Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam takie pytanko odnośnie sprężyn, ponieważ te które mam (pseudo sportowe, bo czerwone), zbiły się na kwadrat na górze, i auto trochę podskakuje na wybojach, oraz czuć mocne dobicia, z racji że cały zawias (amorki i sprężyny H&R, oraz wszystkie tuleje będę robił na przyszły rok), to tak pomyślałem czy by nie można było założyć seryjnych sprężyn i w razie draki jakby auto się podniosło, to można by ją obciąć o np. jeden zwój?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

to jest zawsze dylemat - sprężyny czy amorki? Nie da rozdzielić tych dwóch tematów od siebie.

 

Większe / dłuższe sprężyny dają to, że jest większy zakres pracy całego układu .

Mocniejsze / dwu etapowe amortyzatory dają to, że sprężyny "mniej" pracują a amortyzatory tłumią ruch. Jest taki efekt nawet, że zawieszenie pracuje w harmonii z powierzchnią drogi a w samochodzie nie się nie odczuwa.

 

Pytanie co chcesz mieć:

1. samochód rajdowy - długie sprężyny / mocne i mocne amortyzatory

2. jojo- długie sprężyny i miękkie amortyzatory

3. samochód wyścigowy - krótkie sprężyny i twarde amortyzatory

4. młotek pneumatyczny - krótkie sprężyny z twardymi amortyzatorami.

 

Zawsze trzeba znaleźć dla siebie odpowiedni bilans - i to już kwestia gustu i potrzeby. Fabryczne zestawienie zakłada cos pomiędzy 1 i 2 powyżej, a od razu trzeba powiedzieć, że nie jednego rozwiązania na wszystkie nawierzchnie - co jest problemem w Polsce, bo niestety boczne drogi są cz esto w lepszym stanie niż drogie wykorzystane i zniszczone przez potężne ciężarówki - co powoduje, że zawieszenie musi być bardzie pasowane do jednego lub do drugiego typu drogi.

 

Ja mam u siebie tył na krótkich sprężynach, ale niezbyt twardych, ale za to mam dosyć twarde amortyzatory. Tył jak samochód jest pusty ma tendencję do szybko wpadać w ślizg tylny. To akurat mnie nie przeszkadza. Z przodu mam podobny układ, ale jednak nie pasuje mi z jednego powodu - samochód jest za niski. Stąd osłona silnika przestała istnieć a mam lekkie uszkodzoną chłodnicę oleju i blachę z przodu.

 

Z mojego doświadczenia amorki dobre - to jest to. Amortyzatory tłumią efekt ruchu na sprężynie i jeśli pracuje poprawnie w jedną i drugą stronę (bo też tłumią efekt opadania koła na dół), to sprężynami regulujesz wysokość samochodu (mówię o samochodach do "normalnego użytku").

 

A odpowiadając na pytania - musisz sprawdzić jaki jest efekt skrócenia sprężyny ponieważ sprężyny nie pracują liniowo - co oznacza, że góra i dół mają "najmniej" do powiedzenia w trakcie pracy zawieszenia, ale za to one decydują w dużym stopniu o tym jaka jest długość sprężyny kiedy jest całkowicie obciążona.

 

to, że

zbiły się na kwadrat na górze,

może to być normalny wygląd tych sprężyn - taka technologia jest stosowana po to, aby samochód miał odpowiednią wysokość, ale sprężyna pracowała tylko w krótkim zakresie... . . . . chyba, że faktycznie są "zmęczone" i do wymiany.

 

Ciekaw jest jakie rozwiązanie zastosujesz. Koniecznie napisz.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
ok rozumiem, ja już dobrałem amorki i sprężyny dla siebie: http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1117 , tylko zanim je złoże chciałem się dowiedzieć czy mogę tak zrobić z tymi seryjnymi bo auto za nisko siedzi i jest za twarde?

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Jeśli zostawiasz te same sprężyny .... można coś kombinować - są specjalne (nie pamiętam jak się nazywają) przedłużacze - jednak nie zalecam -tracisz całą charakterystykę układu.

 

Jeśli amorki są dobre i nie potrzebujesz jakiegoś skrajnego rozwiązania (rajdy itp....) to standardowe sprężyny - tylko musisz zobaczyć je montowane w samochodzie najlepiej - a nie kupować ślepo - bo po wyglądzie samych sprężyn nie da się oceniać ich stanu.

 

Jeśli ktoś sprzedaje i ma je zmontowane w samochodzie, to wtedy ocenisz, czy wysokość pasuje czy nie.

 

A przy okazji - tu jest świetna symulacja jak amorki ze sprężynami ze sobą współpracują

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
no takich akrobacji nie będę wyczyniał, chodzi mi normalne przemieszczanie się po ulicach, czasem tylko mocniejsze depnięcie na gaz, oraz ciaśniejsze wejście w zakręt, komfort z nutką sportu :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

to standardowe sprężyny z dobrymi (gazowymi) amorkami.

