Skocz do zawartości

[320d] Szarpie przy ruszaniu na zimnym silniku


adr1an

Rekomendowane odpowiedzi

Jeździj chłopie i nic na siłę nie wymyślaj! U mnie też tak czasami się dzieje na zimnym, a jeżdżę już autem prawie 3 lata i nic. 208 tys. na zegarze i cisza. O sprzęgle, dwumasie nawet nie myślę, żeby wymieniać.

 

Po za tym jest na forum dłuuuugi temacik, także poszukaj sobie.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie,mowa chyba o tym specyficznym "koziołkowaniu"-ponoc aktualizacja softu temu zapobiega :D

gdzies czytałem o tym na forum :D hm,te auta tak maja poprostu :duh:

Edytowane przez kota
icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porownaniu z moja poprzednia A3 2004r. tez zauwazylem w mojej 320d ze czasem lekko "dyga" na zimnym ale wydaje mi sie ze to normalne :)

 

jedyne co zauwazylem to czasem mam "problem" z odpaleniem z przycisku, sam nie wiem jak to okreslic ale czasem za pierwszym razem nie chce jakby krecic musze po chwili probowac drugi raz i jest gitara - jakby rozrusznik? jakies szczotki sie zawieszaly? sam nie wiem jak to okreslic, czy ktos z Was mial juz podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć sprzęgło wciśniete do oporu bo jak na sekundke odpuscisz to auto przestaje kręcić

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat o "koziołkowaniu". Objawy takie same ale w innych okolicznościach. W moim przypadku szarpanie występuje tylko na ZIMNYM silniku (rano albo po pracy), a po przejechaniu około 20 kilometrów problem znika. Dodanie gazu powoduje mocniejsze szarpanie.

 

Nie jest to szukanie problemów na siłę. Coś jest nie tak i nie będę udawał, że problemu nie ma :cry2: Mówienie, że 'ten typ tak ma' też mnie nie satysfakcjonuje.

 

 

Mam jeszcze pyt. odnośnie odpalania samochodu. Pytanie może i głupie ale co tam :8) Jaka jest właściwa procedura odpalania tego wehikułu?

 

1)wkładam kluczyk

2)naciskam START/STOP (zapalają się kontrolki)

3)wciskam sprzęgło, gdy kontrolki zgasną ponownie naciskam START/STOP co powoduje rozruch silnika

 

czy może po włożeniu kluczyka od razu wciskam sprzęgło i naciskam START/STOP?

Edytowane przez adr1an
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam identycznie z szarpaniem na zimnym silniku. Inni forumowicze mieli podobne problemy z tym silnikiem. Czasami pojawia sie tez metaliczny dzwiek.

Zobacz wiecej informacji na tez temat pod tymi dwoma linkami.

 

viewtopic.php?f=33&t=118390 oraz viewtopic.php?f=33&t=137639

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat o "koziołkowaniu". Objawy takie same ale w innych okolicznościach. W moim przypadku szarpanie występuje tylko na ZIMNYM silniku (rano albo po pracy), a po przejechaniu około 20 kilometrów problem znika. Dodanie gazu powoduje mocniejsze szarpanie.

 

Nie jest to szukanie problemów na siłę. Coś jest nie tak i nie będę udawał, że problemu nie ma :cry2: Mówienie, że 'ten typ tak ma' też mnie nie satysfakcjonuje.

 

 

Mam jeszcze pyt. odnośnie odpalania samochodu. Pytanie może i głupie ale co tam :8) Jaka jest właściwa procedura odpalania tego wehikułu?

 

1)wkładam kluczyk

2)naciskam START/STOP (zapalają się kontrolki)

3)wciskam sprzęgło, gdy kontrolki zgasną ponownie naciskam START/STOP co powoduje rozruch silnika

 

czy może po włożeniu kluczyka od razu wciskam sprzęgło i naciskam START/STOP?

 

Ja wkladam kluczyk, naciskam sprzeglo i START/STOP. Samochod natychmiast zapala. Jest szybciej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario 79 moje objawy na szczęście nie pasują do tych opisanych przez kolegę prmax

 

Ja wkladam kluczyk, naciskam sprzeglo i START/STOP. Samochod natychmiast zapala. Jest szybciej :)

A co w zimę? Domyślam się, że np. przy -10C po wciśnięciu sprzęgła i naciśnięciu START/STOP samochód odpala dopiero po "rozgrzaniu się świec"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem samochod w maju. Poprzednio mialem tez Diesel z startem na przycisk i wiem ze samochod zapali dopiero po rozgrzaniu swiec zarowych.

 

Co do koziolkowania to pamietam ze gdzies bylo to wspomaniane razem z dolegliwoscia jaka mial Prmax

 

Sam mam inspekcje w Sierpniu wiec zobacze co ASO na to powie. Dam znac jesli nie znajdzie sie na to rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mario 79 moje objawy na szczęście nie pasują do tych opisanych przez kolegę prmax

 

Ja wkladam kluczyk, naciskam sprzeglo i START/STOP. Samochod natychmiast zapala. Jest szybciej :)

A co w zimę? Domyślam się, że np. przy -10C po wciśnięciu sprzęgła i naciśnięciu START/STOP samochód odpala dopiero po "rozgrzaniu się świec"?

 

Tak jak napisał kolega wyżej:

 

wkładasz kluczyk, wciskasz sprzęgło, naciskasz start - od razu. Zimą jeśli będzie taka konieczność grzania świec wtedy po wciśnięciu start zapali się kontrolka i auto odpali ze zwłoką.

