Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

przymierzam sie do kupienia 7ki, znalazlem taka na allegro:

http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73717486

zalety (wg mnie): dosyc mlody, ASO, kniga serwisowa, wyposazenie

wady: hmm, ten przebieg, kolor

jako ze z 7ka do czynienia nigdy nie mialem a juz z tym silnikiem tym bardziej, prosilbym kolegow o pare uwag czy, dlaczego tak/nie itp

 

z gory dziekuje (a wlasciwie zona bo to ma byc dla niej) za pomoc

zh
Opublikowano (edytowane)

no coz, na zdjeciach i wg opisu to wszystko super wyglada. Jesli to oryginalny przebieg to dla tego 3.9 V8 to pestka , ledwo dotarty :D kolor mi osobiscie bardzo sie podoba .

Za i przeciw - koszty utrzymania na pewno nie nalezą do najtanszych i kazdy powinien zdawac sobie z tego sprawę, ale tragicznie nie jest.

Ja jednak optowałbym za wersją benzynową. Koszt serwisu diesla 3.9 V8 Bi-turbo w razie awarii moze byc kosmiczny,a silnik ten wcale nie jest tak mega oszczedny w spalaniu.

Średnio w tescie spalił 11.2 litra ( no fakt, 740iA to juz 15.4 , 735iA 14.0 litrow w podobnych testach , ale np 728iA tylko 12.0 l )

 

oto dane z testu AMS z 1999 roku -

 

V 8

3901 ccm

Bi-Turbo

245 PS - 4000/Min

560 Nm - 1750/Min

5/Automatik

WAga

2078 kg

0 - 80 km/h 5,7 s

0 - 100 km/h 8,4 s

0 - 120 km/h 11,5 s

0 - 140 km/h 16,1 s

0 - 160 km/h 20,8 s

0 - 180 km/h 27,1 s

 

1 km 29,1 s

Vmax 242 km/h

100 - 0 km/h (zimne ) 39,0 m

100 - 0 km/h (ciepłe) 40,6 m

 

Slalom 18 m 57,0 km/h

ISO test 117,0 km/h

Spalanie 11,2 L/D

Cena auta testowego 149.620 DM

Edytowane przez Frank
Opublikowano
no coz, na zdjeciach i wg opisu to wszystko super wyglada.

 

jakos mi diesel bardziej "naturalnie" wyglada - swiec nie ma, kabli WN itp

w zasadzie nie tak wrazliwy na to ile jest ropy w benzynie itp

no i ten moment obrotowy, juz od samego poczatku zakresu

 

myle sie ?

zh
Opublikowano
hehhehe a może tak by podtrzymanie turbawki założyć - wtedy nawet ty Frank może wymiękniesz :wink: A tak na serio wg mnie do "bujania" to marzenie :D

SPONSOREM MOJEJ NIEOBECNOŚCI SĄ BROWARY ŻYWIECKIE S.A. :)))



BMW-MADE BY WINNERS, MADE FOR FUN !!!!

Opublikowano

Sprzęt fajny ale moim zdaniem drogi.Ja jednak jestem za benzyną.Dużo tańsza w utrzymaniu.No i spalanie w takiej 740d to wydaje mi się że napewno nie bedzie 11 litrow.Podobno 730d pali po miescie 12-13 litrow.Miałem tds-a i palila mi 11 a wazyla 1700 a to wazy 2100!!!! i ma 1.5 litra wiecej wiec sorry ale cudów nie ma.Jeżeli chodzi o jakąś awarie w takim silnku to worek pieniędzy.Z używką wydaje mi się że bedzie cholernie cięzko do takiego silnika a nowki to kosmos pieniadz.

 

Moja rada to E-38 4.4 zagazować Prinsem i masz wtedy i tanio i dobrze.

M62 w steptronicu ma 7.0 do 100 wiec taki dieselek mieknie.Wiem że moment to i tamto ale niestety wydaje mi sie że takie M62 bije 4.0d

Do benzynki kupisz wszystko i wszędzie.

Opublikowano
... jakos mi diesel bardziej "naturalnie" wyglada - swiec nie ma, kabli WN itp

w zasadzie nie tak wrazliwy na to ile jest ropy w benzynie itp

no i ten moment obrotowy, juz od samego poczatku zakresu

 

myle sie ?

