rozmów z drugą połową. Edytowane przez zent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łączę się w bólu nad tymczasowymi defektami, które na pewno usuniesz :cool2: Czy złapałeś za rękę winnego kreski przy tylnej lampie? :mad2: Pytanie drugie, czy żyje? :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"tego klienta już nie obsługujemy".
- WIN!

 

Szymon nie wiem jak to się stało ale nie zauważyłem śladów kolizji jak byłem u Ciebie...

 

Felgi na zimę na prawdę fajne. Po przemyśleniu sprawy opon kupię te co mi polecałeś.

 

Pozdrawiam

lepiej żeby pchało niż ciągnęło.


http://www.motostat.pl/user_images/63351/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zent ........ klient płaci/wymaga hehe ....... z robieniem zakupów nie mamy problemów, większość niezbędnych produktów jest dostępnych w bardzo popularnej sieci sklepów :) prawie na każdym większym osiedlu :P .

 

WoDzU07 aktualnie kupiłem na próbę coś takiego:

http://turtlewax.pl/turtle-wax-ptfe-premium-car-wax-wosk-podwyzszonej-twardosci-ochrona-do-12-miesiecy-500ml-p-198.html

Na woskach się nie znam za bardzo, samochód prawie cały czas "w domku", a namiętnie nie płuczę raz w tygodniu ..........., może następny produkt z wyższej półki będzie :).

Progów i zderzaków "po całości" nigdy nie woskuję.

 

be..mw niestety na pewne sprawy wpływu się nie ma :( .

 

matipl6600 mam nadzieję, że najnowszy zakup będzie można obgadać w najbliższym czasie :) .

 

 

14.01.27 Wydech ... tak jak być powinno od początku

 

 

Z egzemplarzami np. 2.0d według vin-u wyprodukowanymi po 10.03 jest problem bo nieznacznie różni się "pośredni" wieszak oraz jego mocowanie.

Można zastosować starszego typu również tłumik końcowy, ale nie chcąc spawać itd. należy zmienić belkę/wspornik dwóch przednich tulei tylnych sanek (osoby osobiście wymieniające komplet tulei dyfra na pewno rozumieją o co mi chodzi :) ).

O dawcę części więc było ciężko, sprawę trochę ułatwiał fakt sedan/kombi, nie ma znaczenia tylko aby był to manual :P .

Pomęczyłem "mojego" Bartka z miejscowości Pamiątkowo, że jak będzie dawca spełniający moje wymagania to jestem zainteresowany kompletnym układem wydechowym.

Czekałem, czekałem allegro przeglądałem bez skutku :( ............. i jest 318d 04R ........ układ wydechowy prawie taki sam :norty: jak w moim egzemplarzu, nie pasuje fabryczna sonda lambda (mam 100% sprawną na sprzedaż ;) ) bo dawca spełniał normę Euro4 a mój kopciuch Euro3 .... kiedyś :mrgreen: .

 

Nowe fanty prezentują się godnie.

W układzie wydechowym sonda zastąpiona skróconą utwardzaną śrubą M18x1.5 + podkładka miedziana, wydech oczywiście rozluźniony :twisted: ............ czarnej chmury za sobą nie zostawiam ;) .......... wcześniej też było ok.

 

http://i60.tinypic.com/33uwgwk.jpg

 

Nie mniej ważna "drobnica" :) .

Czujnik widoczny na zdjęciu to mój stary z pewnym defektem, co ciekawe niby jest sprawny/błędów nie wywala, ALE dźwiękowo nie sygnalizuje przeszkody :? .

 

http://i60.tinypic.com/2yuk0sy.jpg

 

Ten element mnie strasznie zaciekawił, według numerów katalogowych itd. występuje w automatach i właśnie chyba 318d +03.03.

 

http://i60.tinypic.com/14e9oaa.jpg

 

Nowy korek OEM jest odpowiedzią na ubywanie płynu chłodzącego od samego początku mojej przygody z Bumką, śladowego ale jednak :(.

Przeglądając od czasu do czasu "przewody" itd. układu chłodzenia biały nalot był w okolicy gwintu zbiorniczka wyrównawczego.

