Skocz do zawartości

[E39] 540iA ///M pakiet by KamillO


KamillOdh

Rekomendowane odpowiedzi

Tak więc na prośbę kolegi dani3011 zakładam galerię mojej buni:)

Jestem posiadaczem auta dopiero od 15dni więc niezbyt długo, ale jak na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu:)

 

Autko od 2005r w moim mieście, a ja go nigdy nie widziałem :D:D Albo się dobrze kryło, albo było tak mało jeżdżone :P

 

Na początek rozkodowany VIN

Vehicle information

VIN long WBADE61080BU80164

Type code DE61

Type 540I (EUR)

Dev. series E39 ()

Line 5

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M62

Cubical capacity 4.40

Power 210

Transmision HECK

Gearbox AUT

Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Prod. date 1996-03-04

 

Order options

No. Description

260 SIDE AIRBAG DRIVER/FRT PASSENGER

302 ALARM SYSTEM system alarmowy z centralnym zamkiem i otwieraniem klapy z pilota

339 SATIN CHROME listwy na aucie w kolorze czarnym, polerowane

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC szyberdach elektrycznie unoszony i odsuwany

415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW roleta elektryczna tylnej szyby

423 FLOOR MATS, VELOUR welurowe dywaniki

428 WARNING TRIANGLE trójkąt ostrzegawczy + apteczka (pakiet)

431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D

438 WOOD TRIM Drewniane wykończenia

441 SMOKERS PACKAGE Pakiet dla palących

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE fotele komfort, elektrycznie regulowane z łamanym oparciem (skóra)

464 SKIBAG torba na narty

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER grzane siedzenia

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Spryskiwacze świateł z intensywnym myciem

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Asystent parkowania (parktronic)

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM regulowane światła przednie

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING klima automatyczna (klimatronik)

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Nawigacja Profesjonal

629 CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Telefon z przodu

704 M SPORT SUSPENSION Zawieszenie M Technic

801 GERMANY VERSION wersja niemiecka

818 MAIN BATTERY SWITCH Główny wyłącznik zasilania

999 ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS

 

Oprócz tego co jest w nr VIN są jeszcze zderzaki M pakietowe (oryginalne).

Na razie wrzucę tylko fotki z ogłoszenia plus kilka fotek z pod mojego domu, jak czas i pogoda pozwolą to wybiorę się gdzieś w plener na ładną sesyjkę:)

Stan auta według mnie dobry, nie ma jakichś usterek mechanicznych, najbardziej drażniącymi wadami są piszczące tylne hamulce i poniszczone klosze przednich reflektorów.

Autko wyposażone oczywiście w podtlenek LPG na instalacji Prins'a, póki co sprawuje się idealnie nie ma odczuwalnego spadku mocy między benzyną a LPG:)

243tys przebiegu (500km moje :D), silnik pracuje jeszcze na syntetyku Castrol 5W40 i podobno nie bierze nadmiernej ilości oleju, na tym oleju jest przejechane 5tys i było trochę poniżej maksimum na bagnecie, dolałem 0.5l do max i zobaczę za 1-2tys ile ubędzie, jesli nie dużo to będę zadowolony.

 

1%252520%252528Large%252529.jpg

4%252520%252528Large%252529.jpg

9%252520%252528Large%252529.jpg

5%252520%252528Large%252529.jpg

6%252520%252528Large%252529.jpg

12%252520%252528Large%252529.jpg

7%252520%252528Large%252529.jpg

8%252520%252528Large%252529.jpg

 

Do zrobienia:

pocą się uszczelki pokryw zaworów- nowe 110zł Elring'a

nie działa łamanie oparcia w fotelu pasażera, ogolona zębatka:/ (szukam silnika z mechanizmem, albo samego mechanizmu, jak ktoś ma to poproszę PW)

klosze przednich lamp bo zniszczone

pozbycie się piszczenia tylnych hamulców bo mnie to irytuje delikatnie mówiąc

 

nic więcej nie wykryłem jak na razie i mam nadzieję, że nie wykryję:P

 

 

Plany na przyszłość:

podnieść lekko tył, bo siedzi o 2cm niżej od przodu i niezbyt mi się to podoba

zamontować czytnik kart pamięci z USB zamiast zmieniarki CD :)

może przyciemnię szybki tył + ewentualnie przód ale misiaki mogą się czepiać i muszę to przemyśleć jeszcze

może jakiś mod wydechu żeby autko brzmiało jeszcze ciut bardziej rasowo, ale nie żeby ryczało nawet na niskich obrotach, na niskich ma być w miarę cicho, na wysokich rasowy ryk V8'ki:)

może zmienię felgi na jakieś ciekawe 18" choć te co mam i tak mi się podobają, nawet bardzo :)

 

 

