Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam forumowiczów ze względu że to mój pierwszy post na tym forum to Witam wszystkich. Mam problem z moją BMW 530D E39 w automacie(tiptronic) Posiadam ją od 2 tygodni . Od 4 dni stoi ponieważ podczas jazdy(około 30-40km/h) wyświetliła się na komputerze kontrolka awarii. Po kilku godzinach próbowałem jazdy, silnik odpala i rusza po około 10metrach skrzynia rozłącza się i samochód staje, na komputerze nie pojawia siężadna kontrolka, silnik cały czas chodzi bez problemów. Mogę ją kręcić do wysokich obrotów i nie rusza, tak samo na każdym innym trybie skrzyni.Bezpieczniki sprawdziłem i żaden nie jest przepalony. Samochód ma przejechane niecałe 200000km. Dzień wcześniej wymieniałem amortyzatory,tarcze,klocki ale zdążyłem tylko z jednej strony i w takim stanie pojechałem, myślę że to nie ma znaczenia z tym problemem i że to tylko zbieg okoliczności ale lepiej napisać bo może się ta informacja przydać. Może ktoś mi podpowie o co tu chodzi? Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano
No ciężko tak wywróżyć co się stało...pod kompa trzeba się podpiąć :wink: Objawy wskazują na konwerter :norty: zakładam,że oleju to ci raczej nie wywalilo bo byś pewnie zauważył :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam forumowiczów ze względu że to mój pierwszy post na tym forum to Witam wszystkich. Mam problem z moją BMW 530D E39 w automacie(tiptronic) Posiadam ją od 2 tygodni . Od 4 dni stoi ponieważ podczas jazdy(około 30-40km/h) wyświetliła się na komputerze kontrolka awarii. Po kilku godzinach próbowałem jazdy, silnik odpala i rusza po około 10metrach skrzynia rozłącza się i samochód staje, na komputerze nie pojawia siężadna kontrolka, silnik cały czas chodzi bez problemów. Mogę ją kręcić do wysokich obrotów i nie rusza, tak samo na każdym innym trybie skrzyni.Bezpieczniki sprawdziłem i żaden nie jest przepalony. Samochód ma przejechane niecałe 200000km. Dzień wcześniej wymieniałem amortyzatory,tarcze,klocki ale zdążyłem tylko z jednej strony i w takim stanie pojechałem, myślę że to nie ma znaczenia z tym problemem i że to tylko zbieg okoliczności ale lepiej napisać bo może się ta informacja przydać. Może ktoś mi podpowie o co tu chodzi? Z góry dzięki za pomoc.

 

Ktos Ci wcisnął 530d z padniętą skrzynią... Sprawdzales profesjonalnie auto przed zakupem ???? I co to wogóle za przebieg... :mad2:

 

btw. jezeli kupiles ja w komisie i im to udowodnisz masz szanse za zwrot kosztów naprawy... oczywiscie sądownie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I co to wogóle za przebieg... :mad2:

Normalny handlarski przebieg.Dziwię się,że się zdziwiłeś :mrgreen:

Co do problemu to myślę,że ciężko będzie pomóc w takiej sprawie.

Tak jak ktoś pisał:

1.Komputer

2.Dobry fachowiec od ASB

Jeżeli to nie będzie problem w sterowaniu i elektryce,to remont skrzyni będzie nieunikniony.

