Skocz do zawartości

gore

Zarejestrowani
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    BMW E91 330d 2011 245 km
  • Lokalizacja
    wrocław
  • Zawód
    Programista

Osiągnięcia gore

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Witam, Podłaczylem ista + do N57, wszedlem do kalibracji EGR i niestety mozliwe parametry to : 0 - 1 a ja chcialem dac +40. Czy jest jakis inny program do N57 który nie ma limitu 0 - 1 na parametr EGR ? Dalem 0.7 bo to najwyzsza mozliwa opcja. Ktos ma podobny problem ?
  2. Dzieki za chlopaki za cynk. Podlaczylem pod bimmer toola przez adapter na micro usb i na bimmer tool tez nie dziala. Odsylam do sprzedawcy i prosze o dzialajacy egzamplarz. Dziekuje ;)
  3. interfejs diagnostyczny carista dziala z aplikacja bimmer tool na telefonie. Ale kabel dcan z inpa juz nie. Po podlaczeniu interfejsu z zaplonem rowniez na desce pojawia sie ikonka silniczka czyli komputer widzi interfejs. https://allegro.pl/oferta/interfejs-dla-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-pl-9311627120?utm_source=notification&utm_medium=buyerCart&utm_campaign=transaction-notifications-buyercart&snapshot=MjAyMS0wMy0zMFQxMTo1ODo1Ny42MTlaO2J1eWVyO2ExZTVmZWVlOTBjNWFkZWE2NmRlOGZjYmIzMjIzYWZiNTA2OWU2NWRlZGNjY2ZjMDY1YjE4NWRiZDEzZGZjZDg%3D
  4. Przestawilem czasy. Nastawilem pin na 7. Napisalem do sprzedawcy.
  5. Hej, Kupilem kabek diagnostyczny 2kl + DCAN z przelacznikkiem 7 pin lub 8 pin. Zainstalowalem inpa wg instrukcji i mam blad no response from control unit. W necie pisali ze albo drivery dcana albo walniety dcan. Wgralem nowe i to samo na rozne sposoby. Kabel kosztowal 115 pln wiec chyba tez nie najgorszy. Ktos cos wie ?
  6. Mam pytaie o funkcje serwisowe / adaptacja EGR Maksymalna wartosc jaka moge dac dla mojego N57 to 0 zmienic na 0.7 . Przy wiekszej wartosci leci blad Da sie zmienic jakos ten limit np. do 40 mg/stroke ? pozdrawianm,
  7. Hej, Istnieje powszechna opinia ze "90% problemow BMW jest zwiazane z EGR". Ciagle pewlno osob ma z tym problem. Wiele osob ciagle nie wie jak on dziala wiec moze warto opisac dzialanie EGR z dokladnymi danymi na przykladzie mojego silnika N57 WSTEP EGR( Exhaust Gas Recirculation ) to zawor recyrkulacji spalin. Przez zawor EGR spaliny z silnika z powrotem dostaja sie do dolotu aby zmniejszyc temperature silnika. Gdy silnik osiaga zbyt wysokie temperatury np rzedzu 1800°C zaczyna generowac szkodliwe NOx i EGR ma to znacznie ograniczyc. Graficzna reprezentacja jest ladnie przedstawiona tutaj Problem polega natomiast w tym ze spaliny z zbrudem dostaja sie do dolotu i ida przez : EGR Intercooler Kolektor ssacy, a w tym klapy wirowe rury doprwodzajace Jak pielnie wyglada EGR po 200 000 km ladnie odzwierciedla ten filmik na YT Stad moze generowac usterki ktore omowimy za chwile. Zasda dzialania z przykladem Wlaczajac silnik na przykladzie N57 na interejsie diagnostycznym widze przeplywy : Jak widzimy na biegu jalowym przeplywy sa rzedu 300 mg/stroke. Mam wyczyszczony EGR. Nie ma bledow diagnostycznych. A