Skocz do zawartości

Problem z temperatura silnika [E34] m50b20


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich. Ostatnio zauwazylem dosc niepokojaca mnie rzecz,a mianowicie jako ze jest coraz cieplej, zaczalem jezdzic z wlaczona klima. Wybieralem sie w trase(okolo 60 km) na pokladzie furki 4 osoby. Po przejechaniu paru kilometrow na wlaczonej klimie, wskaznik od temperatury wskoczyl prawie pod czerwone pole. Widzac to wylaczylem klime i po chwili wskazowka znowu wrocila na swoje miejsce czyli byla idealnie w pionie. Po wylaczeniu klimy temperatura gwaltownie spadla i sie wynormowala. Dzis jadac tez trasa na wlaczonej klimie, tym razem samemu, znow podczas jazdy na klimie temperatura wskoczyla w okolice czerownegop pola, po wylaczeniu jej wskazowka szybko wrocila na swoje pole.

Ktos wie o co moze chodzic?

Czy wplyw na taki stan rzeczy moglby miec fakt ze ostatnio jak zostawilem samochod u mechanika, podczas jego odbioru powiedzial mi ze gdyz odpinal waz przy chlodnicy ubylo mu troche plynu chlodniczego i mowil bym te zawartosc ktora sie "ulotnila" wyrownal. Moze jakies zapowietrzenie albo cos i stad te problemy na wlaczonej klimie?

Pomozcie bo ja wogole nie ogarniam tematu

dzieki

Edytowane przez ostrowski
Opublikowano (edytowane)

A dolales tego plynu jak pan mechanik prosił? zacząłbym od tego - i tak trzeba to zrobic.

Proponuję też poczytać o odpowietrzaniu.

Nagrzewają się oba węże od chłodnicy?

Włącza się wentylator?

Klimatyzacja jest dodatkowym obciążeniem silnika, może być tak, że przez ubytki płynu masz troche zapowietrzone chłodzenie i bez klimy jeszcze układ sobie radzi, a klima to już za dużo i nie jest w stanie tego schłodzić.

 

Niestety nie wiem czy klima ma jeszcze jekieś inne powiązania z układem chłodzenia.

Edytowane przez ziege
Opublikowano
Proponuje sprawdzic czy podczas pracy klimatyzacji włącza sie i wyłącza wentylator chłodnicy klimatyzacji
Opublikowano

Wentylatory dzialaja.

poprostu okazalo sie ze za malo jest plynu w zbiorniku.

teraz mam do Was pytanie, jaki najlepiej plyn zalac jesli nie wiem jaki wczesniej byl?

Jest jakis uniwersalny?

Opublikowano

chyba tylko woda destylowana jest uniwersalna, ale podobno słabo działa w zimie :)

 

slyszalem, że nie mozna mieszac płynów zielonych z czerwonymi, ale do dzisiaj nie widzialem zalanego innego niż zielony...

Opublikowano
Plyn uniwersalny nazywa sie KULER od K2. Mozna go mieszac ze wszystkim. Ma taki zielony, jakby fluorosencyjny kolor. Sam dzis dolalem prawie litr, bo bylem w trasie. Ale pomimo tego wczesniej samochod nie grzal mi sie wogole.
Opublikowano

Hmm...jako ze sam postanowilem zakupic plyn(jak sie okazalo zly, bo czerwony) to na dodatek chyba cos zmajstrowalem niedobrego, a mianowicie chcac sprawdzic jaki mam plyn w zbiorniku, odkrecilem korek od zbiornika wyrownawczego, na zgaszonym motorze,ale temperatura byla w pionie :/

Wrocilem do domu, auto stoi juz 2 godziny zgaszone a temperatura opadla moze minimalnie w lewa strone. Chyba silnik powinien juz ostygnac i to znacznie,a temapratura jest prawie w pionie :/

Moze przez to odkrecenie korka zapowietrzylem ulad lub cos?

Bo tak nie powinno chyba byc?

Opublikowano
Jak jest na dworze cieplo i masz silnik z oslonami to czesem moze tak byc. Ja mam tak ze stoi tez ze 2 h w goracy dzien, a temp prawie wcale nie spada. Dzis po 3h jak wsiadlem do samochodu temp prawie mijala niebieskie pole, a dzis jest chlodno.
Opublikowano

Dzisiaj rozrobilem koncentrat i dolalem(łykło 2 litry!!! :) ) Nastepnie odpowietrzylismy uklad i zobaczymy :)

Jutro mi sie trasa szykuje wiec sprawdze autko jak na klimie bedzie smigac i czy nadal bedzie problem ze skaczaca temperatura.

Dam znac co z tego wyszlo.

Opublikowano

Dzisiaj zrobilem 200km na trasie na wlaczonej klimie i narazie temperatura ani drgnela ;)

Wiec mysle ze byc moze problem udalo sie rozwiazac...no ale jeszcze bede informowal gdyby cos sie zmienilo.

pozdro

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepne sie pod temat by nie pisac nowego.

Opisze swoja sytuacje.

Dzien jak co dzien. Wracam z pracy, jestem juz na swoim osiedlu, az nagle patrze na wskazowke od temp a ta zaczyna przesuwac sie w prawo i zblizac sie na czerwone pole. Pierwszy raz mi sie tak dzieje. Czy moze miec jakis wplyw na to fakt, ze podczas jazdy na intensywnym podgrzewaniu przedniej szyby ta wskazowka przemieszczala sie dosc szybko w prawo, a jak go wylaczylem, to zaczela wracac z powrotem na srodek. Jako, ze sytuacja ta zdarzyła mi sie 400m przed domem to dojechalem, na miejsce i wszystko wrocilo do normy, ale jak wysiadlem z auta czuc bylo charakterystyczny swad, jakby cos sie przypalilo. Jak temperatura wrocila na srodek to wyjechalem sie przejechac, wlaczam nawiew na szybe i znowu temperatura w prawo. Wylaczylem i wrocilo do normy. Troche jeszcze posmigalem, ale temperatura juz trzymala pion.

Moze mi ktos powiedziec o co chodzi? Skad takie zagrzanie silnika?

Aha, tak jak kolega wyzej wiosna uzupelnialem plyn chlodniczy rozrobionym koncentratem.

Opublikowano

Ok, problem zdiagnozowany. Okazalo sie, ze plynu chlodzacego jest za malo i po prostu parownik zamarzal i stad to zdychanie auta na gazie.

Powiedzial mi, zebym dolal plynu ze 2 litry i bedzie ok.

Mam pytanie moze troche glupie, ale czy po dolaniu tego plynu musze odpowietrzac caly uklad?

Czy tylko wtedy gdy wymieniam caly plyn z ukladu chlodzacego?

Pytam, bo sam nigdy nie odpowietrzalem tego ukladu i boje sie ze moge cos spier....c, podczas tej czynnosci :mad2:

Aha i gaziarz mi powiedzial, ze on sam mial dwie E34 w swoim posiadaniu i ze ten problem ze znikajacym plynem jest czesta przypadloscia w tym modelu? Prawda to?

pozdrawiam

Opublikowano

Znikający płyn?? :duh: może miał jakiś czarodziejski nie wiem...

co do odpowietrzania to nie masz pewności ile plynu Ci brakuje więc na Twoim miejscu bym odpowietrzył i będziesz miał pewność co i jak. Sposoby odpowietrzania masz bardzo ładnie przedstawione tutaj viewforum.php?f=71 w dziale Tematy więc dasz sobie rade bez problemu i moim zdaniem przygotuj się na więcej niż 2 litry skoro zaczął Ci się grzać.

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.