Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

mam kilka nieścisłości w swojej wiedzy o stanie mojej Buni.

 

1) elektrozawór od EGR prowadzi również do trójnika z prawej strony. W tym trójniku stacjonuje również jeden wąż czarno-czerwony, który nurkuje pod silnik. Gdzie on prowadzi? Nie mam jak sprawdzić obecnie, a muszę go chyba wymienić, tylko dobrze by było wiedzieć za co odpowiada i jak bardzo się wije jeszcze gdzieś dalej (długość....). Nie mogę znaleźć tego na realoem.com

 

2) z lewej strony silnika mam elektrozawór od turbo, z prawej mam elektrozawór od EGR, za tym elektrozaworem od EGR mam trzeci, którego również nie mogę zlokalizować na realoem.com. Za co on odpowiada? Jest inny, niż te od turbo i EGR

 

3) od INPA otrzymuję błąd

7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

 

Error occured 1. times at:

Engine speed 2822.18 1/min

Coolant temperature 85.27 Grad C

Einspritzmenge 53.76 mm^3

Boost pressure 2464.00 mbar

Fehler aufgetreten bei 219980.00 km

 

Wymieniałem elektrozawór od turbiny, smarowałem cięgno (gruszkę). Wymieniłem komplet węży. Czyściłem EGR (sprawny). Co jest tego jeszcze przyczyną?

INPA pokazuje:

http://img11.imageshack.us/img11/984/silnikru.jpg

 

4) Na zimno silnik dosyć szybko łapie (trzeci cykl?) Po rozgrzaniu się czas od zakręcenia do załapania jest z dwa razy dłuższy. Sądziłem według informacji, że mogą za to odpowiadać lejące wtryski. Zrobiłem diagnostykę INPA i DIS, z czego DIS poinformował o ich stanie w normie. INPA pokazuje to tak:

http://img713.imageshack.us/img713/2066/wtryski.jpg

Co jeszcze może wpływać na problem?

 

Dzięki za ewentualne odpowiedzi....

Pozdrawiam

 

Leszek

Opublikowano
Wężyk czarny z czerwonym paskiem idzie do poduchy silnika,wiec długosc weż pod uwage jak do ziemi.Nie wiem jakiego jescze szukasz zaworka prócz EGR i turbiny??Błąd inpy wskazuje na powietrze,przepływka(air pressure..)--tylko że nie znam przyczyny,przy obrotach 2850/min. masz 2450 mbar.Korekcje wtrysków pokazuje w porządku.Jezeli chodzi o to odpalanie ,to moze być czujnik impulsów wałka rozrządu.Wracając do elektrozaworka to z tego co wiem M57 ma ąż/tylko dwa identyczne.POzdr
Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

 

1) Wężyk do poduchy do wymiany tak czy inaczej. Przynajmniej wiem już do czego :)

2) Dwa elektro do EGR i turbiny mam takie:

http://img20.imageshack.us/img20/9233/elektrozaworturbinaegr.jpg

 

Obok elektro EGR dosłownie 5-10 cm obok bliżej grodzi kierowcy na tej samej wysokości znajduje się taki jak poniżej. Czy może on być od poduchy właśnie?

http://img221.imageshack.us/img221/1695/elektrozaworinnyuxw.jpg

 

3) Co może być przyczyną zbyt dużego ciśnienia? Co oznacza u Ciebie przepływka w odniesieniu do układu powietrznego? Właśnie elektrozawór turbiny? Według Rogera-Nysa miał on być właśnie problematyczny, ale wymiana nic nie dała.

 

4) Czujnik impulsu wałka powinien również coś gdzieś pokazać w takim razie. Gdzie mam tego szukać? Błędów brak, które opcje w INPA/DIS mogą mi to wskazać?

Opublikowano

kolego ten trzeci zawór (choć nie wiem czy na pewno jest to zawór) powinien wisieć na zaczepce w kolektorze po stronie kierowcy (na samym końcu taka wsuwka). Wiem, że jeden z wężyków tego zaworu idzie to takiej "trąbki" od dołu w kolektorze (na czerwono zaznaczone), która najprawdopodobniej steruje przepustnicami w kolektorze. Napisałem najprawdopodobniej bo ostatnio dość często zaglądam do kolektora i wygląda to właśnie tak jak opisałem - czy na pewno tak jest ? Głowy nie dam.

 

 

http://img29.imageshack.us/img29/2745/1660618601.jpg

 

 

 

Przepływka to (chyba) przepływomierz.

Opublikowano
Ten 3, mały czarny elektrozaworek jest na pewno od sterowania klapkami w kolektorze. Sprawdź czy nie masz tam gdzieś czegoś nie podłączonego. Pytanie czy te 2 zaworki od turbo i EGR masz oryginały (pierburg) czy jakiś zamiennik.
Opublikowano

Więc tak:

 

mój kolektor nie posiada tej "trąbki", nie posiadam klap, elektrozawór istnieje. Odłączyć, czy zrobić coś innego?

