Skocz do zawartości

[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO


KamillOdh

Rekomendowane odpowiedzi

W Jeepie nie mozna regulowac siedzen po zapieciu pasa, chyba to logo...

Po za tym, rozwarswilo mi sie lusterko fotochromo, w Jeepie.... :(

 

To z tymi pasami to już przegięcie, jak jedziesz i chcesz sobie ciut pochylić oparcie to musisz odpinać pasy? Masakra jakaś :x

Może chodziło im o to, że jak odsuniesz fotel na maks w tył i zapniesz pasy to w trakcie przesuwania w przód pas zacznie cię ściskać, ale to chyba każdy by poczuł i sobie poluzował pas.

 

Jednak stare dobre Mercedesy to są samochody legendy :P wszystko było przemyślane na logikę i zdrowy rozsądek, a nie kombinowane jak koń pod górkę :P

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie dzisiaj przy wymianie pasków wielorowkowych (nareszcie) zainteresowałem się moimi ringami, świecą na żółto i na dodatek prawa lampa ciut słabiej od lewej.

 

Chciałbym żeby moje ringi świeciły tak jak na tym aucie lub ze zbliżonym kolorem/intensywnością.

E39_M5.jpg

 

I teraz pytanie, czy zainwestować 150-180zł w markery do ringów z allegro czy wymienić ori żarówki na diody LED HP o białej barwie?

Z tego co wiem, to LED HP dość mocno świecą, o wiele mocniej od LED SMD czy innych, koszt takich żarówek to około 30-40zł.

 

Co polecacie? Może ktoś już eksperymentował z żarówkami LED do ringów w lampach E39 po lifcie?

Jeśli lepiej kupić markery to które? Są różne na allegro, które najlepiej świecą i pasują do lamp? Chodzi mi o spasowanie części bo z tym różnie bywa.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj przy wymianie pasków wielorowkowych (nareszcie) zainteresowałem się moimi ringami, świecą na żółto i na dodatek prawa lampa ciut słabiej od lewej.

 

Chciałbym żeby moje ringi świeciły tak jak na tym aucie lub ze zbliżonym kolorem/intensywnością.

E39_M5.jpg

 

I teraz pytanie, czy zainwestować 150-180zł w markery do ringów z allegro czy wymienić ori żarówki na diody LED HP o białej barwie?

Z tego co wiem, to LED HP dość mocno świecą, o wiele mocniej od LED SMD czy innych, koszt takich żarówek to około 30-40zł.

 

Co polecacie? Może ktoś już eksperymentował z żarówkami LED do ringów w lampach E39 po lifcie?

Jeśli lepiej kupić markery to które? Są różne na allegro, które najlepiej świecą i pasują do lamp? Chodzi mi o spasowanie części bo z tym różnie bywa.

 

Mój kumpel założył te żarówki led i to całkiem ładny efekcik... Tylko że on ksenona nie ma:( i to z żółtkami nie ciekawie wygląda:( ale jak sieme ringi świecą to ładnie błekitnie;p...

pozdro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś zakombinować jakąś fotkę jak świecą te ringi u niego?

 

 

 

Panowie potrzebuję szybko namiary na jakiś szrot z BMW w łodzi, albo jakiegoś handlarza, który rozbiera angole na części i sprzedaje.

Dzisiaj uszczelniałem pokrywy zaworów, tzn jedną tylko zdążyłem i mi gdzieś wcięło jedną szpilkę z pokrywy:/ tą od przodu... była w pokrywie bo nie chciała wyjść i nie mogłem jej palcami wypchnąć więc myślę sobie niech sobie tam siedzi, ja przystępuje do montażu pokrywy, a tu zonk bo jednej brakuje :mad2:

Zastąpiłem ją na razie zwykłą śrubą z podkładką ale musi tam trafić oryginał taki jak się należy.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej spory szrot z beemkami jest na drodze z aleksandrowa do konstantynowa, za tym duzym hotelem chyba Boryna jakies 500-700m po lewej stronie. Szpilka bedzie pasowala od jakiejkolwiek r6 lub v8. A kupiles tez sobie te gumki pod nakretki? Jak nie to radze kupic bo spod nich moze ci leciec olej po zmontowaniu wszystkiego do kupy. W intercarsie w zgierzu chyba 3,50/szt.
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś zakombinować jakąś fotkę jak świecą te ringi u niego?

 

 

 

Panowie potrzebuję szybko namiary na jakiś szrot z BMW w łodzi, albo jakiegoś handlarza, który rozbiera angole na części i sprzedaje.

