Skocz do zawartości

4530 Air charge control deviation - utrata mocy ROZWIĄZANY


artuj

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 73
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zbyt bogata mieszanka to tak a w której jest za dużo paliwa w stosunku do powietrza. Jak turbo źle ustawisz i nie będzie osiągać wartości które powinno to stosunek powietrza do paliwa wlanego do cylindra będzie zły. Efektem tego jest zbyt bogata mieszanka która powoduje wyższą temperaturę w komorze spalania i temperaturę spalin. Czego następstwem jest dorżniecie turbo, uszkodzenie tłoków oraz wtrysków, wypalenie katalizatora i tłumików. Zauważ ze z tego co napisałem wynika że odchyłka może być +/- 2 %

Nie przekroczone a raczej za niskie, ogólnie lepiej mieć lekko przekroczone niż za niskie ( ale turbina wtedy dostaje bardziej), a najlepiej mieć dokładnie takie jak powinno być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zastanów się chwile jak to działa ?

- Przepływomierz mierzy masę powietrza zaciągniętego przez sprężarkę, powietrze jest sprężane ( i tu może być sprężone mniej lub bardziej)

- następnie powietrze jest schładzane w IC

- potem jest mierzone ile jego jest w kolektorze dolotowym

- potem jest wciskane w cylinder

- przy sprężeniu dodawane jest paliwo i wybuch

- następnie rozprężenie i wylot spalin które napędziły tłok

 

Przepływomierz mierzy masę, turbina spręża , sam wiesz ze to powinno być precyzyjnie określone. Jeśli parametry się rozjeżdżają to błędu nie musi być a temperatura spalin będzie większa w efekcie będziesz miał szybsze zużycie elementów.

 

Abstrahując od tego co napisałem bo nie o tym jest temat. Tak wiec niezłe OT się zrobiło.

Jeżeli zmieniasz ustawienia fabryczne i chcesz je korygować to użyj dobrych narzędzi.

Za pomocą inpy to jak mierzenie napięcia w gniazdku za pomocą próbnika.

A jak byś wziął miernik to byś wiedział dokładnie jakie napięcie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Przepływomierz mierzy masę powietrza zaciągniętego przez sprężarkę, powietrze jest sprężane ( i tu może być sprężone mniej lub bardziej)

 

To jak zostanie sprężone mniej, to mniej również zostanie zassane z zewnątrz, ponieważ mniej uda się "wciśnąć" do cylindra po otwarciu zaworów dolotowych. To zmierzy przepływomierz i mieszanka będzie odpowiednio dobrana.

 

Jeżeli zmieniasz ustawienia fabryczne i chcesz je korygować to użyj dobrych narzędzi.

Za pomocą inpy to jak mierzenie napięcia w gniazdku za pomocą próbnika.

A jak byś wziął miernik to byś wiedział dokładnie jakie napięcie jest.

 

Już Ci to wyjaśniłem, że dokładnie to co można uzyskać w DIS, mogę uzyskać za pomocą INPY - przy opisanym przeze mnie przypadku.

 

Spotkamy się kiedyś na jakimś zlocie, podłączysz DISA, później ja INPĘ i przy piwie sobie wszystko wyjaśnimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szatynwroc - a jak sprawdzasz to ciśnienie doładowania DISe - tak jak na drugim filmiku z tego postu:http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=164850 ?

 

Dis ma dużą bezwładność/opóźnienie i ciężko jest o dokładny odczyt. Czy według Ciebie ten załączony pomiar jest w normie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trochę odbiegnę od tematu, może mi ktoś powiedzieć w jaki sposób sprawdzić ciśnienie w INPIE? bo w wartościach digital, analog itp nie mam tych parametrów.. (po wyborze DD6.0 M47TU2); w ogóle przy wejściu wyświetla mi komunikat: "nicht zusammenpassende Versionen. Fehlfunktion ist moglich" może moja INPA jest jakaś nie halo.. ma ktoś może działąjącą w pełni INPE pod e90 i wersji angielskiej??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test dotyczył przepływomierze a nie sprawdzania cisnienia doładowania. Pokazał ze przepływomierz jest ok ale ciśnienienie doładowania nie osiągneło wartości zadanej.