 

A co do szarpania, to wymień sobie kpl. sprzęgło oczywiście z dwumasą i daj znać :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

 

U mnie też szarpie na zimnym silniku podczas ruszania i słychać czasami stuk na wysokości skrzyni. Ostatnio wymieniałem tarcze z tyłu i na podniesionym aucie z jednej strony gdy ruszyłem piastą na biegu to było słychać stuk z przodu. Ale to szarpanie podczas ruszania na zimnym jest denerwujące, całe auto chodzi...w żadnym aucie się nie spotkałem z czymś takim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
mi tak szarpie jak auto stoi na podwórku przed domem, jak jest w garażu to raczej jest ok. Kolega z de powiedział ze ma to samo jak mu stoi e91 przed domem a jak w garażu to niema tego. Więc niewiadomo czy wilgoć się do tego nie przyczynia i sprzęgło coś puszcza :?: , póżniej gdy auto się zagrzeje jak u mnie tak u niego jest normalnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Odkopuje :)

Auto mam już rok. Dzisiaj z rana zauważyłem szarpanie przy ruszaniu na sprzęgle. (wcześniej brak takich objawów)

Jakieś 4-5tyś km temu miałem wymienić płyn hamulcowy -nie zrobiłem tego(info na desce)

 

Czy ktoś już zna odpowiedź co mogło się posypać?

 

W przyszłym tygodniu wymienię płyn hamulcowy i ten zawór CDV wywalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że u mnie taka sama historia. Płyn miałem wymienić jakoś pół roku temu, i zrobiłem to dopiero tydzień temu przy okazji zakładania zimówek.

Trochę ponad miesiąc przed wymianą zauważyłem po raz pierwszy te szarpanie przy ruszaniu.

Póki co stwierdzam, że wymiana płynu sprawę załatwiła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam wszystkich. Mam takie pytanie odnośnie tego szarpania. Dokładnie taki sam problem jest u mnie. Szarpie jak zimny przy ruszaniu także jak jadę na zimnym gdy dodam gazu. Koledzy piszą o płynie hamulcowym też mam do wymiany. Pytanie co ma płyn hamulcowy z szarpaniem. Jeżeli chodzi o naprawy jestem kompletnie zielony. A nie chce by w Aso wymieniali po kolei wszystko. Co to jest czy soft czy sprzęgło dlaczego szarpie??? Dziękuję za wszelkie odpowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam u siebie identyczny problem. Mam 320d w automacie N47N. Mam ją od 3 lat i dopiero tej zimy - notabene jak w końcu mam mieszkanie z garażem, wcześniej stała pod chmurką - pojawił się problem z szarpaniem samochodu na zimnym. Dzieje się tak tylko jak temperatura spada poniżej 0 stopni. Byłem u kolegi mechanika BMW, podpiął pod komputer i ... zero błędów. A silnik jak szarpał tak szarpie. Jak były ostre mrozy to trwało to nawet 30 min dopóki się mocno nie rozgrzał. Dodatkowo doszedł dziwny metaliczny dzwięk. Kolega mechanik na "ucho" stwierdził, że to "detonacyjne spalanie", czyli wtryski do wymiany... :( jeszcze nie miałem okazji tego potwierdzić na 100% bo trzeba rozebrać trochę silnika, ale może komuś już się udało rozwiązać ten problem?

Wolałbym aby przyczyną problemu okazało się coś tańszego :)

 

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja również mam taki problem na zimnym jest najgorzej i tylko gdy dodam gaz przy ruszeniu na samym sprzegle rusza płynnie :0 i dodam też że bardzo delikatnie szarpie przy ruszeniu spod świateł. Mam do wymiany sprzęgło czy szukać innej opcji tej usterki :( i to też nie zawsze się Dzieje ale bardzo często może dwa razy w tygodniu ruszy mi normalnie. Nie wiem czy to ma jakiś związek ale jak stoję w garażu i czekam aż troszkę spadną obroty z samego rana to trochę śmierdzi benzyną, a po wycofaniu i Ruszeniu śmierdzi jeszcze bardziej jakby wtryski laly? :/ macie drodzy koledzy jakieś pomysły co do tego zjawiska?

 

Pozdrawiam kszyhu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

przyczyny szarpania są 4

- zawór dławiący - niektórzy go usuwają,

- uszkodzone koło dwumasowe, - tłumiki drgań skrętnych

- zużyta tarcza sprzęgła - tłumiki drgań skrętnych

- nieumiejętne ruszanie - zbyt niskie obroty przed "puszczaniem sprzęgła" przy wbitej jedynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie znow problem jest innego typu. Szarpanie przy ruszaniu z jedynki wystepuje tylko i wylacznie na nagrzanym silniku (przewaznie po dluzszej trasie takiej min. 100-200 km a i tez nie zawsze). Na zimnym oraz po trasach 20-100 km - idealnie. Dodawanie gazu nic nie daje jeszcze powiedzialbym, ze zwieksza szarpanie. Zmiany nawet przy minimalnym toczeniu sie auta - fabryka. Jakies pomysly ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
U mnie znow problem jest innego typu. Szarpanie przy ruszaniu z jedynki wystepuje tylko i wylacznie na nagrzanym silniku (przewaznie po dluzszej trasie takiej min. 100-200 km a i tez nie zawsze). Na zimnym oraz po trasach 20-100 km - idealnie. Dodawanie gazu nic nie daje jeszcze powiedzialbym, ze zwieksza szarpanie. Zmiany nawet przy minimalnym toczeniu sie auta - fabryka. Jakies pomysly ??

 

Udało Ci się z tym uporać? mam identyczne objawy, po nagrzaniu przy ruszaniu występuje szarpanie. Najgorzej jak się stoi w korku, dodam że na biegach 2,3,4,5,6 nic takiego nie występuje...Co robić? wymiana sprzęgła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.