teraz jesli rozgrzeje auto i dodam gazu do dechy to wysterowanie EGR robi sie rzedu 0% i EGR sie calkowicie zamyka. Przeplywka mierzy mi ok 1000-1200 mg/stroke i jestem w stanie osiagnac pelna moc silnika albo blisko. Gdy spuszczam noge z gazu to zawor EGR ma wysterowanie rzedu 50-60% czyli wypuszcza spaliny do dolotu bo nie potrzebuje powietrza, a a co za tym idzie - mocy. Spaliny moga byc schlodzone i chlodzic silnik. EGR jak widzimy przy maksymalnym gazie jest calkowicie wylaczony ( jesli jest czysty ), i komouter steruje praca EGR aby go zmniejszac wysterowanie gdy dodajemy gazu. Mozliwe usterki ktore moga wystapiac ? 1. EGR jest brudny, na biegu jalowym nie jest w stanie sie otworzyc i w moim przypadku przeplywy byly rzedu 550 mg /stroke. EGR dziala jak dziura w ukladzie dolototym, nieszczelnosc i jesli jest otwarty to zmniejsza przeplywy powietrza. Jesli zostanie zatkany nieprzepisowo to przeplywy sa zbyt wysokie na to co komputer oczekuje i dostajemy blad silnikd 3FC0 albo podobne. Z ta usterka DPF nie uruchomi regeneracji. Po 1 miesiacu mozemy miec juz zapchany dpf sadza powyzej 60g. Dluzsza jazda z ta usterka moze zniszczyc DPF i elementy zalezne. Jedziemy na warsztat, dostajemy blad przeplywki i mechanik nie ma kompletnie pojecia co ma robic, sugeruje wymiany przeplywki co generuje nam koszty rzedu 775 pln i nie naprawia problemu .. znacie to ? BMW to bardzo delikatne samochody pod wzlgedem elektroniki i mocno wyspecjalizowane, Trzeba je rozumiec i nie powierzac ich w rece nie sprawdzonych mechanikow. Na szczescie samodzielnie kupujac interfejs diagnostyczny na allegro za 70 PLN do bmw i podlaczajac aplikacje do auta jestesmy w stanie sami zbadac co sie dzieje. Za glupie szczytanie bledow diagnostycznych warsztaty sa w stanie policzyc 80 PLN wiec naprawde warto cos takiego miec 2. EGR posiada usterke i nie jest w stanie sie do konca zamknac. Wtedy nie uzyskamy nigdy mocy maksymalnej auta i tez bedzie generowac bledy. Rozwiazanie problemow W moim przypadku z interfejsu diagnostycznego zczytalem ze przeplyw powietrza mam 550 mg /stroke a komputer oczekiwal 300 mg/ stroke. Do dzisiaj nie mam pojecia co naprawilo problem. Egr zostal zdemontowany i wyszczyony Przeplowomierz zostaly wyszczony W celach testowych podlaczony zostal przeplywomierz sprawny z innego auta ale efekt byl ten sam uszczelki turbo IC wymienione IC kolektora zostaly wymieniony Zostal wymieniony IC Zbadane turbo I niestety wszystkie te zabiegi nie naprawily problemu, przeplyw byl ciagle 550 mg /stroke na biegu jalowym, DPF nie regenerowal sie juz bardzo dlugi czas i niestety wystapil kolejny blad silnika w postaci zatkanego filtra DPF. Nikt w 5 warsztatach ktorych bylem nie potrafil usunac bledy niewlasciwiego przeplywu. a pieniadze znikaly z konta. Juz chyba z 1200 pln. Pewnego dnia wykonalem po tych wszytkich zabiegach grzebiac w funkcjach serwisowych aplikacji bimmer tool z interfejsem, wykonalem adaptacje przeplywomierza i adaptacje EGR ustawiajac parametr na 0. Po wlaczeniu silnika