P.S. Wiecie może czy te felgi które mam na aucie wychodziły w rozm. 17"?? Bo w katalogu felg podają, że wychodziły tylko w rozm. 18", na alledrogo też widziałem tylko 18" i nie wiem czy moje to jakieś podróbki czy co? http://felgenkatalog.auto-treff.com/

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 77
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Czuje sie wywołany do tablicy :mrgreen: Fajna,teraz przyznam ci racje że warto szukać cierpliwie,spokojnie i znależć mniej wiecej to co się chce.Co tu patrzeć na rok,skoro na rzut oka jest po lifcie,podoba mi się bez ściemy bo:

1. felgi mam takie same- i takie chciałem(choć nie ori M5) PS> wychodziły 17" do e39 na 100%,miałem do wyboru:ORI,replika :norty:

2.silnik -nie będe dyskutował bo wiadomo V8 :P

3.na ten rok zapasiona(fotele,navi jakie jest ale jest,skóra,szyber,dołożone lampiony,M-pakiet :cool2: )--klosze faktycznie dno,zmienisz i gitara--ja bede swoje polerował,jak wylezie badziew czeka mnie to samo :wink:

4. czarna locha--jak ktos mnie zna to wie że zawsze chciałem czarną>>lakier masz w ładnym stanie

5.NAJ> to jest BMW,a nie gwiazda :cool2: :mrgreen:

Szacunek za cierpliwość,a rokiem nie opierałbym sie w ogóle przy poszukiwaniu(wiemy jakie miny są w ofertach)POdoba mi sie bardzo bez czarowania.TAK trzymaj

PS. mody rozsadne planujesz+moze navi doprowadzić do MK3,4 :norty: ,wydech zostaw V8 sam od siebie efekty konkretne :P

POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nono, bardzo ładna bunia, widze że kolega ze zgierza- trzeba bedzie się gdzieś spotkać wymienić poglądy. Szczerze powiem ze tez mnie bardzo korciła V8 ale bałem się trochę aż tyyylu cylindrów pod maską więc gratuluję odwagi i pięknego autka :cool2:
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakup tego auta to był chyba czysta fart, oporowo szukałem 2.8 z manualną skrzynią, o navi el.fotelach i jeszcze łamanych oparciach i nawet nie myślałem, liczyłem na klimatronik i podgrzewane fotele bo to dla mnie niezbędne.

Tą pojechałem zobaczyć z czystej ciekawości, po prostu była w moim mieście i chciałem się przejechać 540i :P

Po przejażdżce i powrocie do domu (byłem oglądać z tatą), obaj stwierdziliśmy, że to auto jest w zaskakująco dobrym stanie, a cena śmieszna jak na taki stan.

Następnego dnia pojechałem na kolejne już grubsze oględziny z dłuższą jazdą próbną z zaliczeniem trasy itd razem jakieś 40km.

No i pojechałem do siebie do domu wjechać na garaż i wskoczyłem do kanału zobaczyć co jest pod spodem, no i ogólny stan dobry, nic nie gnije wydech w dobrej kondycji nie pordzewiały i nie przepalony, katalizatory na miejscu. Jedynie wyciek z silnika się objawił ale to tylko wspomniane wcześniej uszczelki pokryw zaworów, przynajmniej mam taką nadzieję.

Ostatniego, 3-ciego już dnia oględzin pojechałem znowu na trasę sprawdzić jak auto jeździ na LPG bo dzień wcześniej niemal od razu brakło nam gazu i jeździłem na Pb, na LPG jest równie zrywnie jak na Pb więc potargowałem się i kupiłem auto:)

Kupiłem czwartek, a na sobotę było już ustawionych 6 osób do oględzin i koleś obdzwaniał wszystkich i odmawiał wizyty żeby ludzie nie jechali na darmo, więc pewnie po weekendzie bym już jej u niego nie zastał.

Oglądałem wiele 2.8 w różnych cenach od 13 po 20tys i żadna nawet nie umywała się stanem do tej 540:) Nie mówiąc już o wyposażeniu, jedyne czego mi brakuje to DSP ale audio da się zrobić;) Jak na razie moją ulubioną melodią jest silnik :D

 

Jedyną wadą lakieru jest kilka odprysków klaru na rancie maski tuż przy lampach i małe wgniecenie na błotniku po stronie pasażera, ktoś się chyba oparł kolanem jak robił coś przy silniku, jak będę miał wolny dzień to poszukam blacharza, który mi to wypchnie bez lakierowania bo na 100% się da.

