Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniałem płyn w układzie chłodzenia (BMW 520i E28, silnik M20). Według instrukcji pojemnośc układu to 10,5 litra. Mi weszło tylko 7,5 litra. :doh:

Co mógłbym z tym zrobić?

Opublikowano

Witam.

Czy jesteś pewien że spuściłeś z całości układu płyn chłodzący?

Pod kolektorem wydechowym znajduje się śruba spustowa z bloku, trzeba ją odkręcić żeby pozbyć się reszty płynu.

Jeśli chodzi o odpowietrzenie całego układu to najlepiej zrobić to w momencie zalewania płynem.

Na termostacie popuścić odpowietrznik i wlewać płyn do momentu pojawienia się go w odpowietrzniku, odpowietrznik zakręcić uzupełnić płyn i odpalić motor, ogrzewanie przekręcić na max i ponownie popuścić odpowietrznik tak żeby nie wydobywało się z niego powietrze.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś. Przed zalaniem silnika świerzym płynem wlałem wodę ze środkiem do czyszcenia i odkamieniania układu chłodzenia, przekechałem 40 km, spuściłem i kilkakrotnie przepłukałem układ.
Opublikowano
Jeśli odpowietrzyłeś poprawnie, a układ chłodzenia zachowuje się normalnie tzn po osiągnięciu temperatury pracy węże dają się normalnie zdusić i z nagrzewnicy leci gorące powietrze(na maxa) to powinno być wszystko w porządku.
Opublikowano
Problem w tym, że temperatura nie jest stabilna a powietrze z nagrzewnicy też nie jest chyba tak gorące jak powinno być.
Opublikowano

Witam.

Napisz czy przed wymianą było OK.

Pozwoli to być może ustalić wstępną przyczynę.

Narazie możesz sprawdzić termostat czasami lubi fiksować.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Przed wymianą płynu też były problemy z wariującą temperaturą (albo wskaźnikiem). Pompa wodna została wymieniona na nową kilka tygodni temu; żonka jechała do pracy i pompa się zatarła (tak orzekł mechanik i wymienił jej na nową).

Teraz wymienie jeszcze termostat, bo może on "wiesza się" i nie utrzymuje temperatury na stałym poziomie.

To nie wyjaśnia jednak dlaczego tak mało płynu weszło do układu.

Opublikowano

Zadam prozaiczne pytanie, czy w trakcie spuszczania starego płynu poluźniłeś i zdjąłeś węże u dołu chłodnicy?

Ważna jest diagnoza czy walnięty jest wskaźnik temperatury, czy też się gotuje.

Żeby sprawdzić wskaźnik należy z czujnika temp. odpiąć przewód i dotknąć do masy wskaźnik powinien wskazać max.

Jeżeli się gotuje to węże są nabite, twarde i słyszalne jest bulgotanie.

Opublikowano

Dzięki dzidzia za wskazówkę dot.wskaźnika temperatury. Sprawdzę to naj najszybciej.

Tylko jedno pytanie: czy skaźnik temperatury do ten wkręcowy do bloku pod kolektorem wydechowym (w pobliżu korka spustowego), czy też któryś z wkręconych w obudowę termostatu (są tam dwa obok siebie, a ja nie mam żadnej literatury fachowej dotyczącej mojego samochodziku).

Opublikowano
To jest któryś z tych w obudowie termostatu, ale nigdy nie pamiętam który :) Ten w bloku od strony wydechu to czujnik ciśnienia oleju.
www.sosen.pl
Opublikowano

Witam.

Czujnik na wskaźnik to ten z pojedynczym przewodem,

(oczywiście w obudowie termostatu) ,jest w obudowie dlatego musisz go przedłużyć kawałkiem przewodu.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.