I znowu sławetny GM.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Dzisiaj byłem się podłączyć pod komputer i wykazał błąd skrzyni i nic poza tym . Pierwsze co zrobiłem to kazałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni, brakowało około 0.5litra dolano ale bez zmian. Co do przebiegu to masz racje bo też podejrzewałem tzw handlarski przebieg(ale ciężko dostać takie BMW z niekręconym licznikiem) . Bo pedał gazu i hamulca i ogólny stan w środku jest idealny. Z opowieści diagnosty wychodzi że jest padnięta skrzynia . Podzwoniłem po kilku fachowcach od automatów i te objawy świadczą o padniętej skrzyni. Mam jednego gościa który zajmuje się tylko automatami. Wyjmę z bejcy i zawiozę mu. Powiedział mi że koszt mnie wyniesie około 2 tysi z tym że jeszcze musi zajrzeć do środka tzn do miski olejowej i będę wiedział dokładnie. Co to jest dokładniej ten konwerter i gdzie się znajduję to też go dam do sprawdzenia? Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj byłem się podłączyć pod komputer i wykazał błąd skrzyni i nic poza tym . Pierwsze co zrobiłem to kazałem sprawdzić poziom oleju w skrzyni, brakowało około 0.5litra dolano ale bez zmian. Co do przebiegu to masz racje bo też podejrzewałem tzw handlarski przebieg(ale ciężko dostać takie BMW z niekręconym licznikiem) . Bo pedał gazu i hamulca i ogólny stan w środku jest idealny. Z opowieści diagnosty wychodzi że jest padnięta skrzynia . Podzwoniłem po kilku fachowcach od automatów i te objawy świadczą o padniętej skrzyni. Mam jednego gościa który zajmuje się tylko automatami. Wyjmę z bejcy i zawiozę mu. Powiedział mi że koszt mnie wyniesie około 2 tysi z tym że jeszcze musi zajrzeć do środka tzn do miski olejowej i będę wiedział dokładnie. Co to jest dokładniej ten konwerter i gdzie się znajduję to też go dam do sprawdzenia? Pozdrawiam

 

cos niski ten koszt, przewaznie kompleksowa naprawa wynosi 5-7 tysi... nie chce zle zyczyc ale te skrzynie wymagają najlepszych fachowców bo cięzko je (profesjonalnie) naprawic...

Opublikowano

Ewidentnie usterka mechaniczna skrzyni. Gdyby padła elektronika to miałbyś 3 bieg do przodu i wsteczny. Przyczyną może być np konwerter, może być sterownik ( w skrzyni) ... Trzeba rozebrać i wtedy można gadać :)

 

PS Profesjonalni fachowcy od ASB rzadko kiedy biorą poniżej 3 tys. Kumpel w X5 (GM) miał podobny objaw jak Ty. Na zimnym silniku dało się jechać jakiś czas i w miarę nagrzewania auto przestawało jechać, odczekałeś chwilę i znowu kawałek do przodu... Ciężko mi się nim jechało z Pruszkowa do Ursusa na Zielonogórską :lol: Tam w Midpartsie zrobili to i wzięli niecałe 5 k ^^ U mnie padł wsteczny (5HP19) i sam naprawiłem - koszt 1500 zł. Ww profesjonaliści nie cackają się i wymieniają wszystko jak leci i nie zdziwiłoby mnie że i Twoją skrzynię można naprawić taniej niż magiczne 3k ;)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolejna okazja kupiona i płacz na forum. Ach.. szkoda gadać. No ale przecież Polacy muszą zawsze auta kupować okazyjnie, to skutki są.

 

Co do skrzyni to proponuję poszukać używki dobrej, jak będzie śmigać ok to wymienić olej i to z dwa razy. Nie baw się w naprawianie skrzyni bo wydasz 5-6 tys a i tak pewnie będą problemy.

Opublikowano
Witam forumowiczów ze względu że to mój pierwszy post na tym forum to Witam wszystkich. Mam problem z moją BMW 530D E39 w automacie(tiptronic) Posiadam ją od 2 tygodni . Od 4 dni stoi ponieważ podczas jazdy(około 30-40km/h) wyświetliła się na komputerze kontrolka awarii. Po kilku godzinach próbowałem jazdy, silnik odpala i rusza po około 10metrach skrzynia rozłącza się i samochód staje, na komputerze nie pojawia siężadna kontrolka, silnik cały czas chodzi bez problemów. Mogę ją kręcić do wysokich obrotów i nie rusza, tak samo na każdym innym trybie skrzyni.Bezpieczniki sprawdziłem i żaden nie jest przepalony. Samochód ma przejechane niecałe 200000km. Dzień wcześniej wymieniałem amortyzatory,tarcze,klocki ale zdążyłem tylko z jednej strony i w takim stanie pojechałem, myślę że to nie ma znaczenia z tym problemem i że to tylko zbieg okoliczności ale lepiej napisać bo może się ta informacja przydać. Może ktoś mi podpowie o co tu chodzi? Z góry dzięki za pomoc.