 

adam.gaweda ty też przyjeżdżasz często pod maka w ZGR wieczorami? bo ostatnio dość często podjeżdżam do maka i prawie codziennie widzę jedną E38 i E39 czasem, a tak to różne E36itp.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładna Buma. Piękny silnik :cool2:

Z minusów - ale to MOJE SUBIEKTYWNE uwagi więc nie brać tego do serca:

- drewniane wykończenie środka auta (ogólnie rzecz biorąc: drewno w e39 mi się totalnie nie podoba - chodzi tu głównie o wzór/fakturę bo to jeszcze design drewna starszego typu aut - w nowszych modelach BMW występują już drewienka o fajnej fakturze, kolorze i w nowoczesnym looku i takie mi jak najbardziej podchodzą)

- antena dachowa typu płetwa rekina (nie podoba mi się ta co masz bo jakoś w tym ujęciu zdjęcia bardzo mocno psuje piękną linię e39).

Ogólnie to bardzo fajny egzemplarz i oby funkcjonował bezawaryjnie.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie drewno w aucie bardzo odpowiada:) Dodaje takiego ciepła i luksusu:P

Pletwa rekina jest okropna, na dodatek chyba od wieloryba jest bo jest ogromna, tylko nie wiem czy przypadkiem jakiś "mądry" nie wyciął dziury w dachu żeby kabelek puścić, bo nie wiem czy to antena jest czy tylko plastik. Chciałbym to wywalić ale zobaczymy czy nie będzie dziury.

 

Na razie muszę się skupić na silniku i wyciekach oleju, zauważyłem, że cieknie mi ze zbiorniczka na ATF, cały zbiorniczek był zasyfiony więc pewnie cieknie z korka, muszę uszczelkę wymienić albo jakoś inaczej go uszczelnić. Wyciągałem go z obejmy i wydaje mi się, że w miejscach połączenia zbiorniczka z wężami gumowymi nie ma przecieków, na razie muszę się skupić na korku.

Jak na razie od dolewki oleju przejechałem 650km i dzisiaj sprawdzałem i nie ubyło nic na miarce, więc wyciek spod pokryw zaworów jest niewielki i nie spala oleju w nadmiarze:)

 

Edit:

Panowie mam chyba jakiś problem z alarmem w mojej buni, w vinie wbity jest alarm, myślałem że go nie ma bo jak zostawiłem otwarte okno, zamknąłem samochód i włożyłem rękę przez szybę to alarm się nie włączył, to samo jak uderzałem lekko w szybę, albo jak bujałem autem.

Ale już 2gi raz mam sytuację gdy po 3-4h postoju pod miejscem pracy otwieram auto z pilota i wyje alarm:o po ponownym naciśnięciu przycisku na pilocie przestał.

Po jakim czasie aktywuje się fabryczny alarm? Gdzie są jego czujniki i jak sprawdzić czy ten alarm działa czy nie?

Bo ja chciałem dokładać sobie alarm, ale jeśli alarm jest to nie ma sensu dokładać.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na razie muszę się skupić na silniku i wyciekach oleju, zauważyłem, że cieknie mi ze zbiorniczka na ATF, cały zbiorniczek był zasyfiony więc pewnie cieknie z korka, muszę uszczelkę wymienić albo jakoś inaczej go uszczelnić. Wyciągałem go z obejmy i wydaje mi się, że w miejscach połączenia zbiorniczka z wężami gumowymi nie ma przecieków, na razie muszę się skupić na korku.

Jak na razie od dolewki oleju przejechałem 650km i dzisiaj sprawdzałem i nie ubyło nic na miarce, więc wyciek spod pokryw zaworów jest niewielki i nie spala oleju w nadmiarze:)

 

 

hej jezeli chodzi o płyn atf to chyba norma że jest usyfiony wszędzie dookoła, ja chyba w kazdym swoim aucie do tej pory tak miałem, ale nie zauważyłem zeby jakoś specjalnie tego płynu ubywało, on chyba ma tak że lubi się wypacać...

 

a co do uszczelki pod pokrywą to koszta są niewielkie i satysfakcja z naprawienia gwarantowana, więc ja bym na twoim miejscu sobie wymienił dla świętego spokoju. jak ci zacznie olej kapać na kolektor to tylko niemiły zapach i dymek bedzie się wydobywał spod maski. robota dziecinnie prosta i przy obecnej pogodzie z pivkiem w ręku 3-4 godzinki roboty pod domem...

 

a powiedz mi jak tutaj wygląda jazda na lpg, chodzi mi o koszty przemieszczania sie, srednie spalanie w miescie i na trasie....?!?! :?:

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam.gaweda Co do spalania, to na trasie jeszcze nią nie jechałem, tzn jechałem ale odcinek 16-18km więc spalania nie określę na takim dystansie. Ale pod koniec sierpnia wyjeżdżam nad morze i wtedy mogę dokładnie podać ile pali na długiej trasie 400km w jedną stronę.