Jeżeli mam 530d z 1/1999, kolektor nie ma klapek i ma elektrozawór, to znaczy, że już była robiona podmianka? Przy okazji na kolektorze mam kilka partyzanckich śrub, a więc coś było kiedyś grzebane przez jakąś psitę...

 

Wszystkie elektro mam oryginalne Pierburga.

Opublikowano
...Błąd inpy wskazuje na powietrze,przepływka(air pressure..)--tylko że nie znam przyczyny,przy obrotach 2850/min. masz 2450 mbar....

Kolego @dani3011 na moje oko gruba nieścisłość! To nie błąd przepływomierza tylko przeładowanie (charge-air pressure). Air mass jest na diagramie wyżej i jak na wolne obroty również nie mieści się w normie.

 

Możliwość kolejna to zanieczyszczony czujnik ciśnienia doładowania i jego "gniazdo".

Opublikowano

A gniazdo też jest na kolektorze...

 

Jak to "również" nie mieści się w normie ? Charge air pressure jest chyba w sam raz jak na wolne obroty. Jeśli nie to niestety przeczuwam kłopoty...

Opublikowano

Czujnik jest też na kolektorze, z tyłu (przy kabinie) po stronie kierowcy, mniej więcej 10 cm od góry, spójrz na Real-OEM.

W normie nie mieści się przepływomierz, ani ciśnienie doładowania. Dla wolnych obrotów powinno być analogicznie Air-mass ok 300mg/hub i charge-pressre ok 1bara (950-1050) zarówno dla "ist" jak i "soll".

 

P.S. Jak sprawdzałeś poprawność działania EGR?

Opublikowano

EGR sprawdzałem podciśnieniem (zaciągnięciem) o się otwiera i zamyka dosyć łatwo. Tzn ręcznie się nie ruszy, tylko zasysając porządnie.

 

Skąd wiadomo, co się mieści w normie, a co nie z podanych danych? Tzn, skąd mogę się dowiedzieć, że air-mass i charge-pressure powinien wynosić tyle i tyle?

 

Co do elektrozaworu - po przyjrzeniu się mu stwierdzam, że ten czerwono-czarny wąż z niego wychodzi pod silnik. drugi koniec elektro wchodzi do tego trójnika/czwórnika. Jeżeli jest on rzeczywiście związany z poduchą silnika, to wie ktoś o co z nim chodzi? Do czego służy?

Opublikowano
Kolego @dani3011 na moje oko gruba nieścisłość! To nie błąd przepływomierza tylko przeładowanie (charge-air pressure). Air mass jest na diagramie wyżej i jak na wolne obroty również nie mieści się w normie.

O to właśnie chodzi nie rozumiem skad tak zawyżone wartości ma,ja pamietam że doładowane miałem w granicach tysiaka z groszami,ale dokładnie nie podam w tej chwili,a przepływka bo- podaje/mierzy za dużo powietrza.Jeżeli chodzi o ten trzeci zaworek to tak jak mówicie jest on od klapek w kolektorze ale skoro kolega nie ma klapek to on tylko moze byćdo poduch na dole.Z czujnikiem z tłu kolektora masz racje jak najbardziej,on też może dawać takie durne wartosci(a czy nie pokopcuje troche oby ta bunia).Jak mecenas mówiłeś,diagnostykiem poda mu ządane i obecne wartosci wiec tak postapić najlepiej.POzdr i sorki za nie czytelny tekst.

Opublikowano

mecenasie, dani3011 ==>

Muszę bardziej zagłębić się w DIS.

Co do czujników, to muszę przeczyścić te z końca kolektora, bo EGR do najczystszych nie należał. Jutro zajmę się przepływką.

Jak duży wpływ na powyższe parametry może mieć intercooler?

 

mecenas ==> Który schemat dodać do test plan, żebym mógł zdiagnozować w pełni swój problem?

Opublikowano
Ogromny jeżeli chodzi o jego szczelnośc,kolanek gumowych,rur alu,natomiast po czyszczeniu czujnika nie spodziwaj sie cudów,dlatego że to tak upierdliwy i malutki pierdzielnik(może zdechł i odaje takie pomiary).Moze on żle łaczy na kostce,albo aż tak zapaprany kolektor tam gdzie on jest przykręcony.Posprawdzaj sobie te szczególy.POzdr
Opublikowano

Spodziewam się właśnie "gnoju" na czujniku. Intercooler na przyszły tydzień, bo kanał mam dostępny na chwilę tylko :/

Dzięki za podpowiedzi.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wczoraj przedziurawiłem przepływkę mimo, że była świeża (468). Dziś czyszczę czujnik.

Intercooler musi dalej poczekać.... :(

 

PS. Jak ciężkie w skali od 1-10 może być wyjęcie intercooler'a bez kanału ani podnośnika pneumatycznego na dwa metry? :)

Napewno osłona silnika do odpięcia. Jak to dalej wygląda?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.