Skocz do zawartości

[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO


KamillOdh

Rekomendowane odpowiedzi

Ta funkcja w OBC to najpewniej stoper :wink:

A wygląd szyb ładny. Niestety tak jak piszesz - byłbyś stałym klyjentem policjantów. Ewentualnie można by jeszcze poszukać jakiejś cieniowanej folii aby od strony lusterek była prawie przezroczysta a do słupka środkowego się ściemniała. Przy słupku, w maksymalnym punkcie ściemniona np o jeden ton mniej niż tył a tył-boczny już ściemniony cały tak jak chcesz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No niby można cieniowaną folię, ale policja i tak złośliwie wykona pomiar w miejscu gdzie jest najciemniejsza folia.

Pytałem już nawet o piecowe przyciemnianie, nic to nie da bo policja wykonuje pomiar od zewnątrz :mad2: A od zewnątrz nie wiele widać, od wewnątrz widać jakby nie było nic przyciemnione, a od zewnątrz wiadomo, że ciemno i misiaki robią pomiar od zewnątrz :mad2: Nie mam pojęcia czemu tak robią, bo to chyba chodzi o to żebym ja dobrze widział przez szyby, a nie żeby mnie dobrze widziano, no ale Polska to kraj absurdów i niestety takie rzeczy w wykonaniu służb państwowych są na porządku dziennym.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Jeżdżę raczej na dystansach około 5km, choć dłuższe też często się zdarzają, myślisz, że to od tego mógł paść akumulator? Tzn nie był doładowany?

Ile może trwać naładowanie się aku po odpaleniu auta? Jadąc z włączonym radiem i światłami.

Bo teraz ni wiem czy próbować z nowym aku (szkoda wydać ze 300-400zł jak nie ma potrzeby) czy to po prostu przez krótkie dystansy.

Sam sobie odpowiedziałeś.Przez 5 km z dużym obciążeniem alternatora to nie ma szans i jeszcze przy mnogiej ilości wypasu które też lubią prąd.Podjedź do elektryka niech sprawdzi ci ładowanie(ale myślę że powinno byc ok. wnioskując z twojego opisu)w razie czego naprawa jest droga,alternator jest chłodzony cieczą.Akumulator najlepiej sprawdzić po np. nocnym postoju nie jeżdżąc autem, lub powiedzmy te 5 km.Pogoń tak ze 20km i powinno ci doładować, ale jak aku słaby to i tak ten prąd szybko ucieknie.Tak jak pisałeś pojeździłeś trochę i wróciło do normy,bo doładował się aku w miarę przyzwoitości.

Nawet nie wiesz jakie cuda potrafią dziac się jak mało prądu jest,nie ma się co stresic od razu :wink: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czemu tak robią, bo to chyba chodzi o to żebym ja dobrze widział przez szyby, a nie żeby mnie dobrze widziano, no ale Polska to kraj absurdów i niestety takie rzeczy w wykonaniu służb państwowych są na porządku dziennym.

Już Ci odpowiadam dlaczego tak jest. Boją się sytuacji, w której zatrzymują do kontroli (bądź za przekroczenie jakiegoś przepisu/prędkości) auto, podchodzą do kierowcy, który może być np jakimś psycholem, a którego nie widzą przez zaciemnioną szybę a ten siedzi przy szybie z wycelowaną w psy giwerą. Głównie to jest powodem, że mierzą szyby od swojej strony a nie od strony kierowcy bo tak na prawdę mają głęboko w d*** czy kierowca coś widzi czy nie - dbają jedynie o komfort i bezpieczeństwo swojej pracy.

Oczywiście oficjalnie gadka jest, że chodzi o przepisy bo kierowca nie widzi tak dobrze a prawda jest taka jak opisałem powyżej.

Pzdr.

P.S. Nie jest to tylko mój wymysł a autentyczna wypowiedź jednego znajomego Policjanta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ale jak trafi się psychol, to zanim policjant dojdzie do auta i zobaczy kierowce ten zastrzeli go przez szybę, albo go rozjedzie. Taka praca niestety.

