Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Czy ktoś z Was miał może podobny problem? Mam E39 528i rocznik 97, miałem atrakcje typu - dwa razy zgasło mi auto na światłach po czym był problem z odpaleniem, podjechałem do mojego mechanika, podpiął kompa - błąd czujnika położenia wałka rozrządu.

 

Od razu wymieniłem czujnik na zamiennik Autlog i wszystko było przez jakiś czas ok.

 

Jakieś dwa dni po wymianie czujnika auto po wrzuceniu na P zgasło po ok. 10 sek. ale problem się nie powtórzył więc spokojnie jeździłem dalej.

 

Dziś jestem jakieś dwa tygodnie po wymianie i na trasie dojeżdżając do świateł po zatrzymaniu auto zgasło(położenie skrzyni D) po czym zapalił dopiero za trzecim razem.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co to może być lub miał kiedyś podobne przygody? Mam o tyle problem, że wczoraj mój mechanik wyjechał na trzytygodniowy urlop :/

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Ja mam podobnie w swojej 530iA. Miałem błąd czujników wałków oraz auto mi czasem odpalało za 2 razem i wtedy mocy nie miało i wymieniłem obydwa na nowe firmy Meyle. Po wymianie jest identycznie z tym odpalaniem i pozostał błąd czujnika walka rozrządu ssącego. Z tego co czytałem na forach to zamienniki mogą płatać takie figle wiec chyba muszę poszukać jakiejś oryginalnej używki. Może Ty masz ten sam problem :)
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Tak się właśnie dzieje jak się nie kupi oryginału kolega kupił z febi i miał tak samo ja mam oryginał i już zrobiłem 30tyś i zero problemów :) wymień na oryginał i będzie śmigać :) Na allegro jest jeden sprzedawca który ma bardzo tanie te czujniki za za swój dałem około 220-260zł z tego co pamiętam chciałem wam dać namiar ale w archiwum allegro nie mogę go znaleźć bo było to około roku temu :evil:
Opublikowano
No tak ,tylko jak kupiusz uzywany czujnik to skad bedzie wiadomo ile pojezdzisz na tym czujniku.Teraz kupisz przechodzony czujnik za 200-250 zl. a za 3-4 miesiace znow bedzie trzeba kupic ow czujnik.Tak wiec morze lepiej kupic nowy orginal zaplacic kolo 350-400 zl.i bedzie pewniak.
Opublikowano

w tym 528 masz czujnik chyba siemensa on kosztuje 270zł w sklepie przynajmniej ja tyle placilem miesiac temu

ja niewiem z czego wy bierzecie te ceny

tak samo osły wystawiają na allegro 250zł za uzywke a nowy 270 :mad2:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
godzill to daj mi namiar na ten sklep bo gdzie bym się nie pytał to za mniej jak 350zł nie idzie kupić nowego
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
ogolnie powiem dla was chlopaki ze problem was nie minie pojezdzicie na originalu i za jakis czas znowu beda takie same objawy jak wczesniej a mianowicie gasnie na swiatlach odpala zle ma dziwny zanik mocy przy 2.5 tys obrotow a jest to tryb awaryjny który robi z waszego samochodu posmiewisko na drodze wiem bo sam to mam zajedzcie do elektro mechanika i on wam powie ile ta przyjemnosc kosztuje a napewno bedzie kosztowac sporo ale po tej wizycie samochud bedzie chodzil jak marzenie pozdro
Opublikowano
ogolnie powiem dla was chlopaki ze problem was nie minie pojezdzicie na originalu i za jakis czas znowu beda takie same objawy jak wczesniej a mianowicie gasnie na swiatlach odpala zle ma dziwny zanik mocy przy 2.5 tys obrotow a jest to tryb awaryjny który robi z waszego samochodu posmiewisko na drodze wiem bo sam to mam zajedzcie do elektro mechanika i on wam powie ile ta przyjemnosc kosztuje a napewno bedzie kosztowac sporo ale po tej wizycie samochud bedzie chodzil jak marzenie pozdro

 

 

Ja wymontowałem stary dałem nowy i nie ma żadnego trybu awaryjnego. Po pól roku wykasowałem w inpie tylko błąd :)

Opublikowano
ogolnie powiem dla was chlopaki ze problem was nie minie pojezdzicie na originalu i za jakis czas znowu beda takie same objawy jak wczesniej a mianowicie gasnie na swiatlach odpala zle ma dziwny zanik mocy przy 2.5 tys obrotow a jest to tryb awaryjny który robi z waszego samochodu posmiewisko na drodze wiem bo sam to mam zajedzcie do elektro mechanika i on wam powie ile ta przyjemnosc kosztuje a napewno bedzie kosztowac sporo ale po tej wizycie samochud bedzie chodzil jak marzenie pozdro

 

 

 

 

 

 

Ja zamontowalem orginal jakies 10 miesiecy temu i przejechalem 30 tys.km i nie ma najmniejszego problemu.

