Skocz do zawartości

projekt m50b25 e30 keskin kt1 by Kaczmar


Kaczmar

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/e/x/2.png

ten przewodzik z oczkiem tuż przy wtyku do komputera to plus czy masa?

 

w zasadzie to kompa podpiąłem i zamocowałem w schowku, obudowe wiązki m50 usunąłem i instaluję ją w obudowę m40 i teraz te przewody zakończone oczkiem które normalnie wychodzą mi w okolicach aku to są plusy czy co? bo mam wątpliwości

 

co ustaliłem:

 

1 przewód idzie do skrzynki z bezpiecznikami,

2 przewód od rozrusznika-wymieniłem na dłuższy i wyprowadziłem go w okolice aku.

3 to ten z pytania z rysunku, to plus czy masa?

4 czerwony przewód idący do jednego z przekaźników(chyba biały) to też plus?

5 ciężko mi było ustalić piny w okrągłym złączu od m50 te wokół trójkata, czy to 18 czy 25 bo pomyłka o jeden w te lub w drugą i wszystkie piny źle podłączę...

 

fotki wrzucę jutro bo obawiam się że zbyt chaotycznie to napisałem ale troche nerwy mnie wykańczają...

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Przewody które rozpoznałem

 

http://img7.imageshack.us/img7/2222/wiazka1.jpg

 

przewody których nie znam charakteru "+" czy "-"

 

http://img195.imageshack.us/img195/7808/wiazka2.jpg

 

gniazdo wiazki silnika. pin nr 16 t0 ten w czerwonym kółku czy zielonym bo nie wiem od którego zacząć liczenie?

http://img99.imageshack.us/img99/4887/gniazdoo.jpg

obawiam się że coś zpierniczyłem i cos spaliłem jak na chwilę podłączałem aku :x

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki przemo

jak były zaizolowane to nie wiedziałem co to za przewody, zasugerowałem się, że wychodzą w miejscu klemy plusowej i wziąłem je za "+"

 

link od felg podesłałem ci na pw

 

czujnik położenia przepustnicy posiada u mnie dwie wtyczki, problem w tym, że są takie same a nie zaznaczyłem sobie, która gdzie idzie. jedyna różnica we wtyczkach to numer w wycięciach. w jednej 2.4 w drugiej 3.3

 

jak je rozpoznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wiązka z e34 to z gumowej harmonijki wychodzą 4 przewody z takimi samymi wtyczkami pasujące zamiennie .2 z nich po zsunięciu gumki zabezpieczającej :norty: można zidentyfikowac po szarej wewnętrznej izolacji są to wtyczki do czujnika położenia wału i wałka zatem odpuszczamy .Pozostałe 2 to krokowy i czujnik położenia przepustnicy dłuższy z nich idzie do czujnika przepustnicy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomoże ktoś w identyfikacji wtyczek od czujnika położenia przepustnicy?

 

do jednej wchodzą brązowe przewody z paskami, do drugiej białe z paskami. jak na foto.

 

http://img828.imageshack.us/img828/1986/s4300021.jpg

 

http://img545.imageshack.us/img545/645/s4300022.jpg

 

http://img508.imageshack.us/img508/3064/s4300025d.jpg

 

która wchodzi na górze, która na dole?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SILNIK ODPALONY! DZIAŁA! HURRA :D

1. tylko w trakcie podłączania gniazd na, krótko mostkami zauważyłem brak pinu nr 16 w gnieździe od m40

pin odpowiedzialny za sygnały.

2. obrotomierz nie działa.

3. wskaźnik paliwa pokazuje około 40l - tankowałem 20l przed swapem.

4. problem wtyczek od czujnika położenia przepustnicy rozwiązany- na górze wtyka się tą z brązowymi przewodami.

 

http://img38.imageshack.us/img38/7822/schematm40nam50.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/8295/s4300027l.jpg

znalazłem inny schemat bogatszy o informacje odnośnie obrotomierza. jutro to sprawdzę

http://img4.imageshack.us/img4/9225/schemat2z.jpg

 

na razie tyle.

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OPIS SWAPA NA M50B25 W E30

 

swap WSPOMAGANIA Z E36

 

Przekładnia pasuje, trzeba dorobić tylko tuleje do mocowania. u mnie wyszła wysokość tulei 14mm.

http://img708.imageshack.us/img708/6074/s4300029.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/7641/s4300031j.jpg

http://img62.imageshack.us/img62/879/s4300032.jpg

http://img560.imageshack.us/img560/7458/s4300033.jpg

http://img30.imageshack.us/img30/1261/s4300035.jpg

na zdjęciu ze śrubą jest błąd bo przekładnie przykręcamy na otwory bliżej belki, inaczej miska silnika oprze się o przewody wspomagania. krzyżak musi być krótki, z e30 ze wspomaganiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZMIANA SERWA NA PODWÓJNE. W MOIM PRZYPADKU OD OMEGA B 2.5TD

 

Mocowanie serwa, w przypadku serwa z omegi są dwie śruby mocujące po przekątnej o innym rozstawie. więc rozwierciłem 1 otwór i dołożyłem 2 otwór tak by serwo było jak najbliżej kielicha.

http://img825.imageshack.us/img825/8073/mocowanieserwa.png

w takim przypadku mam około 1cm odległości między kolektorem a serwem.