Jakoś we francji policjanci nie trzęsą tak tyłkami i można robić ciemne szyby, tylko u nas niestety połowa policjantów nie nadaje się do tej roboty, nie potrafią dobrze ocenić sytuacji i nie mają wystarczających predyspozycji.

Ale dobra koniec OT na temat policji bo nasze wypociny nic nie zmienią.

 

Powiedzcie mi lepiej od czego jest ten stoper w OBC? Co on mierzy? Przyspieszenie od 0 do 100 czy co? Czy tak mogę go sobie po prostu włączyć i zatrzymać przyciskiem? :P

Pierwsze zakupy do mojej buni :) Filterek i paski bo moje są już lekko spękane, pewnie pojeździłyby jeszcze sporo ale za miesiąc jadę w dalszą trasę i nie chcę niespodzianek.

Zdj%2525C4%252599cie0939%252520%252528Medium%252529.jpg

 

Porównanie starego filtra z nowym, ciekawi nie jak długo ten stary filtr był buni :P

P.S. 3 Dni temu przedmuchałem ten filtr sprężonym powietrzem bo wyglądał jeszcze gorzej, był niemal czarny.

Zdj%2525C4%252599cie0906%252520%252528Medium%252529.jpg Zdj%2525C4%252599cie0907%252520%252528Medium%252529.jpg

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc odnawiam znowu moją galerię, są dwa problemy.

1. Dzisiaj oderwałem z dachu tą "płetwę rekina" czy jak to się tam zwie, w każdym razie ktoś mądry przykleił antenę GPS albo radiową od... Audi A6 :mad2:

Sama antena odeszła całkiem gładko, ale problem pozostał z klejem, którym była przyklejona, niewielką część udało mi się wyskrobać paznokciem (warstwa gruba na 2-3mm :mad2: ) ale reszty nie ruszyłem nawet bo się nie dało. Pojechałem więc do mieszalni lakierów samochodowych i zapytałem o środek do zmycia tego czegoś z dachu, Pan wyszedł popatrzył podrapał paznokciem i powiedział, że to jest klej do szyb i tego raczej nie usunę żadnym środkiem na tyle delikatnym żeby na 100% nie zniszczyło lakieru, jedynie czymś na prawdę mocnym ale to na własną odpowiedzialność bo może popalić lakier i dach do malowania, on sam mi nic nie doradził bo nie miał pojęcia czym to można ruszyć.

No i pytanie do Was czy ktoś z Was słyszał kiedyś o metodzie usuwania kleju do szyb z lakieru? Jest to duży placek gruby na 2-3mm więc nie byle co niestety.

 

2. Dzisiaj przy okazji sprzątania w autku odblokowałem sobie OBC, zacząłem się bawić testami i znalazłem pomiar napięcia ładowania, zacząłem jeździć i obserwować wskazania tego testu bo miałem problemy z aku no i niby wartości są dobre bo na D napięcie około 13.3V a jak tylko dodam leciutko gazu i obroty dojdą do 1tys to jest 14.5V ale teraz wieczorem jak wracałem do domu włączyłem światła przeciwmgielne, grzanie foteli i klimę, to trochę dziwne ale chciałem sprawdzić ładowanie przy włączonym wszystkim co się dało, no i jadąc an 1100-1200obr ładowanie 14-14.2V czyli dobre.

Ale jak dojechałem do domu zgasiłem światła otworzyłem drzwi i zapaliły się lampki w środku i drzwiach to zaobserwowałem takie coś, że na P kiedy dodam lekko gazu lampki świecą mocno, a gdy obroty są na jałowym to lekko przygasają, zadziwiło mnie to troszkę bo włączone było tylko radio i te lampki, światła pogaszone itp.

 

Myślicie, że coś jest nie tak z alternatorem/regulatorem napięcia czy to że rozładował mi się aku to wina raczej aku i krótkich dystansów?

