Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

potrzebuję pomocy bo jestem kompletnie zielony w temacie, chcę do mojej e91 dokupić opcję przewozenia 2 rowerów. Nie mam haka, wiec bagażniki na hak odpadają, mam relingi, wiec naturalne wydaje się kupić bagaznik + dwa uchwyty.

Macie jakieś doswiadczenia w temacie, co polecacie a co omijac szerokim łukiem? pewnie w okolicach weekendu wybiore się do jakiegoś sprzedawcy ale nawet nie wiem jakie mu pytania zadawac.

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano

Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

Opublikowano

eXiDe,

 

oczywiście zacząłem od wpisania w wyszukiwarkę "bagażnik+rowery" ale niewiele informacji się pojawiło. Poszukam jeszcze na innych forach.

Głównie interesuje mnie jaki typ uchwytu jest najlepszy (stabilność rowerów na zakrętach, możliwość podróżowania z wiekszymi predkościami)? Tak zdroworozsądkowo wydaje mi się, że najlepiej będzie łapać rowery za widelce, ale wiekszość bagażników, które widzę na ulicy to takie, gdzie oba koła stoją na dachu.

 

Z zakupem samych belek raczej nie powinienem mieć problemu (czytałem dyskusję dot. długości 108 i 120), czy się mylę?

 

pozdr.

Mariusz

Opublikowano

najbezpieczniej, najstabilniej, najwygodniej jest na haku.

Ale montaż haku do e9x to około 1000-1100 (nie mówię o oryginale) do tego platforma około 600zł więc robi się sporo.

 

Same haki niby są tanie - 400-500 zł za nówkę lub 300-400zł za używany składany elektrycznie ale do tego dochodzi instalacja elektryczna.

 

Niby uniwersalne wiązki są za 150-200zł ale często nie mają wyłączania czujników parkowania i wpinane są w instalację trochę po partyzancku (np. nie są w przeciwieństwie do oryginalnej lub nieoryginalnej ale dedykowanej do modelu w ogóle wpinane do komputera)

 

Oryginalny moduł kosztuje na allegro 400-500zł ale w tej cenie nie posiada wiązki elektrycznej, samej wiązki nie można kupić a komplet moduł + wiązka to koszt ~1500zł

 

Można kupić dedykowany moduł bosala albo thule za 500-600zł - i to jest chyba najlepsze rozwiązanie. Wtedy właśnie hak + moduł + montaż może się zamknąć w 1000-1100zł

 

Można zrobić jeszcze druciarstwo i olać instalację elektryczną, kupić nie platformę tylko wieszak na hak który jest bez oświetlenia, tyle że na wieszaku rowery będą się o siebie obijać więc też lipa ...

 

Jeżeli pójdziesz w belki to aluminiowe do e90 są od 439zł do ~800zł (do e91 będą tańsze) a uchwyty aluminiowe od 129zł do ~300zł sztuka

Opublikowano

A czy jest jakiś uchwyt na narty i deskę na haku?

Mi by to najbardziej pasowało bo hak i tak będę musiał założyć.

 

eXiDe ile taki zestaw na dach na narty i deskę trzeba dać i czy te stopki dosyć szybko się montuje i demontuje?

Opublikowano
Montaz to przykrecienie 4 srob i zalozenie 4 oslonek, co do wozenia deski z tylu to zostaje tylko kosz taki jak maja busy w gorach :))
Opublikowano

Witam ja zamontowałem hak elektryczny ori. 400zl + moduł do świateł 100zl + wiązka wykonana przeze mnie, z przekaznikiem i wykorzystanie swisha w haku, pełna profeska:) Hak wykorzystuje do ciągania crossa wiec się przydaje.

Ale w miedzy czasie odwidział mi się tan bagażnik na hak i dokupiłem poprzeczki ori na alledrogo po negocjacjach 300zl + tydzień temu w Gdańsku dwa bagażniki na rowery łapane za widelec Mond Black 150zl/szt . Krotko mówiąc polecam takie rozwiązanie wszystko sztywno i bezpiecznie 160km można latać sprawdziłem. Łącznie wyszło nie mało ale poprzeczki wykorzystam w zimę do bagażnika na dechę lub trumnę. Te bagażniki na haku wyglądają na pierwszy rzut oka oki ale jak się spojrzy z większej perspektyw maja więcej wad niż zalet.

