Skocz do zawartości

Życzliwy sąsiad ??


Rekomendowane odpowiedzi

O życzliwych sasiadach każdy słyszał :?

Masz ładne auto on nie, mógłby trochę popracować i tez sobie kupić ale po co przecież łatwiej i szybciej zrobić żeby twoje autko nie było już takie ładne. Wtedy obaj nie macie ładnego a jego w dodatku nie jest porysowane :mad2:

A teraz do rzeczy czy jest metoda na usunięcie rysy zrobionej prawdopodobnie kluczem. Zarysowany cały bok 4 elementy do lakierowania :mad2: rysy 1-2 mm grubości dl 20-40 cm

Czy słyszał ktoś o jakiejś metodzie?

Nie chodzi mi oczywiście o kasę tylko o fakt ze głupio z takiego powodu malować cały bok :| w rocznym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim udasz się do lakiernika to proponuję poszukać w okolicy jakąś dobrą firmę zajmującą się detailingiem. Niech oni na to spojrzą i wypowiedzą się czy jest możłiwa koretka lakieru. Lakierować zawsze zdążysz.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości usunięcia przez zakład detailingowy rys zrobionych kluczem do podkładu. Rysy są za długie, szerokie i głębokie także zakład detailingowy, który powie Ci , że to zrobi bez lakierowania zedrze papierem wodnym cały bezbarwny lakier i z połowę lakieru właściwego, żeby spłycić rysy a efekt będzie.... conajmniej niezadowalający... Jedyna możliwość usunięcia tego to naprawy typu SPOT, koszt lakierowania wielkości kartki A4 to około 200-300zł ale nie jest przynajmnej lakierowany cały element a uszkodzony fragment karoserii.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie, gdzieś juz się spotkałem z ta metodą, a właściwie słyszałem o niej. Mógłbś napisac parę zdań na czym ona polega??

Nigdy dość wiedzy :)

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę napisać o metodzie detailingowej :D , SPOTEM się nie zajmuję, widziałem tylko efekty pracy sprawdzając czujnikiem grubości lakieru skutki obcierek parkingowych na błotnikach, drzwiach i wyglądało to bardzo ładnie. Cena usługi nie jest niska bo 200-300zł za element wielkości kartki A4 co przy średniej cenie 500zł za lakierowanie całego elementu jest nieco zaskakujące ale nie każdy ma ochotę malować całe elementy.

 

Jeżeli chodzi o metodę detailingową, poniżej wrzucam schemat jak wyglada lakier w zależności od wielkości rysy:

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-4.jpg.

Zabawa ogólnie polega na tym, żeby usunąć tyle lakieru bezbarwnego, żeby zbliżyć się jak najbardziej z podstawą rysy, zrównać się z nią nie przebijając klaru

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-6.jpg

Od rzetelnosci detailera zależy ile mikronów lakieru zdejmie, może się okazać, że korekta wyszła pięknie ale była to pierwsza i ostatnia korekta dla tego auta bo zdjęto tak dużą liczbę mikronów, że następnym razem darlibyśmy tylko lakier właściwy. Profesjonalna korekta to zdjęcie około 5 mikronów. W miarę głębokie rysy punktowo wyrównuje się papierem wodnym a później wypracowuje się to odpowiednią kombinacją past polerskich i padów. Napisałem o niemożliwość usunięcia rys do podkładu korektą lakieru bo żeby to usunąć musielibyśmy zrownać się z podstawą rysu czyli z białym podładem zdzierając lakier do żywego :D

 

Inną metodą jest oszukanie ludzkiego oka zaokrąglając krawędzie rysy. Ostra krawędź głębokiej rysy łapie światło i odbija je intensywnym promieniem co sprawia , że rysa jest dobrze widoczna. Zaokrąglając ją, światło odbite jest rozproszone.Ta metoda nie usuwa w pełni defektu z lakieru, nie ukrywa rys w zupełności lecz sprawia, że nie drażnią tak ludzkiego oka :D

http://www.detailer.pl/blog/wp-content/uploads/2010/12/Auto-detailing-8.jpg

 

Mozna też spróbować wykałaczką wypełnić rysy lakierem w kolorze karoserii i wypełnić to lakierem bezbarwnym póxniej po utwardzeniu spolerować ale w przypadku rys na boku auta nie będzie ładnie to wyglądało. Zdaje to doskonale rezultat w przypadku odprysków kamieni na masce, zderzaku, drobnych obcierek na zderzakach, gdzie uszczerbki ryski są głębokie ale punktowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, bardzo dziekuję za wyczerpującą informację.