 

http://i60.tinypic.com/21ew1zk.jpg

 

"Nowa" druga część niestety nie obroniła się przed pod-spawaniem charakterystycznych miejsc gdzie robią się nieszczelności ........... o efekt wizualny samego spawania niestety bym marudził a sam nie umiem i nie mam warunków :( .

 

http://i62.tinypic.com/33cybv9.jpg

 

Dodatkowy tłumik drgań tutaj ma swoją miejscówkę :) .

 

http://i58.tinypic.com/33uxycw.jpg

 

100% profesjonalności naprawy lakierni autoryzowanego serwisu BMW widać poniżej :mad2: .

W ogóle to ja się pytam ....... co myśleć przy ewentualnych oględzinach przed-zakupowych jak widzi się wszelkiej maści elementy mocowane "nie wiadomo jak" ..... .

 

http://i58.tinypic.com/soli8p.jpg

 

Nie wiem, może mam za duże wymagania co do jakości obsługi +10 letniego samochodu ........ :?:

Przy wycenie szkody przez rzeczoznawcę też nie mogłem "wbić do głowy", że widoczny niżej "haczyk" jest osobną częścią (stary się wygiął=wypiął ze zderzaka).

Właściwe nakrętki ASO również na szt. nie sprzedaje, tylko w opakowaniu zbiorczym 10szt. ......... dobrze, że przy okazji kupna wydechu mogłem pobuszować w rozbieranym autku i pozbierać potrzebne "pierdołki".

 

http://i59.tinypic.com/jfgqas.jpg

 

Jest malina :cool2: , z drugiej strony również i zderzak na krawędziach "siedzi" tak jak powinien.

 

http://i60.tinypic.com/15ftboz.jpg

 

Kompletny wydech zamocowany, nie mogłem się powstrzymać przed wypolerowaniem tłumika końcowego :mrgreen: .

 

http://i61.tinypic.com/4nwl.jpg

 

Na fotkę wcześniej nie załapały się również "śrubki" łączące układ wydechowy ........ nowe to nowe da się odkręcić bo z fabrycznymi to różnie bywa :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/fwnkoi.jpg

 

Podpatrzyłem "ważny detal" :cool2: w galerii kolegi be..mw.

Samozadowolenie z wykończenia ......... bezcenne hehe.

 

http://i62.tinypic.com/4lkaxj.jpg

 

Regularne i skrupulatne podglądanie/doglądanie samochodu ma swoją dobrą i złą stronę ........... .

Faktem jest to iż nie mam stresu/obaw, że jak wyruszę "na wycieczkę" np. +500 km w jedną stronę to tego samego dnia autko odpali i wróci o własnych siłach ..... tylko te $ :( ......... dobrze, że bez roboty :roll: .

 

http://i62.tinypic.com/34g2gir.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miales kiedys wstawionego downpipe ? Czemu zrezygnowales z tego ? Moze masz na sprzedaz ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jest malina :cool2: , z drugiej strony również i zderzak na krawędziach "siedzi" tak jak powinien.

 

http://i60.tinypic.com/15ftboz.jpg

 

 

Z detalami tak właśnie jest, a samochód im starszy tym mniej się fachowcy przykładają. Ale skoro dałeś nowy wieszak, to mogłeś wyczyścić rdzę pod nim na poszyciu. Sprawdź przy okazji, czy nie masz uszkodzonego od wewnątrz rantu błotnika. Nawet delikatne uszkodzona masa uszczelniająca spowoduje, że po zimie bąbel rdzy będzie widoczny na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No I po co wspominales o tej rdzy ... teraz bedzie Szymon musial rozebrac I czyscic ... :mrgreen:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może po kolei :) .

 

Wydech w moim aucie wyglądał następująco:

 

http://i62.tinypic.com/30ivw8x.jpg

 

Forumowicz Loona Thic słusznie na początku mojej galerii podsumował "troszkę niestety druciarstwa uprawiasz".

W sumie to się nie dziwię, bo co można powiedzieć widząc coś takiego pod samochodem ........... .

