Skocz do zawartości

[e30] 320i M20 + Dół od ety? możliwe bez kombinacji?


Dami133

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety fotostory z przeróbek nie będzie, bo fotek nie robiłem. Co do hamowni to bardzo mnie kusi sprawdzić, ale narazie budżet mam ograniczony, a chciałbym jeszcze kompa i przepływkę od 2,5 założyć. (wstyd się przyznać, ale narazie jeżdże na przepływce od paska :(

Tak głowica od 2.0 "731" z powiększonymi kanałami dolotowymi. A kompresję masz dobrą?? Zawory w głowicy są ok? Gniazda zaworowe nie wystukane?? U mnie naprawdę jest rewelka. Jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 5 miesięcy temu...

to super, że i Tobie się udało :D

a napisz jak możesz jaki masz teraz dyfer??

Ja chciałem wybrać się na hamownię, ale budę mam w rozsypce i wstyd :cry:

Ale już ją wybebyszyłem i powolutku będę reanimował i przywracał do czasów świetności (oby tylko żona funduszów mi nie ograniczyła :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Najlepszym rowiazaniem do takich przrobek jest blok od super ety, tej pozniejszej ety. Ma on takie same wypikle tloki jak 2,5. Kpl silnik ma glowice nr 885. I silniczek krokowy jak w 2,5 przy przepustnicy.

Do tego bloku idzie cala glowica od 2,5 wraz z kolektorami, przepustnica, przeplywka i kompem. Do kompa wgrywamy sobie programik dostepny w necie i smigamy :)

 

Jesli nie znajdziemy takiego bloku to mozna sie niezle zabawic z blokiem z plaskimi tlokami i glowica 200 i osprzetem od 2,5. Wtedy dobrze jest zajac sie porzednie glowica rozwiercajac kanaly do i wylotowe. Mozna tez pokusic sie o przerobienie gniazd i wstawienie wiekszych zaworow. Wtedy jest lepiej jeszcze bo glowica 200 ma o wiele mniejsza komore spalania co da nam wieksze cisnienie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to przerabiałem, silnik śmiga do dziś, z tym że tak:

- tłoki od M50B20 vanos (frezowanie na CNC aby zawory nie dotykały tłoków) koszt 120 zł za 6 szt.

- Korbowody M50B25 2Xvanos 135mm pancerne

- Głowica M20B25 ta nowsza

- wał korbowy od M21 (duży skok tłoka) odciążony toczenie i takie tam...

- pompa oleju od 325 IX (założyłem bo mówią, że ma większe ciśnienie podobno w cudzysłowu)

- wiązka silnika od M50B20 lub M50B25, M50B28 Bez Vanosa !!!! + sterownik

- frezarka CNC i zamiast kopułki jest dekielek z czujnikiem położenia wałka rozrządu w GMP

- na każdą świecę cewka zapłonowa od M50

- największą zmorą było zamocowanie dwóch czujników spalania stukowego ale ma już patent :P

- sterownik silnika przeprogramowany aby podnieść obroty silnika do 8000 obrotów bez dodatkowej ilości paliwa, tzn bez oszukiwania czujnika temperatury

 

Koszt około 2000 zł z nowymi częściami czyli, pierścienie uszczelki itp kupowane w BMW

 

Efekt? 216 KM przy 7500 rpm

Moment 230 nm przy 4100

 

V-Max 274 KM/h

Most ze szperą od 324 td E34 Duża głowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie masz obroty przy 100km/h? i jakie wrażenia z jazdy, a i czemu taki dyfer, a nie np 3,45s? ile do 100km/h? jak ze spalaniem? :wink:

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze

Bunio nie martw się :D Zawsze tak jest. Modzenie ETY to nie jest prosta sprawa. Masa ludzi mówi ze ma 200km i jedzie fajnie, objeżdża 325 i 328....ale tylko gadanie. nie ma żadnych wykresów. Dużo pokopałem po necie i wykresow dobrze zmodyfikowanych ety jest jak na lekarstwo i okazuję się że nie jest to tylko zmiana głowicy kolektrów o innych pierdół a masa operacji i strojenia i przerabiania. Myślę że przy dobrych wiatrach osiągniesz 170km/230nm. testój i zdaj relację. Zwróć uwagę że wykres bardzo szarpie nie jest płynny wiec pewnie strojenie lub jakaś wtrysku...cieżko powiedzieć. Jak by było w tym setupie wszystko sprawne i dobre strojenie to myślę ze przekroczysz 150km/220nm

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak jak z każdym wolnossącym silnikiem, pole manewru jest nie duże. Bez wymiany wałków, wyważenia wału, lepszego dolotu i wydechu, zwiększenia kompresji zwiększenia gniazd zaworowych i wielu innych rzeczy nie przekroczysz 200km...

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.