Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Zaczely se mrozy i moje problemy z akumlatorem. Stanolem wiec przed nowym problemem: kupno akumlatora.

Tutaj moje pytanie:

Jaki Akumlator do 730 m30? Obecnie posiadam 75Ah.

Jakiej firmy posiadacie akumlatory i czy sa z nimi problemy podczas mrozów (-20).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogólnie dobre opinie mają BOSCH (silver) i CENTRA (excide).

Ja miałem oba w różnych autach i nie było problemu. Ogólnie każdy nowy akumulator działa rewelacyjnie, natomiast kaszaniarskie (budget) kończą się wcześniej.

Odnośnie pojemności, to według instrukcji masz 75Ah (tylko 750 mają 85Ah), natomiast uważam, że wsadzając 85Ah będziesz zadowolony (nie przegniesz w górę, a pojemności będzie więcej).

Kai
Opublikowano
Właśnie dziś zmieniłem w swoim. Wstawiłem 85 AH BMW (za 150 zł na allegro). Jest to akumulator bezobsługowy i specjalnie ok 2 cm niższy (co znacznie ułatwia wstawienie). Poprzedni był jakiś niefirmowy (88 AH) i cięzko było go wyjąć, ale działał 5 lat. Nie polecam drogich wynalazków typu BOSCH (silver), miałe taki w poprzednich samochodach i nie zauważyłem aby był lepszy od zwykłych akumulatorów. Pozdrawiam
Opublikowano

Slyzalem ze nie jest wskazane wkladac akumlatora o wiekszej pojemnosci. Ponoc nie jest on wtedy doładowywany prawidłowo.

Co wy na to?

Opublikowano
Slyzalem ze nie jest wskazane wkladac akumlatora o wiekszej pojemnosci. Ponoc nie jest on wtedy doładowywany prawidłowo.

Co wy na to?

Oczywiście że nie jest , na moim przykładzie powiem ci że mam dwa akumulatory

1. 95Ah który zawsze jest gotowy do rozruchu

2. 25Ah do webasto który jest w bagazniku

 

Więc kolego naprawdę nie musisz się martwić nawet przy 100Ah że akumulator nie będzie doładowany :wink:

Opublikowano

Odnośnie pojemności, to według instrukcji masz 75Ah (tylko 750 mają 85Ah),

 

bzdura !!! ile E32 miałes ?? Nie pisz farmazonów- miałem w 730 oryginalny 85 Ah, taki jak do wszytskich E32 . Zapraszam do instrukcji od E32

:duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to jest skan z mojej instrukcji:

%5B640%3A273%5Dhttp%3A//www.kudys.wv.pl/page101.jpg

 

No i?

 

Z deczka zbyt agresywnie reagujesz na fakty. Widocznie jest to różnica w instrukcjach.

BTW, nie trzeba mieć E32, żeby o jego elektronice wiedzieć więcej od posiadacza E32.

Kai
Opublikowano
rozumiem ,ze to Ty jestes tym nie-posiadaczem E32 , który tyle wie. MOje gratulacje. Sęk w tym ,ze ta instrukcja ( watpie , czy Twoja bo ten wycinek od strony 83 do 108 wala sie po całym internecie) nie jest od aut sprzedawanych na kontynencie, wiec nie za bardzo sie to do naszej dyskusji odnosi. ( tam nawet vmax są podane w km/h i mph ) Bo ja mam 2 niemieckie ( 91 i 93 ) i tam nie ma zadnego podziału na 750 i reszte.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moja instrukcja jest z 1988 roku wydana i podpisana przez BMW AG Munich (do tego printed in the Federal Republic of Germany!) z przeznaczeniem na Europę.

 

Tak więc nie ma podstaw, żebyś podważał jej prawdziwość. Widzę, że zaciekle walczysz o... nic. 10Ah nie ma znaczenia, ja i tak bym do tego auta wsadził minimum 90Ah, jak pisałem wcześniej.

 

Frank, jak masz ochotę się nadal sprzeczać na temat instrukcji, to sobie pisz, ja już na tem temat będę milczał.

Kai
Opublikowano

Powiedziałes wczesniej ,podwazając to co ja napisałem,ze 85Ah był tylko do 750, co jest nieprawdą . A instrukcja , którą podałes jest raczej na rynek UK , jesli mowa o Europie, bo po coz reszcie jednostki w milach itp

Nie ma sie o co sprzeczac ,ale to Ty z tonacją satrapy wysunąłes hipoteze na bazie jednego tylko źrodła,ze 85Ah jest przeznaczony TYLKO do 750.

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
Panowie co się tak zacietrzewiliście. Obaj macie rację. W instukcjach gdy były tylko modele 730, 735 i 750 były wymienione dwie pojemności akumulatorów 75 AH dla silników R6 i 85 AH dla V12. Gdy weszły V8 podawano tylko 85 AH dla wszystkich typów (mam instrukcję niemiecką od swojej 730iA z 1989 roku).
Opublikowano

pokoj panowie :mrgreen:

 

co to za różnica - powiem moje wnioski - samochody ktore maja alternator 140A ( tak jak np moj samochod) powinny miec akumulator 85ah - bo alternator taki akumulatro doładuje spokojnie , natomiast te z alternatorem 90A powinny miec 75ah......

 

mysłe ze roznica nie wyniaka z rocznika tylko z wyposazenia - im leprze wypsazenie - tym wiecej potrzeba pradu , tym wiekszy alternator i akumulator :mrgreen:

 

i nie ma sie o co kłucic - to proste jak drut :cool2:

 

a moje zdanie jest takie - cobyscie ni kupili ( 75 czy 85 ) - to bedzie dobrze :roll2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.