mym oczom okazal sie ten piekny widok : DPF w koncu uruchomil regenracje. A ja moglem napisac ten post ;) Podsumowanie Najprawdopodobniej z jakiegos powodu EGR sie nie otwieral na biegu jalowym. Nie byl to brud poniewaz po jego usunieciu blad pozostal. Najprawdopoboniej byla to usterka EGR ktora nie otwierala zaworu na biegu jalowym. Stad przeplyw 550 mg zamiast 300-350 mg. Obawiajac sie kolejnej usterki EGR jednak zdecyduje sie komputerowo ograniczyc EGR aby wlaczal sie bardzo rzadko ( parametr EGR na 40 ) albo nigdy ( paramenr EGR 87 ). Kazdemu kto by chcial zaslepic EGR radze udac sie do dobrego warsztatu bo bez komputerowego usuniecia EGR narobimy sobie tylko problemow. Jesli zaslepimy EGR bez komputerowego usuniecia ktorepotrafi kosztuowac 500 PLN to komputer dalej bedzie oczekiwal przeplywu rzedu 300 mg/stroke a my dostarczymy 550 mg /stroke bo nieszczelnosc ktora robi w dolocie EGR zostanie zatkana. Bedzie to skutkowala bledem przeplywomierza ale w kazdym aucie to moze byc troche inaczej. Dodatkowo wg. czystej logiki jesli dostarczymy wiecej powietrza do silnika to silnik bedzie mial wiecej mocy. Wylaczeni albo ograniczenie EGR sprawi ze na srednich obrotach na ktory egr dziala bedziemy miec wiecej powietrza w dolocie, a co za tym idzie troche wieksza moc silnika na niskich obrotach. Na maksymalnych sie nic nie zmieni. Podsumowujac, BMW to auto ktore wszystko maja obliczone i skonfigurowane. Kazda drobna zmiana jest wychwytywana przez komputer. Najlepiej oddac auto do dobrego warsztatu od BMW bo mozna sie naciac na duze koszta Albo samodzielnie poznac auto i diagnozowac np. przez tanie i najprostsze interfejsy diagnostyczne. Ja uzywam interfejs diagnostyczny carista( 100 pln ) i aplikacje bimmer tool PRO ( platna chyba 40 pln ). Ale juz niedlugo postaram sie zainstalowac INPA/DIS ;) Pozdrawiam, Mam nadzieje ze sie komus przyda Nie jestem mechanikem a programista. Zalozenia opieram o rezultatu z interfejsu i zasade dzialania mechanizmu. Oczywiscie jesli gdzies sie pomylilem to poprawcie mnie. Post ma na celu pomoc wlascicielom BMW mniej wiecje zrozumiec zasade dzialania mechanizmu i gdzie szukac powodow bledow. Kazdy kto jest w stanie wzbogacic post - prosze pisac. Chetnie wyedytuje post zeby byl najbardziej zgodny z prawda.
  8. nie EGR tylko przeplywomierz zmierzyl mase powietrza na 345 czyli prawidlowo. Dodatkowo zeby miec wglad w "wysterowanie EGR" musisz kliknac w zakladce LIVE DATA na ustawienia czyli taki klucz plaski Tam sa dostepne opcje ktore maja sie wyswletlac w LIVE DATA. Tam sobie wybierasz " Wysterowanie EGR" Teraz w LIVE DATA bedziesz widzial wysterowanie EGR. na biegu jalowym mam 18%. Gdy daje gazu do dechy wysterowanie EGR ma byc 0% to znaczy ze jest zamkniety i okolo 1200 mg/stroke na przeplywce. Gdyby EGR byl brudny albo wadliwy to : Na biegu jalowym bys dostal np: 550 mg/stroke - przeplyw zamkniety - brudny EGR sprawia ze przy niskich obrotach EGR nie potrafi sie otworzyc i klapa jest wiecznei zamknieta Na gazie na maxa nie dochodzi do 1200 mg/stroke ? EGR Nie potrafi sie calkowicie zamknac ze wzlegu na brud badz awarie i przeplyw powietrza jest za maly. Chyba zaraz napisze dodatkowo post o tym jak dziala EGR bo chyba to wszystkim sie przyda ;)