 

http://img84.imageshack.us/img84/4382/foto624e.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano
A czy jest jakiś uchwyt na narty i deskę na haku?

Mi by to najbardziej pasowało bo hak i tak będę musiał założyć.

 

eXiDe ile taki zestaw na dach na narty i deskę trzeba dać i czy te stopki dosyć szybko się montuje i demontuje?

 

Kurcze już nie pamiętam, ale za same uchwyty Thule Xtender - wtedy nowość :8) dałem parę groszy + do tego belki aero i stopy mocujące.

 

Montaż nie jest kłopotliwy, najgorsza jest tylko zamiana uchwytu na narty z tym na rowery - najlepiej jest mieć dwa oddzielne bagażniki :8) :mrgreen: - ale spoko. Thule ma takie patenty, że wszystko bez problemu i kłopotu zrobisz.

 

Pzdr.

Opublikowano
uchwyt http://allegro.pl/mont-blanc-everest-dobry-aluminiowy-uchwyt-i-i1719889970.html

i bagażnik

http://allegro.pl/bagaznik-bmw-3-sedan-kombi-e90-2005-thule-stal-i1697371557.html

o to będzie najlepsze pod względem cena/jakość/szybki montaż bagażnika. Czekam na wasze aluzje?

 

jak chcesz wymieniać uchwyty rower / narty to bierz koniecznie alu belki i wtedy można mocować końcówki na wsówki a nie obejmy - jest szybciej

pomijam już że stalowe belki to trochę jadą polonezem :)

Opublikowano

do momentu jak w lustreku wstecznym przy niskiej prędkości, nie widziałem swojego lecącego sprzętu używałem różnych rozwiązań z różnych firmy...

 

od opisanej przygodny przeszdłem na "najdroższą" firmę czyli THULE i nic nigdy mi nie odpadło...

 

zletą THULE (nie wiem jak innych firm) jest to, że za pomoca "małych" kosztów (elelmentów pasujących cały system do danego auta) można przekładać "bagażnik" z auta do auta, u mnie jeździ 1 zestaw kilkoma różnymi autami...

 

na stronie podanej przez kolegę eXiDe można dobrać wszystko...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witam,

 

Dzięki za Wasze opinie, wszystkie bardzo cenne i chyba juz mi sie klaruje co powinienem kupić. bolej1 dzieki za foto, bardzo mi sie podoba Twoje rozwiązanie.

 

Hak sobie odpuszczam, mimo wszystko więcej zalet będzie miał w moim przypadku bagażnik dachowy, więc ide w tym kierunku.

 

Co do samego bagażnika to znalazłem coś takiego: http://www.whispbar.co.nz/roofracks/whispbar jest dostepny na allegro w cenie porównywalnej do Thule ale zobaczcie sobie jak wyglada (nic nie wystaje ani w górę ani na boki) i jak wypada w porownaniu głośności z Thule (jest na stronce film). Aktualny faworyt. ;)

 

Mocowanie rowerów, zgodnie z tym co pisałem na początku mocowanie za widelec wyddaje mi się zdecydowanie stabilniejsze, wiec takie poszukuję.

Tu jet naprawdę wiele możliwości:

Od mocowań za 50zł http://moto.allegro.pl/uchwyt-na-rower-za-widelec-inter-pack-rzeszow-i1728770332.html - ciekawe rozwiązanie, głównie dlatego, że nie trzeba wozić na dachu tych rynienek bez ustannie, wiec pewnie nie ma chałasu na dziurach i widok przez szyberdach ładniejszy. Tylko chyba nie do zamocowania na opływowych listwach :(.

Przez mocowania Mont Blanc - te które ma bolej1.

Po mocowania za kilka stów (Thule 561), które ładnie wygladają (aerodynamiczne jest nawet zapięcie widelca) ale czy warte tych pieniędzy?

