Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam okazyjnie do kupienia felgi M Doppelspeiche Styling 135 rozmiar 18" sa na oponach 225/40 i mam do Was pytanie czy te kolo nie bede zbyt obciazac mi silnika mam 118 KM, obecnie jezdze na 16" 205/55.
Opublikowano
Nasz kolega mial tez 16 i zmienil na 18 a ma silnik 105 koni...Pisze ze niema za wielkiej roznicy.. tu ci podsylam galerie z opisiem.. zagadaj do niego i sie dopytaj :) Pozdrooo
Opublikowano
tez bardziej chyba od szerokosci paputa zalezy, chociaz i tak duza zmiana w rozmiarach :)
Opublikowano

Coś wcięło więc napisze jeszcze raz..

 

Ja zmieniłem profil z 205-55-16 na 205-45-17 i z perspektywy czasu muszę przyznać że mój wybór okazał się lipny... moim zdaniem to nie profil na nasze drogi, ok fajnie się jezdzi ale każde łączenie, dziure łate czuć, jak wsiadłem do audi a4 b7 kolegi to myślałem że wsiadłem do auta o klase wyżej.. denerwuje mnie to że amortyzacja odbywa się tak twardo i wiem o tym że zawieszenie odpłaci mi sie za ten wybór z nawiązką.. mniej gumy na oponie to mniej "ochrony" a i jeszcze jedno bardzo łatwo taką felge skrzywić, jeśli w zimie spóźnisz się z podmianą to kupuj bilet na pks.. troche podmokłego terenu np mokra łąką i auto buksuje.. pisze to z własnego doświadczenia.. także kolego zastanów się dobrze może i ładnie wygląda ale tylko tyle.. wiesz że pomiedzy 16' oponą a 17' jest 200 zł róznicy? Ja tak zrobiłem ponieważ u mnie przód wysoko stoi i myślałem że jak kupie wiekszą felge to ten luz sie skasuje, i jeszcze kupiłem opone o niższym profilu :mad2: :mad2: no ale człowiek uczy się na błędach.

Opublikowano
JA sam osobiscie tez mialem 205-55-16 i zmienilem na 215-45-17 i powiem tak wyglad o niebo lepiej...ALe przed kazda dziura ostro hamuje i omijam, na koleinach strasznie sciaga, moj ojciec przestal jezdzic calkowicie tym autem przez to... :D Niewiem czy bym wrocil na 16'' chociaz wiadomo lepszy komfort...Z drugiej strony przyzwyczailem sie do 17 :) Zimowki natomiast mam 15'' i po ich zalozeniu auto jakby dostalo paru koni mocniejsze i lepiej sie zbiera...;) i tak mimo tych wszystkich minusów JEstem Za 17 :)
Opublikowano
Ja na dziś dzień zrobiłbym tak jakaś ładna 16' i do tego 205/55 a to co będziesz musial dopłacic za wiekszą opone to dorzucisz do mniejszych i weźmiesz najlepszy komplet jaki wyszedł do tego obizyć troche jak to zrobił kolega na sprężynach weitec.. bo tak jak mówisz trzeba uważać na dziury ja nie raz jak jest w miare pusta droga to już jade nawet środkiem żeby się tak nie tłukło a to chyba nie o to chodzi...
Opublikowano
Coś wcięło więc napisze jeszcze raz..

 

Ja zmieniłem profil z 205-55-16 na 205-45-17 i z perspektywy czasu muszę przyznać że mój wybór okazał się lipny... moim zdaniem to nie profil na nasze drogi, ok fajnie się jezdzi ale każde łączenie, dziure łate czuć, jak wsiadłem do audi a4 b7 kolegi to myślałem że wsiadłem do auta o klase wyżej.. denerwuje mnie to że amortyzacja odbywa się tak twardo i wiem o tym że zawieszenie odpłaci mi sie za ten wybór z nawiązką.. mniej gumy na oponie to mniej "ochrony" a i jeszcze jedno bardzo łatwo taką felge skrzywić, jeśli w zimie spóźnisz się z podmianą to kupuj bilet na pks.. troche podmokłego terenu np mokra łąką i auto buksuje.. pisze to z własnego doświadczenia.. także kolego zastanów się dobrze może i ładnie wygląda ale tylko tyle.. wiesz że pomiedzy 16' oponą a 17' jest 200 zł róznicy? Ja tak zrobiłem ponieważ u mnie przód wysoko stoi i myślałem że jak kupie wiekszą felge to ten luz sie skasuje, i jeszcze kupiłem opone o niższym profilu :mad2: :mad2: no ale człowiek uczy się na błędach.