Sprawdzenie ciśnienia doładowania można zrobic innym testem.

Jeśłi chodzi o test przepływomierze to prościej jest sprawdzić czy przepływomierz żyje czy nie i nie trzeba do tego DIS.

A nadal przystaje przy tym że aby dobrze wyregulować ciśnienie doładowania potzrebny jest DIS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

artuj

 

jak bym siebie czytał

 

Jak w temacie. Mój samochód okazał się niezłym mułem - 320D 163KM DPF. Jest to o tyle dziwne, że bez problemu osiągam na autostradzie licznikowe 230km/h. Problem jest natomiast w niskim zakresie obrotów, od 1,5 - 2.5 tyś obr/min. Wcześniejsze 1.9TDI sprawiało wrażenie bardziej elastycznego, uznałem że ten model tak ma.

 

nie mogę znaleść opisu rozwiązania problemu

ja mam identyczny problem, cyferki moc moment idealne a frajdy z jazdy nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterownik turbiny. Najprawdopodobniej coś mu dolega i nie potrafi ustawić się w skrajnym położeniu aby turbina zaczęła pompować. Ma czujnik położenia, jednak komputer twierdzi, że sterownik działa w pełnym zakresie. Problem złagodzony (bo jak się okazało, nie w 100% usunięty) poprzez pokręcenie śrubką określającą początkowe położenie zmiennej geometrii względem sterownika. Teraz zamiast o 2,5 tyś obrotów zbiera się od 1,8. Jednak mimo wszystko, przy najniższych obrotach dalej nie ma tego momentu co powinien być.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artuj poczytaj mój topic, z tego co widzę masz podobne objawy, po podpięciu nie wykazywało błędu sterownika. Skończyło się na regeneracji turbiny i wymianie sterownika, problemy zniknęły

viewtopic.php?f=70&t=186871

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy, że na razie nie jesteś całkowicie zadowolony z jazdy

niestety u mnie jest to samo, dziwie się bo robiłem program i wyszły piękne cyferki wkleiłem go w innym temacie, niby moc narasta prawidłowo, na hamowni co odzwierciedla piękny ponoć wykres. Nawet byłem na poprawce i przejechaliśmy się z Tunerem i stwierdził, że wszystko jest O.K.. Niestety nie mam możliwości przejechać się innym autem do porównania. Może jestem skażony jazdą moją skodą ładnie dłubniętą na 140KM.

argentorat

Chyba mój problem jest inny niż twój, czytałem twój topic piszesz, że po rozgrzniu silnika bywało, że ciągnął od 1800obr u mnie zawsze tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początku po rozgrzaniu zdarzało się że poszedł od 1800 ale to było raz czy dwa,(i teraz nie wiem czy to było rozgrzanie czy sterownik już się zacinał) później padło całkowicie i łapał pow. 3500a czasami wcale

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rozet... 2.0d ma wieksza turbine niz 1.9 ! . Przejedz sie 2.0BRD 170 konnym(juz tak nie leci mocno zdolu za to powyzej 1800 jedzie duzo lepiej niz AWX/AVF czy BLB,BKD) to zrozumiesz o co chodzi . Kolejna sprawa to PD , ktore charakteryzuje swietna reakcja na gaz (lepsza niz CR w M47TU2) w N47 juz jest inna reakcja , auto inaczej przyspiesza inaczej sie zbiera z dolu.

Nie szukajcie na sile problemow... Jak tuner (jesli madry facet) jedzie autem i widzi ze jest wszystko ok ze turbo sie dobrze podnosi - to trzeba mu wierzyc on takich aut przerabia setki ... Owszem zdarzaja sie egzemplarze wyjatkowe ale to jak wszedzie... Zaraz ktos bedzie pol samochodu rozbieral bo temu turbo mocno pompuje przy 1700 a temu przy 1750 a temu od 1800... to nie 1.9 na mniejszej turbinie to nie jest tez system PD .

