Skocz do zawartości

320d - 136km ekonomizer się cofa podczas przyspieszania


K3m0T1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

panowie i spytam w sumie bo jezdze tak, a nie wiem czy czasem cos sie nie dzieje.

Padl mi przeplywomierz kiedys wiec wymiana na oryginal, przelozyli mi sam srodek bez obudowy (twierdzili ze to tylko kawalek plastiku), adaptacja zrobiona (chociaz nie wiem jaki byl ten stary i jaki mial numer, twierdzili ze na nowym aktualizowali program tej przeplywki). Na starej przeplywce do 2 tys nic potem byl ciag, na nowym zdecydowanie lepiej z dolu, delikatniej moc rozwija ale jest ale :) pierwsze 3 biegi luzik, ale juz np. na 4 spokojne przyspieszanie czyli pedal tak do polowy i rosna obroty i pierwsze ale przy okolo 2.5tys tak jakby spadalo doladowanie? albo nie roslo? tzn. czuc przez sekunde ze zaczyna ciagnac tak powaznie i nagle taki spadek. Obroty rosna auto dosc zwawo przyspiesza (nie mierzylem nic) no i jest drugie ale jak jest odczuwalny spadek ciagu to ekonomizer sie cofa - rosnie np. do 15 i spadek i spada do 10 i zaczyna znowu rosnac, na 5 biegu przy pedale w podlodze nie pokazuje od razu 16 tylko dopiero jak urosnie sporo predkosc tak ponad 140 nawet wiecej to dopiero dociaga ekonomizer do 16. Poza tym przy 100 na 4 nie jest do konca, dopiero przy okolo 120 dociaga do 20 na ekonomizerze i nie wiem czy wskazowka nie wychyla sie za daleko (nie pamietam jak bylo wczesniej, na filmikach na yt stoi rowno z ostatnia kreska) u mnie wylazi nizej pod kreske nie wiem czy to moze miec zwiazek. Na starym przy 100 na 4 biegu stala na 20, na 5 biegu stala na 16. Na nowym dopiero przy wzroscie predkosci dochodzi do tych wartosci.

Co zrobilem, filtry i olej maja moze ze 3 tys przebiegu, filtr paliwa wymieniony tak samo, czyszczony egr, wymienione weze podcisnienia, czujnik za kolektorem tez ruszalem i cos tam czyscilem, filterki na na zaworkach podcisnienia oba przeczyszczone, odma nowa, ustnie sprawdzalem zbiornik podcisienia i nie ma dziur. Czy ciegno turbo mozna poruszac palcami? u mnie bylo widac chyba fabryczna farbe na tym ciegnie wiec nie bylo ruszane ale palcami nie szlo ruszyc wiecej jak ze 2mm ani w jedna ani w druga, mimo to posmarowalem tam smarem miedziowym.

Wrzuce moze filmik jutro jak bede jechal. Auto nie dymi, odpala, nie spala chyba za duzo bo mam zrobione 600km a wskazowka ma jeszcze kawalek do ostatniej cwiartki a jezdze tylko w miescie krotkie odcinki wiec obstawiam ze jeszcze ponad 100 zrobie zanim sie rezerwa zaswieci.

Moje typy :

- zle badz wcale nie przeprowadzona adaptacja przeplywki (chociaz mechanicy znajomi od dawna i ufam im)

- ciegno zle chodzi i zle steruja turbina?

- zaworek przy turbo moze ma swoje lata juz nawala

- cos z pompa? moze za malo paliwa podaje czy cos ale to wtedy obstawiam ze by szarpalo i ogolnie zle chodzilo auto

- jakas nieszczelnosc na wezu od IC?

- auto pod kompem bylo dawno (jakies 3 miesiace temu) wiec bledy sie mogly narobic.

 

W skrocie auto przyspiesza, na obroty sie wkreca ale kurde wedlug mnie jakos tak na pol gwizdka.

Wybaczcie za epopeje ale moze ktos kojarzy objawy :)

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Padl mi przeplywomierz kiedys wiec wymiana na oryginal, przelozyli mi sam srodek bez obudowy (twierdzili ze to tylko kawalek plastiku),

 

Kolego oryginał to środek i obudowa, a problem w przepływomierzu starego typu to właśnie obudowa i z jej powodu trzeba przeprogramować sterownik silnika. Poszukaj na forum jest o tym dużo i są zdjęcia jak wygląda stara obudowa, a jak nowa. U Ciebie rozwiązanie to wymiana(nie czyszczenie) elektrozaworków do sterowania podciśnieniem i wymiana przepływomierza na ten w nowej obudowie(bosch oczywiście)i przeprogramowanie sterownika u kogoś kto wie co robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze ta obudowa jeszcze tam u nich lezy bo ja widzialem pare razy :D wiec obudowe moze jeszcze odzyskam, adaptacja ponowna na nowej obudowie i zmiana zaworkow to akurat cieszy mnie bo 200 i sam wymienie oba. Ehhh kurde na nowy przeplywomierz mi sie srednio usmiecha wydawac skoro ten jest nowy tylko w starej obudowie.
szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już pisałem kilka razy że jest błąd w mapie dotyczącej przepływki czyli smoke limiter ogólnie po adaptacji jest przeskalowana jedna z osi tej mapy .....

najpierw radzę sprawdzić numer softu czy rzeczywiście oprogramowanie jest uaktualnione ... bo założę się że goście są przekonani że adaptacji się nie robi ,bo samo się adaptuje , nawet w serwisie w Belgii tak myśleli .... ponieważ adaptacja to trochę co innego niż uaktualnienie softu czyli reprogramacja ....

jak sprawdzisz numer softu i napiszesz to pomyślimy co robić dalej!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 4 lata później...