Opublikowano
http://e-autoparts.pl/czujnik-polozenia-walka-rozrzadu-p-322123.html cena 212,04 zł

 

to jest chyba oryginał bo u mnie wymontowany był właśnie siemensa.

 

Ale to jest do M52 :) Do M54 za tą cenę oryginału nie ma szans znaleźć niestety

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

według realoem.com to w moim 528i jest właśnie M52 :)

 

ogolnie powiem dla was chlopaki ze problem was nie minie pojezdzicie na originalu i za jakis czas znowu beda takie same objawy jak wczesniej a mianowicie gasnie na swiatlach odpala zle ma dziwny zanik mocy przy 2.5 tys obrotow a jest to tryb awaryjny który robi z waszego samochodu posmiewisko na drodze wiem bo sam to mam zajedzcie do elektro mechanika i on wam powie ile ta przyjemnosc kosztuje a napewno bedzie kosztowac sporo ale po tej wizycie samochud bedzie chodzil jak marzenie pozdro

 

kolego to może napisz nam co to za problem :]

Opublikowano

witam

 

e39 M52TU 2.0i plus lpg

 

podepnę się pod temat bo na mój pościk nie bardzo mogę otrzymać pomoc.

jestem również po wymianie czujnika położenia wałka rozrządu (oryginalna używka) błąd jak i check silnika zgasł jednak po kilku dniach jazdy problemy powróciły ponownie. auto gaśnie i później jest problem z odpaleniem a jak już załapie to nie ma mocy. z realoem wynika że czujniki są dwa dlatego mam pytanie któey jest jakby na wejściu a który na wyjściu? dodam że u mnie wymieniony był ten przy zbiorniczku od płynu chłodniczego

 

http://img851.imageshack.us/img851/5274/58312542.jpg

 

 

jednak z tym jest kolejny problem ponieważ wtyczka do niego nie pasuje.

 

to jest wtyczka która powinna być podpięta do czujnika

 

http://img19.imageshack.us/img19/9260/88055911.jpg

 

w niej znajdował się taki element pewnie prowadzący po jego wyjęciu wtyczka normalnie pasuje do czujnika

 

http://img191.imageshack.us/img191/4281/62470619.jpg

 

jednak błąd nadal się pokazuje

 

http://img687.imageshack.us/img687/5787/camshaftadam.jpg

 

moje pytanko czy wymieniać też drugi czujnik (nie wiem gdzie się znajduje) czy jest to jakaś inna przyczyna.

 

pozdrawiam

Opublikowano

mam małe pytanie a'propo tych czujników.

 

Wydaje mi się, że było to nawet na tym forum i czytałem o tym, że podczas jazdy czujnik położenia wałka rozrządu nie jest w użyciu i w gruncie rzeczy można go odpiąć. Sam sprawdziłem to w ten sposób, że na biegu jałowym odpiąłem ten czujnik i samochód nie zgasł. Silnik m57d30

Pytanie jest więc zasadnicze: czy podczas problemów opisywanych w tym temacie (samochód gaśnie w trakcie jazdy) jest sens rozpatrywać błąd czujnika położenia wałka rozrządu (który teoretycznie miałby być potrzebny tylko do odpalenia samochodu) ? Według tego co wyczytałem podczas jazdy "działa" czujnik położenia wału (ten nisko przy skrzyni)

Opublikowano

witam

 

koolego "reemo" masz rację ten czujnik można odpiąć ja również jeżdże jakby bez niego bo jest uszkodzony ale napewno ma to jakiś wpływ na jazde wkońcu po coś go tam fachowcy wsadzili i dali mu jakieś zadanie więc na dłuższą metę napewno jest potrzebny.

 

jeżeli chodzi ogólnie o ten błąd to jest to błąd nr 18 czujnik impulsów wałka rozrządu tzw wydechowy według realoem dla silnika M52 czujnik nr 5 bez przewodu wkręcany na jedną śrubkę imbusową. drugi czujnik impulsów wałka rozrządu to nr 18 czujnik tzw "ssący" i ma przewód także gdyby ktoś na przyszłość potrzebował pomocy to mam nadzieję że to się przyda przynajmniej przy poszukiwaniach podaczas zakupów. jak widać u mnie jest to błąd"signal sensor camshoft outlet" a przy czujniku ssącym jest "intake" z tego co kojarzę i będzie to błąd nr 65.

dla ułatwienia link z realoem

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DR11&mospid=47552&btnr=11_2170&hg=11&fg=15

 

pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
po wymianie tego czujnika jest potrzebne jakieś specjalne programowanie czy wystarczy skasować błąd na kompie?
Opublikowano
Wsadziłem tego siemensa i jakiś czas było wszystko ok - ostatnio znów zgasł mi na wolnych obrotach. Na szczęście mój spec wrócił dziś z urlopu, podpiąłem pod komp i tym razem wyszło, że to błąd czujnika położenia wału korbowego... Jutro zmieniam, tym razem od razu na siemensa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.