Skocz do zawartości

zmiana automatu na manual w check control - NOWOŚCI


xsilver

Rekomendowane odpowiedzi

czy ktos wie co nalezy zrobic ( zworke , opornik , kondensator itp ) w module check control aby po zmianie skrzyni z automatu na manual nie pokazywał getriebenprogram - wiem ze jest to mozliwe tylko prosze o jakies wskazowki :mad2: moze ktos ma schemat modułu check control - moze to mi cos pomoze

 

przepraszam ze zakładam nowy post ale zalezy mi na czasie - jutro chce wyjechac samochodem

 

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

duzo łatwiej jest przerobic z automatu na manuala - jesli bys chciał wrzucic automat - trzeba wiazki z przewodami wymieniac - chociazby do samego lewarka od biegow , przerabiac wiazke od silnika , ciagnac wiazke do sterowania skrzynia + mase innych rzeczy - ale da rade to zrobic :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie sadze aby to moglo byc oplacalne w przypadku auta z 1994 roku ktorego wartosc rynkowa jest pewnie z 10 tysiecy...

 

jak ktos ma samochod w bdb stanie - jest do niego przywiazany i chce zmienic skrzynie to jaki problem.......

 

wiele warsztatów robi przerobki - ale głownie zmienia sie z automatu na manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety - po odłaczeniu komputera od skrzyni aytomatycznej swieci dalej getriebenprogram - zrobołem zworke na N - podłaczyłem wsteczny - silnik normalnie pali , wszystko chodzi tak jak powinno - tylko ten komunikat :mad2:

 

po przekreceniu stacyjki w połozenie 2 samochod tak jakby przez sekunde szkuał automatu - w okenku od biegow nic sie nie wyswietla , tryb jest ustawiony na S - potem wyswietla sie getriebenprogram - okienka od skrzyni gasna - zajmuje to ok 1 sekunde - z tego wynika ze gdzies trzeba jeszcze cos wykombinowac - tylko co i gdzie :cry:

 

:modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeci i będzie się świecił fragment wyświetlacza informujący o biegach skrzyni automatycznej.

Dlaczego?

Wszystkie liczniki z tą funkcją mają w sobie kość z zpisanym plikiem językowym i wszystkich komendach możliwych do wyświetlenia, a uaktywnieniem danej komendy dla danej opcji auta jest zaś pamięć w kości licznika w której zapisywany jest przebieg, numer karoserii, stan serisowy oleju i inspekcji.

Należałoby zmienić wartość pewnego wyrażenia w adresie, ale nie miałem nigdy czasu na zabawę z tym, a musiałbym poeksperymentować trochę. Pytanie jeszcze jaką masz kość w liczniku lub z którego roku posiadasz auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie sadze aby to moglo byc oplacalne w przypadku auta z 1994 roku ktorego wartosc rynkowa jest pewnie z 10 tysiecy...

 

Raczej o tym zapomnij :!:

Przerabiałem ten problem z moją E34 i jak przerobienie z automata na manual nie jest większym problemem to odwrotnie wymaga mnóstwa pracy czasu a przede wszystkim pieniędzy (Jeżeli sam nie potrafisz majsterkować to koszt przeróbki z robocizną może sięgnąć 5-7 tys. pod warunkiem, użycia używanych części).

A najgorsze z tego wszystkiego jest to, że żaden z mechaników których pytałem nie dawał gwarancji, że będzie pracowało jak w oryginale.

Ja w rezultacie zmieniłem na E32 w wyborze którego zresztą pomogli mi koledzy z bmw-klub.pl za co jestem im niezmiernie wdzięczny :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok - znalazlem opis przerobki elektyki w e32 przy zmianie na manuala - http://www.nmia.com/~dgnrg/page_41.htm - wszystko jest opisane .....

 

z grubsza wszystko rozumiem , ale moze ktos dokladnie przetlumaczyc ten fragment - bede bardzo wdzieczny !!!!

 

"One cannot yank an automatic out of an e32 & not expect the Check Control to go bezerk with all sorts of blaring warnings. Numerous independent sources on the web have confirmed that jumping pin #5 on the CCM to ground (which is the same grey/brown wire on pin #33 of the TCU connector) will extinguish the "Trans Program" error that will show up. In spite of that, the engine will still run normally without going into limp mode.

 

The starter relay will need to be replaced with a jumper wire from terminal #30 to terminal #87, the terminals are numbered on the underside of the existing relay. Note that the car will now start in any gear with or without the clutch pedal depressed. In order to provide an interlock, one could use the same 4-pin switch as the later style brake light switch, one pair of pins is normally closed, which will be used for the cruise control cancel, and the normally open pair can be wired to the fuse box starter relay socket in lieu of the jumper wire from pins 30 & 87 and that will ensure that it will only start when the clutch pedal is depressed. The 88 donor car pedal cluster came with 2 switches, but they were not functioning so I discarded them.

 

(pic later)

 

I will have to sort out which wires need to be strung to the reverse light switch on the side of the transmission. I also bought the clutch cruise control cancel switch. The connector for it will be either be loosely taped or hanging free from the wire harness in the vacinity of the pedal cluster and should be instantly recognized.

 

(pic later)

 

All that's needed is to plug it in, and that will keep the engine from rev'ing to self-destruct when depressing the clutch while the cruise control is engaged.

 

To the best of my knowledge, the automatic DME and instrument cluster/coding plug can remain without swapping for the manual components. I haven't noticed any driveability issues since the swap.

 

735iL's with fly-by-wire throttles may provide unique challenges but fortunately mine is a conventional direct cable-actuated throttle so won't have to face that hurdlle. Mark D'Sylva says the differences with the auto vs. manual DME boxes are subtle and trivial so will leave that alone unless I find it doesn't run properly with auto box. As it is, I'm already running a manual eprom performance chip in a -179 Motronic auto box and other than seat-of-the-pants increase in performance, I've had no issues with it. "

 

wiem ze jest tego troszke , ale bede bardzo wdzieczny ... kilku osoba sie to tez przyda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.