 

jaki powinien być aku w mojej 540? Według RealOem 70-90Ah ale jaki prąd rozruchowy? Bo tego nie podali, a może mam zły aku wstawiony po prostu.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładną masz tą bunie... ale te szybki sobie przyciemnij to da duzo efektu... osobiście bym Ci zaoferował swoją pomoc ale troche daleko mieszkasz:D ale jak wpadne do polski kupisz folie i wpadniesz to flaszeczka 3-4h i masz szybki przyciemnione bo az szkoda takiego ładnego autka bez ciemnych szyb... a misiakow olej....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego, szkoda tylko, że moja nie jest w takim kolorze jak Twoja albo w innym niebieskim odcieniu :P Od samego początku marzyła mi się E39 w M pakiecie w kolorze Estori Blue lub Topasblau, ogólnie niebieska, jakoś bardzo mi się podoba Niebieska/Granatowa E39 w M pakiecie. No ale brałem co było bo według mnie było warto dać te pieniądze za takie auto.

 

Co do szyb, to pod koniec sierpnia jadę nad morze na urlop ( modlę się żeby pogoda się poprawiła trochę) i chcę uniknąć problemów z misiakami na trasie albo na miejscu, po powrocie pomyślę nad szybami ale chyba w tym roku odpuszczę temat modyfikacji mojej buni i skupię się jedynie na zrobieniu bieżących spraw mechanicznych żeby wszystko było na tip top, a dopiero na wiosnę zrobię coś z szybami, może większą felgę kupię i zmienię kolor ringów na biały i nie wiem co tam jeszcze wymyślę.

Chciałbym w tym roku jedynie lampy przednie wymienić, tzn ich klosze bo są poniszczone, na razie nie mam na to kasy, ale szukam używanych kloszy na alledrogo i jakby coś się trafiło to i kasa by się znalazła, zamiennik mogę kupić w każdej chwili więc na razie czekam i trochę oszczędzam bo zakup auta sporo kasy pochłonął i zrobienie wszystkiego w mechanice do wyjazdu oraz same wczasy też pochłoną większą gotówkę i będę kolokwialnie mówiąc spłukany, a od października z powrotem na uczelnię i trzeba bulić za czesne po 400zł/msc.

Ale zobaczymy jak to będzie, jak nie będzie się psuła to będzie upiększana i dopieszczana, jak będzie się psuć to kasa pójdzie w naprawy i mody będą odsunięte na dalszy plan.

 

Na razie muszę wymienić paski wieloklinowe, zobaczyć co z ładowaniem/akumulatorem dokładnie się dzieje (nie potrafię go otworzyć :( ) oraz odgrzybić klimę i wymienić filtry kabinowe, nic więcej jak dotąd nie wykryłem po miesiącu użytkowania i oby tak dalej :)

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie muszę wymienić paski wieloklinowe, zobaczyć co z ładowaniem/akumulatorem dokładnie się dzieje (nie potrafię go otworzyć ) oraz odgrzybić klimę i wymienić filtry kabinowe, nic więcej jak dotąd nie wykryłem po miesiącu użytkowania i oby tak dalej

 

na aku pewnie będzie jakaś naklejka, albo cały plastik z korkami, więc myśle że nie bedziesz mial z otworzenie... dobrze popatrz:)

Pozdro....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie na aku jest pokrywka, zespolona z korkami. Wiem że muszę ją podważyć ale próbowałem już wieloma narzędziami z różnych stron i plastik trzeczy jakby zaraz miał pęknąć a nie chce zejść:/

W necie jedni piszą, że Centrę Futura da się otworzyć, a inni że się nie da bo pokrywka jest zgrzana.

Ale chyba muszę sprawdzić alternator, bo dzisiaj jak jechałem i włączyłem sobie światła i radio to na skrzyżowaniu napięcie ładowania spadło mi do 12. 7-12.8V u wahało się między 12.7 a 13,2, więc chyba trochę słabo ładuje ten mój alternator.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ściągnięcia kleju do szyb z lakieru to słyszałem swego czasu, że w sklepach lakierniczych mają specjalne gumy, które zakłada się na wiertarkę i tym zdziera różne kleje z różnych powierzchni.

Jeśli nie tym to możesz po prostu spróbować ten klej do szyb spolerować papierem wodnym 2000-2500 tys a potem wypolerować lakier po papierze.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Manolito77 Z tym klejem na dachu to może do jakiegoś lakiernika podjade zapytać co z tym zrobić.