  9. Hej, Chyba rzeczywiscie lepiej zmienic mechanika. 3FF1. Opis błędu: Wartość masy powietrza obliczona niezgodna ze zmierzoną Czy mechanik zaslepiajac EGR mechanicznie usunal go rowniez komputerowo ? W zalaczniku przesylam moje prawildlowe przeplywy na biegu jalowym. Blad mowi o tym ze komputer obliczyl sobie dawke powietrza ktora powinien dostac ( u mnie 300 ) i na przeplywce zmierzyl 300. Teraz przesylam Ci sytuacje gdy mam zamkniety zawor EGR Komputer spodziewa sie 300 ale jest zmierzone 550 i wywala blad 3FC0 - zbyt duzo roznica na biegu jalowym wartosci zmierzonej i obliczonej. U Ciebie najprawdodpobniej jest podobna sytuacja gdy komputer ma za duzo powietrza na przeplywce albo za malo. Kolega wyzej opisal Ci wszystko miejsca gdzie to powietrze moze uciekac. Ja bym dodatkowo polecil kupic sobie taki interfejs diagnostyczny za 70 pln, podlaczyc aplikacje np. taka ja bimmer tool i sobie to zmierzyc. I wyslac nam zdjecie zebysmy mogli cos powiedziec. Co mi pomoglo na blad przyplowomierza ? Nie wiem. Wyczyscilem EGR bez zaslepiania ( ale teraz go komputerowo ogranicze ). Wyczyscilem przeplywomierz Serwis stwierdzil dziurke w IC to go wymienilem. Wymienilem uszczelki rur Turbo IC, IC kolektor. Blad nie zkniknal. Gdy po wszystkich tych operacjach przez bimmer toola zrobilem adaptacja przeplywomierza - nagle wszystkie bledy zniknely. Wlaczyla mi regeneracja DPF i aktualny stan mam : BRAK USTEREK. Jesli juz 2 miesiace jezdzisz z bledem przeplywki to prawdopodobnie DPF nie regeneruje Ci sie juz 2 miesiace co moze go zapchac. U mnie blak przeplywki uniemozliwial regeneracje DPF.
  10. Ja wlasnie zamowilem D-CAN - https://allegro.pl/oferta/interfejs-dla-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-pl-9311627120?snapshot=MjAyMS0wMy0zMFQxMTo1ODo1Ny42MTlaO2J1eWVyO2ExZTVmZWVlOTBjNWFkZWE2NmRlOGZjYmIzMjIzYWZiNTA2OWU2NWRlZGNjY2ZjMDY1YjE4NWRiZDEzZGZjZDg%3D Bede chcial na nim podlaczyc INPA i moze cos wiecej.
  11. No mam ta aplikacje bimmer tool z adapterem carista. Mam tam funkcje serwisowe jak adaptacja EGR i adaptacja przeplywomierza. Klikajac w adaptacje przeplyowmierza sa 2 korekty : Korekta biegu jalowego Korekta pod obciazeniem. Gdy tam wszedlem widzialem ze byla dosc duza korekta biegu jalowego. Wlaczylem od nowa adaptacje przeplywomierza, ustanowily sie nowe korekty rzedu: -0.01 -0.01 Ale przypomnialem sobe ze wczesniej : 1) wyczyscilem przeploywomierz plynem luqui molly do przeploywomierzy 2) Zlecilem czyszczenie EGR Zadne z tych zabiegow nie wylaczylo bledu ale moze dzieki nim przeplyw zaczal byc prawidlowy. Gdy zrobilem adaptacje przeplywomierza w biimer tool , bledy 3FC0 zniknely. Bmka w koncu wlaczyla regeneracja DPFe i wyczyscila sadze. Interfejs pokazuje BRAK USTEREK. Dalej silnik mi glosno pracuej i jest gdzies dziurka w okolicy wydechu.
