Skocz do zawartości

Opony w X5


kierowca bombowca

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 146
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

jak zwykle popis umiejetnosci czytania ze zrozumieniem

 

Jak zwykle BONO (oportunista) wszystko wie najlepiej. Nigdy nie podaje jednak żadnych konkretów.

Zgadzam się z Michał72. Można jechać dość spory dystans na przebitej RFT. Jedyne ryzyko to takie iż poza oponą uszkodzi się także felkę. Trzeba uważać aby nie przesadzić.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

który model opon polecacie...ważne by były cichce no i dobre bo bridgestone h/p ....tragedia głośne maskarycznie

Mi polecił i zamontował mój serwisant :

Michelin LATITUDE SPORT 255/55R18 109 Y XL, N1

Rozmiar opony: 255/55R18

Indeks prędkości: Y = max 300 km/h

Indeks nośności: 109 = max 1030 kg

 

Michelin Latitude Sport to opony letnie klasy premium przeznaczone do samochodów z napędem na dwie osie.

Produkt polecany jest dla nowoczesnych samochodów klasy SUV. Opona Michelin Latitude została stworzona dla bardzo wymagających kierowców.

Gwarantuje odpowiednią przyczepność oraz komfort jazdy nawet przy dużych prędkościach.

W niektórych wersjach rozmiarowych opony Michelin Latitude Sport zastosowano dodatkowe wzmocnienie (XL),

dzięki czemu uzyskano dodatkową nośność niezbędną w przypadku większych aut terenowych.

OPIS :

Opona Michelin Latitude Sport została wyposażona w asymetryczny bieżnik podzielony na dwie części.

Do produkcji bieżnika zastosowano dwa typy mieszanki gumowej. Pierwsza z nich posiada komponent krzemionkowo – węglowy,

który odpowiada za parametry trakcyjne suchej nawierzchni.

Tworzywo znajduje się w zewnętrznej strefie opony.

Bliżej wewnętrznego barku zastosowano gumę z większą ilością Silici, która poprawia przyczepność na mokrej drodze.

Tworzywo wraz z szerokimi, obwodowymi rowkami i poprzecznymi nacięciami skutecznie odprowadza wodę spod powierzchni opony na boki

oraz chroni przed poślizgiem hydrodynamicznym.

Duże bloki położone w strefie barkowej wraz z centralnym żebrem odpowiedzialne są za odpowiednią kierowalność oraz sztywność prowadzenia.

Konstrukcja zwiększa również stabilność i przyczepność na zakrętach.

Zaawansowane opasanie, którego podstawę stanowią dwa stalowe pasy wzmocnione włóknami aramidowymi,

gwarantuje odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz odkształcenia profilu.

 

Wcześniej byłem fanem CONTI, ale teraz czuję lepszy komfort jazdy.

Lubię w zakręty wchodzić z dużą prędkością ( 100 km/h - gdy można :D )

i na tych oponkach nic nie czuję że to jest zakręt.

Przejechałem na razie ok 5 tys., ale już mogę stwierdzić

że jeździ mi się znacznie lepiej niż na CONTI.

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flat czy nie?ja chce run flat i szukam czegos co bedzie dobre a zarazem ciche bo te co mam czyli bridgestone hp sport jednym slowem masakra glosne ze hej...

IMPORT CZĘŚCI DO KIA I HYUNDAI CZĘŚCI NOWE ORYGINALNE ORAZ ZAMIENNIKI


KONTAKT [email protected]

GG 22098562

kom 502100017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flat czy nie?ja chce run flat i szukam czegos co bedzie dobre a zarazem ciche bo te co mam czyli bridgestone hp sport jednym slowem masakra glosne ze hej...

RUN FLAT`y z natury są twarde, więc raczej aby były ciche,

pewnie będzie trudno takie dobrać.

Ja znawcą nie jestem i zawsze w każdej kwestji mi nie znanej

idę do fachowca w danej dziedzinie :mrgreen:

Radzę, porozmawiaj z serwisantem od ogumienia ( kół),

poświęć chwilę, bo warto, aby wyjaśnił Ci właściwości poszczególnych opon,

a wnioski i wybór będziesz miał na pewno ułatwiony.

Uważam że przy aucie tej klasy nie należy szukać oszczędności

zwłaszcza przy bezpieczeństwie podczas jazdy,

no i jak zawsze; kierować się trzeba zdrowym rozumem :lol:

Trzeba pamiętać, że głowa jest do myślenia

a tyłek do siedzenia.

Nie należy tego zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jak zwykle popis umiejetnosci czytania ze zrozumieniem

 

 

akie

Jak zwykle BONO (oportunista) wszystko wie najlepiej. Nigdy nie podaje jednak żadnych konkretów.

Zgadzam się z Michał72. Można jechać dość spory dystans na przebitej RFT. Jedyne ryzyko to takie iż poza oponą uszkodzi się także felkę. Trzeba uważać aby nie przesadzić.

