Skocz do zawartości

Bmw e36 320i Nie odpala po zmianie głowicy na e34 520i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , to jest mój drugi temat więc jak coś źle napisałem proszę mnie poprawić, piszę na tym forum gdyż widzę że się dobrze znacie na bawarkach :) .

Moje auto to BMW e36 320i 04.93r vanos. jak to pomoże to mój nr vin: AL81465 .

 

Została wymieniona głowica oraz uszczelka pod nią , i została założona głowica od bmw 520i bez vanosa 91r. zostały wrzucone moje wałki i wszystkie części od vanosa,(głowica od 520i była taka sama różniła się tylko uszczelniaczami zaworowymi były troszkę większe ) został ustawiony rozrząd i wszystko złożone dokładnie i po woli, Teraz objawy są takie: Nie odpala oraz po chwilowym zakręceniu tak jakby kompresja szła w układ dolotowy a nie wydechowy(nie wiem czy dobrze napisałem ale syczy ciśnienie w dolocie) sprawdzona iskra oraz cewki (dobre) podaje paliwo , myślałem o czujniku wału (nie wałka)ale ja go nie ruszałem więc jest na swoim miejscu(z tego co wiem gdyby to czujnik wału to by nie było iskry ani nie podawało by paliwa ale mogę mylić się ) czy z tym może mieć coś wspólnego czujnik wałka rozrządu. Proszę o pomoc co i jak jest nie tak o jakieś sugestie oraz pomysły liczy się wszelka pomoc Prosił bym o dokładną instrukcje ustawiania rozrządu i vanosa(z tego co wiem to trzeba go jakoś zsynchronizować chyba) bmw e36 320i vanos 04.93r lub link do takowej.

 

Za pomoc i zainteresowanie z góry dziękuje , pozdrawiam.

Jeśli czegoś nie napisałem proszę dać znać to dopiszę.

Opublikowano

podaj meila to podeślę Ci instrukcję

ustawienie rozrządu

pierwszy cylinder na górze, wał korbowy zablokowany trzpieniem przy skrzyni biegów

znak O/T na kole zębatym pośrodku znaku na pokrywie

krzywki wałków od pierwszego cylindra zwrócone do siebie

tył wałków płaskimi częściami,równolegle do głowicy

jeżeli tyły wałków nie są równolegle,to poluzować wałek wydechowy i ustawić-powinno się zablokować wałki specjalną blokadą

i to wszystko

Opublikowano

Ustawiłem rozrząd jak w książce pisze i tak jak wszyscy sugerowali i nie odpala ,wszystko sprawdzone dokładnie mechanika i elektronika,

z tego co wiem to trzeba jakoś vanos ustawić jeśli ktoś wie to proszę o odpowiedz dokładną krok po kroku.

Opublikowano
Witam , vanos i rozrząd ustawiony, teraz tak jakby chciał zapalić ale nie może i dodatkowo zalewa świece , jakieś sugestie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano

Kompresja to:

cyl1-7,5

cyl2-7,7

cyl3-7,5

cyl4-7-8

cyl5-7-9

cyl6-12,5

 

Przed zmianą głowicy odpalał z kluczyka bez problemu tylko wciskało minimalnie wodę do oleju po zmianie głowicy na E34 są ww ciśnienia na cylindrach czy jest możliwe że po zmianie głowicy tak spadło ciśnienie, czy raczej z tą głowicą E34 i zaworami jest coś nie tak.

Opublikowano
Na 6 cylindrze ciśnienie ok, więc raczej wszystko dobrze ustawione. Na pozostałych cylindrach ciśnienie za niskie. Albo zawory są nieszczelne, albo szklanki popychaczy są za mocno wypełnione olejem i podpierają zawory. Możesz spróbować wziąć auto na hol. Jeżeli to wina popychaczy to pod wpływem wyższych obrotów powinny się ułożyć.
Opublikowano

Spróbuje , ale czy mogło coś się stać z ciśnieniem skoro wcześniej auto odpalało a po zmianie głowicy taki psikus.

Czy jest możliwe że uszkodziły się pierścienie tak bez powodu oraz gdyby wcześniej były uszkodzone pierścienie to czy odpalał by z taką łatwością przed wymianą głowicy. Proszę o odpowiedz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierścieniom tak samo od siebie nic się nie stanie ale zaworo jak najbardziej, może ktoś coś źle założył i pokrzywiło delikatnie zawory. Na garach powinno być wszedzie tak jak na ostatnim.
Opublikowano

Zrobiona też była próba olejowa i niby było na każdym cyl 12,5 (oczywiście ja jej nie wykonywałem) więc nie mam pewności czy było dobrze wykonane i w ogóle czy było wykonane ale postaram się dzisiaj sam sprawdzić i dam znać co i jak.

Zdejmę głowice w poniedziałek i zobaczę co się stało ale nie wiem czy czasem lepszą opcją będzie zmiana silnika gdyż, mam drugi silnik i teraz pytanie czy będzie pasował plug&play gdyż jest od wersji manual a ja mam skrzynie automatyczną czy będzie coś trzeba przerabiać, chcę wstawić sam silnik skrzynie zostawić moją.

Pisałem wcześniej że odpalała a po zdjęciu starej i założeniu dobrej głowicy poszły pierścienie czy to możliwe :eee: .

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

witaj

dzisiaj złozylem do kupy swoje bmw. robilem to samo. w e36 znudzil mi sie zepsuty vanos i wrzucilem glowice bez vanosa. walki poszly ze starej glowicy. Auto pali normalnie jednak cos jest nie tak. słychac dziwne odglosy spod pokrywy zaworów. cos w nią tłucze. poza tym dziwna melodia z głębi silnika. albo tłoki całują zawory albo kwestia zbyt rzadkiego oleju bo 0w40.... jesli auto nie pali to masz kiepskich mechaników. błąd tkwi po ich stronie. moze zle zlozony rozrząd, nie podłączyli jakiegoś czujnika- nie ma ich wiele, trzeba sprawdzic. nie wiem czeo mogli dotykac jeszcze. pisz, postaram sie pomóc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.