 

Rozwiązałem sprawę słabego aku, jedna cela jest zwarta i dlatego tak szybko zdycha bo wydajność spadła o 1/6 i na dodatek przez zwartą celę sam się rozładowuje w czasie postoju, dlatego po 3dniach postoju nie mogłem odpalić.

 

Teraz powiedzcie mi jaki aku kupić? 80, 90 czy 100Ah? Jakiej firmy? Dobrze byłoby jakby był obsługowy bo tak to ani sprawdzić poziomu elektrolitu ani nic dolać nie można :/

 

Obecnie mam Centrę Futura 100Ah, ale Real OEM podaje, że aku od 70 do 90Ah jest przewidziany dla 540i z 96r.

 

Jaką markę akumulatora polecacie? Bosch Warta Centra Bergen Banner? Które z nich byście wybrali i jaką pojemność? 70 80 czy 90Ah?

Lepiej kupić coś drogiego np. Warta Blue DYNAMIC 80Ah 740A za 409zł i liczyć na to, że wytrzyma ze 4lata czy kupić jakiś najtańszy za 220zł nieznanej marki i za 2 lata kupić kolejny?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz powiedzcie mi jaki aku kupić? 80, 90 czy 100Ah?

 

Moim zdaniem spokojnie wystarczy 90Ah, ja u siebie przy 3.0 dieslu mam 95Ah i daje rade bez żadnego problemu nawet na 35 stopniowym mrozie i dochodzi jeszcze webasto :wink:

Mój szef ma dużego vana Chevroleta, nie wiem jaką ma pojemność ale wiem że napewno jest to duże v8 i zmieniałem w tym aucie akumulator, fabrycznie był 70Ah :wink:

Jaką markę akumulatora polecacie?

Mogę polecić Bosha, mam go prawie rok i narazie żadnego kłopotu, zapłaciłem za niego niecałe 400zł

"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Kup sobie taki koło 90Ah.Masz dużo wypasu które potrzebuje dużo prądu,alternator w tych autach są dosyć mocne także nie będzie problemu z doładowaniem.

Kiedyś miałem Bosch Silver-super był 5 lat jak sprzedawałem i trzymał prąd jak nowy,Varta też dobra miałem 3 lata ten aku i sprzedając auto też nie było z nim żadnych problemów.Teraz mam aku ori BMW(nie wiem kto je produkuje) już ma ponad 5 lat i za*******la jak ta lala :D

Banner,Kager i jeszcze coś czego nazwy nie pamiętam(cenowo ok. 200) były zakładane w autach służbowych kapitulowały po 1-1,5 roku,jeden nawet wytrzymał 2 tyg. i poszedł do reklamacji.

Co do wyboru to należy do ciebie.Ale pamiętaj "żeby oszczędzac na byle czym to trzeba byc bogatym" :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak fabryczny byl 70 to 80 spokojnie Ci wystarczy, większego może nie doładowywać szczególnie przy krótkich dystansach, a takie napisałeś, że często robisz... przy wyborze to na co warto zwrócić uwagę to prąd rozruchu (czyli ta większa cyfra np. 640A, 700A, itp...) to dzięki niemu auto odpala lepiej jak prąd jest większy i słabiej jak ten prąd jest mniejszy... a pojemność 90ah to już akku dla "dizelków" raczej, benzyna na pewno nie potrzebuje tyle...
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIHY525 Wiem o tym, że chytry dwa razy traci, ale czasem lepiej kupić tańszą rzecz, która wytrzyma 2-3lata i potem drugą taką samą niż jedną 2x droższą, która posłuży nam 4-5lat.

Ale mniejsza o to, chyba zdecyduję się na Boscha, sprzedają je w Łodzi niedaleko mnie po 380-390zł, może coś taniej znajdę. Jutro pojeżdżę poszukam.

 

Mam kolejne pytanie, co to za rurka? Jest obok akumulatora, i wychodzi na zewnątrz ale nie była do niczego podpięta.

Domyślam się, że to jakieś odprowadzenie wody ale skąd?

