Skocz do zawartości

Uklad recyrkulacji spalin bledny przeplyw 0400 glosno chodzi


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od wczoraj na komputerze pojawil sie blad Uklad recyrkulacji spalin bledny przeplyw 0400.Silnik 3.0d 184km od tego czasu chodzi glosniej lecz pracuje rowno.Wczesniej byly wymieniane uszczelki kolektora ssacego przepustnica i czyszczone wszystkie styki czujniki itp.Czy zawor egr mogl zostac uszk lub zle wpiety??gdzie dokladnie znajduje sie zawor egr w m57??? Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór EGR/AGR jak zwał tak zwał na rysunku : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2837&hg=11&fg=40 -nr.11 to elektrozaworek który jest do wyczyszczenia,zdejmuje się plastikowa osłonke,a pod nią jest jakgdyby siateczka,filtruje powietrze,przemywa sie jakimś rozpuszczlnikiem.Taki sam znajduje sie koło turbiny,tak samo do czyszczenia.Nie bardzo wiem co można zepsuć w zaworze EGR,chyba ze ktoś czyścił siłownik pilnikiem,śrubokrętem itp.Roboty nie dużo warto przejżeć wzrokowo i sprawdzić pod jakim podciśnieniem otwiera sie wpuszczając spaliny z chłodniczki do niego,a dalej w kolektor? O ile dobrze pamiętam przy -0,6 :wink: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
to co podales to jest z silnika 2.5 z klapkami w kolektorze.Ja mam 3.0d bez klapek,wiec czy w tym samym miejscu znajduje sie u mnie ten egr/agr??silnik parcuje glosno na zimnym trzaska jak stary diesel na cieplym jest troche lepiej przy 1,5-1,8 obrotow silnik buczy jakby mial nieszczelny wydech lecz wydech jest szczelny.Blad skasowany 2 tyg temu lecz dzis znowu jest wiec jest problem z tya recyrkulacja spalin....Pomocy co mam zrobic? wymienic? wyczyscic?od czego zaczac??co moze byc powodem ?czy moge tak jezdzic??Dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na forum nie ma znawców - ludzie pomagają na podstawie własnych doświadczeń, obserwacji i przemyśleń, tyle.

 

Zacznij od najprostszej rzeczy - dobierz się do EGR, zdejmij rurę od intercoolera co wchodzi do EGR i sprawdz co sie dzieje z jego cięgnem. Czyściłeś EGR? Sprężyna chodzi w nim tak ciężko, że każdy dodatkowy nagar na iglicy powoduje jego zgon. Kolejna sprawa to sprawdzić podcisnienie - najlepiej kup vacumeter i obserwuj podcisnienie - byc moze masz też źle wpięte wężyki do elektrozaworku EGR.

 

Moj klekot tez klepie z rana jak stary diesel na pompowtryskach. W ogole nie ma w niej miekkiej "aksamitnej" pracy jak na common rail przystało. Coż. Może przebieg robi już swoje...

Poza tym, jak sie rozgrzeje, to pracuje nieco lepiej, ale z kolei grzechotnie na małych obrotach, jak dodam nagle gazu.

 

PS. Masz osłone pod silnikiem i skrzynią? Ja nie mam tej pod skrzynią wiec silnik od spodu jest nadal odkryty. Jak stanę w trawie albo zimą w sniegu, to silnika praktycznie nie słysze. Moze tu jest problem z jego glośną pracą... Na dniach zaloze oslone, jak zdobęde cholernie drogie kołki mocujące.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję też sprawdzić doprowadzenie spalin do zaworu (ta metalowa "rura"). Pamiętam, że jak źle zmontowałem po czyszczeniu zaworu (tj. nie dokręciłem opaski zaciskowej na łączeniu zaworu i tej rurki) rozszczelniło się łączenie i dość głośno buczał (prawie jak wyścigowe tdi od peugeota 908 ;)). W każdym razie jeśli głośno chodzi to raczej na pewno jakaś nieszczelność i też bym to na początku sprawdzał.

Co do Twojego pytania - zawór od turbo jest od strony pasażera, mniej więcej na wysokości końca nadkola (patrząc z góry na silnik), pod gumowym dolotem powietrza do turbiny (między dwoma metalowymi elementami). Dostęp bardzo łatwy i przyjemny, nie trzeba nic dodatkowego zdejmować. Elektrozawór przykręcony na dwie płaskie 10. Co do elektrozaworu egr - tu już nie jest tak różowo. Jest od strony kierowcy i najłatwiej dotrzeć do niego po prostu bo tym cienkim wężyku ciśnieniowym idącym od zaworu egr (czarno-niebieski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko sprawdzilem i jest szczelne opaski itd podcisnienie tez dziala .Wiec co teraz sprawdzic ten elektrozawor od egr??do czego on sluzy ?to sie czysci czy wymienia?co jeszcze sprawdzic?dzieki za odpowiedzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

służy do ochrony środowiska - część spalin jest ponownie przepuszczana przez silnik właśnie za pośrednictwem tego zaworu.