 

 

Witam. Piszesz że nie pracuje tobie ASB, mam pytanie a zanim zrobiłeś z jednej strony hamulce i zawieszenie to wszystko było OK?? jeśli tak to zrób z drugiej strony i powinno być wszystko OK. Normalny człowiek w takim stanie auta ( po remoncie z jednej strony ) nie wyjedzie z parkingu, no chyba że samobójca, podejrzewam, że komputer nie pozwala tobie na to bo, to grozi wypadkiem.

 

Pozdrawiam Józef

Opublikowano
Witam forumowiczów ze względu że to mój pierwszy post na tym forum to Witam wszystkich. Mam problem z moją BMW 530D E39 w automacie(tiptronic) Posiadam ją od 2 tygodni . Od 4 dni stoi ponieważ podczas jazdy(około 30-40km/h) wyświetliła się na komputerze kontrolka awarii. Po kilku godzinach próbowałem jazdy, silnik odpala i rusza po około 10metrach skrzynia rozłącza się i samochód staje, na komputerze nie pojawia siężadna kontrolka, silnik cały czas chodzi bez problemów. Mogę ją kręcić do wysokich obrotów i nie rusza, tak samo na każdym innym trybie skrzyni.Bezpieczniki sprawdziłem i żaden nie jest przepalony. Samochód ma przejechane niecałe 200000km. Dzień wcześniej wymieniałem amortyzatory,tarcze,klocki ale zdążyłem tylko z jednej strony i w takim stanie pojechałem, myślę że to nie ma znaczenia z tym problemem i że to tylko zbieg okoliczności ale lepiej napisać bo może się ta informacja przydać. Może ktoś mi podpowie o co tu chodzi? Z góry dzięki za pomoc.

 

 

Witam. Piszesz że nie pracuje tobie ASB, mam pytanie a zanim zrobiłeś z jednej strony hamulce i zawieszenie to wszystko było OK?? jeśli tak to zrób z drugiej strony i powinno być wszystko OK. Normalny człowiek w takim stanie auta ( po remoncie z jednej strony ) nie wyjedzie z parkingu, no chyba że samobójca, podejrzewam, że komputer nie pozwala tobie na to bo, to grozi wypadkiem.

 

Pozdrawiam Józef

Wyjątkowy ten komputer :mrgreen: przewidywalna bestia :norty:

Opublikowano
Nie wiem na ile ta informacja o tej wymianie amora tarczy i klocków jest wiarygodna bo przedzwoniłem do serwisu i powiedzieli że to raczej nie powinno mieć związku. Nie wiem czy mówili prawdę czy tylko chodzi o kasę . Jeżeli ktoś by wiedział czy takie coś jest możliwe proszę o kontakt.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega Józef to sobie jaja robił, bo niemożliwe żeby pisał to na poważnie. :) Widocznie to nasz taki forumowy czuły wojtek, czy jak mu tam, z onetu. :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taki forumowy czuły wojtek

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Kolega Józef to sobie jaja robił, bo niemożliwe żeby pisał to na poważnie. :) Widocznie to nasz taki forumowy czuły wojtek, czy jak mu tam, z onetu. :D :D :D

 

 