Tak ;)

Żaden E38 w jakimkolwiek silniku nie ma kabli WN :8)

Diesel "nienaturalnie" chodzi w "7" - to ma być limuzyna z "zegarkowatym" silnikiem, a nie rechotacz ;) Dieselek może być do "3" lub "5", ale do "7" moim zdaniem nie pasuje.

V8 i V12 już przy 1000obr/min mają 200-300Nm - niewiele gorzej od 4.0d

Niestety nowe diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa - większość posiadaczy nowych diesli wie o padających drogich wtryskiwaczach w tych silnikach.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Dieselek może być do "3" lub "5", ale do "7" moim zdaniem nie pasuje.

V8 i V12 już przy 1000obr/min mają 200-300Nm - niewiele gorzej od 4.0d

Niestety nowe diesle są bardzo wrażliwe na jakość paliwa - większość posiadaczy nowych diesli wie o padających drogich wtryskiwaczach w tych silnikach.

 

to co Koledzy proponuja ?

tak max 1999 albo 2000

zeby bylo czym jezdzic "rodzinnie", duzo miejsca, duzo komfortu, automat ofkors, w miare tanie przeloty (LPG ?, diesel ?)

cena przystepna zakupu (jaka ?)

zeby spoko jeszcze ze 150 tys km zrobic zanim sie zacznie "zabawa"

5tka kombi ? jaka ? 7ka ?

ma byc bezpieczna (dzieci, zona) i prosta w obsludze - nie sport tylko rodzinny komfort

no i PEWNA ze mi zas nie stanie w nocy 200km od celu

 

tylkno nie mowcie ze trzeba kupic nowa w salonie bo tyle to tez wiem ;-)

 

60-70 tys PLN starczy ? wiecej ? ile ?

zh
Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi do głowy to 740 v8 silniczek 4,4 + instalacja LPG (np. Prins) = cicho+z klasą+bezpiecznie+dużo miejsca+bardzo szybko+wygodnie+ekonomicznie. Cena ropy dogoniła benzynę, no i tak jak mówił Sebast klekot nie za bardzo pasuje do serii 7.
Opublikowano

O tej 7 była juz rozmowa na forum. Niestety w opisie nie pisze ze jest bezwypadkowa. Frank zauważył, że cos jest nie tak z napisem na tylnej klapie.

 

Proponowałbym poszukać na www.mobile.de

Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi do głowy to 740 v8 silniczek 4,4 + instalacja LPG (np. Prins) = cicho+z klasą+bezpiecznie+dużo miejsca+bardzo szybko+wygodnie+ekonomicznie. Cena ropy dogoniła benzynę, no i tak jak mówił Sebast klekot nie za bardzo pasuje do serii 7.

 

TAK TAK TAK :D

Opublikowano
Jedyne co przychodzi mi do głowy to 740 v8 silniczek 4,4 + instalacja LPG (np. Prins) = cicho+z klasą+bezpiecznie+dużo miejsca+bardzo szybko+wygodnie+ekonomicznie. Cena ropy dogoniła benzynę, no i tak jak mówił Sebast klekot nie za bardzo pasuje do serii 7.

 

np ta: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=72939502 ??

 

 

O tej to napewno zapomnij!!

 

Po takie auto to jedź sam!!!!!!!

 

Bedziesz miał wybór i kupisz auto z pierwszej reki a nie od handlarza.

Nie wspominam już o cenie że bedzie taniej.

Opublikowano

Kolor srebrny bardzo fajnie wygląda w e38, więc nie wiem czemu sie nie podoba.

Do tego jasne wnetrze jak w tej ostatniej i jest suuuper.

 

Napisem to bym się nie sugerował, a raczej obejrzeniem.

Może ktoś sobie dołożył napis z tyłu, i nalepił tak jak uważał.

 

 

A tak jeszcze, wlazłem teraz na Allegro, i szok ile jest siódemek e38 na sprzedaż. :shock:

Opublikowano

Boogie- najpierw się oglada zdjecia i tylko ślepy by nie zobaczył ,ze była ta E38 walona w tył- popatrz na szczeliny wokół tylnej klapy - naprawiał to ten sam gosc, co przyklejał oznaczenie modelu ( z tą samą precyzją)

 

Sebast- piszesz, jakbys nigdy nie jechał 740d - konia z rzedem temu , kto w czasie jazdy usłyszy jakis rechot - nie mowiac o tym ,ze po lekkim chip-tuningu 740d zostawia 740i daleko w tyle , a nawet w serii to bardzo elastyczne auto - osobiscie wolałbym 740d niz 740 4.4 z LPG

Opublikowano

Ja tam tak od razu bym nie kwalifikował tych szczelin. Zdjęcie to tylko zdjęcie, i sporo potrafi spaczyć sama ogniskowa aparatu - wygiąć linie.