 

Zdj%2525C4%252599cie0952%252520%252528Large%252529.jpg Zdj%2525C4%252599cie0953%252520%252528Large%252529.jpg

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co stosunkowo niedawno wyczytałem (chyba nawet na tym forum), jest to odprowadzenie wilgoci/skroplin z akumulatora. Ponoć akumulator (nie wiem czy każdy) ma gdzieś w obudowie miejsce na wpięcie tego wężyka. Wężykiem tym odprowadzana jest wilgoć, która ma odczyn kwasowy. Jeśli wężyk nie jest podpięty to wilgoć ta spływa po ściance akumulatora i zaczyna pod nim rdzewieć podłoga bo żre to lakier i się ruda wdaje.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja, jest to odpowietrzenie akumulatora. Podczas ladowania uwalniaja sie gazy i trzeba to gdzies elegancko odprowadzic. Moze tez byc troche par o kwasnym odczynie, a nie jest to zdrowe dla blach.

Zwykle akumulatory na przeciwleglych, krotszych bokach wieczka maja dwa otworki, jeden sie zaslepia dolaczona zatyczka (trzeba ja odlamac z ktoregos plastikowego elementu wieczka, lub oslon klem). Z drugiej strony podlaczasz owa rurke.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A każdy akumulator ma takie odpowietrzenie? Tzn w sensie, że to odpowietrzenie jest tak zrobione żeby podłączyć ten wężyk, bo odpowietrzenie jako takie to chyba każdy ma.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te, ktore stosowalem, zawsze cos takiego mialy.

Varta, Bosch, nawet nietrafiona Centra Futura.

Pojde do Jeepa, tam siedzi Banner, sprawdze...

 

Edit: Banner tego nie ma, ale w Jeepie akumulator jest pod maska. W Beeemkach zawsze mialem akumulator w bagazniku, lub pod tylnym siedzeniem a brak tej rurki skutkuje rowniez specyficznym zapaszkiem.

Odpowietrzenie musi byc zawsze, inaczej mogloby rozerwac akku, tylko patent z rurka jest stosowany, aby pozbyc sie swedu na zewnatrz.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jest kolejny problem, regulacja kierownicy przestała działać :|

Tzn chciałem dzisiaj naprawić wyświetlacz w liczniku bo jak jest ciepło piksele giną.

No i żeby wyjąć licznik trzeba odsunąć do siebie i w dół kierownicę, ale nie działa mi ten dżojstik do regulowania kierownicy :x

Ostatnio działał, a dzisiaj nie chce, fotel działa normalnie, multifunkcja też, pamięć fotela działa i o dziwo jak trzymam przycisk od pamięci foteli to kierownica się ustawia, tzn silniczki działają ale jakby dżojstik przestał działać.

 

Wiecie może co to może być? Na forum wyczytałem, że może to być luźna wtyczka pod osłoną z reg. fotela, zdjąłem osłonę poprawiłem wtyczki i dalej nic niestety :?

 

Nie działa w żadnej pozycji stacyjki, nawet jak odpalę silnik.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra nie było tematu.

Po prostu w E39 żeby regulować elektryczną kolumnę kierownicy trzeba zamknąć drzwi :shock:

A ja kombinowałem przy otwartych :mad2:

Jutro zajmę się licznikiem bo dzisiaj już mi się nie chce.

 

P.S. Nie myślcie, że całe 1.5h siedziałem przy tym :D Czekałem na odpowiedź tutaj i w miedzy czasie pojechałem do sklepu i....kierownica zaczęła działać :P

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też właśnie bardzo zastanawia fakt, że nie działa przy otwartych drzwiach.

 

Moim zdaniem szyby, fotele, kierownica powinny dać się regulować przy otwarciu drzwi kierowcy jak zapali się lampka wewnątrz, w Mercedesie tak jest że po otwarciu drzwi dochodzi prąd do foteli i szyb, b. dobry patent bo ostatnio bunia i mercedes stały na podwórku z otwartymi szybami i zaczęło padać, wskoczyłem do mercedesa zamknąłem drzwi, a w buni niestety się nie dało i musiałem lecieć do domu po klucze :|

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.