Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy wg Was M3 w budzie e36 (S50B32) może służyć jako samochód do jazdy na codzień (praca, zakupy)?

Czy to raczej towar specjalnej troski. Jako drugi lub trzeci w domu - do zabawy.

Jajlepsze byłyby opinie użytkowników, ale nieużytkowników opinie też chętnie poznam.

Opublikowano

m3 z wymaga dodatkowej opieki ;) Wiadomo jest juz to silnik wyczynowy i w polsce godnego egzemplarza nie znajdziesz. Wszystko trupy zajeżdżone przez dzieciaków z dzianymi rodzicami ;)

Nie mowie to oczywiście o normalnych użytkownikach ale Ci zazwyczaj nie sprzedają swoich zadbanych eMek.

 

Utrzymanie takiego autka do tanich nie należy, ale jeśli stać Cie na zalewanie takiego smoka to czemu nie ;) Wrażenia z jazdy naprawdę przednie, wystarczy ruszyć i juz banan na twarzy przez cały dzień ;]

Opublikowano
ja bym m3 nie kupił do jazdy codzienniej raczej :)

 

...

 

Ja bym nie kupił po kimś M3 co na co dzień go użytkował.

M3 to 1zł = 1kilometr

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano
........tu masz niezajechanego "trupa",auto od fana marki,mega zadbane............http://otomoto.pl/bmw-m3-stan-kolekcjonerski-C17551356.html
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
M3 do jazdy na codzien to raczej kiepski pomysl.Chyba ze ktos sie z kasa nie musi liczyc.Auta swoje lata mają,przebiegi tez nie male.Koszty utrzymania w stosunku do zwyklych e36 sporo wyzsze.A zajezdzic takie auto nie problem.Wedlug mnie poprostu szkoda tego auta na codzien.Zeby miec frajde z jazdy takim autem trzeba kupic zadbana sztuke i dbac o nią.
Opublikowano

M3 nie do jazdy na co dzień ? a do czego w takim razie.

Każdy jeździ tym na co go stać - paliwo, koszty utrzymania, serwisowanie, trzeba sobie wyliczyć i odpowiedzieć na pytanie czy jest się w stanie utrzymać takie auto. Jeżeli wszystko sprawne wsiadać, jeździć i cieszyć się doznań jakie daje.

tel. 514.99.46.99
Opublikowano

Zastanawia mnie żywotność tego silnika i reszty układy napędowego (skrzynia, dyfer). Biorąc pod uwagę, że przebiegi oscylują w okolicach 200 tyś.

Mój samochód ma 255 tyś i żadnych przesłanek do tego że się kończy nie ma.

Jednak 321 KM z 3.2 litra daje 100 KM z litra pojemności. To na pewno wysilona jednostka.

Z tego co się czyta w necie vanos w tym motorze lubi się popsuć. O skrzyni 6 biegowej też piszą, że awaryjna.

Hamulce i zawieszenie to raczej żywotności powinny mieć zbliżone do cywilnych samochodów oczywiście przy cywilnej jeździe.

 

Żaden posiadacz się jeszcze nie odezwał :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ludzie na co dzień mają nawet porsche 911. Sam znam gościa co takim porsche robi po 20tyś rocznie. I nie narzeka (jab bym tyle zarabiał to też bym nie narzekał). Samo użytkowanie M3 nie różni się od innych E36. Bo i nyby czemu miałoby się różnić. W starszych egzemplarzach trzeba trafić dobrze. S tego co wiem to lepiej jak byś kupował ze skrzynią 5 biegową. Są ponoć pancerne. Samemu silnikowi nawet i 300tyś nie bedzie straszne, ale zależy od kogo kupisz. Jak koledzy często takimi m3 jeździli dzieciaki bogatych tatusków wiec nie trudno o zajechane egzemplerze. Ale jak już znajdziesz tą jedyną to bedziesz jeździł jak każdym innym (no prawie bo jednak 300 km kusi....) A koszty?? Skoro zastanawiasz się na M3 to raczej nie bedziesz się przejmowal że amorków nie dostaniesz za 300złotych, że tarcze kosztują tyle co Fiat 126 w dobrym stanie ewentualne naprawy silniki nie zrobisz i pierwszego zenka czy czesława.

A użytkownik co ma Ci napisać. Z m3 jest tak że albo kochasz albo nienawidzisz. Jak kochasz to nie bedziesz patrzał żę twardo, trochę głośnie, że zachaczyłeś o krawężnik, a że Vanos kaprysi. To są auta dla entuzjastów i pasjonatów.