Na przeglądzie okresowym też wysłuchiwałem, że można było pociągnąć po całości z nierdzewki i pewnie by to zostało poprawione bo "były grubsze lata".

Niestety nie mogłem znaleźć sensownego spawacza, a jak się trafiło dwóch to nie wnikając w $ bo chciałem robotę mieć profi zrobioną musiałem nagabywać przez telefon czy się podejmą ostatecznie, 3/4 maile do osób teoretycznie wartych uwagi ................. lipa .............. pier.... to jak trafi się kompletny wydech warty kupna i będzie $ to wrócę z zewnątrz do oryginału.

 

Przygodę z produktami firmy RM MOTORS s.c. zacząłem w 10.06.2010 montując Downpipe sugerując się pochlebnymi opiniami na forach ........ miał być również zamiennik drugiego katalizatora i tu pojawił się pierwszy zgrzyt.

Jak można przypuszczać wolny czas kręci mi się wokół BMW, staram się dokładnie opisywać gdy jestem klientem czego oczekuję itd. ...... miało być wszystko gotowe do montażu przyszedł element, z którym nie wiadomo co miałem sobie zrobić wrrrrrr.

Robiąc zakup przez allegro skorzystałem z możliwości oddania.

Drugi kat nadal na miejscu ............. Asia mi odradzała dalszą chęć zakupu produktu w tej firmie ........... niestety nie posłuchałem :mad2: .

Miała przyjść poprawiona rura zastępująca drugiego łobuza ....... chciałem wszystko co się da pomierzyć ....... "nie nie trzeba, mamy na wzór będzie Pan zadowolony".

 

Kąt ,długość uwzględniająca nierówne nacięcia montażowe dupy nie urywa :duh: .

 

http://i57.tinypic.com/332429z.jpg

 

http://i59.tinypic.com/15n6szl.jpg

 

http://i59.tinypic.com/2rddr2d.jpg

 

Błędy zrobiłem następujące (podobno na nich człowiek się najlepiej uczy):

- dałem się namówić na zakup poza allegro

- nie mierzyłem nowego nabytku na nietkniętej jeszcze drugiej części wydechu, tylko uciąłem jakoś to będzie ........... :mad2:

- produkt "na pałę" został przerobiony aby pasował.

 

Zaczęło się prowadzenie korespondencji mailowej, która i tak nic nie dała bo ile można słychać: "tak tak poprawimy, ale nie teraz bo duży projekt" jakieś qu... piece.

 

Już na początku użytkowania wyszła jak na mój gust niedoróbka ...... .

 

http://i57.tinypic.com/2eyxor6.jpg

 

http://i60.tinypic.com/x29x1u.jpg

 

Sprawa zakończyła się niczym, mi pozostał duży niesmak po firmie która podobno specjalizuje się w układach wydechowych i może tak jest jak produkt jest robiony dla bardzo ważnego odbiorcy ............ nie mi oceniać.

 

Oceniając downpipe od RM Motors hm ........... :

- jak produkt sprzedaje się jako dedykowany to powinno qur.. pasować w 100 a nie 80 %, przecież forumowicz Zielo w jednym z postów pokazał jak profi można wspawać łącznik elastyczny aby zachować oryginalne kąty, mocowania

- wizualnie wygląda wypas ........... już w Astrze marzył mi się kompletny wydech z nierdzewki ......... a downpipe miał być taką namiastką

- na plus również przemawiał fakt nowego łącznika elastycznego

- cena na sprzedaż kata-katów = nowemu produktowi .......... .

 

Mój stary downpipe/zamiennik katalizatora za turbiną jest na sprzedaż jak ktoś byłby zainteresowany, muszę w końcu się zmobilizować i parę części wystawić na forum i tablicy.

 

 

Panowie nalotów rdzawych ruszać nie będę z bardzo prostej przyczyny, nie wiem jak się zabrać za takie tematy aby było dobrze .......... źle wspominam próby malowania zacisków hamulcowych nie proszkowo.

