Skocz do zawartości

318is/ti modyfikacja wydechu


silver86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Chciałem zmodyfikować trochę seryjny układ, ale nie wiem czy nie zrobię krzywdy silnikowi :)

Zastanawiam się co będzie lepszym rozwiązaniem: wspawanie strumienicy czy zwykłego tłumika przelotowego zamiast kata?

http://indicat.webd.pl/images/aukcje/str/strr3.jpg

Na tył to już przesądzone, że będzie remus, ponieważ czeka w garażu już od jakiegoś czasu :)

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emir55: - pewnie dlatego, że zużyty, a nowy kosztuje ok 2k PLN :]...

 

silver86: ja wspawałem tłumik przelotowy i autko i tak dostało oddechu, musisz tylko dobry model znaleźć (najlepiej długi i nie za duży)... generalnie silnik fajnie odetchnie, ale po takim zabiegu koniecznie zmień dolot (przynajmniej kwadrat filtra w dolocie wymień na KN)... dodatkowo musisz mieć na uwadze, że po takim zabiegu możesz nieco stracić na mocy/momencie obrotowym i aby to miało sens musisz zabrać autko na komputerek i dać jakiemuś specowi wszystko ułożyć.

 

Dla przykładu mój M44B19 seryjnie 180Nm i 140KM po zabiegu:

Nowe świece irydowe 4 elektrodowe

Nowe kable zapłonowe

Nowy filtr powietrza KN

Tłumik basowy ULTER i tłumik przelotowy w miejsce kata

 

dało na kompie 146 KM i 176 Nm... ale po ustawieniach, wg wstępnych założeń da radę wycisnąć ok 160 KM i ok 190 - 195 Nm.

 

PS.

Poza tym tłumik jest lepszą opcją gdyż, da większe wyciszenie wnętrza niż strumienica, a błędnie dobrana strumienica i niewyregulowany silniczek mogą powodować cofanie się spalin, a co za tym idzie zacieranie silnika i baaaardzo duże problemy w przyszłości :)...

 

Pozdrawiam.

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Strumienica z założenia nie da nic silnikowi. A jeśli już to tylko w wąski zakresie i w wysokiem zakresie obrotowym. Jak dla mnie to warto założyć metalowy katalizator uniwersalny. I diagnosta nie bedzie się czepiał i zachowasz przybliżone przeciwciśnienia do fabrycznego co nie bedzie skutkować utratą mocy a prawidłową praca silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e30.318: jesteś pewien, że nieseryjny katalizator nie ma żadnego wpływu na pracę, moc i osiągi silnika? Ja bym tego w ciemno nie kupował ;)...

- Bóg stworzył BMW bo wie co dobre.

- A pozostałe samochody?!

- Bo wie co to poczucie humoru :D


BMW E36 318ti Compact z silnikiem M44B19 w kolorze "Magnetic Blau"... mrrr... ;)

http://www.motostat.pl/user_images/31525/icon3.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
napewno taki kat. mniej wpływa na prace silnika niż zasąpienie go strumienicą. Zwróć uwagę że znakomita większość użytkowników któzy wyzucają kata i zastępują go strumienica nie jada na modyfikacjęelektroniki. Unikat. metalowy moim zdaniem jest lepszym wyjściem gdyż w większym stopniu zachowuje ciśnienie któe powstaje miedzy silnikiem a katem. Ma mniejsze opory spalin co powinno nawet skutkowac lekko większą mocą silnika. A nie jest całkowiecie odetkany jak strumienica czy kawalek rury. już kilka takich sprzedałem i wiem że się spisują dobrze. Nawet tam gdzie jest druga sonda za katem. nie ma zadnego problemu z elektroniką. I praktycznie zero problemów przy przeglądzie. Jak byśmy mieszkali w bardzie cywilizowanym kraju od takie sobie wyrzucanie kata danow by się skończyło zabraniem dowodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpierw odpowiem, dlaczego wywalam kata. Mianowicie mam wydech spawany w 10 miejscach, jest dziurawy w 15, a katalizator wygląda jak sitko. To pozostałości po poprzednim właścicielu - kobiecie, która jeździła do Henia na naprawy. Z układu wydechowego zostawiam tylko barany i odcinek z sondą aż do katalizatora. Wspawam zamiast katalizatora przelotkę w puszce, która go będzie imitować, kolejno nowa rura aż do Remusa, jak się uda to zrobię przejście z pierwszego odcinka, bo w tej chwili cały wydech (oprócz kolektorów) jest w jednej części
http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymontowałem katalizator i założyłem strumiennice, za namową "specjalistów". Żałuje tego ruchu bardzo mocno, bo samochód wydaje mi się, że chodzi gorzej (szczególnie w niższych partiach obrotów) niż wcześniej z katem. Dodatkowo wydaje z siebie okropny metaliczny dzwięk, mniej więcej od 3 do 4,5 tys. Nie polecam strumiennic. Jak uda mi się kupić gdzieś katalizator oryginalny w dobrym stanie, od razu zakładam ponownie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dało na kompie 146 KM i 176 Nm... ale po ustawieniach, wg wstępnych założeń da radę wycisnąć ok 160 KM i ok 190 - 195 Nm.