 

tzn jakie są te konkret fakty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Run flat czy nie?ja chce run flat i szukam czegos co bedzie dobre a zarazem ciche bo te co mam czyli bridgestone hp sport jednym slowem masakra glosne ze hej...

RUN FLAT`y z natury są twarde, więc raczej aby były ciche,

pewnie będzie trudno takie dobrać.

Ja znawcą nie jestem i zawsze w każdej kwestji mi nie znanej

idę do fachowca w danej dziedzinie :mrgreen:

Radzę, porozmawiaj z serwisantem od ogumienia ( kół),

poświęć chwilę, bo warto, aby wyjaśnił Ci właściwości poszczególnych opon,

a wnioski i wybór będziesz miał na pewno ułatwiony.

Uważam że przy aucie tej klasy nie należy szukać oszczędności

zwłaszcza przy bezpieczeństwie podczas jazdy,

no i jak zawsze; kierować się trzeba zdrowym rozumem :lol:

 

Bridgestone DUELER H/P SPORT 215/65R16 98 H mają współczynnik hałsu ( i to dwie dane ) 71 i 73 dB. Halas wynika głownie profilu bierznika a nie z twardości opony.

Przy wyborze opon polecam testy np, ADAC dość pomocne i wiarygodne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
zwróćcie uwagę na fakt, iż w przypadku dłuższej jazdy na przebitej oponie RFT może nastąpić uszkodzenie (odkształcenie) felgi. Wynika to z tego iż przy utracie ciśnienia w oponie na wskutek przebicia, obciążanie jest przenoszone poprzez wzmocnione ścianki opony co może spowodować odkształcenie felgi. tzw parasolka.

to jedyna wypowiedz (sensowna? :?: ) jaka wniosles w temacie... to tak jakbys napisal tak oczywista sprawe, ze kola sa okragle...no comments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .Mam pytanie do kolegow jako ze nie jestem znawca tematu, a musze zmienic opony w swoim x znalazłem taki komplet .

275/40R20 + 315/35R20 MICHELIN DIAMARIS link http://allegro.pl/275-40r20-315-35r20-michelin-diamaris-bmw-x5-x6-i3048801194.html

co myslicie jakie zdania o tej oponie do X5 40d orginalnie posiadam taki sam wymiar .

Prosze o wasze opinie i podpowiedzi czy w tej cenie moge kupic lepszy zestaw ,lub jaki polecacie ?

Bede wdzieczny za podpowiedzi -Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta opona Michelina jest normalana bez rft wiec konieczna dojazdówka .

Wczesniej miałem RFT i nie byłem zadowolony . czytałem duzo waszych wypowiedzi i zdania podzielone .

Ja raczej zdecyduje sie bez RFT I dojazdówka .

Dostałem informacje ze tej opony juz nie produkują ciekawe dlaczego ?Moze weszły nowe modele .

Tylko jeden kolega wyrazil pozytyw na temat tego modelu za co dziekuje -moze sa jakies inne zdania za lub negatywy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie nie chce kombinować z dojazdówka,myślałem jeszcze nad pianką i kompresorem... aby wykluczyć dojazdówke.

jesli już miał bym sie decydować na opony bez rft to chyba szedł bym w vredestein ultrac sessanta 3 znajomych ma w bmw x5/6 i jeden audi q7 i sa zadowloeni jeździłem x5 z nimi i powiem że są ciche na mokrym super się zachowuja.

cenowo bardzo przystępnie poniżej 4 tysi za kpl można kupić.

IMPORT CZĘŚCI DO KIA I HYUNDAI CZĘŚCI NOWE ORYGINALNE ORAZ ZAMIENNIKI


KONTAKT [email protected]

GG 22098562

kom 502100017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej zdecyduje sie bez RFT I dojazdówka .

 

Nie wiem jak Wy, ale ja nie wyobrażam sobie swojej żony (w ogóle żadnej kobiety) jak na autostradzie zdejmuje sama tylne koło 315 mm. Przecież ono waży naprawdę sporo (pewnie ze 40 kg). Wrzucenie tego do bagażnika jest dla słabych istot moim zdaniem niewykonalne. Do tego również trochę siły potrzeba aby X5 podnieść na lewarku, często również zdjęcie koła z piasty wymaga porządnego kopniaka (felga się przypieka).

Jeśli ktoś jest nietechniczny/słaby, moim zdaniem wymiana koła jest bardzo trudna fizycznie w X5. Pozostaje tylko assistance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej zgadzam sie z taba ze zdjecie kola dla kobiety jest nie wykonalne . Ale idac dalej sam zastanawialemsi- czy nie wezwac assistance .

Bo jak zwykle w takich sytuacjach cos wyjalem lub nie mam przypadkiem . Ale jakos dawalem rade na szczescie to sporadyczne przypadki .

Ja jak powiedzialem kupuje bez rft .Jeszcze nnie wiem co dokladnie, lecz wiem ze dojazdowka bedzie -mam nadzieje ze sie nie przyda . :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jeden kolega wyrazil pozytyw na temat tego modelu za co dziekuje -moze sa jakies inne zdania za lub negatywy??