Ale za to sporo mów napis Kawasaki na klapie..... :duh:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Minęło pół roku, od rozpoczęcia tematu, ale teraz ja również zastanawiam się nad 740d, interesuje mnie 2001 rok.

 

1.Przeglądając mobile wiedzę, że ceny 740i i 740d są bardzo podobne, a przebieg nieznacznie tylko u diesli większy, czy w rzeczywistości rzecz ma się inaczej?

2.Zakładam, że kupię auto od niemca-pierwszego właściciela z pełną książka i będę tankował tylko na shelu. Czy na tej podstawie mogę liczyć, że nie będę miał awarii wtryskiwaczy i

3. co za tym idzie diesli okaże nawet lepszy od benzyny (zamiast gazu zakładam chipa na pilota)

 

Jeżeli chodzi o odpowiednie traktowanie turbiny, to zakładam ze szczegolnie w zimie bede czesto korzystal z webasta.

 

ps gdzie mogę sprawdzic róznice w kosztach eksploatacji e39 powiedzmy 530d i e38 740d- klocki, tarcze, elementy zawiesznia itp, lubi jesli mozecie, to przybliżcie mi te róznice, czy jest to bardziej 10, 30, czy 60%? (dzwonienie do sklepów, to mizerny pomysł, a w necie często nie ma cenników)

 

pozdro

Opublikowano

Jeździłem trochę E38 740d '99.

Przywiozłem ją ojcu z Niemiec na początku stycznia.

Sam posiadam 740i '99 i jestem z niej bardzo zadowolony.

Otóż są to dwa zupełnie inne autka. :8)

 

Diesel V8 pracuje bardzo kulturalnie i przyjamnie dla ucha.

Z tą turbo dziurą to lekka przesada, przy spokojnej jeździe nic nie czuć.

Dopiero po kick-downie jest to trochę odczuwalne, ale jak ktoś nie wie o co chodzi to nawet nie zauważy (np. mój ojciec) :D

 

Wrażenia z jazdy są też zupełnie inne niż w benzynie, wydaje się jakby na kierującego działały większe przeciążenia niż w 740i :!: Czasami mam wrażenie jakby 740d lepiej przyśpieszał od mojej benzyny, :naughty: ale jest to tylko złudzenie wywołane przez ten spory moment (120Nm więcej). :mrgreen:

Powiem tak, 740d drze przed siebie od najniższych obrotów a ja żeby go dogonić muszę się nieźle wkręcać na obroty, takie są wrażenia.

Jak jest w rzeczywistości nie wiem, bo jeszcze nie sprawdzałem obu jednocześnie na prostej.

 

Podsumowując 740d jest :cool2:

ale 740i jest jeszcze bardziej :cool2:

mimo że moja w porównaniu do tego konkretnego diesla jest słabo wyposażona. :D

Jedyną przewagą u mnie jest servotronic :!:

Strasznie to urządzonko ułatwia życie. Jak będziesz szukał jakiejś E38 to sprawdź koniecznie czy servotronic jest na wyposażeniu.

AP
Opublikowano

Alo wszystko wskazuje, że niedługo będziesz miał okazje porównać oba samochody emiprycznie :D

Decyzja zapadła- kupuje 740d :mrgreen:

 

Pozdro

Opublikowano

Nad chipem do 740 w dieslu to bym się zastanowił :hand:

 

Zwiększa moment z 560 na 630 Nm a z tego co wiem "oryginalny" moment został zmnejszony przez fabrykę z 600Nm na 560 żeby skrzynia dała radę.

 

Tak więc coś za coś, na pewno będzie więcej wrażeń, ale może być tak, że za te wrażenia trzeba będzie dodatkowo dopłacić :naughty:

 

Pozdrawiam

AP
Opublikowano

A już mi zaczynało brakować zajęcia na późny wieczór (po zdecydowaniu się jaki model chce), ale w takim wypadku zaraz poszukam sobie czegoś na ten temat...

 

Ogólnie myślałem nad chipem, który włączałbym na specjalne okazje :dance: , nic na stałe :hand:, ale w takiej sytuacji poważnie sie zastanowie...

 

Jeśli masz jakieś materiały na ten temat, to chętnie bym poczytał.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.