Jesli chodzi o problem @artuj to jezdzilem znim autem wczesniej i jezdzilem po zmianach i zmiany sa widoczne, ale wtedy jego turbo rzeczywiscie kiepsko pompowalo i kreski tez to dobitnie pokazywaly. Wg mnie Artura auto teraz sie fajnie zbiera. :cool2:

VAG ma inna charakterystyke ... jest BOOOM i potem utrzymanie momentu robi sie dla silnika kloptliwe. Tu moment narasta inaczej nie wciska odrazu w fotel ale przyspiesza plynnie prawie do konca skali (bo od 3800 juz wiadomo leci ostro w dol)

Jak chcesz miec reakcje jak w VAGu to zaloz turbo od 18d to poczujesz roznice... moment sie nalepnia nawet na niskich obrotach i lepiej jezdzi z dolu.

 

p.s. pamietam jak gdzies kiedys testowali nowe M47TU2 i wlasnie pierwsze na co zwrocono uwage to lekki lag. No to jak nowe auto wyjezdza z uszkodzonym sterownikiem i zle ustawiona geometria lopatek to gratuluje i powodzenia w szukaniu "dziury" :roll: :roll: :roll:

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

te podpowiedzi są dla mnie bardzo cenne, jak niesmak pozostaje, z postów widać, że nie tyko ja chciał bym zmienić charakterystykę przyspieszania, jak będę miał więcej czasu to pójdę drogą artuj-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja rada tylko taka... nie grzebac przy geometrii jesli podnosi sie prawidlowo i stosunkowo konkretny moment osiaga przy 1800 obr... bo to jest normalne zjawisko w przypadku tego silnika ...Zreszta kazdy ma swoj rozum i robi co uwaza za stosowne :D

Krecac zmieniacie charakterystyke dzialania turbiny. u Artura turbo wstawalo pozno, bylo wymieniane chyba jak sie nie myle wiec istnieje mozliwosc ze ktos zle ustawil sztange montujac je spowrotem.

Dlaczego nie powinno sie tym bawic nie majac doswiadczenia ,umiejetnosci i sprzetu (czyt. hamowni, INPA - sprawdzic doladowanie podczas jazdy) to chyba oczywiste... Jak wyskoczy kilka razy notlauf i auto straci moc podczas wyprzedzania to bedziecie wiedziec w czym rzecz :D . Krecac geometria mozna doprowadzic do overboostow ktore komp automatycznie wychwyci i "odlaczy" turbine. :roll: Wrocic "srubka" do poprzedniego stanu pewnie nie bedzie juz tak prosto :roll: mimo wszystko powodzenia w grzebaniu... :roll: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odświeżam temat. Turbina zdemontowana, oddana na diagnostykę. Wynik -> nie trzyma ciśnienia, zaczyna puszczać olej. Awaria była już kwestią czasu.

 

Naprawiony samochód odbieram w piątek. Przyczyna problemów to najprawdopodobniej jej zużycie wynikające z normalnej eksploatacji samochodu. Jeszcze w poniedziałek przed oddaniem do serwisu rozbujałem samochód bez problemu do 220km/h (powyżej 2,5 tyś obrotów idzie jak każde inne 320D, tylko poniżej 2 tyś muł po całości). Zdecydowałem się na demontaż i sprawdzenie, ponieważ błąd nie przestał się pojawiać a przed wyjazdem wakacyjnym muszę mieć samochód którego jestem pewien.

 

Wcześniejsza regulacja geometrii zrekompensowała częściowo problemy z trzymaniem ciśnienia. Tak więc jeżeli ktoś musi doregulować zmienną geometrię, to niech już zacznie zbierać powoli na nową suszarkę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm a nie mówili co co dokładnie tam było i jaka naprawa cię czeka ??, całe turbo regenerują czy tylko uszczelniacze ?.