 

A patrząc na zdjęciu w stopce, to wydaje się jak przód pójdzie do góry lekko, to wystarczy. Tył jest ok, tylko jeśłi podniesiesz przód za mocno, to tył pójdzie w dół - środek ciężkości przenosi się bardfziej do tyłu.

 

PS - fajny awatar :D

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano

http://img848.imageshack.us/img848/2025/p1060525.jpg

 

tak wygląda na seryjnych starych sprężynach z przodu i nowych z tyłu ( po miesiącu tył opadł jakieś 1,5 cm)

 

jak chcesz seryjne można ciąć, ale będziesz musiał zanieść je do kowala aby zagiął ucięty koniec tak jak jest w oryginale, tyle że zmniejszasz skok sprężyny przez co może częściej dobijać do końca na dziurach, seryjna jednak jest bardziej miękka niż sportowa (pseudo sportowa)

jak masz obniżone zawieszenie to amortyzatory też są krótsze i zakładając je do oryginalnych sprężyn (dłuższych) to tym razem tłoczek amortyzatora będzie dobijał do końca co drastycznie obniży żywotność amortyzatora

Opublikowano

więc tak już wiem wszystko, sprężyny (te pseudo sport) co są teraz obniżają samochód o 50mm więc myślę czy by nie założyć teraz jakiś tanich które mają obniżenia np. 35 mm zawsze jest to trochę wyżej i mniejsze ryzyko że gdzieś będę mógł przytrzeć zderzakiem, a tak jak pisałem wcześniej założę tego H&R w przyszłym roku najwcześniej więc wtedy wysokość od serii będzie ok jak dla mnie :)

 

 

 

http://allegro.pl/jamex-sprezyny-40mm-bmw-e30-6cyl-przod-i1680677951.html coś takiego np.

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Witam

Podczepię się pod temat sprężyn. Mianowicie w mojej bawarce przyszedł czas na zmianę zawieszenia ( maiłem jakieś obniżone ale miękkie). Teraz chce wsadzić sobie zawieszenie http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-bmw-e30-60-35mm-od-mts-i1694399780.html i mam pytanie czy ktoś jeździł na takim zawieszeniu???

Chce uzyskać efekt nisko z przodu i trochę wyżej z tyłu. Mógłby wypowiedzieć się ktoś kto jeździł na takim zawieszeniu, czy opłaca się to kupować czy lepiej wsadzić coś innego??

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
ja zbieram na takie http://allegro.pl/zawieszenie-hr-sprezyny-amortyzatory-bmw-e30-3c-i1702347560.html mam nadzieje że uda mi się założyć w przyszłym roku :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Co do zawieszenia MTS , jezdze na nim jakies pół roku, a dokładnie to amortyzatory MTS + springi H&R jakies niebieskie :D jak kupiłem bawarke to już byly + przód koni olejowe - kompletnie wylane /czarne to chyba fabryczne i tył KW fioletowe też olejowe w sumie w dobrym stanie ale jak sie brałem za robotę zawiasu to wymieniałe wszystko prócz spreżyn z resztą nawet nie miałem jak sprawdzic tych KW bo poduszki miałem zerwane.

Więc kupiłem komplet amorków MTS za około 400 - 450 zł nie pamiątam + wszystkie sworznie, łączniki, tuleje, gumy, drążki, w sumie to cały magiel , koncówki, poduszki, w koszta się nie zagłebiałem ponieważ kupowałem to na przestrzeni 2-3 miesiecy ale ogólnie nie tak zle..... jeżeli bym miał zmieniać amorki raz na rok za tą cene to naprawde sie opłaca.

Jestem bardzo miło zaskoczony z tych amorków , auto jest bardzo sztywne, dobrze się prowadzi jednak wiem że brakuje mi jeszcze rozpórek na kielichy i...... szpery.

Minus sztywnego auta....breakdance za kierownicą na naszych drogach najlepiej to widzę jak wjeżdżam gdzies na stacje z dużymi szybami :D. i przede wszystkim po 6 miesiacach zauważam trzeszczenie drzwi, cała buda wydaje jakies dziwne odgłosy, dzisiaj przywracałem moje gwiżdżące trzeszczące fotele do stanu wyciszenia, narzędzia w skrzynce w bagażniku doprowadzają mnie do szału.....pamiętam jak wyjechałem z garażu zaraz po zmianie zawieszenia i jeździłem ciesząc się jak mi promień światła skacze po drodze :D heheh Najtańszy lek na odgłosy karoserii ------dobre audio:D

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
ja ma już jamexa przód -40mm, tył -40 mm, brakuje mi amorków, tu zastanawiam się nad H&R albo B6, do tego tuleje i co tam jeszcze wyjdzie przy szperaniu :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Witam.

podczepię się pod temacik aby nie zaśmiecać forum.

A więc mam zamiar kupić amorki ale zastanawiam się jakie gdyż niedawno zmieniłem sprężynki na jakieś zwykłe najzwyklejsze bo poprzedni właściciel tak ściął stare że miałem 3cm od miski do asfaltu i ciężko było latać po moich pięknych drogach. Teraz mam 10cm od podłoża. niestety pociekł mi amorek i kierownica na zakrętach lata jak głupia.