 

To jest 160 KM/195 Nm czy nie bo narazie to chyba powtarzasz jakieś fantazje pana Józia co "sie zna". Ciekawe tylko co ustawia, pewnie hamownie pod oczekiwany wynik. Wychodzi z twoich rewelacji że założenie byle czego w miejsce seryjnego tłumika/kata daje znaczące przyrosty co jest taką bzdurą że musiałem się tu wtrącić, bo ktoś później przeczyta i uwierzy. Takich rewelacji można nie uzyskać nawet po założeniu itb dbilasa z dedykowanym programem. Na ostrzejszych wałkach i strojeniu byłoby to możliwe ale przyrostów możesz szukać w pobliżu czerwonego pola. Narazie jesteś w okolicach serii i UDAŁO ci się przypadkiem nic nie zepsuć.

 

Artykuł jak znalazł. Zysk między kompletnym brakiem tłumika końcowego a jakimś przelotowym to 3 KM/8 Nm. Pewnie na seryjnym byłoby jeszcze lepiej, bo nie rozmawiamy tutaj o przerabianiu dużego Fiata tylko BMW:

http://www.bmw-challenge.pl/?p=996

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sam czytasz i nie rozumiesz? Befolw mówi że ma ok 146km. A 160 jest osiagalne po modyfikacja i pewnei mu chodzi o elktronikę czyli to samo co na tej stronce. Co podałeś. Po za tym IS z e30 to M42b18 Beofolw ma m44b19. Różnica jest. doś spora na korzysz momentu obrotowego i jesgo przebieg. Myślę że przy dobrym sportowym tłumiku i fitlrze powietrza (jak u kolegi) i zmianach w elektronicę możliwe jest osiągnięcie 160km.

Zwróć tez uwagę ze we wspomnianym artykule, bawarka już straciła 10km z pierwotnej mocy więc pewnie bo doprowadzeniu silnika do fabrycznego stanu spokojnie by przekroczył 160km.

A po za tym sama chamowania nie jest wiarygodnym xródłem mocy. Gdzieś na forum byla niedawno dyskuja na ten temat i artykół producenta hamowniu, który jednioznacznie określił że hamownia służy jedynie do okreslenia stanu silnika i wpływu modyfikacji na osiągi oraz jak zachowuje sie silnik, jaki jest przebieg mocy i momentu. Same wartości nie są wazne bo moga się różnić od ciśnienia powietrza, temp. zewnętrzen. . Poszukaj i poczytaj. Bardzo ciekawe i uczacy artykół.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz że tamta E30 nie trzyma serii po czym sam przyznajesz że liczy się zmiana między kolejnymi pomiarami. Więc jak to jest? Twój naukowy artykÓł cię chyba rozkojarzył. Dalej piszesz o przebiegu momentu w M44 jako dowodzie na to że można wydechem i elektroniką wyciągnąć 160 KM. Pokaż mi jakieś dane bo jak narazie plączesz coś bez sensu.

Poza tym jest jedna mała różnica tamto BMW ma zmienione wałki czego chyba nie doczytałeś.

Pisanie w stylu, mam 146 KM ale moge mieć 160/170/180 jest lekko mówiąc nie poważne. Najpierw niech zrobi, potem pokaże wykres i wtedy pogadamy co, jak i u kogo. I o to chodzi w moim poście, który musisz jeszcze kilka razy przeczytać, żeby zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beowolf a u Ciebie z takim układem nie ma problemów??Nie jest za głośno??Ja mam wspawaną strumienicę i do tego Ulter basowy i szczerze to od 2500 obr./min. to jest troche głośno.Tak myślałem właśnie że wywalę strumienicę i wspawam tłumik przelotowy ale nie jestem pewien czy to coś wygłuszy bo o wywalaniu Ultera nie ma nawet mowy,na marginesie to kat też mi się rozsypał i wydmuchało wsio jak u niektórych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.