 

W przyszłym tyg. dam znac jakie mam wnioski po rozmowach ze sprzedacami, lub jakie kupilem ;)

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano

Niestety wygląd idzie w parze z ceną - tak ze wszystkim :)

 

Co do tego uchwytu na rower.. niby fajne.. ale znowu gdzieś musisz schować koło?! A to znowu zabiera miejsce w bagażniku.

 

Ja jednak wożę rowery na dachu 'w całości' :)

Opublikowano
no ale w turku trochę większy bagażnik, myślę że obniżenie środka ciężkości przez zdjęcie koło daje wymierne korzyści
Opublikowano
Do tego rozwizania jake jak zakupilem jest dodatkowy stelaz na kolo, wsuwa sie go w poprzeczki wiec nie koniecznie kolo musi byc w bagazniku. Koszt 100zl/szt ja narazie odpuscilem. Ten bagaznik THULA lapany za widelec kosztuje jakis kosmiczne pieniadze 450zl/szt chyba ma + za zamek na kluczyk no i wyglada ladnie. A co do poprzeczek to wydalalo mi sie o dziwo ze latwiej jest znalesc do aut bez relingow.
Opublikowano

bolej1,

 

mozesz powiedziec jak się nazywają te twoje uchwy, bo nie mogę znaleźć a widzę, że są srebrne i montowane na wsówki (a to chyba wymagane przy bagazniku Whispbar - belka 85mm). Mam jeszcze jedno wymaganie do uchwytu - musi pasować do rowerów z tarczówkami, bo takie posiadam.

 

pozdr.

mariusz

Opublikowano
bolej1,

 

mozesz powiedziec jak się nazywają te twoje uchwy, bo nie mogę znaleźć a widzę, że są srebrne i montowane na wsówki (a to chyba wymagane przy bagazniku Whispbar - belka 85mm). Mam jeszcze jedno wymaganie do uchwytu - musi pasować do rowerów z tarczówkami, bo takie posiadam.

 

pozdr.

mariusz

 

nie ma różnicy przecież tarcza jest przykręcona do piasty a nie widelca

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

Opublikowano

To sa te uchwyty co kolega podal link http://moto.allegro.pl/profesjonalny-alu-uchwyt-rowerowy-lapie-za-widelec-i1725857825.html

Co do zacisku to jest tam w rynnie zrobione podfryzowanie wiec nie powinno byc problemu + rożnego rodzaju tuleje plastikowe żeby bagażnik pasowały do rożnego rodzaju widelców.

Przód jest mocowany do poprzeczek na wsuwki/kwadraty lub "gałki" tył tylko na gałki.

Jeszcze fotka z netu wszystko org BMW pewnie za kuferek talarów :)

Z dechą możesz latać do oporu jaki ona opór stawia? żaden.

 

http://img694.imageshack.us/img694/3996/20roofcloseup.jpg

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

 

Właściwie ograniczeniem jest tylko hałas-opór jaki stwarza sam bagażnik. Także do 130km/h jest ok, szybciej już strasznie huczy.

 

Pzdr.

Opublikowano
Temat był poruszany na forum, także poszukaj sobie w archiwum.

 

Wejdź na stronę http://thule.com/pl-PL/PL i dobierz bagażnik do swojego auta.

 

Jeśli masz relingi potrzebujesz same belki + uchwyt na rower

 

Ja używam bagażnika Thule na którym latem wożę rowery a zimą deskę i narty i żadnych problemów nie mam. Thule to firma godna polecenia.

 

 

Pzdr.

 

mam pytanie:

 

Do jakiej predkosci mozna jechac z deska w tym bagazniku?

 

Właściwie ograniczeniem jest tylko hałas-opór jaki stwarza sam bagażnik. Także do 130km/h jest ok, szybciej już strasznie huczy.

 

Pzdr.

 

To nie jest najgorzej, dzieki wielkie pozdr.

Opublikowano
Polecam zestaw Thule http://www.thule.com/fitguide/index.html?Language=pl-PL&Market=PL jest świetnie dopasowany do auta i różnych rowerów jedyny minus to cena.Dopuszczalna prędkość jaką podaje Thule to 130km/h z 1 rowerem ja mam 3 uchwyty i do 120km/h daje się wytrzymać hałas potem trzeba radiem się pobawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.