Co do spalania w mieście to pierwszy zbiornik wyszedł mi 18.5l LPG, jazda raczej normalna ale czasami jak jakiś kolega wsiadł to chciał żebym pokazał jak to auto się zbiera no i przycisnąłem kilka razy do oporu :P

Drugi zbiornik wyszedł mi 19.5l ale jeździłem dość dynamicznie bo mi się spieszyło i jeździłem z sporo z klimą bo duchota mnie dobijała, no i też 2 czy 3 razy przycisnąłem do oporu, jak dla mnie 19.5l to było mega zaskoczenie bo jak jechałem z kolegą na stację to obstawialiśmy czy spali 21-22l czy więcej, ja stawiałem na 21 ale i tak się na szczęście pomyliłem:P

Teraz mam przejechane już 150km po mieście i mam na kompie spalanie 16.3l przy czym też jeździłem z klimą i parę razy przycisnąłem do oporu żeby wyprzedzić albo coś.

 

Spalanie LPG na dystrybutorze różni się od spalania na kompie o jakieś 1.5-2l oczywiście na plus. Więc jak mam 16.3 teraz to pewnie około 18l wyjdzie.

 

Najgorsze dla spalanie są niestety boczne drogi, mieszkam przy nieutwardzonej drodze i do głównej trasy "jedynki" mam jakieś 500m, ale niestety teraz przy okresie urlopowym jest tam non stop duży ruch i często korki więc jeżdżę bocznymi nieutwardzonymi drogami gdzie prędkości oscylują w granicy 30-40km/h, a miejscami toczę się 5km/h bo są dziury. Przez to spalanie mi skacze sporo do góry.

jak w niedzielę wieczorem jechałem przez całą łódź głównymi arteriami gdzie prędkości były od 60km/h w górę to mimo włączonej klimy i zatrzymywania na światłach co jakiś czas spalanie spadło mi z 17l na 15.8l.

Po wyjeździe ze stacji jak jadę normalnymi drogami w codziennym ruchu (bez korków) to spalanie utrzymuje mi się na 15.5-16l, a nie jeżdżę oszczędnie, tzn jeżdżę tak jak lubię i tak jak pozwala/wymaga tego sytuacja, nie oszczędzam pedału gazu "żeby tylko jak najmniej spalić" bo to bez sensu, kupiłem BMW żeby jeździć dynamicznie i tak jeżdżę. Jak na razie spalanie jest według mnie bardzo do przyjęcia jak na frajdę i możliwości jazdy tym autem.

 

Najbardziej w V8 podoba mi się to, że jeździ się do 2tys obr, przynajmniej przy takich obrotach skrzynia zmienia mi biegi i prawie nie słyszę silnika w trakcie jazdy i jest bardzo fajnie i dostojnie :) Ale jak przycisnę to jest szatan :P

 

aa i jeszcze jak jeżdżę i czasem włączę sobie tryb manualny to spalanie jeszcze mi spada o jakieś 0.5l, ale jakoś wolę jeździć na automacie, a trybu manualnego używać jak chcę zaszaleć :)

 

Wiecie może jak sprawdzić odmę w tym silniku? Tzn czy jest już zasyfiona i trzeba wyczyścić/wymienić czy jest jeszcze dobra? Ostatnio czytałem temat o odmie i jakoś tak mnie zaczęło zastanawiać co się dzieje w mojej odmie, a nie chce mi się na razie ściągać kolektora dolotowego, może przy wymianie uszczelek pokryw zaworów się pokuszę:) Na razie z nudów przeczyściłem sobie dolot :P tzn przepustnice itp, na razie tak powierzchownie bo jakiegoś syfu to tam nie było :P.

 

 

P.S. Czy ktoś coś wie co z tym alarmem? Jak sprawdzić czy jest, czy działa itp? Bo jak trzęsę autem albo uderzam w szybę (z wyczuciem) to nic nie wyje, a już 2x przy otwieraniu auta zaczęła mi wyć syrena czyli na 100% jest tam syrena, stało się to po otwarciu auta pilotem (bez fizycznego otwarcia drzwi).

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki filtr powietrza kupić do mojej buni??

Warto inwestować w coś drogiego jak K&N czy lepiej kupić zwykły filtr Mann'a za 1/4 ceny K&N?

Czy ten filtr K&N na prawdę coś daje i odczuwalnie poprawia dynamikę silnika czy to taki chwyt marketingowy i nie warto przepłacać?

 

Bo różnica w cenie jest znaczna, Bosch kosztuje 25zł, Mann 49zł, a K&N około 200zł.

A może filtr gąbkowy Pipercross za 90zł? Czy filtry gąbkowe na prawdę lepiej filtrują zapewniając lepszy przepływ powietrza czy to tylko kolejny chwyt marketingowy?

Chodzi mi głównie o dobre filtrowanie powietrza, żeby syf nie dostawał się do silnika bo to nie jest zbyt zdrowe dla niego.

 

I jeszcze filtry kabinowe, jak wyłączę klimę po kilkunastu minutach pracy to we wnętrzu czuć taki dziwny zapach, ciężko mi go porównać do czegoś, ale na pewno nie jest to normalny objaw.