Kolego, jaja to możesz sobie ty robić jak nie masz wiedzy, ja po prostu napisałem co o tym myślę jeżeli przed wymianą z jednej strony hamulców było wszystko OK. a po wymianie z jednej strony klocków auto nie jedzie to skrzynia na pewno jest OK bo nic przy niej nie robiono, a jeżeli komputer widzi że z jednej strony wymieniono klocki a z drogiej nie, to nie pozwoli takim autem jechać, czy twoja wiedza i wykształcenie pozwalają na to żeby to pojąć ??? Jak widzisz co napisałem trzeba zrobić z drugiej strony co z jednej a potem sprawdzić co nie pracuje bo jak się okaże że kolega pojedzie do fachowca i wybuli kasę i okaże się że skrzynia jest OK to co wtedy?? Napisałem że trzeba skończyć co się zaczęło, bo takim autem to tylko samobójca będzie jechał, jak z jednej strony ma nową tarczę i klocki a z drugiej stare to przy najmniejszym hamowaniu auto staje bokiem i robi sobie bączki i dlatego podejrzewam że to zablokował komputer. Zasada jest prosta jeżeli przed naprawą było OK a po naprawie coś nie gra to szuka co się spaprało a nie wymyśla się następnej roboty.

Opublikowano
Nie wiem na ile ta informacja o tej wymianie amora tarczy i klocków jest wiarygodna bo przedzwoniłem do serwisu i powiedzieli że to raczej nie powinno mieć związku. Nie wiem czy mówili prawdę czy tylko chodzi o kasę . Jeżeli ktoś by wiedział czy takie coś jest możliwe proszę o kontakt.

 

 

Zrób z drugiej strony hamulce i wymień amortyzator a potem szukaj dalej. Jak widzisz serwis mówi że raczej nie powinno mieć związku,(gdyby byli pewni to nie było by odpowiedzi raczej nie tylko tak lub nie, jak widzisz oni sami nie wiedzą) a jeżeli ma??? Pomyśl przed wymianą z jednej strony było dobrze a po wymianie tarczy i klocków z jednej strony, okazało się że nie można jechać i nic więcej nie robiłeś to jakim cudem raptem zepsuła się skrzynia??? skończ robotę i powymieniaj z drugiej strony to co z pierwszej a potem się będziesz martwił jak usterka nie ustąpi, to odepniesz akumulator na godzinę i potem może być wszystko OK, a ze skrzynią się nie spiesz, na wydanie kasy zawsze jest czas.

Opublikowano
Kolega Józef to sobie jaja robił, bo niemożliwe żeby pisał to na poważnie. :) Widocznie to nasz taki forumowy czuły wojtek, czy jak mu tam, z onetu. :D :D :D

 

 

Kolego, jaja to możesz sobie ty robić jak nie masz wiedzy, ja po prostu napisałem co o tym myślę jeżeli przed wymianą z jednej strony hamulców było wszystko OK. a po wymianie z jednej strony klocków auto nie jedzie to skrzynia na pewno jest OK bo nic przy niej nie robiono, a jeżeli komputer widzi że z jednej strony wymieniono klocki a z drogiej nie, to nie pozwoli takim autem jechać, czy twoja wiedza i wykształcenie pozwalają na to żeby to pojąć ??? Jak widzisz co napisałem trzeba zrobić z drugiej strony co z jednej a potem sprawdzić co nie pracuje bo jak się okaże że kolega pojedzie do fachowca i wybuli kasę i okaże się że skrzynia jest OK to co wtedy?? Napisałem że trzeba skończyć co się zaczęło, bo takim autem to tylko samobójca będzie jechał, jak z jednej strony ma nową tarczę i klocki a z drugiej stare to przy najmniejszym hamowaniu auto staje bokiem i robi sobie bączki i dlatego podejrzewam że to zablokował komputer. Zasada jest prosta jeżeli przed naprawą było OK a po naprawie coś nie gra to szuka co się spaprało a nie wymyśla się następnej roboty.

