Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wiąże się z takim problemem... Ostatnio jechałem i strzelił mi gaz, dość poważnie. Od tego strzału auto ma problem z biegiem jałowym, tzn. na benzynie i na gazie samochód gaśnie. Gdy auto już się rozpędzi i ma już jakieś obroty to auto jedzie normalnie na benzynie jak i na gazie. Gdy podniosłem maskę to i słuchałem pracy silnika to słychać tak jakby auto dostawało lewę powietrze z okolic kolektora (kolektor plastikowy). Głos odchodzi tak jakby z wtrysków lub troszkę poniżej (ciężko ustalić), ale jakby coś z nimi było nie tak to raczej by "lały" prawda?! Nie wiem co może być przyczyna... czy jakaś uszczelka pod kolektorem, czy może silniczek krokowy - ciężka sprawa. Proszę o pomoc, może ktoś z Was już z takim czymś się spotkał.

 

Z góry ślicznie dziękuje!

 

Pozdrawiam, Grzegorz.

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

W moim, jak strzelił gaz to zsunęła się guma z silnika krokowego. Uszczelki pomiędzy kolektorem a silnikiem dosyć trudno "wydmuchać" ponieważ są umieszczone w żłobkach.

Sprawdź najpierw czy guma od krokowca jest na swoim miejscu.

Opublikowano
tak jak kolega wyżej pisze sprawdź te gumy ,mi tez nieraz strzeli i właśnie za każdym razem spada ona , założe i jest ok
http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

ok, na pewno to sprawdzę.. a powiedzcie mi jeszcze jak z dostępem jest do tego silniczka .. trzeba kolektor ściągać?

 

a jeszcze mam pytanko... Teraz coraz częściej strzela mi gaz, cóż może być przyczyną? świece? może trzeba coś przeczyścić jakiś filtr czy coś takiego? Nie mam zielonego pojęcia, proszę o pomoc ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano

ja wkladam tam reke od strony filtra oleju , nie jest latwo a w szczegolnosci jak jest silnik cieply (owijalem reke szmata ) moze podjedz na regulacje instalacji ,

problem moze tkwic w swiecach lub przewodach

http://img11.imageshack.us/img11/6204/e340211.jpg
Opublikowano

No to mam problem. Jeżeli myślę o tej gumie co mogła spaść z silniczka krokowego .. to ona jest na miejscu - bynajmniej tak mi się wydaje.

Jest jeszcze opcja, że to może silniczek krokowy już całkiem "padł" .. może przeczyszczenie coś pomoże??

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
Opublikowano
Przyczyną gaśnięcia może być też walnięty przepływomierz, jak masz możliwość to podłącz go pod komputer. Ja miałem te same objawy, ale w E36 i wymiana przepływki pomogła (na komputerze wyskoczył jej błąd, więc nie musiałem wszystkiego sprawdzać)
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

Rozumiem, że masz zwykły gaz a nie sekwencje. Masz zainstalowane grzybki przeciwwybuchowe w kolektorze?

Ja mam i z czasem stało się tak, że niektóre nie powracają idealnie na swoje miejsce(właściwie to po naprawie w niejakim Krakowskim "AUTO-SZLIFIE" gdzie umyli mi kolektor jakimś preparatem po którym odprysł klej i sparciały oringi grzybków...). Wtedy bierze lewe powietrze do któregoś żeberka i na tym garze dobrze nie pracuje. Jak wkręcasz go na wyższe obroty to i tak jest tak duży pobór powietrza, że wydaje się pracować dobrze.

Różnica polega tylko na tym, że nawet jeśli podniosę jeden grzybek to samochód nie zgaśnie a tylko będzie nierówno pracował.

W związku z tym szukałbym uszkodzenia-nieszczelności przy krokowcu albo może pękł kolektor? Warto byłoby po prostu rozebrać.

Co do przepływomierza nawet jeśli go odepniesz to bieg jałowy powinien być... (chyba, że się zawiesił i blokuje dolot)

Opublikowano

Do diaska! Dzisiaj już nic nie porobię... Pada deszcze a garażu nie mam... :/ W poniedziałek pojadę do kumpla do garażu "pogrzebać".. Jeśli to nie pomoże, to we wtorek mechanik...! Na pewno dam znać co było przyczyną!

 

Pozdrawiam!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.Przepraszam że nic nie wniose do tematu ale chcę zapytać czy masz blosa czy 2 generacje i jak często występują strzały?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano

Posiadam II generacje gazu. Strzały występują najczęściej w lecie jak jest gorąco i silnik się zagrzeje. Głównie przy redukcji np. z 3-biegu na 2-bieg i dodanie troszkę więcej gazu. W takim wypadku to właśnie strzeli albo szarpie autem... :/

 

Częstotliwość : hmm, czasem 2-3 razy na dzień, zdarza się też ze będzie spokój 1-2 tygodnie.. ciężko określić!

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może reduktor masz za słaby bo z opisu wynika(chodzi o redukcje i mocne wciśnięcie gazu) że mieszanka jest uboga.Co do braku obrotów na jałowym to sprawdziłeś czy nie wypiąął się wąż z pomiędzy kolektorem a krokowym?Posiada on taki zatrzask ale to się lubi urwać.Mogło wywalić zatrzask od wężyka podciśnienia regulatora paliwa.Oba elementy są pod kolektorem nr9 i nr 11.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HB51&mospid=47370&btnr=11_4814&hg=11&fg=40&lang=pl

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Usunąłem już usterkę..całe szczęście!

Tyle zachodu było o jeden sparciały wężyk..który idzie od lewej strony kolektora ( chyba odmy - czy jakoś tak )pod kolektor z którego wychodzi wąż do silnika krokowego, nie wiem czy jasno to napisałem. Postaram się dodać zdjęcie...

 

Pozdrawiam, i jeszcze raz ślicznie dziękuje! ;)

BMW E91 ( 16.01.2008 ); N43B20 A

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.