Skocz do zawartości

320d wymiana termostatu EGR


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Początkowa temperatura otwarcia termostatu to 87st. Takimi minimalnymi wahaniami niema się co przejmować,według mnie jest to normalne .Może byś to spowodowane zwłoką termiczną zadziałania termostatu,w tych warunkach termicznych cieczy pracuje on na granicznym progu ,zamknięty - otwarty .Obserwuj co jakiś czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale ja sie nie przejmuje bowiem ze jest ok :D , dlatego napisalem jak sie ma sprawa. Teraz troche dluzej pojezdizlem bo cos zalatwialem 88-89 non stop . Nawet jak jade dluzej z gory to max do 86 spadnie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Ja też juz jestem po wymianie obu termostatów i jak wczesniej w trasie mial ok 70-75C to wczoraj ta sama trasa 90-94C.

Siemano Krzysiek , zeszlo Ci spalanie troszke ? u mnie spadlo ale przyczynily sie tez do tego nowe lacie 205 zamiast 235.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też juz jestem po wymianie obu termostatów i jak wczesniej w trasie mial ok 70-75C to wczoraj ta sama trasa 90-94C.

 

U mojego ojca podobnie jest, juz sie polepszylo spalanie gdy mu wymienilem Filtr powietrza. ale zabiore sie tez za Termostaty. Sam wymieniales? Masz intrukcje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam co jaki czas będzie trzeba wymieniać te termostaty skoro to taka częsta usterka ...

czesta usterka w samochodach ktore maja po 5-6 lat . To normalne ! Poprostu gdyby BMW nie wpadlo na idiotyczny pomysl z usunieciem z zegarow temp silnika calej afery by nie bylo. Ale pattern rodem z Opla musieli nam zafundowac :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też juz jestem po wymianie obu termostatów i jak wczesniej w trasie mial ok 70-75C to wczoraj ta sama trasa 90-94C.

Siemano Krzysiek , zeszlo Ci spalanie troszke ? u mnie spadlo ale przyczynily sie tez do tego nowe lacie 205 zamiast 235.

 

Siemanko :) wiesz, w sumie to spalanie zeszło tak ok 1-1.5 l/100km.

 

U mojego ojca podobnie jest, juz sie polepszylo spalanie gdy mu wymienilem Filtr powietrza. ale zabiore sie tez za Termostaty. Sam wymieniales? Masz intrukcje?

też mam zamiar wymienic jeszcze filtr powietrza bo aktualny mam od wakacji i ma nalatane ok 15 tyś.km. Termostatów sam nie wymieniałem, zrobili mi to w warsztacie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15tys na ten filtr to nie duzo !. Ma naprawde spora powierzchnie ! mysle ze co 25-30 (2 wymiany oleju ) mozna go spokojnie wymieniac. Chyba ze ktos wymienia olej co 30k :roll: :roll: (wspolczuje) to wtedy wymienic go co wymiane :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15tys na ten filtr to nie duzo !. Ma naprawde spora powierzchnie ! mysle ze co 25-30 (2 wymiany oleju ) mozna go spokojnie wymieniac. Chyba ze ktos wymienia olej co 30k :roll: :roll: (wspolczuje) to wtedy wymienic go co wymiane :D

NO moze nie tak duzo ale staram sie wymianiac filtr max co 20 tyś km. Jedyne co mnie wkurza to ,ze nie da sie tego zrobic jak w innym normalnym aucie tylko trzeba pół auta rozbierac zeby sie dostac do filtra i taka wymiana trwa 2 godziny :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrzysiekOST:

-termostaty możesz sam wymienić bezproblemowo i zostanie ci w kieszeni ze 100-150zł.

Z wymianą filtra powietrza to masz rację, droga przez mękę (nawet się nie dziwię że niektórzy tak go rzadko zmieniają przez ten nieszczęsny dostęp).

Filtr powietrza serwis wymienia chyba co trzecią wymianę oleju (jak ich nie przypilnujesz to nawet nie kwapią się z wymienią), ale moim zdaniem co drugą wymianę oleju to już w ostateczności (czyli co ok 60 Tkm). Ja kiedyś w E46 320d najczęściej wymieniam co 40Tkm, a po 20Tkm sprawdzałem i przedmuchiwałem.

Obecnie zrobiłem na filtrze powietrza 30Tkm i na dniach będę wymieniał sterownik świec żarowych i sprawdzę filtr i przedmucham, a gdy będzie wyglądał kiepsko to od razu wymiana. Doszedłem do wniosku, że będę kupował tańsze filtry powietrza i wymieniał prawdopodobnie przy wymianie oleju.