Myślicie, że to przez filtry kabinowe czy klima do odgrzybienia? Ile to kosztuje orientacyjnie?

Po czym poznać, że filtry kabinowe są do wymiany? Wnętrze paruje w deszczu czy są jeszcze jakieś objawy?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtr powietrza mann spokojnie wystarczy- zmiana na filtry sportowe typu k&n ma sens w momencie gdy planujesz udroznienie zarówno całego dolotu jak i wylotu. w innym przypadku jedyną zmianą jaką mozesz odczuć bedzie troszke głośniejsza praca silnika...

dziwny zapach po wyłączeniu klimy to zdecydowanie odgrzybianie ( a ten zapach heh to ja bym go porownał do brudnej szmaty i starych skarpetek :norty: razem ), no a jak odgrzybianie to i filtry tez mozna by wymienić- nie wiem czy masz tam jeden czy dwa ale koszt filtra to chyba coś ok 80zl/szt...

jak filtr kabinowy jest juz zasyfiony to moze ci auto parować tak jak napisałeś ale też bedzie słąbiej wiało z nadmuchów... parowanie auta moze tez oznaczać zapchany odpływ klimatyzacji....

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam.gaweda Tak myślałem, że te filtry to pic na wodę :P

Co do zapachu no to właśnie taka stara mokra szmata ze skarpetkami jest :D ale tylko przez chwilę, 2-3min i przestaje śmierdzieć, ale i tak przed wyjazdem odgrzybię klimę.

 

Co do filtrów to mam 2szt, wyjmowałem je ostatnio i nie wyglądały na syf, nawiew działa prawidłowo i aut nie paruje, odgrzybię klimę i zobaczymy co dalej, jak dalej będą jakieś nieprawidłowości to wymienię filtry, a jak nie to dopiero przed samym wyjazdem za miesiąc, a jakiej firmy byś polecił filtry kabinowe? Opłaca się kupić np. firma ALCO z alledrogo 2szt za 63zł. czy są to badziewne filtry i trzeba kupić Mann 2szt za 180zł? Co ile wymienia się takie filtry w ogóle? Co roku czy jak?

 

Stano Dzięki twoja bunia świetnie wygląda na białych felach i glebie:) Fele chciałbym właśnie 18" ale póki co muszę zostać na 17" w tym sezonie bo za dużo już kosztów mam jak na jeden rok, do tego przyciemnić szyby ale trochę boję się przyciemniać przednie bo niebiescy będą się czepiać i szybko zabiorą dowód, co do gleby to niestety odpada, mieszkam przy niezbyt dobrze utwardzonej drodze i jesienią są tutaj czasem takie dziury, że ciężko przejechać, już na obecnym zawiasie będzie trzeba kombinować, a przy takiej glebie jaką ty zafundowałeś swojej buni to już w ogóle musiałbym auto na plecach chyba nosić :P

Ale na pewno podniosę troszkę tył, bo siedzi wyraźnie niżej od przodu i nie podoba mi się to, co innego jakby było na odwrót, wtedy nawet fajnie by to wyglądało ale teraz nie jest zbyt ładnie.

Tylko nie wiem czy to jest kwestia ubitych sprężyn, czy ubitych gumowych podkładek pod i nad sprężynami czy coś w zawieszeniu :?

Zawieszenie niby nie daje żadnych oznak luzów i zużycia więc chyba mogę wykluczyć taką opcję.

 

Co myślicie co z tym tyłem? bawić się w wymianę podkładek czy od razu zaserwować nową sprężynkę? Tylko żeby mi się później zawias nie podniósł jak do off roadu :norty:

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zapach właśnie zawsze tak ok 3 minut zapodaje a później już normalnie jest wiec jest to typowy objaw zasyfionej klimy; generalnie im żadziej sie na klimie jezdzi tym szybciej sie syfi...

A jezeli chodzi o filtry kabinowe- różnica zapewne jest w materiale z którego są wykonane- te tanie napewno są zwykłe materiałowe natomiast podejrzewam ze tez a 180 to są juz filtry węglowe wiec stąd ta różnica w cenie. filtry weglowe sa o tyle dobre ze niwelują ci wszystkie zapachy dobiegające z zewnątrz więc stojąc np. za zgierskim autobusem nie bedziesz miał tej super przyjemności wdychania spalonego oleju z frytkownicy :mrgreen: mnie osobiscie nie przeszkadzają te zwykłe i zawsze jak wymieniam to szkoda mi kasy na węglowe i ide po kosztach... wymiana filtrów zaleznie od exploatacji auta i od warunków w jakich sie jezdzi- napewno zgodnie z zasadą będzie termin ok. roku od wymiany do wymiany ale ja bym sie chyba tak z tym nie spieszyl...

najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie masz przechyłu na którąś strone to nie podnoś tyłu- beemki tak mają i w/g mnie wyglądają super, jak podniesiesz tył to efekt wizualny bedzie taczkowaty troche. ja juz 4 bmki miałem do tej pory i kazda miała tył troche niżej i było lux( poza obecną która ma prawą strone lekko pochyloną bardziej niż lewa ale jeszcze nie zaczalem szukac przyczyny)
najpiękniejszy dźwięk na świecie- R6 w BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie klimy i smrodu,jak chcecie podeśle wam temat i sposób na tani samodzielny zabieg ,zrobił tak Manolito77 i umieścił na innym forum,ale moge wam posłać na priva.Działa to,wiadomo nie super,ale jak sie powtórzy dobrym specyfikiem jest róznica ogromna.Powysyłam wam tak czy inaczej,a na zrób to sam,musiałby autor sie zgodzić :wink: POzdr

BezpiecznyMocnyWygodny

Foteczki: Moja Bunia 525d-KLUB // Galeria Moja z Forum

GG36122033/TEL.722-22-99-00/ dani3011@interia.eu

http://www.motostat.pl/user_images/36127/icon1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dani3011 Dzięki za link pewnie sam sobie odgrzybię klimę:)

A co do wprowadzania środka odgrzybiającego do dmuchawy to... gdyby tak włączyć dmuchawę i psiknąć tego środka do wlotów powietrza na podszybiu? Tak żeby dmuchawka go zassała i rozproszyła po całym układzie chłodzenia włącznie z chłodniczką klimy?

Fachowcy od klimy raczej nie rozbierają ludziom samochodów w celu odgrzybienia klimy. Co myślicie o takim zabiegu? Tzn tak jak opisał to Manolito77 oraz psiknięcie na dmuchawę ale przy włączonej dmuchawie/klimie?

 

Na forum golfa mk4 znalazłem taki sposób, że kupuje się spray do odgrzybiania z blokadą, tzn wciskamy a on cały się "wypsikuje".

Odpalamy autko, włączamy klimę z obiegiem zamkniętym wstawiamy ten spray gdzieś z przodu i naciskamy, zamykamy autko i zostawiamy na 20-30min niech wejdzie w obieg klimatyzacji i krąży przez jakiś czas, ponoć po tym zabiegu zapach znika i klima jest odgrzybiona, na razie nie doczytałem niestety co to za środek.

Po całym zabiegu wietrzymy auto 20-30min i mamy odgrzybioną klimę.

Jakby połączyć sposób z psikaniem środkiem do wlotów powietrza na włączonej klime, a potem włączyć obieg zamknięty i rozpylić środek w aucie to moim zdaniem zdałoby egzamin, bo środek dostałby się do całego obiegu klimatyzacji i powietrza w aucie więc i odgrzybiłby każdy zakamarek.

 

Dodatkowo wspominali żeby co 3lata wymienić filtr osuszacza klimatyzacji, ale on kosztuje około 100 http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/OSUSZACZ_Filtr_BMW_E39_Filtr_Klimatyzacji__Filtr_Osuszacz__Filtr_do_Klimatyzacji__Klimatyzacja_Samochodowa__Klima_w_Aucie__Klimatyzacja_Czesci__Klimatyzacja_Oczyszczanie__Klimatyzacja_Osuszacz__Klimatyzacja_Lodz-1605.html

Co o tym sądzicie? Wymieniał ktoś w ogóle kiedyś taki filtr?

 

P.S. te filtry ALCO za 64zł też są podobno węglowe http://motoallegro.pl/filtr-kabinowy-weglowy-bmw-e39-e-39-x-2-szt-i1690208873.html

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
. te filtry ALCO za 64zł też są podobno węglowe

Ostatnio pytałem w sklepie,tak to są węglowe,kosztowały 65 zł(więc tyle co na all,a i jeszcze tu za przesyłkę musisz).Na allegro ceny bywają jak w sklepie,a nawet droższe.Czasami dlatego warto zapytać się w sklepie.Filtry te służą aby syf ci nie leciał do środka,jeżeli masz czyste to nie potrzebna jest ich wymiana.Objaw który wskazuje na ich wymianę to parujące szyby,bo dmuchawa nie zaciąga tyle tlenu co powinna i miele w kółko to samo jak przy obiegu zamkniętym.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kupuję części do samochodu na alledrogo, zawsze jadę do pobliskiego sklepu z częściami i mi ściągają to co chcę i nieraz mam nawet taniej niż na alledrogo jest, jak będę u nich kupował pasek wielorowkowy, uszczelki pokryw zaworów,filtry i olej to zawołam jakąś zniżkę dla stałego klienta :P

 

 

P.S. A wiadomo Wam może gdzie kupić silniczek z mechanizmem od łamania oparcia w fotelu pasażera? Albo sam mechanizm, bo u mnie silniczek działa ale niestety plastikowa "śruba"/przekładnia jest ogolona z ząbków i ją właśnie potrzebuję. Na alledrogo nie widziałem niestety tych silniczków :/

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

To pewnie będziesz musiał szukac tam gdzie handlują używanymi częściami.Ale szczerze powiem,że raczej ciężko będziesz miał kupic,bo rzadko kto chce sprzedac jedno siedzenie.Może jakieś porwane,zniszczone się trafi,bo tak to ciężko będziesz miał to znaleźć.

