Skocz do zawartości

STRUMIENNICA W MIEJSCE KATALIZATORA E46 1.8I SEDAN


asmoxp1989

Rekomendowane odpowiedzi

już wspominałem o tym że powinno zezwalać się zakładać nowy temat np. po przekroczeniu 10 -15 postów , nie byłoby wtedy problemów ze źle sformułowanym tematem ... taki użytkownik przez te 10 postów nabyłby trochę zwyczajów panujących na forum ... albo wprowadzić punkty i zabierać za każdy założony temat ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już wspominałem o tym że powinno zezwalać się zakładać nowy temat np. po przekroczeniu 10 -15 postów , nie byłoby wtedy problemów ze źle sformułowanym tematem ... taki użytkownik przez te 10 postów nabyłby trochę zwyczajów panujących na forum ... albo wprowadzić punkty i zabierać za każdy założony temat ....

 

Dokładnie popieram... jak trzeba pomocy to "chłopaki pomóżcie" a jak sami rozwiążą to nam już nie napiszą żebyśmy wiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Może ktoś ma już jakieś doświadczenie w tym temacie ( głównie chodzi o odłączenie tej drugiej sondy za katalizatorem ) w silniku N42 316ti ( rok budowy 2002 ) ? Mam czasem taki problem : wstawiłem 5 lat temu w miejsce seryjnego katalizatora - katalizator stalowy sport supersprinta dedykowanego do tego silnika.Jak jadę bardzo dynamicznie oraz na wysokich obrotach to co jakiś czas wywala mi błąd i obcina moc silnika.Jak wyłączę silnik na przeszło 5 min to wszystko wraca do normy aż do następnego razu.Czy odpięcie tej drugiej sondy coś pomoże w tej kwestii ??

 

Zamierzam jutro pod drugą sandę dać kilka podkładek (oddali ją to i mniej będzie się nagrzewała ) - ktoś wspominał w innym temacie,że to może "oszukać " kompa i nie będzie tak bogata mieszanka paliwowa jaką mam obecnie.Mam na myśli to : w silniku N42 druga sonda ta za katalizatorem analizuje skład mieszanki.Odsunięta do tyłu podkładkami nie będzie się tak szybko nagrzewała oraz jej analiza też będzie inna - katalizator supersprinta ma "szybszą" charakterystykę niż seryjny katalizator.Wymieniając katalizator oraz końcówkę uzyskałem z 115 koni -125 mierzona na hamowni - zatem jest sens powalczyć.Przez kilkanaście miesięcy dzwięk z wydechu nie był głośniejszy - ładny lecz po jakimś czasie stał się głośny oraz zwiększyło się spalanie.Podpięcie pod kompa wykazało za bogatą mieszankę. .Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zaobserwować tego Pana,który założył post i się nie oddzywa :evil: .Za jakiś czas pojawi się z innym problemem,bo na pewno coś wyskoczy :D .A wtedy olać temat

Więc asmoxp1989 czekamy na kolejny post :D :D :D

never again N46
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim temacie to "lekko " się przeciąga : poleciał czujnik ciśnienia w klimatyzacji.Jak na ten czas to do środy czekam na czujnik.Po jego wymianie ( nie wolno go wykręcać z pełną klimą - z czynnikiem bo nie ma tam zaworka i wywala ten czynnik chłodzący )odłączę tą drugą sondę i się zobaczy co i jak...ja jednak stawiam na"odsunięcie" jej przez zastosowanie jednej lub kilku podkładek.Jednakże u mnie jest katalizator stalowy ( jak wyżej już pisałem ) - nie jestem zwolennikiem wkładania strumienic do samochodów nie aż tak przerobionych by to miało jakiś sens.Jak zrobię to wszystko to napiszę .... pewnie pod koniec przyszłego tygodnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybaczcie koledzy ze sie tyle czasu nie odzywalem, lecz mialem przeprowadzke i dopiero teraz podlaczony zostal internet....

katalizator zostal wywalony, stary zawiozlem na zlom i dostalem za niego 350 (nie wiem co w nim takiego drogiego ze tyle zapalcili, biorac pod uwage fakt iz byl uszkodzony, te platki "miodu" w srodku byly poodrywane od obudowy katalizatora...)

auto chodzi lekko glosniej (w sumie to normalne, jest teraz bezposrednio przelot a nie blokowany przez kata)

mam mieszane uczucia co do tego, poniewaz mam dziwne wrazenie ze auto jest slabsze oraz pali mi wiecej, wczesnbiej palilo mi trasa 8 miasto 11, a teraz trasa 10, miasto 15...

udalem sie gazownika na regulacje gazu (gaz zostal niedawno zalozony nowy i po przejechaniu 1000 km nalezy sie ponownie udac na koncowa regulacje- i tak tez wlasnie zrobilem)

teraz dopiero mi wyjdzie prawidlowe spalanie miasto/trasa na prawidlowym ustawieniu gazu, i zobaczymy czy to spalanie to byla wina zle ustawionego gazu, czy poprostu sonda lambda ktora jest za katem (a teraz za strumiennica) takie zle dane do kompa wysyla i dlatego pali mi wiecej....

jedynie co dobre to fakt iz nie ma innych objaw, ze zalozenie strumiennicy moglo wplynac zle na silnik/auto, nie ma falowania obrotow, nie ma dlawienia gaszenia ani nic w tym stylu

w najblizszym czasie wszystko sie wyjasni, autko juz robi km i niedlugo bede wiedzial wszystko i napewno dam znac

jezeli dalej takie spalanie bedzie to jednak drodzy koledzy wywalam ta strumiennice, i na allegro zamawiam nowy katalizator za 450 zl (http://moto.allegro.pl/katalizator-lewy-bmw-e46-mercedes-do-wspawania-kat-i1750982416.html) i wstawie go, usune bledy z komputera i ponownie udam sie na regulacje gazu, i sadze ze wtedy juz wszystko powinno byc oki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam ,odkopie trochę temat .

Otóż posiadam bmw e46 1.9 118km z ori przebiegiem 120 tyś .Pytanie czy opłaca się wycinać kata ? Posiadam drugi kompletny układ wydechowy(od kolektora po końcowy wydech) od takiego silnika ,prócz kata jest wspawana strumiennica a za nią jest wejscie na sonde . Oczywiscie mam nowy LPG założony miesięczny i zastanawiam się nad wycieciem tego kata .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po co wycinać katalizator z auta z przebiegiem 120kkm? Bo ja nie widzę sensu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odrazu kompletny debilizmy , po to jest forum by można było zapytać i w kulturalny sposób odpowiedzieć. Prosto i na temat ,nie opłaca się go wymieniać . AA po jakim przebiegu w benzynowym motorze przyważnie nie nadaje się kat ? Jest jakaś norma czy po prostu w jednym aucie może się szybciej wypalić niż w drugim ? Pozdro :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytac mozna, oczywiscie. Wez jednak pod uwage, ze katalizator ma spełniać określone zadanie, ktorym jest oczyszczanie spalin. W niemieckich miastach oddycha sie znacznie lepiej niz w polskich, pomimo porownywalnego natężenia ruchu. A to wszystko dzieki katalizatorem i normom emisji spalin. Po co truć siebie i innych w kolo? Dla 700 PLN, ktore mozna otrzymać na skupie za katalizator? Głupota.

 

Przy 120 kkm w sprawnym silniku benzynowym nic nie powinno sie dziać z katalizatorem. W normalnych warunkach wytrzymuja grubo ponad 200 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.