Skocz do zawartości

Nie dziala wsteczny bieg, inne działają dziwnie - automat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rano odebralem autko od mechanika, stalo u niego ponad 3 tyg., nasi mechanicy, trza bylo tylko kabelek wymienic ale zeby do tego dojsc... trza bylo spieprzyc kompa itd. W miedzy czasie wlasnie elektryk naprawial sterownik komputera ale nie wiem czy to ma cos wspolnego. Moj problem wyglada nastepujaco:

- gry odpalam silnik na P samochod szarpie jakby byl na manualnej 1 bez sprzegla

- gdy wrzucam D autko jedzie bez problemu do przodu, zmienia plynnie biegi i rozwija normalne predkosci jak na 3,5l

- jak wrzuce N to samochod ciagnie jakby byl na D ale na wyzszych obrotach juz nie, czyli na N nie pojezdze

- problem jest w R, wrzucam R, swiatelka od wstecznego sie swieca, lekkie bujniecie, cos jakbym wrzucal z R na P ale autko stoi i ani drgnie , jakby bylo na N

 

W czym jest problem? Ktos ma jakiegos pomysla? Dodam ze auto nie bylo rzniete na wstecznym a przed oddaniem do mechanika ktory nie grzebal w skrzyni bylo OK. Czy to wina oleju? Poziom oleju jest OK. Czy od tego stania przez 3 tyg? Pojezdzilem troche zeby go rozgrzac i dalej to samo, a jazda bez wstecznego jest troche ciezka w roznych sytuacjach. Nie wszedzie da sie wykrecic 5m autem.

Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Usterka napewno tkwi w samej skrzyni, a co było powodem tego się już nie dowiesz. Od stania się zepsuć nie może, bo wtedy tematami na forum byłyby same skrzynie automatyczne i problemy z nimi.

Jest jeszcze coś takiego jak zbieg okoliczności, czyli że skrzynia padła w trakci przebywania auta akurat w warsztacie ale w tym celu musiałaby jeździć.

Opublikowano

mi to wyglada na to ze masz zle wyregulowana linke zmiany biegowktora idzie doskrzyni - w pierwszej kolejnosci sprawdz to - dajesz dzwignie w aucie w połozenie P - wchodzisz pod auto - popuszczas srube trzymajaca linke i sprawdzasz czy dzwignia przy skrzyni jest w skrajnym połoznie - jesli nie to dajesz ja w skrajane i skrecasz - sprawdzasz czy pomogło... - to podstawa a wdodatku mozesz to sam zrobic w cenie 0 zł 0 gr :mrgreen:

 

jesli nie to bedziemy dalej myslec :cool2:

Opublikowano
Jesli problem by tkwil w samej skrzyni to gdybym wrzucal na R to przy dodawaniu byloby slychac lizgajaca sie tarcze czy lozysko, ale nie slychac nic, poprostu stoi. Moje zdanie. Co do linki to gdzie ona dokladnie sie znajduje? Jutro sprawdze. Elektryk mi poradzil ze mozna jeszcze sprawdzic w ten sposob ze odlacza sie modul sterowania skrzynia i sprawdzic czy mechanicznie ona pracuje na wstecznym ale nie mial czasu wytlumaczyc mi gdzie ten modul sie znajduje, wie ktos? Czy tak tez mozna? Ktos ma jeszcze jakies pomysly? Czy to moze byc cos z elektryka skrzyni?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano
A czy mechanicy nie bawili się twoim samochodem? Ja zawsze spisuje licznik jak już muszę gdzieś zostawić auto.
Opublikowano
tak jak pisze JELITO - skoro było ok to od stania sie nie zepsuło. U mnie cos takiego by nie przeszło - auto było bez tej usterki przed oddaniem do warsztatu to ma byc i po .
Opublikowano

Według mnie też sprawdził bym najpierw tą linkę o której mówił xsilver.

 

A co się dzieje jak dasz wjchę na 3 lub 2?

Opublikowano

Witam

Carny scenariusz to podmianka skrzyni przez nieuczciwych mechanikow.

Trzy dni to az nadto czasu na taki szwindel.

Mozliwy tez za duzy /lub za maly / stan oleju.

pozdrawiam

Opublikowano

sprawdz najpierw linke - wejdziesz pod auto to jst mocowana po lewejs stronie korpusu skrzyni.......

 

jak skrzynia jest padnieta to nie słychac zadnych slizgajacych sie tarczek łozysk itp - to cichy morderca :mrgreen:

 

sprawdzisz linke to pomyslimy dalej :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
OK. Dopiero udalo mi sie ruszyc autko bo mam problem z odpalaniem na gazie a dzynka cos szwankuje. Na dniach sprawdze ta linke. Jest nowy problem, nie mm nawet luzu, biore na N - auto ciagnie do przodu, na D tak samo, a na R wczesniej byl t.j. luz a teraz tez ciagnie do przodu albo zabuja i stoi jak na P, a na P przy odpalaniu potrafi szarpnac do przodu a tak P to P, jest cos takiego jak elektrozawor wstecznego? Gdzie to jest i co to jest?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
OK. Linka sprawdzona, dobrze przykrecona. Dalej to samo. Od R do D ciagnie do przodu. Na P jest luz. Na wylaczonym silniku na N jest normalnie luz. Gdzie jest problem? Jakby nie dzialal wteczny to tylko wsteczny a reszta normalnie? Czy to problem ze sterowaniem skrzyni? Czy wyswietlilby sie jakis komunikat z check control? O co tu chodzi?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Odswiezam, bo kazdy pisal ze jak sprawdze linke to pomyslimy dalej a tu nic. Moze jakies pomysly?
Serwis BMW. Nie ma rzeczy niemowliwych. Zaraszam - Ireland.
Opublikowano

Witam

Jezeli masz sterownik do twgo automatu ,to pewnie jego sprawka.Tyle moge powiedziec.

Nie napisales jakijest olej/kolor/ i stan.

Poszukaj jeszcze na forum ,bo juz gdzies bylo o tych sterownikach.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.