Dzisiaj uszczelniałem pokrywy zaworów, tzn jedną tylko zdążyłem i mi gdzieś wcięło jedną szpilkę z pokrywy:/ tą od przodu... była w pokrywie bo nie chciała wyjść i nie mogłem jej palcami wypchnąć więc myślę sobie niech sobie tam siedzi, ja przystępuje do montażu pokrywy, a tu zonk bo jednej brakuje :mad2:

Zastąpiłem ją na razie zwykłą śrubą z podkładką ale musi tam trafić oryginał taki jak się należy.

 

Dopiero po 19 sierpnia będę mógł to foto skołować...:(

Bo niestety nie ma mnie w polsce:(

A zgubiłem telefon i nie mam nr.:(

Więc na przyszły weekend postaram się skołować to foto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mógłbyś zakombinować jakąś fotkę jak świecą te ringi u niego?

 

 

 

Panowie potrzebuję szybko namiary na jakiś szrot z BMW w łodzi, albo jakiegoś handlarza, który rozbiera angole na części i sprzedaje.

Dzisiaj uszczelniałem pokrywy zaworów, tzn jedną tylko zdążyłem i mi gdzieś wcięło jedną szpilkę z pokrywy:/ tą od przodu... była w pokrywie bo nie chciała wyjść i nie mogłem jej palcami wypchnąć więc myślę sobie niech sobie tam siedzi, ja przystępuje do montażu pokrywy, a tu zonk bo jednej brakuje :mad2:

Zastąpiłem ją na razie zwykłą śrubą z podkładką ale musi tam trafić oryginał taki jak się należy.

 

Dopiero po 19 sierpnia będę mógł to foto skołować...:(

Bo niestety nie ma mnie w polsce:(

A zgubiłem telefon i nie mam nr.:(

Więc na przyszły weekend postaram się skołować to foto:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko mnie się nie spieszy bo jakiekolwiek inwestycje w auto, które nie są konieczne (ringi i inne pierdółki z wyglądu) będę robił dopiero od września/października i to też powoli i stopniowo. Chociaż dużo nie ma do poprawek na szczęście :P

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem zdjęcia moich markerów LED w innym temacie tego forum:

 

http://images50.fotosik.pl/179/b7a1f4cb2b64c095med.jpg

 

http://images43.fotosik.pl/179/7399e13dcda4eeebmed.jpg

Efekt świetlny jest nieco wzmocniony przez aparat i w rzeczywistości jest to mniej jaskrawe...

 

http://images47.fotosik.pl/179/3dae6b93210f4db8med.jpg

...tu bardziej pokazana "faktura tego ringu przy wersji LED - jest dokładnie tak, jak w przypadku fabrycznej żarówki. No i teraz kolor ringu (ponoc 5000K) idealnie pasuje do Zenonów 6000K.

 

I na koniec zdjęcie, które chyba najwierniej oddaje efekt tego, jak świecą ringi z tymi markerami w normalny, słoneczny dzień - na tym zdjęciu miałem jeszcze fabryczne żarówki i włożenie LEDów spowoduje, że będziesz miał DOKŁADNIE to samo/tą samą moc/natężenie tyle, że w odcieniu białego/błękitu. Na pewno nie będzie to efekt jak w ringach technologii CCFL.

http://images40.fotosik.pl/126/e0a25fad6f43bd66med.jpg

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77 Wielkie dzięki, kolorek tych markerów jest super :cool2: Tylko czy te ringi są dobrze widoczne za dnia? Chciałem sobie zrobić takie ringi żeby używać ich jako świateł do jazdy dziennej, tzn żeby mocno świeciły i były widoczne nawet w słoneczny dzień.

Da się coś takiego zrobić czy musiałbym wymienić całe ringi na coś innego?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dzień ich nie widać. Jak już pisałem wcześniej - moc ich świecenia jest dokładnie taka sama jak na normalnych, fabrycznych żarówkach. Nie da się ich używać jako świateł do jazdy dziennej. Żeby coś takiego osiągnąć musiałbyś rozbebeszyć lampę i wstawić zamiast fabrycznych, ringi w technologii CCFL. CCFL są mocniejsze i takie są już w dzień w miarę widoczne choć też szału jeszcze nie robią i na siłę Policja mogłaby się przyczepić, że nie dają rady. Tak na prawdę to dopiero ringi nowszych modeli BMW (świeższe e60 lub X5, X6) mają ringi zrobione na tyle mocne, że funkcjonują one jako światła do jazdy dziennej ale szczerze mówiąc nie wiem na jakiej zasadzie są one zrobione. Trzeba by zobaczyć jakie źródło światła je zasila - czy są to żarówki czy może są one już przystosowane pod jakieś źródło ksenonowe (no i pewnie sama rurka ringu się trochę pewnie różni i inaczej rozprasza światło). Można by ewentualnie po sprawdzeniu co zasila takie ringi w nowszych modelach bmw zobaczyć, czy dałoby się takie źródło światła zapodać do ringów e39 ale to pewnie już trochę rzeźby jest no i trzeba się liczyć z tym, że i tak pewnie nie będzie to świeciło aż tak mocno jak w bazowym modelu.