Podam Ci nr. tel. do gościa który jest zapalonym miłośnikiem BMW i prowadzi sprzedaż używanych części 601 340 092-Dobaczewski.Może będzie w stanie Ci pomóc.

Zaznaczam że nie mam w tym żadnego interesu,a nr. tel. jest ogólnie znany chociażby z wielu zlotów BMW których był sponsorem.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z radiem:/ tzn wyświetlaczem.

Dziś kombinowałem sobie trochę przy aucie, sprawdzałem różne ustawienia głośników itp itd no i rozładowałem aku (chyba mam słaby bo to nie trwało aż tak dlugo żeby aku padł). Chciałem odpalić auto i nic, podłączyłem prostownik na parę min, włączyłem funkcję rozruchu na prostowniku i odpaliłem silnik, odpiąłem prostownik i pojechałem. W drodze zauważyłem, że radio gra ale wyświetlacz jest wygaszony, naciskanie włącznika nic nie dawało.

Po paru minutach wyświetlacz zaskoczył i świecił normalnie.

Dojechałem do celu zgasiłem auto, potem za jakąś godzinę odpaliłem i.... wyświetlacz miał problemy z rozświetleniem się:/ jakby był za słabo podświetlony po prostu, czasem jedna część przygasała, za chwilę się zapalała ale świecił b.slabo. Po paru min znowu zaczął działać normalnie.

Pojechałem w jeszcze jedno miejsce zgasiłem auto i po 30min znowu odpaliłem i tym razem normalnie wszystko działało.

 

czy te objawy to jakieś następstwo rozładowania aku czy usterka mojej nawi? Byłoby kiepsko jakby nawi padła bo i tak chciałem ją w przyszłym roku na dużą nawi zmienić albo na niefabryczną dedykowaną nawi.

 

P.S. Wie ktoś jak zdjąć pokrywkę z akumulatora Centra Futura? Bo nie mogę zdjąć tej pokrywki pod którą są korki,a chciałbym sprawdzić poziom elektrolitu.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
czy te objawy to jakieś następstwo rozładowania aku

Oczywiście.Takie i różne inne anomalie występują przy słabym akumulatorze.A jak masz dość spore wyposażenie musisz liczyć,że będzie się zużywał dość szybko.Jak jeździsz na dość krótkich odcinkach,gasisz i odpalasz to tym bardziej bo nie doładuje się tak jak powinien.

Dobry akumulator to podstawa.

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link pewnie sam sobie odgrzybię klimę:)

A co do wprowadzania środka odgrzybiającego do dmuchawy to... gdyby tak włączyć dmuchawę i psiknąć tego środka do wlotów powietrza na podszybiu? Tak żeby dmuchawka go zassała i rozproszyła po całym układzie chłodzenia włącznie z chłodniczką klimy?

Może to być o tyle ryzykowne, że te pianki czyszczące/odgrzybiające z upływem czasu, podczas działania zamieniają się w stan płynny i mogłoby Ci to przez kratki przelecieć/przesączyć się i zalać Ci radio/navi/klimę. Ja tam wolałem wpuścić to do wentylatora przez kanały powietrza od strony komory silnika i dopiero po kilku minutach odpalałem klimę/wentylator. Kiedyś jak właśnie zapodałem w swojej poprzedniej furze piankę przez wloty na szybie to mi ją wypluło przez wloty na twarz i musiałem szybko papierem jechać żeby mi radia nie zalało.

 

 

Na forum golfa mk4 znalazłem taki sposób, że kupuje się spray do odgrzybiania z blokadą, tzn wciskamy a on cały się "wypsikuje".

Odpalamy autko, włączamy klimę z obiegiem zamkniętym wstawiamy ten spray gdzieś z przodu i naciskamy, zamykamy autko i zostawiamy na 20-30min niech wejdzie w obieg klimatyzacji i krąży przez jakiś czas, ponoć po tym zabiegu zapach znika i klima jest odgrzybiona, na razie nie doczytałem niestety co to za środek.

Po całym zabiegu wietrzymy auto 20-30min i mamy odgrzybioną klimę.