 

odpowiedni profil do twojego auta to 205-50-17. na pewno nieco grubszy niż te, które masz teraz.

Opublikowano
A 205-55-17 podszedłby?

 

tak, raczej tak, jeśli nie masz gleby to nie powinno obcierać.

Opublikowano
ja mam org 225 45 r17, czaje sie ale nie tyle co wieksze co na szersze, niekoniecznie z mniejszym et ale szersze, mam do tego ori sport zawias, no moze super komfortu nie ma, ale fajnie wyglada i super sie prowadzi przez nizszy profil, proponuje sie przejechac na runflatach w e90. tam jest koszmar, co do tego ze r16 itd, moim zdaniem na 16stach e46 niewyglada i nie profil 55,chyba ze jest gwint gleba, fela 8 -9 cali albo konkretnie male et i opona naciagnieta, jak lekko obnizona czy cos to 17 minimum, kumpel ma r18 i chyba 225 40 i zyje, duzej roznicy nie ma, hardcore to jest 19stka .taka po toruniu lata coupe, zreszta na allegro jest wystawiona ,ja w przyszlosci zaloze tez r18 jak uda mi sie z anglika m3 wyrwac po cenie. dziwie sie tylko o jakich szerokich felach mowa ze przy r17 piszecie o 205, moze poszalec ale przeklamania licznika sa jak sie nietrzyma wlasciwych zamienikow rozmiarowek, piszecie ze brak komfortu itd a o obnizeniu mowa, ciupek sprzecznie :roll: ale fakt faktem w koleinach sciaga, mozna sie przyzwyczaic, byleby w zawieszniu bylo ok bo tak to bedzie w nich latac jak zyd po pustym sklepie, dorzucilem swoja opinie bo widze kolega ma dylemat jakie wybrac
Opublikowano
Ja napisałem jak to wygląda z mojej perspektywy.. według mnie to nie profile na nasze drogi, każdy ma swoje priorytety, jak zedre moje opony zakładam205 55-17' no może ewentualnie 205-50-17 tylko tym razem przed kupnem się doinformuje dokładnie. A co do tematu ja bym nie zmieniał.
Opublikowano

Dzieki chlopaki za rady, sa dla mnie bardzo cenne.

W tym momecie mam Styling 46 i nowe opony kupiome w maju Pirelli P7 Cinturato, zawieszenie mam oryginalnie sportowe, no i jest nieco nizsze.

Cupeta na tych felgach nie wyglada zbyt dobrze wiec mysle nad zmiana.

Opublikowano
dziwie sie tylko o jakich szerokich felach mowa ze przy r17 piszecie o 205, moze poszalec ale przeklamania licznika sa jak sie nietrzyma wlasciwych zamienikow rozmiarowek

 

205/50/R17 to standardowy rozmiar opony do E46. a koledzy tutaj mają 316i, 318i - z silnikami o takiej mocy nie ma co zakładać szerokiej feli, bo to się mija z celem.

Opublikowano
między oponą o szerokości 205 a 245 będzie na pewno i to spora :8) myślę że od biedy jeszcze 225 na tył podejdzie, ale na przód to 205.
Opublikowano

prawda jest taka że opony pirelli P7 cinturato 205/55 nie wyglądają najlepiej, są baloniaste, nie mają rantu ochronnego

miałem wcześniej ten sam rozmiar ale dunlop sport E2000 czy jakoś tak i wyglądało dużo lepiej

ale trzeba je zjeździć

Opublikowano
nie no ja o 245 niewspomnialem, u mnie to byloby za duzo , ale tak jak znam zamienikki 195 65 15, 205 55 16, 225 45 17 itd, nie mowie ze wzorcowo sie tego trzymalem zawsze ale w becie sie staram dlatego zapytalem co jest ze takie dziwne indeksy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.