 

ja mialem problem ale u mnie ewidentnie był to regulator turbiny, po wstępnych oględzinach na ile się dało turbo suche, wirnik suchy czysty, luzu brak jakiego kolwiek w żadną stronę, zmienna geometria płynnie chodzi idealnie, a zawór był tak ustawiony ze po podaniu zapłonu ciągnął tak ze mało go szlak nie trafiał :). nie wiem bo tak było jak kupiłem auto myślałem ze to coś z klimy cyka albo coś a to właśnie ten zawór próbował otwierać zmienna geometrie dobrze za mocno. Po regulacji odpukać problemów brak, ale jak coś by miało wyniknąć to napiszę, auto jeździ normalnie nie kopci no chyba ze dobrze w palnik dostanie to to puści dymka, no brak DPFa więc ma prawo trochę. I tak jak już puszcza to 5x mniej niż fordy ople w standardzie. Spalanie w normie itp.

 

Aha u mnie ten błąd nie powraca co u ciebie.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też po zdjęciu węża turbo było suche, brak luzów i geometria chodziła gładko. Spalanie również bez problemów (od wymiany termostatów), brak problemów z dymieniem (ja akurat mam DPF). Tak więc jak widać, to nie wyznacznik, że wszystko jest w porządku.

 

Turbo będzie kompleksowo regenerowane, pozostanie w zasadzie jedynie korpus. Regeneracja ma na tyle dużą szansę pełnego powodzenia, że turbina nie uległa kompletnej awarii. Czekam do piątku, podzielę się wrażeniami.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo to pewnie dostaniesz nowe po regeneracji a oni sobie wezma twoje stare :). Ja poki co jezdze, u mnie blad poki co nie wraca a pojawil sie dokladnie 2x ale to na nie wyregulowanym zaworze i przy mocnym przycisnieciu gazu do odcinki i to nie zawsze. Pojezdze troche i za jakis czas zobacze w kompa czy cos nie ma. I czekam na twoja relacje po wymianie

 

 

Pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jestem po montażu zregenerowanej. Niestety wysypał się jeszcze sterownik, był problem z jego wstępnym ustawieniem. Zrobiłem na niej 600km ale samochód dwa razy wpadł w tryb awaryjny, dalej sypał błędem 4530 a dodatkowo doszedł 44CC (zablokowany sterownik). Za dwa tygodnie jadę na wakacje i nie mam ochoty eksperymentować już z podmianą sterownika, ponieważ nikt mi tego zabiegu nie poleca a wręcz odradza. Wakacje są od odpoczynku a nie zabawy w loterię "dojadę-nie dojadę".

 

Serwis który regenerował, zgodził się przyjąć moją zregenerowaną turbinę w ramach reklamacji i anulował cały jej koszt, proponując mi fabrycznie nową po preferencyjnej cenie. Chylę czoła dla serwisu, bo każdy się czasami myli, ale mało kto przyzna się do błędu i nie zostawi klienta samego. Zwiększa to moje koszty, jednak mam gwarancję, że wszystko będzie działać jak należy. Nowe to nowe.

 

Samochód odbieram w czwartek bądź piątek. Wtedy też podzielę się większą ilością szczegółów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja póki co podregulowałem sterownik turba pojeździłem potestowałem z inapą czy nic sie nie dzieje i chodzi raczej ok, błedów brak, nie przeładowuje turbo wstaje ponizej 2k, najbardziej czuć to z gazem w podłodze na 2 biegu, wyczyscilem egr kolektor ssący i odpukać jest ok. jak coś to myślałem o tej http://allegro.pl/turbosprezarka-nowy-srodek-bmw-e90-320d-2-0d-163km-i2528157874.html firma wygląda na bardzo rzetelną i wrazie W mają też nowe takie turba. jak widzisz na fotkach jest tam zamontowany sterownik, ja do nich pisałem maila i regulują te sterowniki elektronicznie pewnie czymś takim jak na słynnym filmiku z YT, jak i prowadzą taką usługę oddzielnie. Twierdzą, że używają org kitów naprawczych, cena nie jest "za niska" ani za wysoka w sumie to połowa ceny nowej turbiny a nie jak inni robią za 1/3.

 

 

pzdr. Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.