Lakiernictwa "nie ruszać", bo tak "zakodowałem" i to raczej się nie zmieni, poza tym już wcześniej wspomniałem w galerii nasze e46 młode nie są ........... mój egzemplarz klasykiem nie zostanie hehe :) .

 

 

14.02.07 Układ chłodzenia

 

 

Aktualnie Bumka stoi więcej w garażu niż jeździ, ale chłodnicę trzeba wymienić bo nigdy nie wiadomo kiedy zrobi psikusa :| .

Korzystając z okazji wymieniłem również ciecz chłodzącą ........ prawie 4 lata minęły.

 

http://i59.tinypic.com/i421r4.jpg

 

Nasz Maciek z http://czescidobmw.pl/ zasugerował Nissens, wydziwiać nie będę.

 

http://i61.tinypic.com/25srcd3.jpg

 

Widoczne "banany" dwa :) , nie wiem tylko czy jakoś można interpretować uszkodzenia ........... .

 

http://i61.tinypic.com/qpf24y.jpg

 

Chłodnica była jeszcze tą ;) fabryczną, co nie jest dla mnie zaskoczeniem bo po kupnie zaglądałem w tamte rejony.

 

http://i58.tinypic.com/wcl0ue.jpg

 

Porządek musi być :mrgreen: , korzystając z okazji powybierałem wszelkie liście, muchy itd. z zakamarków przedniej części pojazdu .. dużo nie było bo od razu po kupnie robiłem coś podobnego, ale na mniejszą skalę :roll: .

 

http://i59.tinypic.com/r8b2vo.jpg

 

Wszystko wraca powoli na swoje miejsce.

 

http://i61.tinypic.com/20j21cx.jpg

 

Gdyby ktoś nie wiedział, albo nie mógł znaleźć to w bloku silnika jest korek spustowy cieczy chłodzącej również, bez względu na rodzaj silnika PB/ON.

Wydziwiając dość ostro :P (demontaż chłodnicy, termostatu, zbiorniczka wyrównawczego, rozpinanie wszystkich węży oraz kombinacje z "ułożeniem autka") udało mi się zlać prawie 8l starej cieczy z faktycznych 9.3l.

 

http://i60.tinypic.com/21lprlx.jpg

 

 

Prace nad układem wydechowym zakończyłem nowymi wieszakami OEM.

 

http://i60.tinypic.com/2up7pxd.jpg

 

http://i58.tinypic.com/107uii0.jpg

 

Produktów firmy Fisher nie polecam, bo po roku prawie się rozpadają :| .

Z powrotu do fabrycznego, ale rozluźnionego :twisted: układu wydechowego jestem bardzo zadowolony ........... od spodu wygląda jak fabryka i to mi się najbardziej podoba.

 

 

Z ciekawostek to gotowy do montażu, wymyty na myjni bezdotykowej :wink: czeka taki oto rarytas :cool2: :

 

http://i60.tinypic.com/2itho5y.jpg

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szymon, akurat w takich miejscach jak podwozie, przy którym zresztą lubisz grzebać, nie potrzeba doświadczenia, talentu i co najważniejsze dużych pieniędzy:

 

1) papier ścierny

 

2) benzyna ekstrakcyjna

 

3) środek neutralizujący rdzę, np. RC 900

 

4) masa uszczelniająca na pędzel

 

5) garaż lub suche miejsce o temp. min 18 st.C

 

Fabryka poskąpiła masy uszczelniającej również przy korkach spustowych w podwoziu. Oczywiście można ignorować takie "detale", ale lepiej omijać blacharzy i później lakierników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek sugestie powoli będę przyswajał i pewnie z jeden, może dwa posty w galerii i wezmę się za rudawe naloty :wink: .

 

 

14.02.17 Gadżet/Fanaberia Właściciela

 

Bumka dostała nowe prezenty :8) :

 

- kolektor dolotowy z e46 318d CR (pasuje P&P :twisted: ), fabrycznie bez klapek ............. które lubią się urwać i wybrać na spacer do cylindrów

- kompletna listwa CR ............ nigdy nie wiadomo kiedy się przyda coś na podmiankę, aby znaleźć wadliwy podzespół :wink: i usunąć usterkę hehe

 

http://i57.tinypic.com/15dp0ld.jpg

 

Zbliżenie na najważniejszy obszar "nowego" kolektora.