Moje pytanie brzmi: czy jak wsadzę te amorki: http://allegro.pl/amortyzatory-sportowe-bmw-e30-wklady-45-i-51-mm-i1750594537.html to mi ich szybko nie rozwali?? Bo jak na dziurach zawieszenie pracuje to czy sprężyna nie będzie za bardzo wyciągała amora?? i czy nie lepiej będzie wsadzić zwykłych amorków bo w planach jest swap silnika i całego zawiasu od 2,5(tylko nie wiadomo jeszcze kiedy)??

Opublikowano
myślę że będą ok MTS jest dobrą formą, lecz jak będziesz chciał robić swapa zawiasa to i tak później będziesz je musiał zmienić, przynajmniej z przodu :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
to będziesz zmieniał często wiele elementów :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja dodam kilka słow od siebie.

Zdażyło mis ie porównać kilka kompletów zawieszeń a mianowicie.

E46 koni regulowane

E46 bilstein B8 40/30

E30 MTS obizenie ok 40, nei jestem pewien

E30 Bilstein B6

E30 sachs advantage

E36 bilstein B4

E36 MTS chyba 40/40

był jeszcze po drodze E36z jakimś gwintem, nie wiem jakim ale ...

Jeśli ktoś szuka amortyzatora w miarę uniwersalnego, to ciężko, bo takich nie ma, ale ja wszystkim polecam bilstein B6, B8. Wiem sporo kosztuje, ale jazda po dziurach czy w zakrętach.. żaden MTS pseudo sport nie wybiera tak dziur i zakrętów jak bilstein.

Koni cenowo wychodzi podobnie, i mimo, że są z regulacją nigdy nie udało mi się ustawić tak aby mi odpowiadało. BYło albo twardo, spoko na tor, albo za miękko.. może wina sprężyn, ale były dedykowane.

Mts wg mnie to ... jaka cena taki towar. Dziur to nei wybiera, po prostu trzyma koło i pracuje.. a raczej nie pracuje, ale to tylko moja opinia. Kolega który miał MTS-y też z początku byl zadowolony, dopóki nei zmienił na B6 (używka z allegro).Mimo że było ciut wyżej, prowadzenie, komfort praca amortyzatora.. miedzy bilsteinem a MTS jest wielka przepaść.

Jeśli ktoś szuka czegoś, i ma okreslone kryteria, warto spróbowac poszukać kogoś kto ma taki zawias u siebie i .. się przejechać.

Fakt nowy MTS to ok 650zł, set, a bilstein 2tys,a le można znaleźć używkę na allegro za połowę ceny, i uważam że warto.

W swoim e46 mailem standard amorki i weitec 40/30. tragedia, auto skakało jak piłka pimpongowa. Obniżanie auta na standardowym amorku mija isę z celem.

Jak ktoś wcześniej napisał..

sprężyny dobiera się do amortyzatorów, albo odwrotnie.. tylko w miarę dobranie zawieszenie da przyjemność z jazdy i dobre prowadzenie.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
zostaje przy jamexie -40/40, kupię do tego b6 i będzie gites :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

sobo, jeśli na stałe obniżasz auto, kup B8, bo B6 są do seryjnych sprężyn, B8 dedykowane do -45, więc będą idealne.

Jeśli masz dylemat, zadzwoń do zerpolu, koleś zna się na rzeczy, i Ci to wytłumaczy.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
wiesz nie używam swojego auta do katorg, jest ono do przemieszczania się oraz od czasu do czasu do przyciśniecia. nie szukam amorków do wyczynów, tylko do wybierania nie zauważonych dziur :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Tak rozumiem, ale B6 ma tą samą charakterystykę tłumienia co B8, ale B6 jest przeznaczone do standardowego zawieszenia, a B8 jest do obniżonego, czyli jak masz -40 to B8 są idealne.

Ale Twój wybór.

Będziesz Mógł Więcej
Opublikowano
się pomyśli jeszcze, narazie inne rzeczy są do zrobienia :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano

Dopiszę się do tematu:

Więc tak:

doświadczenie mam tylko z MTS amorkami na dobrych springach no ale podsumowanie jest takie :

- tak jak kolega pisał

Dziur to nie wybiera, po prostu trzyma koło i pracuje.. a raczej nie pracuje, ale to tylko moja opinia
dokładnie tak: trzymają auto sztywno ale żadnej dziury czy uskoku nie potrafią wybrać.

Więc albo są stworzone na super prosty i równy asfalt, albo musza mieć jakieś super hiper mega plus plus sprężyny, które im pomogą.

 

PS:

Poluję na rozpórkę przód w realnych pieniądzach, ewentualnie też tył.

Staram się pisać posty takie jakie sam chciał bym otrzymać.
Opublikowano
widziałem ostatnio rozpórke za nieduże pieniądze a solidnie wyglądającą na allegro, myślę że spokojnie powinna jeszcze być :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.