Witam panowie jestem nowy wiec proszę o wyrozumiałość jestem posiadaczem bmw e46 320d m47 silnik i otóż samochód nie zamyka ekonomizera na 4 biegu.

To co znalazłem na forum tzn

Czyszczenie elektrozaworów

Egr

Czujnika ciśnienia doładowania sprawdzone

Przeplywomierz zmieniony na bosha węże od podcisnienia wymienione odma tez

Błagam o pomoc nie wiem już co zrobić

Na kompie 0 błędów i proszę o pomoc i z góry dziękuję

Po wymianie przeplywomierza jeszcze błędu nie usunąłem po wymianie

Na końcu dodam że pompa wtryskowa wtryski i turbo po regeneracji

 

Moje BMW: e46 320d m47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poczytasz dobrze to się dowiesz że przepływomierze były wadliwe i potem zostały poprawione lecz wymagane jest jego ustawienie, wgranie, adaptacja jak zwał tak zwał. Sam to robiłem sobie wiec wiem. Dopiero po tej operacji auto zaczeło jeździć jak trzeba.

 

Jest z tym chwila roboty, nie może ci paść laptop, nie może ci braknąć prądu w aucie bo można coś uszkodzić. Program do tego to DIS, mozna to zrobić samemu bo są poradniki krok po kroku jak to zrobić. Poczytasz o przepływomierzach i adaptacji na tym forum to ci się rozjaśni. Auto odzyska moc i będzie zamykać ekonomizer, sam jeździłem na nowej przepływce boscha i auto nie chciało jeździć.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jedyny problem jest taki ze ja miałem już ten nowy przeplywomierz od nowości bo moj samochód jest z mają 2001 i tam były już nowe

Ale skoro tak mówisz to sprobuje

Kabelek mam a jutro ściągnę dis i spróbuje to zrobić i się odezwę z góry dzieki

 

Powinieneś już mieć włożony 527 czyli ten dobry , jeśli taki widzi inpa i taki masz włożony to nie trzeba zmieniać softu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Najpierw wykonaj reset:

1. Odepnij klamry od akumulatora (pamiętaj żeby zapłon był wyłączony),

2. Złącz je razem i zabezpiecz żeby się nie rozłączyły (np. izolacją albo opaskami),

3. Przekręć kluczyk w stacyjkę na pozycję II (zapłon),

4. Pozostaw auto w takim stanie na około 30 minut,

5. Przekręć kluczyk w pozycję 0 i go wyjmij (ważne!),

6. Podłącz klamry do akumulatora,

7. Włóż kluczyk w stacyjkę i przekręć w pozycję zapłon, odczekaj 5 minut,

8. Odpal auto, zostaw odpalone na 5 minut.

9. Reset zakończony.

 

Teraz wykonaj adaptację jeszcze raz, używając programu DIS. Upewnij się jakie DIS ma wklepane numery przepływomierza, jeżeli numery są ok, to wykonaj adaptację na tym samym numerze. Pamiętaj o podłączeniu auta do prostownika, laptop pod zasilaczem. Tabela numerów do adaptacji poniżej. Adaptację wykonaj przy pomocy instrukcji z tematu http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753. Po wykonaniu adaptacji wyłącz zapłon i wyjmij kluczyk na około minutę. Potem odpal auto i zrób jazdę testową.

 

Tabela:

http://i40.tinypic.com/2q39mqv.jpg.

 

Daj znać jak Ci poszło.

 

Pozdrawiam,

Sebastian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy reset można wykonać inpa czy tylko w ten sposób jak napisałeś ? Jeżeli można to napiszcie jak a ja uporać się z dis em bo coś nie chula i dam znać jak to zrobię

Bo zrobił mi jeden koleś adaptacje w serwisie co serwisuje only bmw auto zamyka na 4 biegu tylko wygląda to tak ze 4 gaz w podłogę dochodzi do 18 spada do 16 i znów rośnie aż do 20 w momencie spadu ekonomizera czuć ze traci moc na sekundę

A z tym dis em to kurde walczę i walczę i nie potrafię się z tym uporać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ecu zresetowany sterownik wgrany powtórnie a dalej to samo ekonomizer na 4 biegu leci do 16-18 spada czuć spadek mocy i leci do 20 u znów ma moc i tak już zostaje brak mi już sił nie wiem czy to istotne ale rura idącą od egr do ic do dodaniu gazu rozrywka mi ja w ręce potem sekunda miękknie mogę ją ściskam ręką i znów twardnieje tak jakby przestało chwile pompować oczywiście gaz cały czas trzymany

Może to być właśnie to przyczyną ? Silnik m47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zbiornik buforowy podciśnienia od turbo, po lewej stronie taka czarna bańka, sprawdź czy jest szczelny, ewentualnie spróbuj podłączyć wężyk podciśnienia bezpośrednio do zaworu podciśnienia od turbo (po lewej stronie), omijając tą czarną bańkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś jeszcze wymienić dla pewności elektrozawór turbo - lubią się psuć. Ewentualnie podmienić od kogoś przepływkę + zrobić adaptację, bo może się okazać, że Ci wymienili na niesprawną (i takie cuda się zdarzają).

Daj znać jak Ci poszło.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.