Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety fotostory z przeróbek nie będzie, bo fotek nie robiłem. Co do hamowni to bardzo mnie kusi sprawdzić, ale narazie budżet mam ograniczony, a chciałbym jeszcze kompa i przepływkę od 2,5 założyć. (wstyd się przyznać, ale narazie jeżdże na przepływce od paska :(

Tak głowica od 2.0 "731" z powiększonymi kanałami dolotowymi. A kompresję masz dobrą?? Zawory w głowicy są ok? Gniazda zaworowe nie wystukane?? U mnie naprawdę jest rewelka. Jestem bardzo zadowolony.

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
wszadzilem taka hybryde do siebie i leon 1 ze 180 konnym silnikiem wymieka, tak samo jak tiburon ze 170 konna v6 :) hamowni jeszcze nie bylo ale juz zapowiada sie lepiej niz m20b25 ktore mialem wczesniej u siebie :)
Opublikowano

to super, że i Tobie się udało :D

a napisz jak możesz jaki masz teraz dyfer??

Ja chciałem wybrać się na hamownię, ale budę mam w rozsypce i wstyd :cry:

Ale już ją wybebyszyłem i powolutku będę reanimował i przywracał do czasów świetności (oby tylko żona funduszów mi nie ograniczyła :D

Opublikowano
ciezko powiedziec jaki dyfer bo jest zerwana tabliczka, wiem ze jest to szpera wiskotyczna z ix. 2 bieg na odcince ma 90km/h
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Najlepszym rowiazaniem do takich przrobek jest blok od super ety, tej pozniejszej ety. Ma on takie same wypikle tloki jak 2,5. Kpl silnik ma glowice nr 885. I silniczek krokowy jak w 2,5 przy przepustnicy.

Do tego bloku idzie cala glowica od 2,5 wraz z kolektorami, przepustnica, przeplywka i kompem. Do kompa wgrywamy sobie programik dostepny w necie i smigamy :)

 

Jesli nie znajdziemy takiego bloku to mozna sie niezle zabawic z blokiem z plaskimi tlokami i glowica 200 i osprzetem od 2,5. Wtedy dobrze jest zajac sie porzednie glowica rozwiercajac kanaly do i wylotowe. Mozna tez pokusic sie o przerobienie gniazd i wstawienie wiekszych zaworow. Wtedy jest lepiej jeszcze bo glowica 200 ma o wiele mniejsza komore spalania co da nam wieksze cisnienie :)

Opublikowano

Ja to przerabiałem, silnik śmiga do dziś, z tym że tak:

- tłoki od M50B20 vanos (frezowanie na CNC aby zawory nie dotykały tłoków) koszt 120 zł za 6 szt.

- Korbowody M50B25 2Xvanos 135mm pancerne

- Głowica M20B25 ta nowsza

- wał korbowy od M21 (duży skok tłoka) odciążony toczenie i takie tam...

- pompa oleju od 325 IX (założyłem bo mówią, że ma większe ciśnienie podobno w cudzysłowu)

- wiązka silnika od M50B20 lub M50B25, M50B28 Bez Vanosa !!!! + sterownik

- frezarka CNC i zamiast kopułki jest dekielek z czujnikiem położenia wałka rozrządu w GMP

- na każdą świecę cewka zapłonowa od M50

- największą zmorą było zamocowanie dwóch czujników spalania stukowego ale ma już patent :P

- sterownik silnika przeprogramowany aby podnieść obroty silnika do 8000 obrotów bez dodatkowej ilości paliwa, tzn bez oszukiwania czujnika temperatury

 

Koszt około 2000 zł z nowymi częściami czyli, pierścienie uszczelki itp kupowane w BMW

 

Efekt? 216 KM przy 7500 rpm

Moment 230 nm przy 4100

 

V-Max 274 KM/h

Most ze szperą od 324 td E34 Duża głowa

Opublikowano

hamował ktoś z was taki silnik? ile osiągał KM i Nm?

 

- wiązka silnika od M50B20 lub M50B25, M50B28 Bez Vanosa !!!! + sterownik
nie było takiego silnika jak M50b28 robi się strokery z M50b25 na 2.8
  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bunio nie martw się :D Zawsze tak jest. Modzenie ETY to nie jest prosta sprawa. Masa ludzi mówi ze ma 200km i jedzie fajnie, objeżdża 325 i 328....ale tylko gadanie. nie ma żadnych wykresów. Dużo pokopałem po necie i wykresow dobrze zmodyfikowanych ety jest jak na lekarstwo i okazuję się że nie jest to tylko zmiana głowicy kolektrów o innych pierdół a masa operacji i strojenia i przerabiania. Myślę że przy dobrych wiatrach osiągniesz 170km/230nm. testój i zdaj relację. Zwróć uwagę że wykres bardzo szarpie nie jest płynny wiec pewnie strojenie lub jakaś wtrysku...cieżko powiedzieć. Jak by było w tym setupie wszystko sprawne i dobre strojenie to myślę ze przekroczysz 150km/220nm

 

PZDR>

Opublikowano
myślałem że wyjdzie w granicach 170-190km. a ile da się z m20b25 wyciągnąć bez ingerencji w silnik tnz zmiana map/kompa ostatecznie zabawa z osprzętem? może ktoś wie coś na ten temat
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak jak z każdym wolnossącym silnikiem, pole manewru jest nie duże. Bez wymiany wałków, wyważenia wału, lepszego dolotu i wydechu, zwiększenia kompresji zwiększenia gniazd zaworowych i wielu innych rzeczy nie przekroczysz 200km...

 

PZDR>

Opublikowano
Teraz bede robil glowice po swojemu, zobaczymy co to da. A co do tego wygresu to nie wiem czy kreska tak nie wyglada przez to ze amortyzatory z tylu juz niestety nie istnialy :P
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.