To są tzw "granaty" - stawiasz to mniej więcej między fotelami przednimi lub na wycieraczce tylnej którejś, wciskasz i zostawiasz tak jak mówisz. Testowałem to około 3 miechów temu i powiem krótko - jedna wielka lipa nie warta wydanych pieniędzy. Ładny zapach utrzymywał się przez około 2 dni. Potem już go nie czułem. Oprócz tego trzeba tapicerkę w najbliższym otoczeniu "granatu" czymś osłonić bo się to cholerstwo mokre robi i syfi wszystko dookoła. Jak dla mnie to o wiele lepszy efekt był po tej piance, którą zaaplikowałem w kanały powietrzne za klimą.

ale najlepszym jak do tej pory sposobem było ozonowanie. Już miesiąc nie czuję tak tego mopa i zamiast tego czuć taki jakby delikatny zapaszek ozonu - coś jak po burzy.

 

Dodatkowo wspominali żeby co 3lata wymienić filtr osuszacza klimatyzacji, ale on kosztuje około 100 http://www.e-sklep-laser-sinex.pl/OSUSZACZ_Filtr_BMW_E39_Filtr_Klimatyzacji__Filtr_Osuszacz__Filtr_do_Klimatyzacji__Klimatyzacja_Samochodowa__Klima_w_Aucie__Klimatyzacja_Czesci__Klimatyzacja_Oczyszczanie__Klimatyzacja_Osuszacz__Klimatyzacja_Lodz-1605.html

Co o tym sądzicie? Wymieniał ktoś w ogóle kiedyś taki filtr?

 

P.S. te filtry ALCO za 64zł też są podobno węglowe http://motoallegro.pl/filtr-kabinowy-weglowy-bmw-e39-e-39-x-2-szt-i1690208873.html

Też o tym filtrze osuszacza słyszałem i będę musiał się za to zabrać bo jeszcze tego nie wymieniałem.

Co do filtrów węglowych to jest tego teraz od groma i różnią się pewnie głównie okresem przez jaki spełniają swoje zadanie. Im tańszy tym pewnie trochę krótsza zdolność do węglowego filtrowania zapachów bo pewnie mniej węgla w filtrze.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIHY525 Czyli z radiem wszystko w porządku?

Jeżdżę raczej na dystansach około 5km, choć dłuższe też często się zdarzają, myślisz, że to od tego mógł paść akumulator? Tzn nie był doładowany?

Ile może trwać naładowanie się aku po odpaleniu auta? Jadąc z włączonym radiem i światłami.

Bo teraz ni wiem czy próbować z nowym aku (szkoda wydać ze 300-400zł jak nie ma potrzeby) czy to po prostu przez krótkie dystansy.

 

A może aku mam nie doładowany bo jeżdżę na zbyt niskich obrotach co? Bo jak jeżdżę sobie tak normalnie spokojnie po mieście czyli 90% mojej jazdy to skrzynia zmienia mi biegi max przy 2tys obrotów i jak jadę to utrzymuję około 1100-1400obr/min. Może na tak niskich obrotach alternator nie jest w stanie dobrze naładować aku?

Pozostaje też kwestia lewego poboru prądu, może coś mi cały czas pobiera prąd? Jak aku mi wczoraj siadł to auto stało od piątku wieczora i zostało odpalone dopiero w pon wieczorem, może coś mi kradnie prąd po prostu i dlatego aku siadł.

Jest jakaś metoda żeby sprawdzić czy po zamknięciu auta pobór prądu jest duży czy mały?

Jak wsiadam do auta, to zawsze słychać lekkie terkotanie jakiegoś wentylatorka, podejrzewam, że od klimatronika bo mniej więcej z tamtych okolic wydobywa się dźwięk, chyba że w radiu jest wentylatorek na dole, czy tak ma być?

Po jakim czasie BMW przechodzi w stan "uśpienia"?

 

Manolito77 Chyba pojadę na odgrzybianie, zadzwoniłem właśnie do jednego typka co zajmuje się klimą i powiedział, że ozonowanie 50zł, a wymiana czynnika 100zł, więc nie ma chyba sensu wydawać 40-50zł na jakieś preparaty i samodzielne kombinowanie bo tyle samo weźmie fachowiec i mam pewność, że będzie to odgrzybione, a jak coś będzie nie tak to mogę reklamować a sam sobie nie zareklamuję niestety :D

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie co to za funkcja OBC? Tam jest napisane "STOPW" czy "STCPW"?? Giną mi piksele w wyświetlaczu i nie wiem czy akurat linijka uciekła czy tam jest tak napisane.

Zdj%2525C4%252599cie0910%252520%252528Medium%252529.jpg

Jak wam się podoba zabawa z PhotoShopem? :P:P Do takiego wyglądu chciałbym doprowadzić to autko, ale chyba się nie uda bo niebiescy będą się czepiać za przednie szyby :( a same tylne nie dadzą pożądanego efektu :(

BBS%252520RS%252520Black.jpg

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.