Temat klapek poruszany miliony razy na forach, mnie śmieszą/bawią wypowiedzi osób ślepo wpatrzonych w wyższość inżynierów BMW, że ten podzespół musi być .... .

Wszystko się kręci w okół $, bo zasadniczo drogi do wyboru są tylko 3:

- olać sprawę .......... tak musi być i nie znać dnia ani godziny :mad2: a używany silnik np. z 2.0d 150 KM to +3000zł jak klapka wpadnie

- odżałować +1500zł i kupić nowy kolektor w ASO

- zastąpić najsłabsze ogniwo

a) śrubkami/śrubami itd. itd. ..... taka metoda ostatecznie w ogóle nie przypada mi do gustu

b) kupić np. na allegro profesjonalne zaślepki kolektora :cool2:

c) szukać używanego kolektora fabrycznie bez klapek :cool2:

 

http://i62.tinypic.com/2wofuxf.jpg

 

Korzystając z "rozluźnionej" góry silnika zaglądnąłem do świec żarowych, jak wiadomo potrafią się zapiec, ukręcić itd. itd..

Od jakiegoś czasu chodziło mi po głowie prze-gwintowanie głowicy i zakupiłem niezbędne narzędzia :wink: .

Wymieniając wcześniej dwukrotnie świece w Bumce w miarę możliwości czyściłem gniazda, ale świece nie wkręcały się "lekko" tak jak bym chciał/być powinno :P .

 

http://i57.tinypic.com/2unzivr.jpg

 

Fabrycznej-kompletnej szyny/listwy CR już nie ma :) .

 

http://i58.tinypic.com/3338mww.jpg

 

Takie tam drobiazgi :roll: , komplet nowych śrubek OEM górnych osłon silnika.

 

http://i60.tinypic.com/o8s0e8.jpg

 

 

Następna fotorelacja z pracy przy silniku pewnie będzie dotyczyła rozbiórki w dużej mierze na części pierwsze :norty: jak się odpowiednio doszkolę i dozbieram niezbędne narzędzia :) .

 

Czy ktoś z forumowiczów miałby możliwość pomierzyć miejsca montażowe itd. osłon tylnych tarcz w wersjach 2.0 i 3.0d e46 ........ bo powoli trzeba zacząć skrobać na poprawę tylnych hamulców :wink: .

 

 

Pozdrawiam i zachęcam do komentowania/ewentualnych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam użyć środka AutoGlym Bumper Care do plastikowych osłon silnika - bo widzę że nieco zszarzały :)

Środek ten jest przeznaczony generalnie to wszystkich nielakierowanych plastików zewnętrznych, ja stosowałem go także do osłon silnika ze świetnym efektem :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tes ostatnio dla sportu wymienilem glowice uprzednio poddana calkowitej obrobce . Bmw dostalo nowe uszczelki itp :)

 

Ale nie o tym chcialem ... a mianowice temat klapek ktory poruszyles ... w modelu 150 KM 2.0d moz3 nie jest to az tak odczuwalne ale np modele e90 330d wywslenie klapek bardzo oslabia dol zdaniem wlascicieli . Nawet po modyfikacji softu a nastepnie wywalenie klapek wlasciciel skarzyl sie na slabszy dol . Mam nadzieje ze bede mial okazje poprzec to kiedys wykresem z hamowni ...

A poza tym jakbys przejezdzal przez Lodz , zapraszam na pomiar free tak jak kiedyz obiecalem ;) moze jakies male poprawki wpadna . Zwlaszcza ze niedlugo pojawi sie w Lodzi calkiem nowa hamownia z Dynoproject.

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silbergrau ja w ogóle nie czyszczę osłon z kurzu itd. , jeśli pojawiają się jakieś miejscowe zapocenia to wtedy ogień .......... chociaż przy używanym dieslu to jest walka z wiatrakami :wink:.