Mam jeszcze jedno pytanie natury technicznej. Czy po dokłądnym umyciu auta i jego glinkowaniu jest sens brać się za popularne swirle pozostałe w dużej części po automatycznych myjkach metodą ręczną? Dodam, że lakier jest jasny jeśli to ma znaczenie.

Uściślając pytanie, na ile jest to praco- i czasochłonny zabieg?

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie, że jest sens, minusem jest fakt, że namachasz się niemiłosiernie spróbuj Ultimate Compound Meguiarsa na padzie TriColor zwanym również Germanem. Chyba, że masz już jakieś środki :D Na ile jest to czasochłonne to już pojecie względne, zalęzy od Twoich wymgań i dewiacji w kierunku detailingu. Ale tak realnie myślę, że ręcznie od 1 do 2 dni roboty od rana do późnego wieczora w zależności od wielkości auta, stanu lakieru i efektu jaki chcesz osiągnąć. :D Jak mam czas to z samymi felgami bawię się cały dzień: zdjęcie kół, doczyszczenie z opiłków metalu IronX-em, później usuniecie kropek smoły, wyglinkowanie, przetarcie cleanerem i nałożenie Swissvax autobahn w 2 warstwach...ale mnie to odpręża :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tego się włąśnie bałem, że jest to proces czasochłonny. Nie podejmę się go raczej z wielu powodów. Pewnie przygotuję auto do korekcji, odstawię na samą korekcję i dalej (cleaner, wosk albo sealant) będe się sam ....... odprężał :)

Nie mam ani czasu ani możliwości tak długiej pracy nad samochodem.

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też robić to elementami, np. zaczynając od błotnika. Myjesz, glinkujesz, usuwasz rysy, swirle, nakładasz cleaner i kładziesz wosk/sealant. Taka metoda też jest "zgodna ze sztuką a najważniejsze to zabezpieczyć element po pracy woskiem/sealantem. Najważniejsze żeby sprawiało Ci to radość a nie spędzało sen z powiek, że znowu musisz to robić. Możesz też zrobić to naokoło, tzn. umyć, wyglinkować i wypełnić rysy np. Autoglymem SRP nakładając tyle warstw ile uznasz za stosowne. SRP wypcha wszystkie swirle, ryski maskując je dając wrażenie pełnej korekty. Oczywiście jest to rozwiązanie doraźne a po wszystkim zabezpieczasz lakier woskiem/sealantem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zestawu jeszcze pełnego nie mam ale mam szampon i APC megs i glinkę BH soft. Planuję kupić duragloss polish bonding 601 i na to sealant 611. Ponieważ za korekcję się póki co nie biorę więc to powinno na lakier wystarczyć moim zdaniem. Czy APC w rozcieńczeniu 1:4 poradzi sobie z komorą silnika??

Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

..............................................................................................

Freude am fahren


Moje auto - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=190785

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno miejscami te rysy o których pisze są zagrube żeby załatwic to detailingiem. :(

Dlatego bardzo zainteresowała mnie ta metoda SPOT czy ktoś wie coś więcej na jej temat.

Może znace jakis zakład który się tym zajmuje :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak korzystałem z usług firmy smartplus i powiem że lepiej i taniej oddać samochód do dobrego lakiernika, który maluje co prawda cały element, ale jakość powłoki jest zbliżona do fabrycznej. Panowie od smartplus, małym pistoletem nakładają bazę, ale lakier bezbarwny jest już z puszki :mad2: Efekt jest taki, że nie wychodzą idealne "wpyłki", a nawet potrafią zrobić zaciek. W Poznaniu robiłem trzy lata temu drobny zabieg likwidacji małego zarysowania lakieru bezbarwnego na błotniku tylnym i przednim. Po przyjeździe do domu zauważyłem małą "firankę" na tylnym błotniku, natomiast na przednim wpyłka miała za ostre odcięcie. :mad2: W Tarnobrzegu musieli poprawiać wadę. Cena za wątpliwą przyjemność 800 zł brutto. A tak wygląda ich warsztat i robota: http://img31.imageshack.us/img31/3227/bmwh.th.jpg

Jedyne co warto im zlecać to likwidacja wgniotek oraz polerka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To nadal jestem w czarnej d... Tego miejscu eee czarnym, tzn czarno to widzę :duh:

Może to był nie dokonca profesjonalny warsztat tej sieci bo jakoś nie bardzo chce mi się uwierzyć ze kasuja jak za lakowanie elementu, wychodzi kicha i pomimo tego są w stanie utrzymać cała sieć naciagaczy? :?:

Może w innych miejscach lepiej dobierają ziarno i strukturę :?:

Czy ktoś miał przyjemność lub nieprzyjemności w Katowickim oddziale :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.