Są jeszcze ringi, które mają nie tyle światłowód w ringu co rurkę w której osadzone są pojedyncze diody w dużej ilości, tworząc na ringu okrąg świecący jednak to też wiąże się z rzeźbą w lampie bo trzeba wywalić fabryczne ringi i wstawić te, o których piszę. Świeci to dość mocno i podejrzewam, że w dzień jest w miarę widocznie ale jak dla mnie nie wygląda to zbyt ciekawie wizualnie bo z bliska widzisz w ringu wystające łebki diodek. Nawet chyba któryś z forumowiczów na tym forum ma takie ringi zamontowane w przedlifotwym e39.

Pzdr.

P.S. Mała wskazówka jeśli zdecydowałbyś się kupić te markery to przy ich wkładaniu w gniazdo możesz użyć podwójnej uszczelki. Zdejmij tą którą masz na fabrycznej oprawce od żarówki ringów i załóż ją na gniazdo tych markerów LED. Chodzi o to, że czasem się zdarza, że oprawki tych markerów mają te 3 ząbki mocujące w gnieździe nie zawsze idealnie spasowane i czasem po ich założeniu czuje się, że mają lekki luz w gniazdach. Ja u siebie właśnie założyłem dodatkowo uszczelkę tą pomarańczową z oprawki fabrycznej i teraz te merkery siedzą ładnie i ciasno w gniazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. W E90 markery do ringów wyglądają tak

http://dm-tuning.pl/foto/LED002-5.jpg

 

Mają jakby podwójne źródło światła, markery do E39 mają jedno źródło.

 

Znalazłem te ringi LED na alledrogo, cena przystępna bo 115zł, a czy te ringi są wielokrotnego użytku? tzn chodzi mi o to, że moje klosze są trochę podniszczone i będę je wymieniał, no i jak do obecnych kloszy włożę/wkleję te ringi to da się je później wyjąć bez uszkodzenia? Bo 2x kupować to bez sensu.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to nie pasować choć wiadomo - jak człowiek uparty to wszystko wrzeźbi. Wydaje mi się, że te markery, które pokazałeś do e90 są z podwójną diodą bo każda dioda zasila osobny ring. Ewentualnie może być tak, że kiedy zapalasz tylko same ringi lub zapłon to komp odpala obie diody żeby ringi świeciły mocno i mogły działać jako światła do jazdy dziennej. Natomiast po włączeniu świateł mijania jedna dioda gaśnie i ringi świecą trochę słabiej będąc tylko tłem dla świecących np ksenonów jako światła mijania. Z tego co gdzieś czytałem to w nowszych modelach BMW gdzie ringi już fabrycznie działają jako światła do jazdy dziennej tak to właśnie funkcjonuje, że odpalają się z większą mocą a jak się włączy światła mijania to wtedy ringi świecą o jeden ton słabiej - nie wiem ile w tym prawdy ale takie coś czytałem gdzieś.

W markerach, które ja posiadam do e39 jest tylko jedna dioda bo i jest tylko jedno jakby gniazdo ze światłowodami. Podzielone to jest na 4 ćwiartki (które przez to mają dość skąpy przekrój więc i światła idzie tyle ile idzie) i z tego potem idzie to na poszczególne ringi. W e90 podejrzewam, że każda dioda zasila tylko 2 światłowody, o większej średnicy stąd większa moc ich świecenia na ringach. Na upartego można by spróbować wrzeźbić do e39 jednak jest jedno niebezpieczeństwo - po założeniu tego wiązka ze światłowodami byłaby na wysokości pomiędzy tymi 2 diodami i mogłoby to skutkować słabszym świeceniem ringów e39 niż w przypadku kiedy w normalnego markera jedna dioda świeci idealnie prosto na światłowody.

Wiadomo - wszystko byłoby kwestią sprawdzenia w realu.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no nie będę rzeźbił w lampach żeby wstawiać jakieś markery od E90 bo to pewnie i tak nie da takiego efektu jak w E90.