 

GWINTOWANIE I SKRACANIE KRÓĆCA DO PEDAŁU HAMULCA.

 

w serwie od m40 króciec ma długość około 13cm. trochę szlifowania, kawałek narzynki...

http://img263.imageshack.us/img263/5914/s4300001.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/8665/s4300002a.jpg

http://img825.imageshack.us/img825/5439/s4300003.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/8067/s4300004f.jpg

http://img847.imageshack.us/img847/5295/s4300005.jpg

http://img683.imageshack.us/img683/4536/s4300006.jpg

gotowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAWIESZENIE, GRUBA LAGA 51mm

 

zakup grubej lagi.

http://img14.imageshack.us/img14/6459/71445511.jpg

 

poprzednie zawieszenie

http://img97.imageshack.us/img97/7171/89489127.jpg

 

-60mm

http://img708.imageshack.us/img708/8346/53459369.jpg

 

tylna belka out

http://img824.imageshack.us/img824/2034/78399923.jpg

 

-40mm + tarcze z 325

http://img190.imageshack.us/img190/4003/72997221.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SHORT SHIFTER I MECHANIZM WYBIERANIA BIEGÓW

 

cięcie drążka, odwracamy kulę, dokładamy kawałek śruby lub pręta między kulą a tuleją, spawanie

http://img59.imageshack.us/img59/6048/85796451.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/3672/17594304.jpg

http://img18.imageshack.us/img18/9062/10180735.jpg

 

http://img38.imageshack.us/img38/3862/50449293.jpg

 

gwintowanie na m6

http://img217.imageshack.us/img217/1303/69262402.jpg

 

wybierak

http://img202.imageshack.us/img202/9163/71455151.jpg

http://img854.imageshack.us/img854/4594/90773262.jpg

http://img714.imageshack.us/img714/7349/40162893.jpg

http://img827.imageshack.us/img827/4852/83546377.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek w zasadzie też miałem z tym problem bo wszędzie tylko jedną wtyczkę widziałem. to zabawne ale to czym się kierowałem żeby te 2 wtyczki połączyć prawidłowo to osadzony brud na jednej stronie tylko jednej wtyczki? hmmm wniosek-ta chyba będzie od góry :). podłączyłem i działa :D

czy ASC to nie wiem...

 

bmw parts

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/d/5.png

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=13_1428&hg=13&fg=15

wychodzi na to, że asc i tempomat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kolego, a nie lepiej wrzucić ten projekt do galerii, a same techniczne pytania tutaj zadawać? Bedzie bardziej przejrzyście... bedzie co oglądać. Powodzenia w MODACH e30.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko można... nie wiem jak to zrobić. chciałem zrobić jeden temat jako uzupełnienie do swapa m50b25 do e30.

będzie można coś pokombinować z umieszczeniem tego tak żeby było przejrzyście. opisuje na razie to co zrobiłem, skończę projekt-skończę temat.

dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisz do matissa, on napewno pomoże Tobie w odpowiednim umieszczeniu lub przeniesieniu tematu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiązka ogarnięta na cito,

http://img844.imageshack.us/img844/1314/wiazka3p.jpg

wg schematów powyżej, drugiej wtyczki odpowiedzialnej za ASC i tempomat nie podłączałem bo i tak nigdzie nie jest podłączona dalej tylko jest kostka luźna...

 

powiedzcie mi jedno gdzie mogę dostać kość do liczników od wersji 6-cio cylindrowej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

krótkie fotostory...

wymiana uszczelki pokrywy zaworów. jak widać czysto tu.

http://img585.imageshack.us/img585/2097/s4300013.jpg

http://img850.imageshack.us/img850/4864/s4300014.jpg

TA CHWILA :D

http://img204.imageshack.us/img204/3681/s4300044.jpg

JUŻ PO :D

http://img546.imageshack.us/img546/8085/s4300045.jpg

http://img844.imageshack.us/img844/5974/s4300047.jpg

wywalenie przewodów regulacji wysokości świateł mijania...

http://img846.imageshack.us/img846/4938/s4300051.jpg

http://img64.imageshack.us/img64/6691/s4300052.jpg

 

a to już historia...

http://img208.imageshack.us/img208/6445/s4300142.jpg

http://img51.imageshack.us/img51/2499/s4300148.jpg

Edytowane przez Kaczmar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.