Na filtrach oleju i paliwa nie oszczędzam. Dobry filtr oleju przy wymianach (oleju) co 25-35Tkm to podstawa.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

termostay lepiej samemu mozna od razu ic chlodniczke wyczyscic i dolot!

chriss99 ja oleju i paliwa mam knechta albo mana a powietrza mam fitrona i kabinowy ,teraz bede wlasnie olej wymienial i od razu powietrza chyba tez zrobie bo fitrona az tak drogi nie jest a co czyste to czyste a wymieniam co 15tkm olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio po przejchaniu 1200 km w trasie, spalanie z komputera miałem 5,5litra/100km przy średniej prędkości 76,7km/h

 

A co do wymiany filtra powietrza... to jest chore i śmierć dla motoru, żeby ASO wymieniało ten filtr co 3cią wymianę oleju?! :duh: :duh: :mad2:

 

Ja jak wspominałem milion razy - wszystkie filtry wymieniam przy wym. oleju. We wszystkich autach tak robię/robiłem i będę robić :mrgreen:

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Webasto się poddało, niesprawny termostat go dobił (objawy to coraz częstsze dymienie podczas uruchomienia oraz gaśnięcie). Pracowało dzielnie dogrzewając nieustannie silnik. Skutek to zakoksowana komora, zapchany układ wydechowy oraz uszkodzony dodatkowy zawór paliwa. Licznik w sterowniku pokazuje prawie 5 tyś uruchomień. Wymieniona kompletna komora spalania na nową, jutro ponowny montaż na samochód. Jeżeli ktoś zainteresowany, to mogę na priv podać namiary na autoryzowaną stację Webasto w której świetnie ogarniają temat. W ASO przewidują tylko wymianę piecyka na nowy.

 

Mam tylko nadzieję, że nic więcej nie ucierpiało przez jazdę na niedogrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś zainteresowany, to mogę na priv podać namiary na autoryzowaną stację Webasto w której świetnie ogarniają temat. W ASO przewidują tylko wymianę piecyka na nowy.

 

Wklej po prostu dane na forum, ten wątek przeczytają tysiące ludzi w przyszlości, chcesz żeby każdy Ci PW pisał? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie

Temperatura przy jeździe 75-79. Nastawiony byłem na 100% na wymianę tylko zastanawia mnie jedna rzecz, w poprzedniej e39 jak klękną termostat to nie leciało cieple powietrze tylko zimne, natomiast u mnie jak nastawię to leci bardzo ciepłe powietrze a jak np stanąłem wczoraj pod garażem wyłączyłem całkowicie klimatronika temp. silnika skoczyła do 89-90.

I jeszcze jedna prośba może ktoś opisze jak krok po kroku zdemontować główny może jakieś foto

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy niesprawnym termostacie nie odczuwałem problemu z ogrzewaniem, zawsze wnętrze nagrzewało się szybko i powietrze z kratek było bardzo ciepłe. A tak czy inaczej w trakcie jazdy było 74-78 st. Po wymianie nagrzewa się tak samo szybko w środku tylko temperatura cieczy chłodzącej jest wyższa - prawidłowa. Wiadomo, że jak wyłączyć odbiór ciepla (ogrzewanie) to temperatura wzroscie ale u mnie po wymianie termostatów na włączonym ogrzewaniu auto osiąga ok 90 st jak trzeba.

 

Co do wymiany termostatu głównego to (z pamięci)

1. musisz zdemontowac rurę doprowadzającą powietrze od przypływomierza (filtra powietrza) do turbo. Rura jest plastikowa i sztywna, odkręcasz przy przepływce a na turbo jest nasuwana. Zabezpiecz otwór w turbo czystą szmatą, żeby nic się nie dostało do środka.

2. musisz zdemontowac chłodniczkę EGR, ja zdemontowałem wszystko co idzie od kolektora wydechowego (żeby mieć łatwy dostęp)

3. wypinasz węże, odkręcasz termostat i wszystko.

 

Warto odciągnać strzykawką płyn ze zbiorniczka wyrównawczego wtedy zminimalizujesz wyciek przy odkręcaniu termostatu. Upewnij się, ze termostat z uszczelką będzie dobrze przylegał, dokręcać z głową, pewnie ale też nie za mocno.

 

Jesli będziesz odkręcał śruby na imbus czy torxy i jeśli bedą one zabrudzone to warto je wyczyścić lekko malutkim śrubokrecikiem, wsadzić klucz w śrubę i delikatnie dobić młotkiem aby klucz wszedł do końca w śrubę

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. musisz zdemontowac chłodniczkę EGR, ja zdemontowałem wszystko co idzie od kolektora wydechowego (żeby mieć łatwy dostęp)

Dzięki Natek ,pytanie które to chłodniczka EGR

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=VC31&mospid=48480&hg=11&fg=35

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2005/december/browse/engine/emission_reduction_cooling/

 

chłodniczka to nr 1, żeby było wygodnie demontujesz całość aż do kolektora wydechowego

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja bym mogl jeszzce doradzic to ,przeczyscic papierem sciernym tam gdzie ma uszczelka przylegac,odltuscic ia pzoniej nasmarowac delikatnie silikonem (ja uzylem reinz szary) i zalozyc nowy termostat ,warto zawsze dac troszke silikonu bo moze byc wyciek(podwinie sie uszcelka albo moze byc wadliwa) :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki serdeczne w takim razie zamawiam części i po niedzieli biorę się za wymianę. Mam nadzieję że pójdzie łatwiej niż w e39 tam musiałem zrzucać chłodnicę i visco, ale i tak największy problem miałem z prawidłowym odpowietrzeniem.

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.