 

 

Tomek taki manewr chciałbym właśnie zastosować u siebie również :), ale tak jak pisałem musiałbym się doszkolić .......... .

 

Co do klapek to z moich obserwacji w e46 Euro3 albo Euro4 R4/R6 nie występuje efekt osłabienia dołu, chociaż jak wiadomo wszystko można zrobić na sztukę/na szybko albo "po bożemu" tak jak dla siebie :wink: .

 

W "młodszym rodzeństwie" z silnikami z serii MXX..... nie mogę się jeszcze dokładnie wypowiedzieć bo nie mam aż tak dużej styczności, ale korespondując np. z Yohim też byłem informowany, że dół może być słabszy i warto wykonać adaptacje po takich zabiegach (w kodowania, aktualizacje sterowników również się nie bawię to zdania swojego nie mam wyrobionego w 100%).

Jednak wychodzę z założenia, że w modelach z DDE 6.0 (mogłem coś przekręcić) BMW mogło wprowadzić pewne utrudnienia/kagańce aby ukrócić proceder wywalania klapek i aby bardziej świadomi klienci "uderzali do autoryzowanych serwisów" ma wymiany kolektorów dolotowych na nowe i wtedy "$ się zgadza producentom".

W takich okolicznościach wydaje mi się, że mogłyby wkraczać takie osoby np. jak ty TC, które przeglądając wszelkie dane ze sterownika silnika mogłyby poprawić to i owo ...... chociaż nie mam na myśli wgrywania nowej mapy jeśli np. adaptacje nie przynosiły by wymaganego rezultatu (chociaż właściciel musiałby pamiętać o nie wgrywaniu nowych sterowników/aktualizacji dla DDE ......... no ale to temat na inną rozmowę).

 

Mając możliwość/okazję w zeszłym tygodniu demontować kolektor dolotowy w silniku N47......, stwierdzam iż fabryka :D poszła o krok dalej i nawet mechanicznie utrudniła sprawę ........ budowa/umiejscowienie klapek jest zupełnie inne a nie było ciśnienia na eksperymentowanie ..... .

 

Tomek dopieszczenie aktualnej mapy oraz profesjonalne pomiary na hamowni mam cały czas na uwadze ........ chociaż aby móc zaprezentować efekty waszej pracy potwierdzone wynikami :) , ba nawet zakładałem sobie że jeśli:

- zrobię wydech jak chcę

- zawita kolektor z 318d CR to zacznę się odzywać/przypominać w tej sprawie.

 

Męczy mnie tylko jeszcze sprawa mojego intercollera, bo jak wiedzą osoby mniej lub więcej "dłubiące" przy BMW (w innych markach pewnie jest tak samo) z upływem kolejnych km/lat naturalnie np. pod wpływem drgań się rozszczelnią.

Nie chodzi mi o dziurę wielkości kciuka itd. , ale słabnie połączenie zewnętrznych obudów plastikowych ze środkowym rdzeniem oraz "wejście" przewodów do obudowy.

Nowa chłodnica powietrza doładowującego OEM :D tylko +1000, z dedykowanym zamiennikami jest tak, że w 100% niestety nie pasują a jak wiadomo ja tak nie lubię.

Gdyby znalazła się osoba w Pl, która wykona/wykonuje intercoolery na wzór, ewentualnie troszkę większe/wydajniejsze ALE MOCOWANE w fabrycznych miejscach ........... to nie powiem :D ...byłbym bardzo zainteresowany a gdyby jeszcze można wprowadzić pewne zmiany (mam nadzieję że na +):

- cały był "metalowy"

- mógłbym z przewodów "do" i "z" "ściągnąć" pierścienie metalowe i zastosować metalowe opaski dla poprawy szczelności (oczywiście na końcach "rurek" garb itd. aby opaska nie spadała) to wielki :D z twarzy by mi nie schodził hehe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze kojarze to MG Motorsport robia takie IC ...

Plus na zachete usune Ci blad od klapek z ecu bo zapewne bardzo Cie drazni podczas diagnostyki ;)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.