Skocz do zawartości

Wymiana rozrządu 2.0 D 177KM


sfinks311

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
No to smutna wiadomość... Jeżeli samochód jest sprzed 2010 roku to nie znacie dnia ani godziny. Jestem właśnie po wymianie kompletnego rozrządu i wreszcie przypomniałem sobie jak pracował ten silnik jako nowy :) Różnica w wydawanych dźwiękach jest kolosalna. Obecny przebieg 170tys. Od nowości praktycznie jeden kierowca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Kolego jakie koszty takiej wymiany?

Wszystko zależy komu to zlecisz. ASO to koszt na poziomie 10-12kzł :(

Komplet części z ASO (ze wszystkimi pierdołami, śrubkami, uszczelkami, zębatkami) to około 2,5kzł.

Robocizna w moim przypadku to 2000zł ale zawierała też kilka innych prac więc powiedzmy 1800zł za sam rozrząd.

Operacja wymaga wyjęcia silnika lub można się dostać od tyłu po zdemontowaniu skrzyni biegów.

 

A co? Hałasuje czy martwisz się na zapas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie,

 

kupiłem BMW X3 2.0 177KM - przebieg w okolicach 180 tysięcy. Niestety nie znam dokładnej historii auta i nie wiem czy to realny przebieg. Poza tym auto w bardzo dobrym stanie. Rozrząd nie hałasuje ale mój mechanik zaleca mi wymianę na tzw.święty spokój. Jest to zaufany mechanik, korzystamy od lat i się nie zawiodłem. Do tego jest to 4 BMW X3 który się u niego serwisuje. Koszt ze wszystkim za sam rozrząd z wymianą podał mi około 3tysięcy. Do tego dojdzie olej, filtry, wymiana uszczelnienia pod misą olejową bo podobno warto przy okazji.. etc. Ale to drobiazgi do 300-400 zł mają się zamknąć. Jak sądzicie czy warto zainwestować te 3000 zł dla świętego spokoju? Czy może jeździć do jakiegoś niepokojącego momentu?

 

Podobno jeśli pechowo rozrząd się rozsypie to koszt może poszybować w okolice 7-10 tysięcy w związku z koniecznością wymiany silnika etc.

 

To moje pierwsze BMW - jestem jak na razie BARDZO zadowolony, ale brak mi doświadczenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KarboRozmaryn witaj !

Jak się zapytasz : na stu użytkowników tego modelu ilu posiadaczy bez niepokojących objawów zrobiło rozrząd profilaktycznie ?

Może się znajdzie jeden lub wcale .

Ale jak sie zapytasz czy dobrze wymienić rozrząd profilaktycznie tak dla świętego spokoju to większość mechaników odpowie : jak by Pan nie mógł by spać to robimy od razu.

Dalej profilaktyczna wymiana : skrzyni ,sprzęgła, dyfrów itd

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie,

 

zdecydowałem się jednak wymienić rozrząd koszt zamknął się w 3000 zł; do tego doszły filtry, olej ok.500, i przy okazji okazało się że jest luźna turbina której regeneracja wyniosła 1200 zł. Mam nadzieję że nie dałem się wciągnąć w korkociąg kosztów bez powodu, bardzo bym się na sobie zawiódł gdyby okazało się że Pan Zbyszek mój mechanik nie jest człowiekiem godnym zaufania :). Zobaczymy.

Liczę na to, że przez najbliższe minimum 200 tysięcy km, nie będę miał żadnych problemów związanych z rozrządem lub turbiną.

Uważam że przy zakupie auta używanego, trzeba przyjąć pewną pulę na pierwsze większe naprawy, serwis. Warto przyjąć że może być konieczne aby dołożyć trochę do auta na tzw.niespodzianki. W moim BMW X3 na razie żadne nagłe nie wyszły ale założyłem że jeśli rozsypie się rozrząd (czy jak się przy okazji okazało mogła wkrótce rozsypiać się turbina) to będę miał koszty minimum ok.10 tysięcy złotych wpakowane w inny (na pewno nie nowy, a więc i być może felerny) silnik. Biorąc to pod uwagę strategia wymiany zaraz na początku zużywalnych i wadliwych podzespołów (słabych punktów tego silnika) wydała mi się słuszna. Dam znać jeśli pojawią się jakieś problemy z rozrządem lub turbiną aby zmagazynować wiedzę dla innych użytkowników.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Widzę że jesteś mechanikiem , na tym wątku (X3) jest małe grono majsterkowiczów ale te same silniki są w E46 a tam na forum to co jeden to ma większe doświadczenie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
w bmw nie ma paska, jest łańcuch, wystarczy pewnie na jakieś 500tyś

 

Witajcie, mam od noqwości F25 2,0d.

Przy 80 tys. (na gwarancji) wymienili wszystkie wtryskiwacze, bo klekotały).

Od tamtego czasu leję wyłacznie ON-pemium (stacja nieważna).

auto ma obecnie (pazdzeirnikk 2017) 230 000 km. Jeździ " jak nowe" i żadnych napraw od tej wymiany wtrysków w nim nie było.

 

No Ale, za cholere nie moge sie dowiedzieć:

- czy mam wymienić łańcuch rozrządu

- czy mam wymienić olej w skrzyni.

 

A jak chodzi o rozrząd - to GDZIE to zrobić? (woj lubuskie).

Macie ty jakieś doświadczenia? Chyba ze potwierdzicie - jeździć do 500tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , że nie na temat , ale mam przy okazji pytanie dotyczące "klekotania wtrysków". Jak to się objawiało ? U mnie występuje efekt "klekotania" gdy auto np. na 3 bieu rozpędzę do 2500 obrotów i osiągnie stan w którym już nie przyspiesza tylko utrzymuje stałą prędkość . Przy dodaniu lub ujęciu gazy "klekotanie" ustaje .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam , że nie na temat , ale mam przy okazji pytanie dotyczące "klekotania wtrysków". Jak to się objawiało ? U mnie występuje efekt "klekotania" gdy auto np. na 3 bieu rozpędzę do 2500 obrotów i osiągnie stan w którym już nie przyspiesza tylko utrzymuje stałą prędkość . Przy dodaniu lub ujęciu gazy "klekotanie" ustaje .

 

Objawy były tylko na zimnym silniku, pierwsze wciśniecie pedału gazu był klekot, czyli jak chciał wejść na obroty do zmiany biegu. wiec mu odpuszcząłem i nie zmieniał biegu... takie to bvyło dziwne - nie szło jechać tym wtedy. ale po 3-5 minutach wolnej jazdy (szybko sie nie dało bo klekotało) juz mijało i jeździł normalnie.

Zgłosiłem raz, powiedzieli że sprwdzą, nic nie wykryli, mineły 2 tygodnie znowu to zgłosiłem, wymienili jeden wtrysk,. Nastepnego dnia w ogóle nie chciał jezdzić. Wiec zawiozłem powoli i wymienili wszystkie. Od tego czasu - jak pisałem - jest cacy. Tyle ze przed 80-ką lałem jak leci z Auchana, teraz tylko verve, v-power, itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam wszystkich. Czy macie jakieś sprawdzone warsztaty wymieniające rozrząd w N47? Okolice Bielsko-Biała, Katowice? Znalazłem takie ogłoszenie https://www.olx.pl/oferta/wymiana-rozrzadu-bmw-n47-b47-2-0d-n57-3-0d-CID619-IDvertN.html , może ktoś korzystał? Nie, nie jestem właścicielem/znajomym/pracownikiem i nie reklamuje tego. Po prostu wujek google znalazł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.