Najprawdopodobniej kupię markery do E39 albo jakieś ringi CCFL/LED, jeszcze nad tym pomyślę, mam czas bo na razie inne rzeczy naglą.

Muszę jeszcze odmę wymienić w moim silniku, i to by było "chyba" wszystko co jest do zrobienia na ten rok :) O ile coś nieoczekiwanego nie wyskoczy poza wymianą oleju.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jak wymienić separator oleju w M62?

Postanowiłem wymienić odmę w swoim silniku bo mi trochę świszczy jakby powietrze i wyczytałem na forum, że to odma.

Czy trzeba wymieniać separator wraz z odmą? Jest jakiś sposób na sprawdzenie czy separator jest dobry czy nadaje się do wymiany?

I jeśli trzeba wymieniać separator to czy wystarczy zdjąć pokrywę rozrządu i można swobodnie wyjąć separator czy trzeba coś przy rozrządzie robić?

Ma ktoś jakiś tutorial? Opis jak wyjąć separator w M62? Bo w TIS nie mogę nic znaleźć.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Fajna E39. :cool2: Jedyny rozsadny piec w tym modelu :)

Tez prawdopodobie bede w przyszlosci na taka polowal. Ale w sumie sie jeszcze zastanawiam czy E39, czy nie lepiej isc juz w strone klasyka i kupic 540i E34.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem ile spala mi na benzynie, ale na komputerze pokazuje mi od 16 do 18l w mieście, tak średnio z wielu tankowań mi się przypomina.

Obecnie niestety znowu zmagam się z gasnącym wyświetlaczem nawigacji :/

Zna ktoś tu na forum jakiegoś szpeca co naprawia tego typu usterkę navi mk2 czy jedynie wymiana mnie ratuje?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to nie wiem, może to ja, a może nie, sam już nie wiem.

 

Teraz jest kolejny problem do rozwiązania, otóż sprężyny w mojej buni są do wymiany bo jedna jest pęknięta:o nie wiem jak duży kawałek "dopadł" ale nie dużo bo zauważyłbym od razu.

Do rzeczy, mam zawieszenie M technic 1 i chcę kupić sprężyny na tył, ale nie wiem jakie, jak dobrać i czy w ogóle są dostępne zamienniki do M techa, albo czy w M tech w ogóle tylne sprężyny się różnią od standardowych bo na RealOem nic o tym nie wspominają.

 

Na moich sprężynach jest 5 zielonych kropek i chciałbym dobrać tylne sprężyny tak aby tył stał mniej więcej na takiej wysokości jak na tej fotce, czyli krawędź błotnika ciut nad oponą, no może być z 1cm niżej niż na tej fotce:

http://img04.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/03/38/83/1803388359

 

Pomożecie dobrać jakoś sprężyny? Tzn może bardziej napiszcie mi czy na standardowych springach np. Kayaba tył będzie stał jak na tej fotce czy niżej?

I ostatnie, czym różnią się sprężyny przednie w wersjach V8 do zwykłych? Na wiosnę chciałbym obniżyć troszeczkę przód (ok. 1cm) i znalazłem "Talerzyki obniżające" ale nie wiem czy to podejdzie do zawieszenia M tech w 540stce.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 rok później...
Ładne 540i.... co slychac u autka?

 

Daaaawno mnie tu nie było ale 540 ma się dobrze, przez te wszystkie lata ani jednej awarii i niespodzianki nie było więc jestem mega zadowolony.

W międzyczasie do auta wpadła stacja multimedialna dedykowana do e39, przerobiłem wydech na x-pipe z rozejściem na dwie strony jak w m5, ringi led smd, kupiłem felgi styling 95 i dystanse, kierownicę m pakietową i parę innych dupereli.

w maju zawitała nowa butla lpg bo stara już się przeterminowała, teraz mam sporo większą butlę i rzadziej odwiedzam stację.

We wrześniu w nagrodę za bezawaryjną jazdę 540stka dostała duży serwis w postaci rozrządu i kompletu uszczelek do silnika, całość ponad 2k ale było warto, co prawda muszę zrobić małą poprawkę bo lekko cieknie z łączenia głowic z pokrywami rozrządu i pokrywami zaworów, ale to już detal.

A w listopadzie kupiłem gwintowane zawieszenie, którego jeszcze nie założyłem bo nie mam czasu.

 

wieczorem albo jutro postaram się dodać jakieś obecne fotki 540 bo teraz nie mam jak zmniejszyć ich rozmiaru.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.