Moim zdaniem na co dzień lepsze jest 328.

Opublikowano

Witam

Nie mogę całej tej teorii i śmiać mi się chce.

Prawda jest taka, że M3 E36 jest idealnym samochodem do jazdy na co dzień dla każdego, kogo stać na paliwo. Samo utrzymanie nie jest już jakieś szczególnie drogie. Przy normalnej jeździe klocki i tarcze wystarczą na bardzo długo. Silnik M3 nie wymaga szczególnej troski, tylko dobrego oleju. Wszelka jazda ekstremalna tylko po rozgrzaniu oleju. I tyle. Piękne auto! Opony kosztują trochę i szybciej się zużywają, ale to oczywiste. Jazda autem z seryjnym wydechem wcale nie jest uciążliwa, a skrzynia SMG, którą dość często można spotkać to niezły gadżet i bardziej pasuje właśnie do all-roundera niż auta na trackday'e.

O czym pamiętać przy zakupie?

-Vanos w B32 jest newralgicznym punktem. Jego chrobotanie przy przygazówkach i schodzeniu z obrotów zwiastuje konieczność naprawy. Koszt - około 4-5k zł.

-Skrzynia Getraga potrafi się rozsypać jeśli była traktowana ciężko. 2 i 3 bieg potrafią wyskakiwać przy szybkim odjęciu gazu z najwyższych obrotów.

-szpera często jest tylko w VIN, bo w samochodzie zazwyczaj od dawna już nie trzyma i wymaga regeneracji. Koszt, ok 500-1000zł.

 

To wszystko. Poza tym cieszyć się jazdą!

Właśnie przygotowuję dla kolegi zestaw startowy do M3 - paski, rolki, filtry, olej. Wszystko Knecht/ Conti/ INA/ Motul - około 1400zł więc bez tragedii zważywszy, że podobny zestaw w przypadku E39 525i kosztuje podobnie-więcej.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Tak sie sklada ze zuzycie paliwa akurat nie jest najwiekszym problemem.Te silniki nie pala az tak duzo-bratu udalo sie zejsc do ok 10 na trasie(wedlug kompa).Wiadomo ze jak sie zacznie pociskac to wciagnie sporo wiecej ale chyba i tak znosnie w stosunku do tego co oferuje ten silnik.Minus jest taki ze only 98 oktan.

Olej wiadomo ze nie byle jaki syf tylko ful syntetyk-zalecany jest TWS od castrola.Chociaz wedlug mnie to sciema i osobiscie wlewalbym inna marke.

Vanas,tak juz bylo wspomniane czesto jest w stanie agonalnym.Koszty spore.

Smg-dla mnie fajna sprawa,choc przewaznie wszyscy narzekaja.Prawda jest taka ze wczesniej czy pozniej zaczynają sie z nią jaja,a znalesc kogos kto to ogarnia poza aso(a tu wiadomo ze tanio nie bedzie) moze byc naprawde ciezko.

Co do silnika to trzeba tez pamietac o systematycznej kontroli i regulacji luzow zaworowych-niby niuans ale jednak.

Opony tez niby drogie ale obecnie pewnie do niektorych kompaktow sie placi podobnie-tyle ze tu opon mozna sie pozbyc baaardzo szybko.Standardowo jest 17 cali,z tylu chyba 245 a przod bodaj 225.

Powiem tak-brat ma ale jezdzi okazjonalnie.Kupic to jedno,ale utrzymac go w nienagannym stanie,jezdzac na codzien to drugie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeździć na pewno się da, ale czy jest sens - zależy kto, jak i gdzie i ile jezdzi na codzien. Ja np. mam 10 km w jedną stronę do pracy, gdzie srednią predkosc mam 25-max 30 km/h. W takiej jezdzie nawet 323i nie wykorzystuje nawet polowy potencjału, nie wyobrażam sobie wogóle jazdy M3 w takich warunkach, to by było męczenie auta i zupełne marnowanie jego możliwości. Co innego jak ktoś smiga autostradą, ma gdzie wykorzystać potencjał tego auta. Wtedy to świetne auto na codzien, na pewno.

Sam myślałem o M3 e36 a takze Z3M, myślę ze stac by mnie było na jego utrzymanie, ale troche nie usmiecha mi sie miec fajne auto i jezdzic nim raz na 2 tygodnie. A całą zimę i tak by stalo w garażu.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.