 

też mam diamaris 19stki, jestem bardzo zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jesli mialbym te wielkie 20 calowe kola to nie wiem czy sam bym chcial wymieniac kolo, nie mowiac juz o zmianie kola przez kobiete

 

ale generalnie chyba lepiej poczekac 1-2 h na assistance i zjechac z drogi na dojazdowce, niz zajechac run flata i pozniej czekac na dostawe nowej opony (lub dwoch, w zaleznosci od zuzycia tej drugiej nieprzebitej)

 

pomijam aspekt finansowy zwiazany z zajechanym run flatem

 

 

Ja raczej zdecyduje sie bez RFT I dojazdówka .

 

Nie wiem jak Wy, ale ja nie wyobrażam sobie swojej żony (w ogóle żadnej kobiety) jak na autostradzie zdejmuje sama tylne koło 315 mm. Przecież ono waży naprawdę sporo (pewnie ze 40 kg). Wrzucenie tego do bagażnika jest dla słabych istot moim zdaniem niewykonalne. Do tego również trochę siły potrzeba aby X5 podnieść na lewarku, często również zdjęcie koła z piasty wymaga porządnego kopniaka (felga się przypieka).

Jeśli ktoś jest nietechniczny/słaby, moim zdaniem wymiana koła jest bardzo trudna fizycznie w X5. Pozostaje tylko assistance.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

po pierwsze, moze laskawie wytlumaczysz na czym polega dedykowanie felgi do opony RFT

 

po drugie, nawet jest sa takie felgi (w co watpie, w szczegolnosci w przypadku E70), jakie to ma znaczenie w kontekscie mojego postu? czy w ogole rozumiesz co ja napisalem? jesli nawet masz dedykowane felgi do RFT nie zmienia to faktu, ze jazda na RFT bez powietrza oznacza koniecznosc wymiany opony - czy masz jakies watpliwosci do tego stwierdzenia? i tylko o to chodzilo w mojej wypowiedzi

 

po trzecie, czy masz cos konstruktywnego do powiedzenia?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba nikt nie ma wątpliwości ,iż jazda po przebiciu RFT nie jest dobrym pomysłem :wink: Ja miałem przygodę po zakupie (na szczęście na parkingu i udało się tanio naprawić) :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam do pierwszego (swojego) wpisu z 2 sierpnia 2011r. Kupiłem wtedy Pirelli P0 i dziś, dokładnie po 2 latach i 110 Kkm na liczniku, opon nie ma. Zużyte tak, że nie ma mowy np o przejściu badania technicznego. Staram się dotrwać do zmiany na zimowe, które mam od początku (Dunlop SP Maxx 3). Ponieważ oddaję samochód w czerwcu 2014, mam nadzieję nie kupować kolejnych letnich. Wnioski :?:

1. X5 mocno niszczy letnie opony :!: Ciekawe, dlaczego zimowe są prawie nie zużyte przy przebiegu takim, jak 2 komplety letnich.

2. Dwukrotnie wymieniałem przednie zawieszenie (ASO). Popękane tuleje, luzy na wahaczach i drążkach itp. Raz w maju 2011 i teraz we wrześniu. Czy ma to związek ze sprawą? Geometria regularnie sprawdzana (też ASO)

3. jeżdżę na RFT i bardzo sobie chwalę :cool2: Drugi bagażnik pod deską, nieoceniony w dłuższych podróżach.

Bono nie popisał się wiedzą o RFT. Rzeczywiście są dedykowane felgi ze względu na dłuższy rant takiej opony. Nie wolno ich (opon) też montować na "zwykłych" maszynach, które mają standardowy króciec naprowadzający oponę, bo może ją uszkodzić (jest za krótki i nacina brzeg opony). Usterki nie będzie widać a osłabiona opona może ulec awarii, jak zwykle w najmniej odpowiednim momencie. Bono, poszperaj w sieci, znajdziesz wszystkie informacje. Również o różnicach w nastawach zawieszenia między modelami z RFT i zwykłymi. Prawdą jest również, że po jeździe z uszkodzoną oponą RFT raczej kwalifikuje się ona do wymiany niż naprawy. Jak widać na forum, ilość użytkowników za i przeciw jest zbliżona i nie ma co liczyć, że ktoś kogoś przekona. Ja wypowiadam swoje zdanie i mówię: zdecydowane TAK dla RFT. Bezpieczeństwo, wygoda i komfort w przypadku awarii, nie muszę wywalać całego bagażnika aby dostać się do rezerwy albo czekać w nocy i deszczu na pomoc. Kogo nie stać na nową oponę lub dwie, niech jeździ na zwykłych, ale nie widzę powodu, aby przekonywać innych o jego racji. Niech napisze po prostu: "nie stać mnie" zamiast krytykować. Ale każdy ma prawo mieć własne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.