:shock: kurcze,na tyle mam lekko podłysiałe opony. Jak komputer się dopatrzy to jutro do roboty PK-esem pojade :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano
Kolega ma racje coś w tym musi być . Lepiej sprawdzić niż wydać niepotrzebnie kasę a tym bardziej że mam wszystko na druga stronę ale poza tym mam jeszcze jedno pytanie czy diagnostyka pokaże coś więcej niż to co pokazało mi w dwóch różnych warsztatach tylko awarie skrzyni biegów? Czy warto mi jeszcze gdziekolwiek szukać? Bo że awaria skrzyni biegów wiem bez kompa bo po prostu nie rusza.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, jaja to możesz sobie ty robić jak nie masz wiedzy [...]a jeżeli komputer widzi że z jednej strony wymieniono klocki a z drogiej nie, to nie pozwoli takim autem jechać, czy twoja wiedza i wykształcenie pozwalają na to żeby to pojąć ???

 

Napisałem że trzeba skończyć co się zaczęło, bo takim autem to tylko samobójca będzie jechał, jak z jednej strony ma nową tarczę i klocki a z drugiej stare to przy najmniejszym hamowaniu auto staje bokiem i robi sobie bączki i dlatego podejrzewam że to zablokował komputer.

 

To mi kolego z niewątpliwie wielką wiedzą wytłumacz kilka spraw bom niedouczony prosty człek ledwie po podstawówce albo przedszkolu, już nie pamiętam bom niedouczony:

 

1) dlaczego auto ma stawać bokiem jeżeli z jednej strony jest nowa tarcza i klocki a z drugiej nie (zakładając oczywiście, że te niewymienione klocki w ogóle są).

2) skąd samochód/komputer samochodu wie, że z jednej strony klocki są wymienione z drugiej nie, bo zaczyna to zalatywać tajemną wiedzą i Knight Rider'em :D

3) skąd samochód wie, że ma wymienione amory tylko z jednej strony lub w ogóle że ma je wymienione??? zakładając oczywiście nadal, że E39 nie posiada systemu KITT. :D :D :D

4) jeżeli samochód typ E39 jest już takim inteligentnym pojazdem przyszłości to dlaczego komputer zapisał błąd skrzyni. Dlaczego konstruktorzy tego samochodu przyszłości nie wymyślili tego tak, że wywala na tablicy błąd hamulców i tryb awaryjny silnika, blokadę zapłonu czy jakieś inne sensowne rozwiązanie zamiast błędu skrzyni biegów???

Opublikowano
Przyglądałem się temu tematowi i fakt jest faktem że nowe amory,klocki,tarcze nie mają zadnego wpływu na błąd skrzyni--tymbardziej pojawił się komunikat :lol: Faktem tez jest że jak autor ma na drugą strone organy to niech zmieni,ale zmieni tylko te organy bo komunikat skrzyni i tak zostanie.Ja osobiście chciałbym zeby moje BMW samo dokonywało pomiarów zużycia amorów,tarcz,łożysk,klocków,tulei wachaczy itd--pomyślcie ile zaoszczędziło by nam nerwów w szukaniu usterki.Fajowo wchodzisz rano do buni a tu komunikat masz lewy amor 35%, blokuje ASB nie pojedziesz nigdzie.Niech kolega Józef nie urazi sie ale te domysły(komp nie pozwala) były żywcem z samochodu przyszłości,albo tego gadającego KIT.POzdr
Opublikowano
wymieniłem amory i resztę i nic kilka metrów jechał na D i R a kontrolka awarii się nie świeci na dodatek gdy nacisnąłem hamulec usłyszałem jakiś dzwięk z pod samochodu gdy dodałem gazu ucichło może to coś znaczy sinik odpala jest ok
Opublikowano
dopytam jeszcze czy moze to być czujnik abs zepsuty

Gdyby nawet, to nie ma on nic wspólnego z twoją awarią ...no niestety nie będzie to taka błachostka :sad2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie kombinuj już bo rozwalisz jeszcze więcej.

Jak już grzechocze to na pewno nieciekawie jest.

ec2Wze6.jpg
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.