Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 577
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Elektryczny dogrzewacz czy może mieć coś wspólnego z tym że silnik nie może się zagrzać i trzyma 60oC?? Czy elektryczny dogrzewacz może mieć coś wspólnego z nawiewem powietrza gdzie z jednej strefy leci tylko letnie powietrze??
Opublikowano
Elektryczny dogrzewacz czy może mieć coś wspólnego z tym że silnik nie może się zagrzać i trzyma 60oC?? Czy elektryczny dogrzewacz może mieć coś wspólnego z nawiewem powietrza gdzie z jednej strefy leci tylko letnie powietrze??

Wyłącz całkiem nadmuch i zobacz czy silnik uzyska temperaturę 88 stopni

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Jutro Ci sprawdzę będziesz wiedział na 100% :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyłącz całkiem nadmuch i zobacz czy silnik uzyska temperaturę 88 stopni

 

Ja miałem kiedyś kompletnie uwalony termostat EGR, a termostat główny działał tak na 80-90%, i temperaturę na postoju mogłem podnieść spokojnie do ponad 100'C. W trasie było już znacznie gorzej.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

 

Możesz podać błąd z dogrzewacza? U ciebie jest trochę inaczej niż u mnie na przykład. U mnie jest elektryczna pompka wody sama z dwoma przewodami. U ciebie prawdopodobnie jest ona zintegrowana z zaworem (changeover valve) i dwoma dodatkowymi rurkami do podgrzewacza -możesz napisać jak to jest u ciebie? No i ten błąd podaj z opisem. Jeszcze jedno -czym mierzysz temperaturę?

Opublikowano
Pytanie!!

Czy u was też tak jest że od razu po odpaleniu auta w zbiorniczku wyrównawczym sika płyn?????

Drugi raz termostat główny wymieniony i dalej to samo, temp ok 60 oC.

Nie wiem czy szukać od strony dogrzewacza (bo tam komp pokazuje błąd i z jednej strefy leci max tylko letnie powietrze), czy........... no właśnie co..... koszty bez efektów na razie.............

Jutro Ci sprawdzę będziesz wiedział na 100% :wink:

A wiec zapaliłem auto, zaraz na zimnym silniku pod maskę ,i u mnie też leci płyn, dodam że wszystkie termostaty wymienione temp.trzyma 89stopni ,także tak musi być :cool2: pozdrawiam.

Opublikowano

" skrab "Dzięki za odpowiedź! - martwiłem się że skoro przepuszcza to jest coś nie tak.

" wafeltom " Mam pewnie tak samo jak TY, mnie nie ma urządzenia ogrzewania dodatkowego, chodzi mi o dogrzewacz- urządzenie elektryczne nie związane z obiegiem wody. Błąd dogrzewacza to 9C53.

Opublikowano
Chodzi o to że INPA ma czasami odchyły. Błędy w skryptach. Np. Jakiś czas temu jeden z kolegów na forum miał problem z czujnikiem ciśnienia, inpa pokazywała 10-15 barów w dolocie. Okazało się że był błąd w skrypcie i za pomocą Tool32 odczytał prawidłowo ciśnienie.Tutaj też może tak być ale za mało info aby to stwierdzić. Także w przypadku kolegi jeśli nie sprawdzał w BC -trzeba sprawdzić a jeśli było tam sprawdzone to tylko garnek termometr i gotowanie termostatu. :norty:
Opublikowano

Udało się, trzyma 88 oC

Wymienione oba termostaty - bez efektu, wymieniono kolejny główny na oryginalny z BMW (bo jego podejrzewałem o awarie) - bez efektu, okazało się, że nowy EGR (też oryginalny z BMW) przepuszczał. Kolejny termostat i działa!!!! Razem cztery nowe termostaty przyniosły efekt!! tylko w kieszeni jakby lżej....

Opublikowano
Udało się, trzyma 88 oC

Wymienione oba termostaty - bez efektu, wymieniono kolejny główny na oryginalny z BMW (bo jego podejrzewałem o awarie) - bez efektu, okazało się, że nowy EGR (też oryginalny z BMW) przepuszczał. Kolejny termostat i działa!!!! Razem cztery nowe termostaty przyniosły efekt!! tylko w kieszeni jakby lżej....

 

Zamiast wymieniac te termostaty trzeba bylo zaczac upalac auto, bylby fun, bylaby wyzsza temp i w kieszeni pelno.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Mam dla was ciekawostke ulatwiajaca odpowietrzenie ukladu po wymianie plynu/termostatow.

 

Wg zagranicznych forow mozna w prosty sposob wymusic prace dodatkowej pompy wody w ukladzie chlodzenia w celu odpowietrzenia ukladu :)

 

Aby tego dokonac przy wylaczonym samochodzie, majac kluczyc w porcie, trzeba wcisnac i tzymac pedal gazu po czym kliknac przycisk Start.

Po okolo 10sek trzymania wcisnietego gazu powinna wlaczyc sie dodatkowa pompa wody, odpowietrzajac w ten sposob uklad :)

 

Pozdro

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
termostat EGR łatwo sprawdzić czy jest sprawny, wystarczy odkręcić i dmuchnąć w niego jak jest sprawny to lekko będzie przepuszczał powietrze, ale naprawdę lekko, a jak jest zepsuty to można w niego dmuchać i dmuchać.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam mam problem z niedogrzaniem silnika nawet teraz w lecie temperatura nie zawsze jest na 90stopni bo okolo 80 w zimie jest juz dużo gorzej . mam zamiar wymienic termostat główny i myślałem wymienic także termostat EGR tylko czy jest sens go wymieniac bo zawór EGR mam zaślepiony i spaliny i tak sie tam nie zbierają i nie dogrzewają silnika a mam rozmuiec ze jezeli zawór egr jest zaślepiony to wymiana termostatu egr nic nie da , dobrze myślę :?: :?: wiem ze nie ten dział ale chodzi dokładnie o model E46 320D
Opublikowano

EGR jest praktycznie na wierzchu i nie wymieniając go nie ryzykujesz dodatkowej roboty ani kosztów.

Zmień tylko głowny i jesli w dalszym ciągu nie będziesz osiągał minimum 88C to wtedy ewentyualnie sie zastanawiaj co dalej ...

Ja bym na tą chwilę nic nie robił z termostatem EGR.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

Odgrzebie trochę temat.. Koledzy jakim płynem chłodzącym zalać układ po wymianie tych termostatów?

Jaki stosują oryginalnie w BMW??

Pozdrawiam

Dawid

Opublikowano
Prestone, bardzo dobry płyn i mieszalny ze wszystkimi

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
EGR jest praktycznie na wierzchu i nie wymieniając go nie ryzykujesz dodatkowej roboty ani kosztów.

Zmień tylko głowny i jesli w dalszym ciągu nie będziesz osiągał minimum 88C to wtedy ewentyualnie sie zastanawiaj co dalej ...

Ja bym na tą chwilę nic nie robił z termostatem EGR.

A mnie okazało się odwrotnie jak zmieniałem.

Najpierw zmieniłem główny,( nie potrzebnie) bo dalej temperatura była taka sana, dopiero jak zmieniłem egr to wskoczyło na 89stopni

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja zacząłem od EGR - poprawa o około 7-8'C

Później wymieniłem główny - poprawa o kolejne 7-8'C.

...więc jeśli ktoś ma już trochę nalatane km i kilku letnie auto, to rozsądnie jest wymienić oba jednocześnie i zaoszczędzić czas na podwójnej robocie.

Termostat główny najczęściej traci swoje parametry stopniowo - nie psuje się od razu.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.