Owszem czyści się ten zawór, szczególnie jedną jedyną część w nim ruchomą - na cięgnie po którym się porusza zbiera się nagar (także na "zatyczce" i wokół niej) co skutecznie utrudnia pracę zaworowi a nawet prowadzi do tego, że zawór się nie domyka i cały czas silnik spaliny zaciąga.

 

edit: o sorry nie przeczytałem, że elektrozawór :]

Elektrozawór steruje otwieraniem zaworu egr (podciśnienie). Owszem czyści się mały filtr, który na tym elektrozaworze jest. Jest to mała siateczka, którą można przemyć jakimś rozpuszczalnikiem i przedmuchać kompresorem ;). Ten filtr jest pod plastikową obudową (zdejmowalną)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

służy do ochrony środowiska - część spalin jest ponownie przepuszczana przez silnik właśnie za pośrednictwem tego zaworu.

Owszem czyści się ten zawór, szczególnie jedną jedyną część w nim ruchomą - na cięgnie po którym się porusza zbiera się nagar (także na "zatyczce" i wokół niej) co skutecznie utrudnia pracę zaworowi a nawet prowadzi do tego, że zawór się nie domyka i cały czas silnik spaliny zaciąga.

 

edit: o sorry nie przeczytałem, że elektrozawór :]

Elektrozawór steruje otwieraniem zaworu egr (podciśnienie). Owszem czyści się mały filtr, który na tym elektrozaworze jest. Jest to mała siateczka, którą można przemyć jakimś rozpuszczalnikiem i przedmuchać kompresorem ;). Ten filtr jest pod plastikową obudową (zdejmowalną)

 

Dzieki za odpowiedz.WIec od tego musze zaczac.Co musze zrobic zeby sie dostac do elektrozazworu agr?gdzie dokladnie sie znajduje>?od razu zajol bym sie elektrozaworem od turbo?jego tez sie czysci?jaki jest dostep?pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sciagnac kolektor sssacy, niestety. Jest zaraz pod kolektorem z prawej jego strony, mniej wiecej na 2/3 jego dlugosci.

Niektorzy sie dostają odczepiajac kleme (+) i bagnet, ale jak masz wielkie łapska, to zapomnij ;)

 

 

Dzieki za dokladna odpowiedz ,juz wiem gdzie jest,wielkich lapsk jak drwal nie mam wiec moze sie uda.Mam odczepisc te wezyki i cala ta czesc odkrecic?i co pozniej?ja tam nie widze zadnego filtra...wiem ze rozne plyny i olej mogly kapac na ta czesc kiedys...

ps a co z elektrozaworem od turbo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od turbo jest niemal zaraz nad turbinką, przesunięta nieco w przednią stronę. Zdejmujesz plastikową rurę z dolotem powietrza, która idzie do filtra powietrza, potem sciagasz opaskę i łączenie rury aluminiowej, która idzie do IC, z gumową rurą, która idzie do turbo.

Odchylając tę aluminiową rurę masz już ukazany elektrozaworek. Zaopatrz się w klucz nasadowy "10" i odkrecaj. Podkładka jest zespolona z nakrętką.

 

Tak samo wyglada z zaworkiem od EGR. Jesli nie widziales jak to wyglada, radzę zdjąć kolektor ssący i zrobić to z czuciem - zdjąc plastiki z podszybia (bo będzie zawadzał jak bedziesz podnosił kolektor), zdejmij całkiem zawór EGR, koniecznie wypnij wtyczkę czujnika cisnienia doladowania, bo bedziesz sie pozniej szarpał nie wiedzac co ci blokuje wyjęcie - czujnik jest na koncu kolektora z wtyczką o identycznym zatrzasku jak inne.

I elegancko kolektor wyjdzie bez ryzyka, ze ci podkladka wpadnie do silnika, jak coniektorym.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Panowie u mnie zapaliła się kontrolka silnika i byłem dzisiaj podłączyć auto pod kompa i błąd taki 4501 System recyrkulacji spalin ilość powietrza za duża. Co to oznacza i błąd wykasowano i powiedziano mi że mogę jeździć. To można czy jest coś do wymiany. Za dwa dni mam wyjazd tylko nie daleko 100 km i nie wiem czy mogę się tym autem poruszać?? Generalnie to nic się nie dzieje i wszystko chodzi jak wcześniej. Ma ktoś jakąś odpowiedź? Z góry dzięki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

ja tez sie podlacze do tematu : mam N57 i ja z kolei mam za niski przeplyw powietrza zbadany na przeplywce .


Dla wszystkich o EGR proponuje przeczytac krotki wpis : https://www.ms-motorservice.com/pl/technipedia/post/przeplyw-powietrza-zbyt-niski-lub-zbyt-wysoki/


EGR mam czysty ale mimo wszystko wydaje mi sie ze on moze byc przyczyna.


Przeplywy jakie komputer oczuje to 550 mg / stk.


moje przeplywy to 350mg/stk na biegu jalowym.


Jak zrobie dynamiczne jazde przez 15 min przeplywy mi rosna na biegu jalowym z 350 na 450 mg/stk.


Tak jakby EGR sie mocniej otwieral jak troche przedmucham maszyne .... ale EGR jest czysty bo placilem za czysczenie EGR niedawno


Ale nie mam zadnego bledy silnika ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.