  12. Ja mam interfejs diagnostyczny carista ( ale moze ze byc inny ) i aplikacje bimmer tool. Zdjecie ponizej : https://files.fm/u/8gmcgdpaz#/view/gan9fpjrz Silnik pracuje na biegu jalowym. Przeplywy 300 mg/stroke. Gdybys mial zamkniety EGR na biegu jalowym co jest bledem mialbys przeplywy 550 mg /stroke ( albo gdy masz wylaczony EGR ). Egr wysterowany na 18% 0% oznacza calkowite zamkniecie EGR - dziala na 0% 100% oznacza calkowitez otwarcie EGR. Aplijacje jak INPA/DISS pozwalaja wysterowac EGR np na 60+mg/stroke co sprawia ze EGR nigdy sie nie otworzy i zawsze wysterowanie jest na 0%. Gdy dajesz gazu do dechy powinienes miec 0%. Ponoc aplikacja torque app mozna to zbadac lepiej
  13. Hej, Chyba sobie zainstaluje ta inpa. Jak widac na yt dla 320d , 300 mg/stroke to jest prawidlowy przeplyw na biegu jalowym albo na innym filmiki wpisujac yt inpa bmw air mass Przeplyw 550 na biegu jalowym rowniez jest prawidlowy ale przy zamknietym EGR. U mnie przez pierwsze 15 sek od wlaczenia bmw przeplyw wynosi 550 mg/stroke - czyli egr nie zdazyl sie jeszcze otworzyc. Po 15 sek przeplyw oczekiwany przez komputer wynosi 300 mg/stroke , a odczytynwany z przeplywki to 300 mg/stroke. Zdjecie z bimmer toola - https://files.fm/u/8gmcgdpaz#/view/gan9fpjrz Czyli mam prawidlowe odczyty przeplywu powietrza, nie mam tez zadnych bledow diagnostycznych. Przy max obciazeniu jest 1200 m/stroke. Zanim kupilem auto ktos musial zrobic adaptacje przeplywki przy zamknietym EGR stad komputer oczekiwal 550 zamiast 300. Jedyne co wystarczylo zrobic to wlaczyc adaptacje przeplywomierza na biegu jalowym.
  14. Ja kupilem interfejs diagnostyczny carista i aplikacja bimmer tool zmierzylem sobie przeplyw powietrza na wolnych obrotach i rzeczywiscie : oczekiwane 550 mg/stk a zbadane 350 mg/stk czyli zbyt duzo rozbieznosc na biegu jalowym. Najpierw zbadalem czy przeplywomierz jest w porzadku ze sprawnym z innego auta. Dalej wymienilem uszczelki od turbo - intercooler ( obie ) sprawdzilem uszczelki od IC - kolektora ale byly sprawne. Wymienilem iC bo jednak byla w nim dziura i wtedy przeplywy mi sie poprawily z 350 mg na 440 mg/stk na biegu jalowym. Aktualnie podejrzewam wadliwa prace EGR o winowajce zbyt malych przeplywow. W opisie usterek EGR jest napisane ze awaria EGR moze nie byc widoczna na komputerze ale moze skutkowac wlasnie objawami nieszczelnego dolotu. Mam tez dodatkowo jakas nieszczelnosc w ukladzie prawdopodobnie wydechowym albo kolektor albo DPF i to tez bede wiedzial w PN-WT jak to bedzie rozebrane ----- U mnie tez silnik dziala prawidlowo na biegu jalowym i na maksymalnie otwartych klapach EGR czyli gdy daje na maxa gazu ( np spalane 20l+ ropy ) A gdy klapy EGR sa w polowie otwarte czyli gdy srednio mocno naciskam na pedal gazu to wtedy mam wrazenie ze auto za malo przyspiesza. Spalanie na trasie 140 km/h mam 6l. Spalanie w mieście okolo 9-10 ( wydaje mi sie ze to troche zbyt wysokie ). https://files.fm/u/jrxxszap6#/view/t9wyj2bru
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.